Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 July 2012, 03:38   #191
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Is er iets mis met smeken Vagebond?
Hoezo?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 07:45   #192
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Probeer het, desnoods in grote grove onvolmaakte lijnen, waar ben je bewust van geworden ?
Er is bij deze of gene veel energie gestoken om je daarbij te helpen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik meen in je schrijven een voornamelijk zelfzuchtige, emotionele chantageachtige bedoeling te proeven. Ik zie daarom geen enkele reden om aan je vraag te voldoen.....

Daar zul je het mee moeten doen .
Groetjes V.
Het zo genaamde medelijden en behulpzaamheid van de forum-junkies naar de ander is lachwekkend.
Vooral als ze in de waan verkeren dat ze echt een ander vanuit hun eigen vertroebelde blik, en vanuit hun onbewustheid kunnen helpen.

Weet men echt niet dat ieder woord en ieder genomen actie alleen ten diensten van z'ik'chzelf is?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 08:30   #193
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
All over the place...Aart.
Maar jij weet' niet wat leuk of grappig is, treurig, verdrietig, ontevrede, opgewekt, sprankelend e.n.z, afijn noem' de stemmingen maar op. een gemiddeld mens heeft tijdens zijn/haar bestaan te maken met een wisselende variatie van ongeveer 150 stemmingen, onder gemiddeld een stuk of 80, en boven gemiddeld om en nabij de 250 stemmingen, van subtiel tot grove...

Ik heb ook geen flauw benul (letterlijk) wat ik hier nu allemaal schrijf en zeg, ook bij al mijn gepraat en gelul gedurende de dag ben ik gewoon in constante verwondering dat de aangeleerde' communicatie tussen mensen onderling....gewoon werkt, ik heb geen flauw benul hoe dat kan, maar het kan dus.
Ik weet wel dat er allemaal verklaringen zijn waarom en daarom het kan, maar die verklaringen zijn gewoon de communicatie.....zeg maar, de verklaring komt niet voorbij de verklaring....ik kan er niks mee, het zegt mij iig niet hoe het kan' dat het werkt, maar het werkt.
Een antwoord maakt een antwoord, en een vraag maakt een vraag....Eindeloooooooos.

punt is, dat hoe ik ''Gewaarzijn'' onder-vind, dit' Moment...Zeg ik niks, en versta ik niks, het is mij allemaal om het even gewoon nikszeggend.
Maar' communicatie Werkt...ook al zegt het mij WEZENLIJK' geen ene moer. het vermogen om te communiseren wat ik tijdens mijn bestaan' heb op gedaan, maakt dat ik momenten kan vangen in woorden, ook al is dat moment allang voorbij als ik tot verwoording kom.
communicatie is wat mij betreft niet veel meer dan ijlen', but it is all we've got to communicate.

In mijn conditionering komen allerlei zinnetjes en woordspelingen oa van jou, op mij' over als leuk en grappig bedoeld.....maar vraag me niet waarom



Aart.....

Jouw bestaan' is een bonk...Conditionering.
Dat begint al (laten we ergens beginnen waneer het zaadje de eicel binnendringt, en dat is dan al een onomkeerbaar feit.
De hele Genen' structuur laat dan ontstaan wat kan ontstaan, we gooien er een stuk of 50 jaartjes boven op et voila'...Aart.

Als volgens jouw conclusie de Rede....wegvalt, dan was jij allang konijnen aan het vangen op de eeuwige jachtvelden....
Dat is niet het geval want je typt er nog lustig op los.

Met de intenties van het emotieleven, en het karakter van het gedachtenleven Dito.
Zolang je bestaat' blijven die overgeleverde Conditioneringen....recht overeind.
No problem...wat mij betreft.
Keen, schijnbaar geef ik een andere betekenis aan dat woordje 'conditionering'.

Voor mij is iets een conditionering als je er aan vast zit.

Ik raakte gisteren bij de bakker geheel in paniek en heb van kwaadheid de boel kort en klein geslagen.

Ik had trek in een appelpunt en die hadden ze niet.

Dat noem ik dus conditionering.

Als er wrijving met het leven ervaren wordt komt dat omdat er geleefd wordt vanuit een conditionering.

Dat ik een moorkop eet ipv een mokkapunt noem ik geen conditionering, ik zit er namelijk niet aan vast, zoals ik nergens meer aan vast zit.

Mijn wijze van schrijven is niet grappig bedoeld, ik snap wel dat tie als grappig ervaren kan worden, ik zie bij mezelf soms ook wel een glimlach verschijnen en me afvragen waar het weer vandaan komt. Ik zie het als een logisch gevolg van een bepaalde energietrilling en die kan herkent worden.

Grappig willen zijn is vanuit een conditionering. De conditionering; gewenstheid, ik ben grappig, leuk, gewenst dus ik mag er zijn en krijg te vreten.

Dit schrijven heeft als enkel doel om een ieder de mogelijkheid te bieden om alles wat in het leven als wrijving ervaren wordt eens te onderzoeken.

Met 'reden' bedoel ik: er is een reden waarom er een conditionering/vast patroon/beschermingsmechanisme is en als die reden wegvalt dan lost ook die conditionering op.

Als door oude ervaringen de conditionering; 'muizen zijn eng/gevaarlijk' is ontstaan en je komt er door een positieve ervaring achter dat muizen toch heel onschuldig zijn dan zal de oude conditionering je niet meer op de tafel doen springen als er weer eens een muis verschijnt.

