Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 April 2013, 21:29   #191
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Je kan mensen kwetsen met woorden.
Welnee joh. Een paar letters, klanken.....die kunnen niet kwetsen. No fucking way. En wat zou er gekwetst kunnen raken? Een bundeltje ideeën en overtuigingen?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ook al zijn het ego's die gekwetst worden, er zit een mens achter dat ego.
Een mens die ook gezien, gehoord en erkend wil worden..
Nee hoor, dat is ook ego.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 21:30   #192
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Het is mijn beperkte, zielige ego die vast zit in het "denken". Die wil steeds maar meer weten, zoals een Dagobert Duck geld verzamelt denkt mijn ego kennis te moeten verzamelen.

Soms kan ik hem wel wurgen, dat ego van me!
Ik zeg nek omdraaien.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 21:37   #193
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy
Welnee joh. Een paar letters, klanken.....die kunnen niet kwetsen. No fucking way. En wat zou er gekwetst kunnen raken? Een bundeltje ideeën en overtuigingen?
Jij noch ik zijn exemplarisch voor de mensheid, Guy. Wat voor doel dient het om te kwetsen? Als een reageerder hier aangeeft gekwetst te zijn, dan geloof ik dat. Kwetsen veroorzaakt ook afgescheidenheid. Niet bij degene die kwetst, maar bij degene die gekwetst wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy
Nee hoor, dat is ook ego.
Als je maar lang genoeg doorredeneert bestaat de mens louter uit ego. En dan bestaat ego ook niet meer. Als alles ego is, is niets meer ego.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 21:37   #194
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Ik zeg nek omdraaien.
Ik honger hem uit. Moet je hem eens horen schreeuwen. Vindt ie niet leuk hoor.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 21:46   #195
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Jij noch ik zijn exemplarisch voor de mensheid, Guy. Wat voor doel dient het om te kwetsen? Als een reageerder hier aangeeft gekwetst te zijn, dan geloof ik dat. Kwetsen veroorzaakt ook afgescheidenheid. Niet bij degene die kwetst, maar bij degene die gekwetst wordt.
Degene die gekwetst wordt roept de afgescheidenheid zelf in het leven. Het mooie is dat hij dus ook zichzelf ervan kan bevrijden. En hij alleen. Jij en jij alleen bent verantwoordelijk voor de zin die jij aan je bestaan wenst te geven.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 21:52   #196
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Degene die gekwetst wordt roept de afgescheidenheid zelf in het leven. Het mooie is dat hij dus ook zichzelf ervan kan bevrijden. En hij alleen. Jij en jij alleen bent verantwoordelijk voor de zin die jij aan je bestaan wenst te geven.
Dat kan zo zijn. Maar ik wil niet degene zijn die een ander in afgescheidenheid brengt. Omdat ik misschien bevrijdt ben van "gekwetst worden" mag ik vrijelijk mn gang gaan? Ik dacht het niet. Ik steek althans zo niet in elkaar.

Soms neig ik ook naar die gedachtengang, maar ik vind het een beetje egoistisch. Nog even en je gaat oproepen om te kwetsen zodat de gekwetsten kunnen leren om zich te "bevrijden".
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 22:00   #197
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Dat kan zo zijn. Maar ik wil niet degene zijn die een ander in afgescheidenheid brengt.
Zoals gezegd, ik ben helemaal niet bij machte om die ander in afgescheidenheid te brengen. Dat kan ie alleen zelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Omdat ik misschien bevrijdt ben van "gekwetst worden" mag ik vrijelijk mn gang gaan?
Als je vrij bent speelt het hele thema kwetsen en/of gekwetst worden niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Soms neig ik ook naar die gedachtengang, maar ik vind het een beetje egoistisch. Nog even en je gaat oproepen om te kwetsen zodat de gekwetsten kunnen leren om zich te "bevrijden".
Ik kan niks doen of laten om een ander te kwetsen. Je kunt alleen jezelf kwetsen. Omdat er niemand kritischer is t.o.v. zichzelf dan jij(zelf).
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 22:08   #198
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

We gaan het hier niet over eens worden, Guy. Dwz dat ik het wel met je stellingen eens ben. Maar daar staat tegenover dat mensen in staat zijn om een ander letterlijk het graf in te treiteren. Allemaal slechts met woorden en de "in het graf getreiterde" heeft idd zelf die afgescheidenheid veroorzaakt.

Ik wil zo niet in elkaar steken.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 22:18   #199
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
We gaan het hier niet over eens worden, Guy. Dwz dat ik het wel met je stellingen eens ben. Maar daar staat tegenover dat mensen in staat zijn om een ander letterlijk het graf in te treiteren. Allemaal slechts met woorden en de "in het graf getreiterde" heeft idd zelf die afgescheidenheid veroorzaakt.

Ik wil zo niet in elkaar steken.
Hoe wil je niet in elkaar steken?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 22:21   #200
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Ter info.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Zoals gezegd, ik ben helemaal niet bij machte om die ander in afgescheidenheid te brengen. Dat kan ie alleen zelf.
En toch is dat niet zo Guy. Ik gaf het aan dat ik kwetsend, en zelfs intimiderend vond als je mij met seksueel getinte teksten bleef benaderen, en vervolgens schreef je nog bontere teksten. Dat is bewust iemand kwetsten dus, want ik gaf het aan dat ik dat kwetsend vind. En niet alleen dat, meerdere manieren die jij in mijn beleving naar mij toe toepaste, bewust om mij uit de tent te lokken, voelde voor mij als kwetsend.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Als je vrij bent speelt het hele thema kwetsen en/of gekwetst worden niet.
Als ik aangeef dat ik dat kwetsend vind, en jij blijft dat doen, waarin ben je dan vrij in?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Ik kan niks doen of laten om een ander te kwetsen. Je kunt alleen jezelf kwetsen. Omdat er niemand kritischer is t.o.v. zichzelf dan jij(zelf).
Ik voelde me door jou gekwetst Guy.



Bij deze: mijn dank aan Niets voor zijn houding en zijn woorden.

Dit hier onder gaat niet over mij, maar over een meisje die bij mij komt tekenen.
Er is een meisje dat moeilijk heeft met gevoelens toe staan, en ze vroeg aan haar moeder of ze bij mij mog komen tekenen, omdat zoals ze zelf zei, zich veilig bij me voelt, en zich door mij gezien voelt, en gesteund. Dit heeft ze zelf aan mij geuit, in soortgelijke woorden.
Als mijn bijdraag aan haar, als het gebaar van Niets nu naar mij toe voelt, dan ben ik dankbaar dat het meisje bij mij onvoorwaardelijkheid ervaart. Wat ik aan haar geef, ontvang ik nu in het gebaar van Niets.


Zeker is het mijn kwetsbaarheid dat duidelijk hier een rol speelt op het forum, en waar ik heel bewust naar kijk, maar is het echt alleen dat, of kan men ook bewust of onbewust een ander kwetsen?

Wijziging aangebracht door Mihaela op 8 April 2013 om 22:51.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.