Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 July 2022, 14:02   #191
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Knip
__________________
Wat is is.

Wijziging aangebracht door Dorje op 24 July 2022 om 15:01.
Dorje is offline  
Oud 24 July 2022, 14:06   #192
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je klets uit je nek, je presentatie laat regelmatig iets totaal anders zien dan wat je alsmaar beweert.
Nou, dat kan voor je kloppen als wat jij door jou ogen ziet steeds voor Waarheid wordt gehouden.

Ik klets helemaal niet uit mijn nek. Ik heb het je eerder al laten weten. Ik geloof geen enkele van mijn gedachten, maar ik hou ze niet tegen ze uit te spreken. Het is uiterst boeiend te zien wat voor reactie het geeft. Het laat niets zien over presentie, zoal ik al eerder aangewezen heb is elke presentie onvolkomen, die van mij, die van jou, ... elke! Alleen de dwaas die denkt dat zijn presentie volkomen is ziet voortdurend de onvolkomenheid elders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dit is weer zo'n Boedhistische strijdmijdende/vrede behoudende frase, vooral geen ego te frustreren.
Dat zeg je altijd. Wat je niet ziet is dat je dit altijd zegt om afgeleid te geraken van je ego frustratie. Ik leg de strijd gewoon waar het thuishoort. Niet bij mij. En laat het verder los. Meer valt er niet te doen. Iets er mee willen doen is gewoon een ego dingetje.
__________________
Wat is is.

Wijziging aangebracht door Dorje op 24 July 2022 om 15:39.
Dorje is offline  
Oud 24 July 2022, 18:38   #193
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Sam zie ik zichzelf tot het 'schouwen' aanzetten. Dat is al een behoorlijke voorsprong op dat 'gedachten op waarheid onderzoeken'. Verder kan ik zien dat Sam zich niet baseert op zintuigelijke informatie waar de 'mening' uit voortkomt.

Hetgeen logisch is, want het 'schouwen' vormt geen enkele mening. Sam maakt de spiegel leeg, welke vrij is van oordeel. Daaruit maak ik op dat Sam bekend is met het oordelend ego.

Vergelijk dat nou eens met de forumbaas die al weer 10 jaar lang iedere forumdeelnemer oordeelt (Ik zie ego bij jou, Bassie!).

Dat wat 'egoloos' is kent ook nog eens 2 gezichten. Allereerst is dat Waarheid wat egoloos is, maar dat moet je natuurlijk nog wel even persoonlijk (subjectief dus) vaststellen. En het 'schouwen' zelf is ook egoloos, want zonder oordeel.

En daar komen we uit bij de forumbaas die liever anderen napraat en het verschil tussen Waarheid en bewustzijn niet kent.....
Behept met ego heb je niet het flauwste benul van egoloosheid.
Schouwen is met meer dan normale aandacht kijken, daar krijg je geen spijker mee in de muur. Er moet iets gedaan worden wil het effect hebben, dus ga gedegen zelfonderzoek doen en 'ont'dek zelf.

P.s. Egootjes praten altijd medestanders naar de mond en boren anderen die hen tegenspreken in de grond.
Voor effectieve hulp moet je mensen vinden die niet je gelijkgezinden zijn.
Je eigen mening ken je toch al?
 
Oud 24 July 2022, 18:59   #194
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Nou, dat kan voor je kloppen als wat jij door jou ogen ziet steeds voor Waarheid wordt gehouden.
Dat doet het niet, hoe kom je daar bij?

Citaat:
Ik klets helemaal niet uit mijn nek. Ik heb het je eerder al laten weten. Ik geloof geen enkele van mijn gedachten, maar ik hou ze niet tegen ze uit te spreken.
Opmerkelijk is dat je de ego prikkelende zinssneden er tussen uit pikt om te quoten.
Dat zegt wel weer wat over je. Je kunt dan ook zeggen wat je wilt Dorje, je laat mij onuitgesproken meer zien dan je verwoord.

