Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 May 2013, 20:55   #191
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat doe jij niet dat doet nou Liefde.
Dat klopt. En diezelfde Liefde heeft mij tot een instrument gemaakt om daar uitdrukking aan te geven.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 20:55   #192
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat doe jij niet dat doet nou Liefde.
Het zou toch ook Liefde kunnen zijn om er niet voor iemand te zijn, toch?

Even iets anders maar ik wilde enkel even kwijt dat Liefde zijn/haar eigen ding doet en Weet wat juistb is t.b.v. de trilling van de ander.

Bv; de ene behoeft troost, de ander negering/trap onder de bibs.

Zo, dat ben ik kwijt.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 20:57   #193
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat neemt de karakterisering van 'impulsreactie' niet weg.
Wat levert het jou op/ biedt het jou, om aan die karakterisering te willen vasthouden? Als die hier totaal niet herkend wordt?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 20:58   #194
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Even iets anders maar ik wilde enkel even kwijt dat Liefde zijn/haar eigen ding doet en Weet wat juistb is t.b.v. de trilling van de ander.

Bv; de ene behoeft troost, de ander negering/trap onder de bibs.

Zo, dat ben ik kwijt.
Heel mooi Aart. Zo is het precies. Timing is alles. Maar dat is wel lastig(er) op een forum. Meer dan IRL bedoel ik.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:06   #195
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Geen punt. Ik twijfel niet aan jouw goede bedoelingen. Nooit gedaan.
Dat is best nu spreek je niet namens anderen waarvan je niets kunt weten.

Citaat:
Ik kan zeker met Maria meevoelen. Ik ben het hier ook regelmatig zat geweest. Maria dient in deze dan ook haar eigen forummoeheid te onderzoeken. Of haar frustraties, teleurstellingen e.d. Zij legt de reden daarvoor op het bordje van iemand anders. Ik niet.
Jammer een gemiste kans, waar ook Maria op attendeerde, om eens te kijken naar je eigen aandeel in de oorzaak van de forummoeheid. Maria is niet de veroorzaker maar degene die dat constateert en je daar op wijst om je behulpzaam te zijn. Zij legt helemaal niks op andermans bordje, ze signaleert.

Citaat:
Jij mag mijn bijdrages als geneuzel labelen. Maar wat schiet je daarmee op? Het pleit je toch niet vrij van het nemen van je eigen verantwoordelijkheden?
Ik gebruik steeds krachtigere woorden, ik noem het nu geneuzel uit ergernis dat je weer niet kijkt naar je aandeel in het ontstaan van zich voordoende problemen, zijnde het ellenlange gesakker hier, omdat je gewoon weigert eens te kijken hoeveel (zei het subjectieve) waarheid dat bevat.

Citaat:
Ik ben niet op een forum om mijn klep te houden. Ik zie wat ik zie en daar getuig ik hier van. Dat dat jou onwelgevallig is mag zijn, maar dat lijkt me niet mijn probleem, toch?
Nee dat blijkt je tettert maar door, je hebt geen tijd om te kijken naar wat er gezegd is, je antwoord staat er al weer voordat je er erg in hebt. Als het forum alleen maar bedoeld is om tegen elkaar te tetteren zonder te luisteren en te kijken dan kunnen we het opheffen en tegen een leeg scherm kakelen.

Citaat:
Of anders??? Ik blaas niet en ik bijt niet. Jij hebt je (inderdaad) verschanst achter je rol van eigenaar/oprichter/beheerder van dit forum in je ivoren toren, op het draadje waarop geen reacties geplaatst kunnen worden. Dus ik zou vooraleerst willen adviseren de hand eens in eigen boezem te steken.
Nee dat heb ik nog niet gedaan, ik overweeg dat te doen. Mijn stichtelijke woorden straks vanuit een ivoren toren te gaan richten zodat ik die onzinnige, kijkweigerachtige reacties niet hoef te zien.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:07   #196
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Waar zie jij in godsnaam mensen die erop uit zouden zijn om jouw intentie aan zelfonderzoek te doen, zouden willen ondermijnen?
Ja die zie jij niet inderdaad, je bent te druk met jezelf.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:12   #197
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Daar moet ik je geheel en al bijtreden Mihaela. Met dank aan Looro. Daar heb ik deze woorden even van gejat, want hij kan het zo mooi verwoorden. Ik meen datzelfde te zien/voelen. Ik ervaar datzelfde trouwens bij jou. De scherpe randjes lijken er wat vanaf. En ja.....ik zal je voor zijn. Ik herken dat zeker bij mezelf. What you see is what you get. KiSs
Ja, je stelt je je anders op merk ik. Ik vroeg me af waar het van kwam. Is het echt een verandering of is het een soort van verschuiving? Hoe zie jij het Nadje, en kan je hier iets over vertellen?

