Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 January 2021, 14:09   #191
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Bassie is een klepper

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@Bassie: Het spijt mij maar daar kan ik niets mee..
'Onzen Bassie is een ]klepper] zoals wij in Vlaanderen zeggen.
Citaat:
Gij zijt ne klepper, gij: Eerst zegde dat ge niet komt en nu staat ge hier aan mijn deur.

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/klepper
Bassie heeft al aan zowat elk forumlid zijn deur gestaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Bassie dat is absoluut GEEN vergissing!
Je hoort hier thuis! Je bent thuisgekomen!
Voorlopig is dit hele forum een grote vergissing. Als ik over zelfkennis begin valt men in slaap. Dat komt overeen met wat ik in de maatschappij aantref, vrijwel niemand is geïnteresseerd in zelfkennis. Maar de roddel rubrieken en bladen trekken wereldwijd vele miljoenen. Het zou hier roddelkennisforum genoemd moeten worden.
Hoe zit het met je opinie over dit forum, nog steeds een grote vergissing of voel je je toch al wat thuis, op je plek?
kabu is offline  
Oud 8 January 2021, 14:10   #192
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik schrijf hier 'jouw' bewustzijn. Dat veronderstelt dat er een jouw en mijn bewustzijn is. En dat is ook zo!
Tevens is het helemaal onwaar wat ik schrijf. Dat is zo'n beetje de contradictie betreffende bewustzijn.
Het bewustzijn van elk individu is uniek omdat bewustzijn uniek is. Meer is er niet van te zeggen door mij.
Maar dat wetende is het voldoende om je besluit te weerleggen.
Wat bewustzijn is, is helemaal geen contradictie maar een geestesvermogen die in elk individu uniek aanwezig is. Het is in alle levensvormen in toenemende mate aanwezig.
Dat wij elkaar onderscheiden in een complexe omgeving is juist te danken aan het unieke van bewustzijn. Maar bewustzijn is geen bezit, het kenmerkt het individu en het individuele.

Voor zover ik kan nagaan bestaat bewustzijn uit materie, energie en informatie. Deze drie ingrediënten maken het voor de menselijke conditie mogelijk zich min of meer te beschermen tegen de ontwrichting van zijn bestaan, zijn voorkomen in het leven.

Tegenover ontwrichting van het bewuste leven staat verlichting. Bewustzijn en verlichting als ik dat mag zeggen, is voor mij het in toenemende mate ordenen van de toegang tot levenskansen.
Nowee is offline  
Oud 8 January 2021, 14:26   #193
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Is Consciousness the Unified Field?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Wat bewustzijn is,...
YouTube / ]Is Consciousness the Unified Field?, John Hagelin]

Uit transcript vanaf... 04:24
Citaat:
Unified field is an ocean of pure existence, an ocean of pure abstract intelligence, at the basis of the universe. Universal intelligence.
But this ocean of intelligence isn't dead, it's not lifeless, it's not in dirt. Due to the quantum principle or uncertainty principle, it is teeming with unmanifest energy it is shimmering, reverberating within itself and in fact so incredibly dynamic, so infinitely energetic, that it's erupting and boiling within itself.
...
kabu is offline  
Oud 8 January 2021, 14:28   #194
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dag Nowee.

We komen niet tot een verstaan van elkaar noch tot het doen van onderzoek. Ik zie jou mijn woorden telkens net weer anders uitgelegd dan ik heb bedoeld.

Met vriendelijke groet.
Ik kan jouw woorden niet uitleggen. Ik neem een standpunt in over wat jij uitlegt in jouw woorden. Ik neem een standpunt in over jouw opvattingen omtrent zelfkennis, de persoon en bewustzijn.
Jouw standpunt kan ik niet bijtreden omdat het een gesloten redenering is waartoe jij alleen toegang hebt. Je vind ter plaatse woorden en beelden uit om die woorden in te kleden.

Ik versta je heel goed, de klank van je woorden is mij bekend, de taal is Nederlands en het gaat niet over het doen van onderzoek. Het gaat over het verstaan van de boven vernoemde begrippen.

