Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 October 2012, 12:30   #191
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Als je werkelijk vergeet wie je bent, kun je niet meer functioneren in onze maatschappij.
Ontwapenend nuchter en mooi!
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2012, 15:40   #192
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
Doch dat wat kil en koud IS (wat iets anders is dan "lijkt te zijn"), toch liefde/warmte noemen, is zelfverraad. Het is het verraad van het doodse (= ongevoelig GEWORDEN) egodeel aan het levendige ZIJN van het Zelf?
Ik wilde degenen die aan zelfonderzoek doen en, zoals Glans, mijn woorden mogelijk als kil en harteloos ervaren even verwittigen dat de liefde en warmte afwezig lijkt maar dat niet is. Ik gaf aan dat het voor zelfonderzoek noodzakelijk is vele gekoesterde en waardevolle ideeën en verlangens even buiten de beschouwing te laten. Dat dat niet betekend dat het afwezig is of blijft. Dat weten 'wat' je bent koud en kil zou zijn, dat is het namelijk niet.

Wat is de aanleiding om te zeggen dat het zelfverraad is wanneer kilte warmte wordt genoemd ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2012, 16:20   #193
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Rob, ik zie de link tussen 'vergeten wie je bent' en inloggen en reageren niet.

Ik typ gewoon een naam en wachtwoord in en zie wat er gebeurd.(?)
Er gebeurd(!) natuurlijk nooit wat.
Van tijd tot tijd gebeurt er wel iets.

Het hart pompt vanzelf, de cellen doen hun werk en dat allemaal zonder te weten wie ik ben.

Dat ik weet waar ik woon en mijn kont afveeg heeft niets met weten wie ik ben van doen toch?

Vertel eens; wie ben jij dan?
Dattt schijttt een geittt.
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2012, 16:58   #194
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Bij 'vergeten wie je bent' denk ik gelijk aan een aantal zwaar dementerende bewoners op de revalidatie afdeling van onze moeder.
Die zijn vergeten wie ze waren...het is soms ontwapend mooi om te zien...en soms niet.

Mihaela, wat bedoel jij met: 'vergeten wie je bent'?
Toen ik las hoe Aart het opgevat had vond ik zelf ook een hele mooie zin.
.. maar zo bedoelde ik het namelijk niet. Met de zin wilde ik een beeld dat ik over Renoir heb aangeven.
Ik zie Renoir als iemand die continue huilt, iemand die op een forum gaat en vol geweld de boel op stelten zet, vervolgens hier terug komt huilen dat hij weg werd gestuurd..
Ik zie hem als iemand die op het forum van Ramon BIJNA terecht weg gestuurd werd omdat hij strontvervelend deed. Vervolgens opende hij zijn eigen forum om te huilen en te wenen dat hij weg gestuurd werd.
Nu nog steeds, gaat hij iedereen vertellen hoe het moet, en hij zegt: Ik weet wat ik ben, maar hij herhaalt dit als een mantra, en dat doet hij onbewust om juist te vergeten wie hij is. Een groot jankend kind, zo zie ik hem!. Iemand die niet wilt weten wat hij is, maar gewoon zich aan de ego van de medemens ergert. Zijn eigen ego dus, die hij bij zichzelf niet onder ogen ziet.
Dus ik bedoelde : Renoir je weet niet wat je bent, omdat jij liever je pijn wilt vergeten in plaats van het onder ogen te zien.

