Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 February 2018, 12:06   #191
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Er is maar 1 uitvoering van het gedegen zelfonderzoek en deze is onmiddellijk, totaal en volledig..
Looro haalt zijn Bijbel weer tevoorschijn: ''Er is maar 1 uitvoering''...De Enige Echte Ware Weg naar Looro'sWaarheid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Plankenkoorts, angst en kennis van 'het vliegen' (vrijheid) verhinderen de uitvoering.
Het is niet anders dan dat wat jij doet Looro, en dat is de rol van de ongevraagde opdringerige pastoor spelen, die de Enige Echte Ware Weg naar Looro'sWaarheid preekt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Wat zonder voorwaarden is brengt de uitvoering van het gedegen zelfonderzoek tot waarheid, tot werkelijkheid en weten.
Ieder zijn Bijbeltje:
''Eens zal het 'grote ontwaken' komen, waarbij je inziet - dat alle woorden slechts symbolen zijn van één idee, en dat alle ideeën van welke aard ook, slechts fasen zijn van één plan, Mijn Plan van Mijn Zelf in expressie - en dat alle begeerte om dat plan in woorden uit te drukken, zonder het bewustzijn van Mijn Wil als ene en enige bron van inspiratie, nutteloos is.
Eveneens is alle begeerte om dat 'plan' op levende wijze uit te beelden, zonder achterlating van alle bewustzijn van je menselijke persoonlijkheid - van je persoonlijk aandeel in het handelen en jouw zelf helemaal in Mij vestigend - vergeefs en zonder resultaat, en eindigt slechts in mislukking, teleurstelling en vernedering.






Wanneer IK aldus Mijn Zelf ontsluier, zul jij niet gezegender zijn dan tevoren, behalve daarin dat hetgeen IK je heb onthuld voor jou zal worden het brood des levens; en jij zult dat ontsluierde bewustzijn in jouw leven openbaren.''
Het Onpersoonlijke leven.
Mihaela is offline  
Oud 1 February 2018, 12:21   #192
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Vandaar dat ik het schreef, jij reageert nogal voorspelbaar.
Graag spelletjes spelen op een ander draadje. Er zijn er genoeg draadjes met het onderwerp GedegenZelfonderzoek, en Looro'sWaarheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Niet verkeerd bedoeld. Ik had zin in een waarheids gesprekje en ik herkende Nowee zijn antwoord aan jou.
Doe gerust op een Waarheids-gesprekjes draadjes..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat heb ik gecombineerd.
Je snapt het nog steeds niet Ulla, je wordt geslingerd en beïnvloedt door hoe mensen zich opstellen, en vervolgens reageer jij zonder daar bewust van te zijn.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik ben er nog over aan het uitzoeken en jij kunt het altijd zo mooi ongenuanceerd brengen. En er bovenop springen. Die dingen die ik herken pik ik eruit, want ze raken meteen. Als het zo is moet ik dus nu ook herkennen.
ik begrijp niet wat jij bedoelt met 'nu ook herkennen', wat precies?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik heb namelijk idd het idee, dat het niet meer speelt.
Wat niet meer speelt Ulla?
Volgens mij zie jij het als twee aparte dingen, Waarheidsvinding, en de triggers in dagelijks leven, je persoonlijke ditjes en datjes.
Zolang als er iets getriggerd wordt, en jij je in de storm des leven steeds je verloren voelt, en verpletterd, dat je weer en weer naar je persoonlijke Ulla op zoek moet raken, dan is er duidelijk dat het speelt..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
We hebben het er nog recent over gehad. Ik moet het zelf doen, maar ik
vind dat het effectief kan zijn als je het samen in wisselwerking kan doen.
Wat moet je dan doen? Je zei dat het niet meer speelt?
Zie jij echt niet de continue tegensprak?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik ervaar het ook niet als opdringerig als mij iets wordt aangereikt. Niet in mijn dagelijks leven, maar ook niet in zelfonderzoek. Ik kan het allicht altijd bekijken, als ik het toch niet kan gebruiken kan ik het bewaren. Wie weet komt het nog van pas.
Dat moet je zelf weten Ulla, ieder zijn beleving..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
mijn zoektocht
NU zeg je dat je nog steeds zoekt, en vervolgens zeg je dat het niet meer speelt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En dan mijn met een hoofdletter, daar waar Nowee op doelde en zo mooi beschreef.
Dat hij voor jou mooi omschrijft, en dat iets met jou doet, betekent nog niet dat je identificeren met het ego niet meer plaats vindt bij jou.
Alsnog, omschrijf dan dat wat niet meer bij jou speelt dan, want je hebt tot nu toe geen antwoord op gegeven, maar je blijft herhalen dat het je aanspreekt, en dat het bij jou niet meer speelt, en vervolgens blijf je vertellen hoe jij steeds onderuit geraakt wordt door levens-struikelingen..
Mihaela is offline  
Oud 1 February 2018, 12:27   #193
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Graag spelletjes spelen op een ander draadje. Er zijn er genoeg draadjes met het onderwerp GedegenZelfonderzoek, en Looro'sWaarheid.