Voor mij staat conditionering enkel voor beschermingspatroon.

Een zo moet het want anders voel ik me niet fijn.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 09:32   #194
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik meen in je schrijven een voornamelijk zelfzuchtige, emotionele chantageachtige bedoeling te proeven. Ik zie daarom geen enkele reden om aan je vraag te voldoen.....

Daar zul je het mee moeten doen .

Groetjes V.
Je antwoord boeit me.
Zelf heb ik hem al beantwoord, ik hoopte dat jouw antwoord wat positiever uitvalt dan de mijne.
Wat je meent te zien klopt niet, je lijkt me te wantrouwen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 09:38   #195
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoezo?
Omdat je 't er maar druk mee hebt om aan te tonen dat je R niet gesmeekt hebt om terug te mogen komen op het forum?

Kan 't jou wat schelen of je gesmeekt hebt of niet?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 09:38   #196
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Probeer het, desnoods in grote grove onvolmaakte lijnen, waar ben je bewust van geworden ?
Er is bij deze of gene veel energie gestoken om je daarbij te helpen.


Het zo genaamde medelijden en behulpzaamheid van de forum-junkies naar de ander is lachwekkend.
Vooral als ze in de waan verkeren dat ze echt een ander vanuit hun eigen vertroebelde blik, en vanuit hun onbewustheid kunnen helpen.

Weet men echt niet dat ieder woord en ieder genomen actie alleen ten diensten van z'ik'chzelf is?
Er is vanuit verschillende gezichtspunten (driepuntsmeeting) meegekeken en een visie op het geziene gegeven. Ik zag inspanning en geen zelfzuchtige motieven en interpreteer dat als hulp.
Dat hulp heel gebrekkig kan zijn vanwege wat je noemt een vertroebelde blik neemt niet weg dat er interesse in de persoon is getoond en getracht iemand te helpen. Bij onverschilligheid neem je dit fenomeen niet waar.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 12:22   #197
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je antwoord boeit me.
Zelf heb ik hem al beantwoord, ik hoopte dat jouw antwoord wat positiever uitvalt dan de mijne.
Wat je meent te zien klopt niet, je lijkt me te wantrouwen.
Boeiend....

Ik heb dus verkeerd gezien dat er een voor wat hoort wat dingetje sprak uit je aangeven dat mensen zich getroost hebben mij te helpen en dat voor mij een reden zou kunnen/moeten zijn je vraag te beantwoorden.

Weet je wat het is Renoir geen hond heeft er iets aan wanneer ik ga melden waar ik me van bewust ben geworden. Het zou enkel een help-mij-mezelf-te-bevredigen-dingetje zijn geweest voor iemand die m.i. al 1x te vaak aan zijn eigen fluit getrokken heeft of laten trekken heeft. Ik geniet meer van boterham met pindakaas overstrooit met cayennepeper, alsof er dan een engeltje over mijn tong piest .

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 12:27   #198
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Omdat je 't er maar druk mee hebt om aan te tonen dat je R niet gesmeekt hebt om terug te mogen komen op het forum?

Kan 't jou wat schelen of je gesmeekt hebt of niet?
Tja zo kan je het ook zien idd.

Groetjes...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 13:52   #199
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Boeiend....

Ik heb dus verkeerd gezien dat er een voor wat hoort wat dingetje sprak uit je aangeven dat mensen zich getroost hebben mij te helpen en dat voor mij een reden zou kunnen/moeten zijn je vraag te beantwoorden.

Weet je wat het is Renoir geen hond heeft er iets aan wanneer ik ga melden waar ik me van bewust ben geworden. Het zou enkel een help-mij-mezelf-te-bevredigen-dingetje zijn geweest voor iemand die m.i. al 1x te vaak aan zijn eigen fluit getrokken heeft of laten trekken heeft. Ik geniet meer van boterham met pindakaas overstrooit met cayennepeper, alsof er dan een engeltje over mijn tong piest .

Groetjes V.
Mihaela vraagt of je er wat aan gehad hebt en je geeft aan het moeilijk te vinden om er maar een dingetje uit te lichten, je hebt er dus kennelijk veel aan gehad. Vervolgen vraag ik je om de inspanning te doen en er eentje uit te lichten, je mag nog steeds alles wat je eraan hebt gehad vertellen, maar ik ben al blij met eentje.

Dan twijfel je ineens aan mijn bedoelingen als reden om niet aan mijn verzoek te hoeven voldoen, je kunt ook gewoon zeggen 'barst maar Renoir' dat komt op hetzelfde neer.

En nu, in je weerstand, om er iets over te zeggen, concludeer je maar dat niemand er iets aan heeft om te weten wat je er aan hebt gehad. Wanneer ik het niet had willen weten, of zou menen er niets aan te hebben, had ik er niet naar gevraagd.

Zeg nou maar gewoon 'barst maar Renoir ik zeg jou niet wat ik er aan heb gehad.'
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 15:07   #200
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Renoir er zijn meer dan voldoende boekjes in de handel die in en door alle nivo's heen in jou behoefde aan willen weten kunnen voorzien. Mijn eigen unieke verhaaltje verschilt niet van dat van anderen, dus ik bespaar mij de moeite die je van me vraagt met u welnemen .

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.