We hoeven hier geen neurolinguïsten te zijn om wat onderzoek te doen naar wat ik ben. Maar we mogen toch wel elkaars gebruik van begrippen bevragen in een klare en duidelijke taal?

Je hoeft niet bang te zijn, de toekomst is nog een lange dag te gaan. Wie weet en ben je net begonnen met het doorzagen van de poten onder je stoel? En is dat niet het moment dat het serieuze onderzoek begint?

Een groet, N.
Nowee is offline  
Oud 8 January 2021, 14:32   #195
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
YouTube / ]Is Consciousness the Unified Field?, John Hagelin]

"Een verenigd veld is een oceaan van puur bestaan, een oceaan van pure abstracte intelligentie, aan de basis van het universum. Universele intelligentie.
Maar deze oceaan van intelligentie is niet dood, hij is niet levenloos, hij zit niet in de modder. Vanwege het kwantumbeginsel of het onzekerheidsprincipe wemelt het van de ongemanifesteerde energie, het glinstert, weerkaatst in zichzelf en is in feite zo ongelooflijk dynamisch, zo oneindig energetisch, dat het in zichzelf uitbarst en kookt."

Uit transcript vanaf... 04:24
Je bent dan toch een dichter kabu?
Nowee is offline  
Oud 8 January 2021, 15:05   #196
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard blackholes and wormholes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Je bent dan toch een dichter kabu?
Als je het dichterlijk vindt hoe John Hagelin zich uitdrukt ben ik een dichter ja.
Zoals je misschien weet heb ik op 27 sept. '20 al is naar John Hagelin verwezen in mijn los bericht Kabu down the rabbit hole toen ik schreef over mijn bijna-dood ervaring.

Eind augustus 2018 is die bijna-dood ervaring mij overkomen. Heeft een maand geduurd eer ik besefte dat het dat wel degelijk was. In die maand dat ik het nog niet besefte ben ik als een bezetene gaan googlen op de termen "black hole" " en "wormholes" in een poging wetenschappelijk bewijs te vinden voor wat ik ervaren heb, dat ik dit niet verzonnen heb.
Zo kwam ik op John Hagelin uit.
Zware kost wat hij allemaal verteld, maar het dichterlijke van hierboven resoneert zeker.
Dus ja, misschien ben ik toch wel een dichter ook!

Concreet wordt dit gezegd in de gewone wetenschap...
Citaat:
Veel wetenschappers zijn ervan overtuigd dat de verklaring te vinden is in de hersenen, bijvoorbeeld door een zuurstoftekort, een bijwerking van bepaalde medicijnen die hallucinaties veroorzaken of hersenfuncties waarmee iets mis is. Zij vermoeden dat de ervaring weliswaar heel realistisch is voor patiënten die een bijna-doodervaring ondergaan, maar dat deze in werkelijkheid niet plaatsvindt.

bron: https://www.scientias.nl/hoe-echt-zi...oodervaringen/
Maar het vind dus wel degelijk plaats.
Citaat:
Hagelin gelooft dat zijn uitgebreide versie van unified field theory wordt geïdentificeerd met Maharishi Mahesh Yogi's "verenigde veld van bewustzijn", een mening die wordt verworpen door "vrijwel elke theoretisch fysicus ter wereld".

John Hagelinhttps://en.wikipedia.org/wiki/John_Hagelin
Jogging time.
kabu is offline  
Oud 8 January 2021, 16:16   #197
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht

Voor zover ik kan nagaan bestaat bewustzijn uit materie, energie en informatie. Deze drie ingrediënten maken het voor de menselijke conditie mogelijk zich min of meer te beschermen tegen de ontwrichting van zijn bestaan, zijn voorkomen in het leven.
Uit onderzoek is mij gebleken dat dit onjuist is. Bewustzijn maakt gebruik van de materie. Dat is eenvoudig aantoonbaar, in jouw lichaam maakt bewustzijn gebruik van je fysieke/materiële zintuigen. Iets wat je gebruikt kun je nooit zijn. (Net zoals ik niet het toetsenbord ben wat ik nu gebruik.) Materie is energie in een andere vorm, dus bewustzijn is ook geen energie. Bewustzijn is ook geen informatie, maar dat wat informatie waarneemt als een vorm. Gedachten zijn ook vormen (of vormend/scheppend). Als ik denk aan een koe als vorm, dan verschijnt er een door mijzelf bedachte koe in mijn bewustzijn.