Doe gerust op een Waarheids-gesprekjes draadjes..


Je snapt het nog steeds niet Ulla, je wordt geslingerd en beïnvloedt door hoe mensen zich opstellen, en vervolgens reageer jij zonder daar bewust van te zijn.



ik begrijp niet wat jij bedoelt met 'nu ook herkennen', wat precies?


Wat niet meer speelt Ulla?
Volgens mij zie jij het als twee aparte dingen, Waarheidsvinding, en de triggers in dagelijks leven, je persoonlijke ditjes en datjes.
Zolang als er iets getriggerd wordt, en jij je in de storm des leven steeds je verloren voelt, en verpletterd, dat je weer en weer naar je persoonlijke Ulla op zoek moet raken, dan is er duidelijk dat het speelt..


Wat moet je dan doen? Je zei dat het niet meer speelt?
Zie jij echt niet de continue tegensprak?





NU zeg je dat je nog steeds zoekt, en vervolgens zeg je dat het niet meer speelt...


Dat hij voor jou mooi omschrijft, en dat iets met jou doet, betekent nog niet dat je identificeren met het ego niet meer plaats vindt bij jou.
Alsnog, omschrijf dan dat wat niet meer bij jou speelt dan, want je hebt tot nu toe geen antwoord op gegeven, maar je blijft herhalen dat het je aanspreekt, en dat het bij jou niet meer speelt, en vervolgens blijf je vertellen hoe jij steeds onderuit geraakt wordt door levens-struikelingen..
Wil je nu serieus zeggen dat je niet begrepen hebt wat ik je vroeg?
Ulla is offline  
Oud 1 February 2018, 12:30   #194
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wil je nu serieus zeggen dat je niet begrepen hebt wat ik je vroeg?
Wat vroeg je?
Mihaela is offline  
Oud 1 February 2018, 12:31   #195
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Ulla toch... je gaf net toe dat je getriggerd werd. Je had een (schoorvoetend)moment van eerlijkheid, en nu ga je weer jokken...
Waarom zo een drang om jezelf anders voor te doen steeds?
Het is geen wedstrijd, je hoeft op niemand indruk te maken.
Relax....
Ik stel voor dat we een club oprichten Miha, de club van de zelfrelativerende zelfzoekers. Dit als tegenwicht tegen de zelfsuperlatieverende zelfvinders.

De eersten zoeken zelf, vinden het niet en relativeren het dus.
De tweeden zoeken niet meer, want ze hebben zelf gevonden en blazen het dus op.

De eersten zoeken waarheid en vinden het niet en relativeren het dus.
De tweeden vinden waarheid, klampen zich er aan vast en blazen het op (bvb. "de enige echte weg").
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 1 February 2018, 12:35   #196
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Die dingen die ik herken pik ik eruit, want ze raken meteen. Als het zo is moet ik dus nu ook herkennen.
Ulla, ik herken ook zo vaak iets, maar dat betekent nog niet dat het niet meer speelt.
Jij denkt: Ik herken het! Alleluja, ik ben Vrij..
Vervolgens over een paar jaar omschrijf je hoe troebel dit jaar was...
Kijk vervolgens hoe jij in je leven staat, wat bij jou nog getriggerd wordt, en dat betekent dan dat ook al herken je het, dat nog niet volledig je eigen is.. Je laat het hier in ieder geval zien dat jij nog steeds mee stoeit...
Het valt me op dat jij steeds graag het gestoei met Ulla achterwege wilt laten, en daardoor graag schrijft: speelde, raakte, en ga zo door.
Mihaela is offline  
Oud 1 February 2018, 12:39   #197
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wil je nu serieus zeggen dat je niet begrepen hebt wat ik je vroeg?
Wat ik meen te voelen is dat jij nu de ruimte nodig hebt, en dat Looro's woorden jou troost en kracht bidden.
De vraag is, kan jij dan vervolgens beseffen dat ik ook de ruimte hier nodig heb,
hier op dit draadje, en dat de woorden van Looro voor mij, zoals ook met een opdringerige JehovanGetuige gebeurt, van geen waarde zijn...

