Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 April 2017, 14:00   #191
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mion Bekijk bericht
@Turrio:...
...de verhaaltjes mogen oplossen.
verbeelding bemoeit zich niet langer met verbeelding? (goeie van Ben).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Alles dat gemanifesteerd is, is voedsel, eten dat verwerkt wordt, Het lichaam/geest-organisme verwerkt het voedsel tot de 'ik'-gedachte, tot ego...
Zeer gedienstig en geduldig (gedreven) van je om het steeds opnieuw te willen uitleggen, aanwijzen, Tuur, maar het komt niet binnen. Dus laat maar zitten.

Had ik ook met ons voormalig lid 'alliswell', de gedreven cursus in wonderen student. Veel email uitwisseling mee gehad, en zijn verwijzingen en citeren van de eciw en liefde waren niet verwonderlijk schering in inslag.
Deed dan toch maar een poging om te vatten met steeds hetzelfde resultaat: Na 5 zinnen niet meer weten wat ik had gelezen in de eerste zin en na 2 blz. in slaap vallen.
Heb ik ook met jouw uitzettingen en het op dit forum gebruikelijk gedegen zelfonderzoek jargon, Turrio.

No hard feelings, dit jargon is net zoals de cursus in wonderen en de lectuur van Friedrich Weinreb niet voor iedereen.
En dat heeft niets te maken met het in een bekend denkkader te kunnen, willen, plaatsen zodat het intellectueel begrepen kan worden zoals onze vriend Rob uitlegt.

Aldus, is mijn rol op dit forum zo wat uitgespeeld. Geen verbeelding meer die zich bemoeit met andere verbeelding.

Uitschrijven is niet nodig.
Wie weet kom ik binnen 10 jaar nog wel is een poging doen om het jargon te vatten en niet in slaap te vallen. Heb ik ook tweemaal om de 8 jaar met Friedrich Weinred en de cursus in wonderen gedaan. Maar helaas, steeds dezelfde pindakaas.

Dus, toedeloe en tot een volgende misschien.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 April 2017, 15:48   #192
Turrio
Asprirant lid
 
Turrio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 March 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mion Bekijk bericht
Ik lees wat je zegt en zie het.
Vandaar dat ik los laat en de verhaaltjes mogen oplossen.
Gegroet
Een groet terug, het vraagt tijd om doorzien - dat doen van ego laten oplossen - als alertheid (doorpakken) te vinden.
Dank voor je inzicht.
__________________
om so hum
Turrio is offline   Met citaat reageren
Oud 28 April 2017, 23:10   #193
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Hoi Katerie,

Ik kom hier nog maar zelden, maar als ik hier kom is het vooral om jouw te horen, want je bent in mijn hart.


Ik ben het met je eens dat niet elk pad voor iedereen Is. Het gaat uiteindelijk niet om het pad en zijn woorden. Het gaat zelfs niet om de ideeën erachter....maar om wat het doel Is volgens mij.

Misschien is de volgende you tube meer jouw pad😉. Mocht je besluiten het te bekijken mis dan niet de laatste zinnen. 😀


https://youtu.be/VaMjhwFE1Zw

Groet aan allen die dit lezen.

Alliswell
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2017, 00:20   #194
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Het denken is zichzelf in de plaats stellen van 'Ik Ben'.
De Wijze is daar waar gedacht wordt dat ik mijn hoofd zie, ik mijn centrum zie. Onthoofd de 'ik'-gedachte en er is Zien. Het zien is de Wijze, is non-duaal, is waarom waarheid Waarheid is.

Elk beeld, elke gedachte is een absurditeit als dit als 'echt' wordt aangenomen.