Onderzoeken betekent zaken welke onwaar zijn terzijde schuiven. Bewustzijn kan niet begrepen worden als materie, energie, vorm/informatie.

We zijn bezig met onderzoeken en uit bovenstaande blijkt dat bewustzijn en denken/scheppen verschillende zaken zijn. Dit is erg belangrijk, want tijdens ons leven hebben we een zelfbeeld geschapen. Het lastige aan dit zelfgeschapen zelfbeeld is dat we het niet kunnen zien zoals bijvoorbeeld een schilderij (ook een beeld).

We hebben een zelfgeschapen zelfbeeld wat we niet kunnen zien omdat we dit -menen te- zijn.
Bassie is offline  
Oud 8 January 2021, 16:24   #198
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
'Onzen Bassie is een ]klepper] zoals wij in Vlaanderen zeggen.

Bassie heeft al aan zowat elk forumlid zijn deur gestaan.

Hoe zit het met je opinie over dit forum, nog steeds een grote vergissing of voel je je toch al wat thuis, op je plek?
Kabu doe me een lol en stop er eens mee mensen te typeren en te classificeren. Bassie strooit hier met parels en die kun je diep tot je laten doordringen of laten voor wat te zijn. Stel vragen die er toe doen maar belast een gedegen zelfonderzoeker niet met zulke nietszeggende prietpraat.
 
Oud 8 January 2021, 19:44   #199
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Bewustzijn maakt gebruik van de materie. Dat is eenvoudig aantoonbaar, in jouw lichaam maakt bewustzijn gebruik van je fysieke/materiële zintuigen. Iets wat je gebruikt kun je nooit zijn.
Voor de duidelijkheid mijn standpunt in deze: bewustzijn is materie, energie en informatie (data). Ik ben bewustzijn dwz, ik ben dit lichaam (materie) en ik ben dit vermogen (energie) om nu te bestaan (data).
Ik hoef dit niet te onderzoeken omdat het blijkt uit wat ik ben. Het is dit zijn, dit voorkomen dat ik poog te begrijpen in het licht van 'verlichting'.

Het is mij niet duidelijk waarop jouw onderzoek tot stand komt en hoe je kan besluiten tot die uitspraken. Jouw bevindingen zijn voor mij aannames die op onduidelijke gronden berusten.
De psycho-chemische netwerken van het zelfbeeld maakt het waarnemen mogelijk van de werkelijkheid zoals deze gezien wordt.
Meer is er niet aan de hand.

Zelfkennis onderzoekt de evolutie van het zelfbeeld in het belang van haar verlichting. Waarheid gaat niet om wat juist is of onjuist maar om begrijpen wat is.
Nowee is offline  
Oud 8 January 2021, 19:54   #200
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Bassie strooit met parels???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Kabu doe me een lol en stop er eens mee mensen te typeren en te classificeren.
Bassie is toch echt een klepper voor de meeste forumleden? Hij klopt aan hun deur, discussieert een tijdje en besluit ze te elimineren omdat ze ofwel zijn hulp niet aannemen, of omdat ze als bron van kennis niet iemand zijn waarvan hij kan leren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Bassie strooit hier met parels en die kun je diep tot je laten doordringen of laten voor wat te zijn.
Zonder twijfel vind jij dat parels want als je hem leest is het alsof jij jezelf hoort schreef je!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Stel vragen die er toe doen maar belast een gedegen zelfonderzoeker niet met zulke nietszeggende prietpraat.
Ik heb hem al verschillende vragen gesteld maar hij antwoord niet.
Reden is geweten: Als bron van kennis heeft hij mij geëlimineerd.

Wat me verraste is dat het denkfeest tussen Nowee en Bassie begon inplaats van tussen jou en Bassie.
En zoals we konden lezen: Nowee geëlimineerd door Bassie als bron van kennis.
Resten nog jou, Guido en Mihaela.
Ik kijk toe hoe het afloopt.
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.