Mijn neiging is om te zeggen: Goed Ulla, neem de ruimte die je nodig hebt!
en dit is juist iets van ik steeds doe, ik leef me in, in de NOOD van de ander, en geef ik mijn 'broodje' die ik zelf ook nodig heb, aan degene die meer troost nodig heeft.
NU niet meer... Klaar!
Voel je om met Looro in gesprek te gaan, graag op een GZOZ draadje..
ik lees je liefdevol op dat draadje dan..

Mihaela is offline  
Oud 1 February 2018, 13:01   #198
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik stel voor dat we een club oprichten Miha, de club van de zelfrelativerende zelfzoekers. Dit als tegenwicht tegen de zelfsuperlatieverende zelfvinders.

De eersten zoeken zelf, vinden het niet en relativeren het dus.
De tweeden zoeken niet meer, want ze hebben zelf gevonden en blazen het dus op.

De eersten zoeken waarheid en vinden het niet en relativeren het dus.
De tweeden vinden waarheid, klampen zich er aan vast en blazen het op (bvb. "de enige echte weg").
ik weet het niet hoe een ander het omschrijft Dorje.
Ik ben gewoon een mens, op zoek naar antwoord op de vraag: Wat ben ik?
Vanaf mijn wat30ste op zoek naar de zin van het leven, dit jaar jaar word ik 54 jaar.
Ik weet nu dat ik weleens verhalen aangenomen heb als Waarheid gedurende mijn leven. Ik weet dat ik mezelf veel wijs gemaakt heb, en steeds ervaren heb dat het Leven niet veilig is.
Ik ervaar niet dat ik deel van het Goddelijke ben, ook al wordt mij dat steeds duidelijker dat het wel zo is.
Zolang als ik God als gescheiden van Mihaela ervaar, zoek ik naar dat wat voor mij de afscheiding veroorzaakt.
Mihaela is offline  
Oud 1 February 2018, 13:10   #199
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat ik meen te voelen is dat jij nu de ruimte nodig hebt, en dat Looro's woorden jou troost en kracht bidden.
De vraag is, kan jij dan vervolgens beseffen dat ik ook de ruimte hier nodig heb,
hier op dit draadje, en dat de woorden van Looro voor mij, zoals ook met een opdringerige JehovanGetuige gebeurt, van geen waarde zijn...

Mijn neiging is om te zeggen: Goed Ulla, neem de ruimte die je nodig hebt!
en dit is juist iets van ik steeds doe, ik leef me in, in de NOOD van de ander, en geef ik mijn 'broodje' die ik zelf ook nodig heb, aan degene die meer troost nodig heeft.
NU niet meer... Klaar!
Voel je om met Looro in gesprek te gaan, graag op een GZOZ draadje..
ik lees je liefdevol op dat draadje dan..

Je bent niet toevallig in de war met een New Age forum draadje?

Ik zoek het bericht van Nowee maar kan het nergens terug vinden.
Iemand een idee?
Ulla is offline  
Oud 1 February 2018, 13:48   #200
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Nog even ter kennisgeving.

Nowee schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ;Nowee 115560
Met de plank is het blijkbaar niets geworden. Je zoektocht in het leven is een vruchteloos gebeuren dat je op geen enkele manier kan vervullen door goedkeuring. Ook niet door de goedkeuring van jezelf gegeven. De kern of essentie is het doorzien van jezelf zoals dat in gedegen zelfonderzoek wordt gerealiseerd. Het 'mijn leven' en 'mijn zoektocht' is in de quote dat wat in de weg staat van het weten. Zolang er wordt vastgehouden aan een 'mijn' en 'dijn' is de zelfrealisatie vruchteloos.

Ik vroeg je een concrete zienswijze op een vraag waarom je vind dat dat
wat Nowee schreef nog speelde. Ik herken wat hij schreef helemaal en wilde iets voor mezelf uitzoeken en vroeg daarom een mening van jou. Dat is niet overgekomen. Toch bedankt voor de moeite.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.