Ego, de 'ik'-gedachte is die absurditeit waarvan gezegd en gedacht wordt dat deze 'echt' is, de ultieme verklaring en zingeving is voor zijn, bestaan.
De Wijze brengt geen verwarring, de 'ik'-gedachte is verwarring.
De feiten tonen aan dat er geen verwarring is uitsluitend daar waar het denken een hoofd meent te zien.
Goed gezegd.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2017, 01:59   #195
Presence
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 18 April 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Hoi Katerie,

Ik kom hier nog maar zelden, maar als ik hier kom is het vooral om jouw te horen, want je bent in mijn hart.


Ik ben het met je eens dat niet elk pad voor iedereen Is. Het gaat uiteindelijk niet om het pad en zijn woorden. Het gaat zelfs niet om de ideeën erachter....maar om wat het doel Is volgens mij.

Misschien is de volgende you tube meer jouw pad😉. Mocht je besluiten het te bekijken mis dan niet de laatste zinnen. 😀


https://youtu.be/VaMjhwFE1Zw

Groet aan allen die dit lezen.

Alliswell
Bedankt Pup aka Alliswel, voor het tonen van deze vid. Het geeft precies weer dat wilskracht het eigen lijf aangaat. Dat valt te trainen door zelfdiscipline. Laat onverlet dat niet "jouw wil geschiedt". Vrije wil en zelf-beheersing blijven uiteindelijk afhankelijk van natuurwetten.... De geest is be?nvloedbaar en heeft invloed; wisselwerking tussen lichaam en (Al-)geest.... Alles is geest!(ig) 😉

Gezond en ongezond (ziek) ligt echter niet (volledig) in mensenhanden... Er is geen schuld, maar wel verantwoordelijkheid binnen vermogen.
God's Wil (lees: de wil van het universum, C.q. Natuurwetten van oorzaak en gevolg) is uiteindelijk onvermijdelijk...
Presence is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2017, 02:30   #196
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard Turrio's Wijze

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Turrio: Goed gezegd.
Hielenlikker, slijmbal ben je, net als Rob.
Gaan jullie nog schrijven zeker dat jullie dankzij de 'aanwijzingen' van 'Turrio's Wijze' opgevolgd te hebben geslaagd zijn in het doorpakken tot ander begin...

Belachelijker kan het niet!
Zootje zelfingenomen achterlijke mind-fuckers is jullie soort gedegen zelfonderzoekers!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De mens is, in mijn optiek, hard toe aan bewustwording en stevent in zijn huidige ontwikkeling, ook weer in mijn optiek, regelrecht af op zijn ondergang. Met zoetsappig new age geprevel keren we dit onheil al niet meer en moet er sprake zijn van rücksichtstlose bewustwording.
En dit soort aanwijzingen als van 'Turrio's Wijze' opvolgen om te "slagen in het doorpakken tot ander begin" moet dan leiden tot bewustwording van de mens zeker!!!....


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Eerlijk gezegd geloof ik er niet eens meer in dat dit logge collectief nog is te stoppen en.. m.i. is het terecht dat het aan zijn einde komt.
Ik ben het volledig met je eens Laurens.
Waar gaat het naar toe met de mensheid. De wereld is werkelijk om zeep als jullie zo verder doen.

Weet je wiens aanwijzingen jullie moeten volgen?
Nee, niet de mijne, maar ook niet dat achterlijk bedacht concept van Turrio 'Wijze', dat zogenaamd staat voor "daar waar gedacht wordt dat ik mijn hoofd zie, ik mijn centrum zie...", wat hier wordt onderschreven door Rob en Ulla en straks nog een aantal andere idioten hier komen doen.

Nee, wiens aanwijzingen jullie moet volgen zijn die van Alliswell's ijsman!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Hoi Katerie,
...
Misschien is de volgende you tube meer jouw pad😉. Mocht je besluiten het te bekijken mis dan niet de laatste zinnen. 😀

https://youtu.be/VaMjhwFE1Zw

Groet aan allen die dit lezen.

Alliswell
Bedankt Alliswell,
dat is pas werkelijk een keerpunt >>>...Youtube / Inside the Superhuman World of the Iceman...