P.s. Wanneer je geen van je gedachten gelooft moet het wel uit je nek komen.
Citaat:
Het is uiterst boeiend te zien wat voor reactie het geeft.
Dus je beschouwd degenen hier als proefdier om je daarmee te vermaken.

Citaat:
Het laat niets zien over presentie, zoal ik al eerder aangewezen heb is elke presentie onvolkomen, die van mij, die van jou, ... elke! Alleen de dwaas die denkt dat zijn presentie volkomen is ziet voortdurend de onvolkomenheid elders.
Het gaat helemaal niet over een negatieve danwel positieve kwalificatie. Er is ook niet gereageerd als zou het een onvolkomenheid betreffen. Alleen ego pakt dat op als zou er onvolkomenheden gezien zijn. Wat ik doe is zichtbaar maken en je kunt kijken of het waarheid voor je bevat.

Citaat:
Dat zeg je altijd. Wat je niet ziet is dat je dit altijd zegt om afgeleid te geraken van je ego frustratie. Ik leg de strijd gewoon waar het thuishoort. Niet bij mij. En laat het verder los. Meer valt er niet te doen. Iets er mee willen doen is gewoon een ego dingetje.
Nogmaals je bent niet in staat tot zien en wanneer dat wat je beweerd het geval zou zijn zou ik dat zeker zien met mijn gedegen zelfonderzoek achtergrond. Dus hierbij verklaar ik niet ego gefrustreerd te zijn aan iemand die vanwege egobeheptheid niet in staat is tot egoloosheid zien.

Een ego ziet strijd, hetgeen betekend dat je behept bent met ego.

Feitelijk is er alleen iemand die je wijst op je presentatie die méér laat zien dan wat je met je woorden beweert. Iemand met de intentie dat je met diegene (mij in dit geval) meekijkt of het geziene waarheid voor je bevat. Maar het is al wel duidelijk dat je iedere introspectie ver van je houdt. Weet je nog dat in het begin jij hier altijd al wegliep als je te na werd gekomen?

Man je hebt zoveel te onderzoeken, maar ja het is jouw feestje.
Je blijft liever weer tien jaar lang jezelf een rad voor ogen draaien.
 
Oud 25 July 2022, 00:37   #195
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard Zucht.

Sam schouwt: bergen ego, bergen mening, weinig zelfonderzoek.

'Gedegen' is op zich al een mening;)

Want zeg nu eerlijk, wat is gedegen? Ego in baksteen gekleid ..
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 25 July 2022, 00:40   #196
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Gewoon stug blijven doordrammen op de ingeslagen weg, hé Sam.
Catharsis is a gift.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 25 July 2022, 09:17   #197
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Sam schouwt: bergen ego, bergen mening, weinig zelfonderzoek.

'Gedegen' is op zich al een mening;)

Want zeg nu eerlijk, wat is gedegen? Ego in baksteen gekleid ..
Gedegen geeft de aard van het onderzoek weer en het is toe te lichten met dat ook het 'ik', dat doorgaans in ieder zelfonderzoek buiten beschouwing blijft wordt meegenomen. Het zou daarom ook grondig zelfonderzoek kunnen heten.
Het voorvoegsel is vergelijkbaar met dat van jonge of belegen kaas.
Je hebt dus weinig kaas gegeten van wat ego is en kakelt, zoals hier gebruikelijk, maar wat.
 
Oud 25 July 2022, 10:48   #198
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Gedegen geeft de aard van het onderzoek weer en het is toe te lichten met dat ook het 'ik', dat doorgaans in ieder zelfonderzoek buiten beschouwing blijft wordt meegenomen. Het zou daarom ook grondig zelfonderzoek kunnen heten. Het voorvoegsel is vergelijkbaar met dat van jonge of belegen kaas.
Je hebt dus weinig kaas gegeten van wat ego is en kakelt, zoals hier gebruikelijk, maar wat.

Het is nu een belegen onderzoek begrijp ik.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 25 July 2022, 12:21   #199
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het is nu een belegen onderzoek begrijp ik.....
 
Oud 25 July 2022, 12:27   #200
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het was niet de bedoeling dat je zou lachen, maar dat je gepikeerd zou zijn.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.