Idd: Zoiets
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2012, 17:12   #195
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Oh ja...bijna vergeten.. Nu jankt hij dat hij niet het goede respons krijgt op dit forum. Volgens mij krijgt hij precies dat wat hij geeft terug.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2012, 17:47   #196
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik zie Renoir als iemand die continue huilt, iemand die op een forum gaat en vol geweld de boel op stelten zet, vervolgens hier terug komt huilen dat hij weg werd gestuurd..
Ik zie hem als iemand die op het forum van Ramon BIJNA terecht weg gestuurd werd omdat hij strontvervelend deed. Vervolgens opende hij zijn eigen forum om te huilen en te wenen dat hij weg gestuurd werd.
Nu nog steeds, gaat hij iedereen vertellen hoe het moet, en hij zegt: Ik weet wat ik ben, maar hij herhaalt dit als een mantra, en dat doet hij onbewust om juist te vergeten wie hij is. Een groot jankend kind, zo zie ik hem!. Iemand die niet wilt weten wat hij is, maar gewoon zich aan de ego van de medemens ergert. Zijn eigen ego dus, die hij bij zichzelf niet onder ogen ziet.
Dus ik bedoelde : Renoir je weet niet wat je bent, omdat jij liever je pijn wilt vergeten in plaats van het onder ogen te zien.
Het blijft andermans- en geen zelf-kennisonderzoek maar och wat ben je toch aandoenlijk. Het is leuk om via jouw perceptie naar mijzelf te kijken maar het zou mij tot droefenis stemmen jou zo te zien. Heb jij er eigenlijk geen last van mij zo te zien of is het eigen schuld dikke bult ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2012, 18:19   #197
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Rob, ik zie de link tussen 'vergeten wie je bent' en inloggen en reageren niet.

Ik typ gewoon een naam en wachtwoord in en zie wat er gebeurd.

Het hart pompt vanzelf, de cellen doen hun werk en dat allemaal zonder te weten wie ik ben.

Dat ik weet waar ik woon en mijn kont afveeg heeft niets met weten wie ik ben van doen toch?

Vertel eens; wie ben jij dan?
Voor mijn lieve vriend AART,

http://www.youtube.com/watch?v=EcaoqTehwEo

Ben jij ook zo blij?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2012, 20:59   #198
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard Bericht 194

Mihaela, eigenlijk was ik benieuwd naar de betekenis die jij zou geven aan: 'vergeten wie je bent', los van de context waarin je dit gebruikte en de opvatting/invulling die Aart er later aan geeft.
Mijn vraagstelling was waarschijnlijk niet duidelijk op dit punt.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2012, 21:19   #199
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
Doch dat wat kil en koud IS (wat iets anders is dan "lijkt te zijn"), toch liefde/warmte noemen, is zelfverraad. Het is het verraad van het doodse (= ongevoelig GEWORDEN) egodeel aan het levendige ZIJN van het Zelf?
Tineke, bericht 170 heb ik een aantal keren gelezen voor ik echt zag wat er stond.
Ik lees er niet in wat jij hier schrijft.
Ik begrijp wel wat je schrijft.
Maar zo zijn de woorden in bericht 170 m.i. niet bedoeld, ik kan het me onmogelijk voorstellen bij hem dat hij het mogelijk wel zo bedoelt.
Misschien wil je het nog een keer lezen, voor mij.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2012, 22:29   #200
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Looro, tussen jou gezegd en mij gezwegen ;)
ik ben bang dat het niet de bedoeling is om warmte/genegenheid bij elkaar te vinden.
mij slaat nu na het hier meelezen een koude kilte om het hart.
maar ik snap het dan ook niet.
dom geboren en nooit iets bijgeleerd.
koning winter en zijn dienaren rukken op terwijl de herstblaadjes als herinnering aan de zomer naar beneden dwarrelen.
ooit zal het weer lente worden...
Ik zoek geen warmte/herkenning bij elkaar. Het is de plek, het forum dat ik bezoek waarmee ik warmte/herkenning deel. Het is deze plaats die zo zeldzaam zijn en waarvan ik schreef 'voor de warmte van dit forum doe ik het'.
Dat wij elkaar hier ontmoeten maakt deel uit van de mogelijkheid om goed te doen voor elkaar door gedachten te delen.

Ooit ...
Looro is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een leraar die geen guru was Nathan Jiddu Krishnamurti 9 1 March 2015 19:29


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.