Heb er de eerste drie minuten van gezien en dat zijn werkelijk de aanwijzingen die ik nodig heb.
Eindelijk kan ik het oneindige mentaal escapisme op dit forum definitief de rug toekeren.

@Turrio, Rob, Ulla, marie, Laurens en alle andere mind-fuckers hier, VAARWEL!
Ik wens jullie nog veel 'doorpakken tot ander begin', 'onmiddellijk verwerken van wat is', wortels van de 'ik'-gedachten wegnemen, 'afronden' en ander meest idioot achterlijke geschrijf dat ik hier enkele jaren heb gelezen.

Gegroet,
Een toekomstige iceman.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2017, 02:38   #197
Presence
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 18 April 2017
Berichten: 0
Standaard

Puppet on a string?
https://m.youtube.com/watch?v=qhLlXvkm65Y

WiNk
Presence is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2017, 02:54   #198
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Presence Bekijk bericht


Citaat:
...De duivel staat boven de afgrond te grijnzen met de drietand in zijn hand en brult voortdurend dezelfde aanwijzing:

"Verwerken, verwerken.......!!! Hahahahahahahaha.......!! .......en wel onmiddellijk!!

habbuthabnot
(bron)
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2017, 05:45   #199
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Oh, 'ander jasje'.
Tsjaa... Zovele mensen zovele gedachten, zovele zienswijzen, zovele jasjes.
Nou, dit forumjasje ligt met dus niet. Jouw voetbalmaat Hab duidelijk ook niet, terwijl ik zonder problemen Nisargadatta en zijn 'vertalertje van een niemandal' Balsekar lees en begrijp.


Zo kan je alles uitleggen, een draai geven Rob, daar ben je goed in.

Ik heb me sinds de 2de helft van mijn leven, na een abrupt ontwaken, 25 jaar in de 'elite' van de Vlaamse gegronde 'spirituele' stromen bewogen en werd telkens in korte tijd als één van de uitzonderingen toegelaten in hun 'inner-circle' (lees: goede vriend aan huis), omdat ik hun 'taal' verstond, ook al ben ik slechts tot mijn 12ste naar school geweest en de 6 volgende jaren erop steeds gedubbeld en uiteindelijk van school geschopt. Niks, nada diploma's dus. Getuigschrift van lager onderwijs wel! LOL!

'Spirituele intuïtie' is me dus blijkbaar van bij de geboorte meegegeven. Daardoor verstond en versta ik de taal van 'zieners' zonder moeite, eens een geforceerde 'wedergeboorte' rond mijn 27ste mij op mijn kop gezet en binnenstebuiten gedraaid had.
Dit 'verhaal' om maar even om te zeggen dat ik doorgaans geen intellectueel begrijpen nodig heb in dit soort zaken.

Helaas moet ik op dit forum echter steeds een spiekbriefje bovenhalen om heel de uiteenzetting een beetje te kunnen volgen.
En daar ben ik niet alleen in zo te lezen, er zijn er meer dan ik en Hab nog.

Maar goed, blijf maar doorpakken, onmiddellijk verwerken van wat is, afronden etc.
Ieder zijn (Hollands) jasje.
Je hebt wel weer een lang verhaal nodig
om duidelijk te maken dat je met een aanwijzing niet uit de voeten kunt ?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 29 April 2017, 07:54   #200
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
...
om duidelijk te maken dat je met een aanwijzing niet uit de voeten kunt ?
brol, waardeloos, nietszeggende, idiote, waanzinnige, van intellectuele wiskundige escapisten afkomstige aanwijzingen kan ik niets mee.
Ik heb ook geen aanwijzingen nodig!

Ga jij maar verwerken, verwerken.......!!! En wel onmiddellijk!!
Grootmeester Tuur geeft je de éne aanwijzing na de andere waar je mee aan de slag kan.
Hup met de geit, doorpakken!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.