Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Wolter Keers
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Wolter Keers Wolter Keers introduceerde de Advaita Vedanta traditie als eerste in Nederland.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 May 2015, 11:06   #191
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ondervind met zien geen probleem dus waar het anderen betreft, te willen zien, schort het eerder aan de mogelijkheid te kunnen zien door een beperktheid dat te kunnen doen vanwege identificatie met bestaande gedachten, het niet los kunnen komen van het concept.
Het willen zit dan in het niet willen loslaten van het concept. Dat niet willen loslaten duid op onbereidwilligheid en rechtvaardigt niet de stelling c.q. de opvatting dat iedereen op weg is naar waarheidvinding noch de stelling c.q. opvatting dat dat onbewust gebeurd omdat niets daar op kan wijzen bij gebrek aan inzage in dat onbewuste mocht dat er al zijn.

De vergelijking met kinderen van groep 1 die sommen voorgeschoteld krijgen voor groep 8 gaat mank. Iedereen is Bewustzijn dat zich vervolgens zelf vrijwillig beperkingen heeft opgelegd. Het gaat om bereidheid dat te willen zien. In achterlijkheid of het licht onder de korenmaat stellen zitten niveaus. Ieder mens bezit een natuurlijke intelligentie om alles wat daarvoor nodig is te kunnen begrijpen.
Alles begint met bereidheid te willen zien. En iedereen bezit een natuurlijke intelligentie om wat nodig is te kunnen begrijpen. Maar je dient in deze rekening te houden met de beperkingen, en die zijn nu eenmaal voor iedereen anders.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 11:17   #192
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarheidsmurf Bekijk bericht
Inderdaad, en daarmee geef je precies aan waar Laurens regelmatig de mist ingaat door zich regelmatig 'schuldig' te maken aan sommige mensen als 'neo-advaitatisten' weg te zetten.
Zo is dat Pup. Mensen , op welke manier dan ook, wegzetten gaat sowieso aan de essentie voorbij. Tenzij als " spielerei". En waarbij dan ook duidelijk is dat het louter gaat om het genot van het spel.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 11:27   #193
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Zo is dat Pup. Mensen , op welke manier dan ook, wegzetten gaat sowieso aan de essentie voorbij. Tenzij als " spielerei". En waarbij dan ook duidelijk is dat het louter gaat om het genot van het spel.
Ego's ervaren zich weggezet, je bent je ego niet. In feite wordt je fictie weggezet en is dat niet nou net de bedoeling?
  Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 11:28   #194
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Zo en dan ben ik er weer uit. Vanmiddag satsang met Hans Laurentius. En ik ben een absolute fan van Hans. Direct, to the point, en met een ongelooflijke dosis humor. Het belooft weer een hilarische middag te worden. Genieten. Met een hoofdletter dus. Het is overigens een mooie dag om in de tuin te werken. Regen kan vandaag niet als excuus worden aangevoerd.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 11:29   #195
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Zo en dan ben ik er weer uit. Vanmiddag satsang met Hans Laurentius. En ik ben een absolute fan van Hans. Direct, to the point, en met een ongelooflijke dosis humor. Het belooft weer een hilarische middag te worden. Genieten. Met een hoofdletter dus. Het is overigens een mooie dag om in de tuin te werken. Regen kan vandaag niet als excuus worden aangevoerd.
Helaas ik zal er vandaag aan moeten geloven.
  Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 11:33   #196
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Zo is dat Pup. Mensen , op welke manier dan ook, wegzetten gaat sowieso aan de essentie voorbij. Tenzij als " spielerei". En waarbij dan ook duidelijk is dat het louter gaat om het genot van het spel.
En in zijn spielerei ontzegt Laurens zelfs de arme pup toegang tot een aantal topics zonder melding, waaronder dit.
Maar dan had hij niet op de waarheidsmurf gerekend!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ego's ervaren zich weggezet, je bent je ego niet. In feite wordt je fictie weggezet en is dat niet nou net de bedoeling?
Ego's zetten anderen weg als het niet in hun kraam past.
Geef jij dus die arme pup maar is snel terug toegang tot dit topic en een aantal in jouw TAV kerk niet uitkomende anderen zodat ik hem niet moet te hulp schieten.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 11:35   #197
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ego's ervaren zich weggezet, je bent je ego niet. In feite wordt je fictie weggezet en is dat niet nou net de bedoeling?
Het gaat niet om de ervaring van het weg gezet worden. Maar om het zien van de behoefte aan het wegzetten.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 11:38   #198
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waarheidsmurf Bekijk bericht
En in zijn spielerei ontzegt Laurens zelfs de arme pup toegang tot een aantal topics zonder melding, waaronder dit.
Maar dan had hij niet op de waarheidsmurf gerekend!
Citaat:
Hallo Puppetji,

Bedankt voor de mededeling.

Dat kan heel goed kloppen, ik kreeg omstreeks 14.45 zo'n twintig meldingen van mijn database over een database storing. Dat is niet verontrustend want dat kan al komen wanneer de server er een paar seconden uit ligt, maar deze storing lijkt twee minuten te hebben geduurd want de meldingen waren van 14.45 tot 14.47. Het kan ook zijn dat je toen je pogingen hebt opgegeven.
Ik kreeg ook de link van de pagina die je wilde bekijken en die heb ik aangeklikt en kreeg ik gewoon, dus ik denk dat het probleem inmiddels vanzelf ook weer is opgelost. Als dat niet zo is hoor ik dat graag van je.

Een hartelijke groet,
Laurens

From: Puppet Ji
Sent: Thursday, May 7, 2015 4:02 PM
To: webmaster@waarheidvinding.nl
Subject: topic niet toegankelijk op waarheidvindin NL

Hoidi,

om de één of andere reden krijg ik geen toegang en een foutmelding bij het topic http://waarheidvinding.nl/showthread.php?t=2574
Verder geen probleem op ander topics.


mvg,
Puppetji
De waarheid naar je hand zetten is ook een leugen.

Zijn er hier meer die bij bovenstaande link een foutmelding krijgen?
  Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 11:40   #199
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Het gaat niet om de ervaring van het weg gezet worden. Maar om het zien van de behoefte aan het wegzetten.
Die heb ik niet.
Er is hier geen enkele behoefte tot wegzetten, waarheidvinding is het doel. En dat wat meent weggezet te worden of te kunnen worden is een leugen. Onderzoek de frustratie van het weggezet worden van ego in plaats van ego toe te staan te meppen naar waar er een bedreiging van ego wordt gezien.
  Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 11:42   #200
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De waarheid naar je hand zetten is ook een leugen.
Waarom kan ik dan ingelogd als waarheidsmurf op eender welk topic en als puppetji o.a. niet op dit?
en ook niet meer hierop.

- http://www.waarheidvinding.nl/showth...arsons&page=16

- http://www.waarheidvinding.nl/showth...4104#post84104

Toevallig heb ik het in beiden over Balsekar... Technisch forum foutje? Kan zijn, iets om te onderzoeken dan.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.