Wat betreft mijn scherpe randjes, volgens mij is dit een proces dat jaren gaande is.
Alsnog zie ik bij mezelf dat de thema's die de scherpte veroorzaken nog steeds aanwezig zijn.
Door me daar bewust(er) van te worden, door mezelf beter te kennen, is de felheid ook keer op keer aan het minderen.
Voor mij is dit iets wat al jaren gaande is, maar kan me er wat bij voorstellen dat voor een ander ook zichtbaar wordt.


en ja, Looro kan zeker bezield schrijven, Renoir ook trouwens..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:16   #198
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik probeer naar anderen te kijken en te zien waar ze de mist in gaan. Dat Renoir het forum manipuleert was geen nieuws voor me. De mate waarin wel.
Het is voor mij een reminder om altijd "dat wat ik te zeggen heb" te brengen vanuit eerlijkheid. Ik ben op dit forum gekomen met een open mind en had eerlijk gezegd zo' n houding hier ook verwacht. Die is er ook zeker bij sommigen.
Nou heb ik je vandaag toch al een paar keer uitleg gegeven van de omstandigheid wat ego doet en maar stijf dicht houden die oogjes en gewoon doorgaan met je onjuiste beweringen. Medeforumlid Hans heeft de moed al bij je opgegeven las ik eergisteren. Jammer dat je met je vooringenomenheid zo iemand als Hans die je steeds maar weer behulpzaam is tot zwijgen brengt.

Citaat:
Eerlijkheid is een absolute voorwaarde om wat voor het voetlicht te brengen. Hoe kan je immers "de waarheid" laten bezorgen door de firma list en bedrog?
Ook dat is alweer zo'n dertig keer uitgelegd omdat die waarheid waar je op doelt een subjectieve veranderlijke waarheid is die het predicaat Waarheid niet mag voeren. Ook is vandaag meermaals uitgelegd dat ego zich bediend van list en bedrog. Jij dat alleen niet doorhebt en dat ik je van dienst wilde zijn door me van list en bedrog te bedienen om je dat te laten inzien. Maar blijf gerust doorgaan met het uitkramen van je onzin.

Citaat:
En van jou leer ik ook Nadje. Het is kijken hoe een ander het doet. Zolang ik jou als eerlijk en oprecht beschouw, zal ik sneller wat van je aannemen.
De grote fout ! Nooit en te nimmer iets aannemen maar je waarheid onderzoeken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:17   #199
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is best nu spreek je niet namens anderen waarvan je niets kunt weten.

Jammer een gemiste kans, waar ook Maria op attendeerde, om eens te kijken naar je eigen aandeel in de oorzaak van de forummoeheid. Maria is niet de veroorzaker maar degene die dat constateert en je daar op wijst om je behulpzaam te zijn. Zij legt helemaal niks op andermans bordje, ze signaleert.
Te suggereren dat een ander een aandeel in JOUW forummoeheid heeft, noem ik op andermans bordje leggen. JOUW forummoeheid betreft louter en alleen jezelf. De omstandigheden zijn wat ze zijn. Het is jouw kijk erop die bepaalt hoe je je ten opzichte daarvan wenst te verhouden.

Waarmee zou Maria, naar jouw idee, mij behulpzaam moeten zijn? Ik heb volgens mij duidelijk aangegeven dat het hier voor mij hier genieten is. Wat zou daar aan verandert moeten worden dan? Laat Maria zichzelf helpen. Zij is degene die niet meer kan genieten. Ik niet.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik gebruik steeds krachtigere woorden, ik noem het nu geneuzel uit ergernis dat je weer niet kijkt naar je aandeel in het ontstaan van zich voordoende problemen, zijnde het ellenlange gesakker hier, omdat je gewoon weigert eens te kijken hoeveel (zei het subjectieve) waarheid dat bevat.
Gebruikmaking van krachtiger woorden zal je niet helpen je ergernis op te lossen. De ergernis is van jou. Ik kan er niks mee. En 'm al zeker niet voor jou oplossen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:18   #200
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik bedoelde te zeggen dat ik nooit kan weten of Glans geen account is welke door jou is ingestoken. Tot dit moment denk ik dat dat niet het geval is.
Ik hoop dat je kunt leven met het gemis aan dit houvast.

Vraag je liever af wat dat is wat dit houvast nodig heeft.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.