Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 March 2021, 15:33   #1991
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Een mening doet zich voor, en dan schrijf jij. Maar als iemand anders niet jouw mening deelt, en jij blijft je mening noemen, met woorden die niet echt vriendelijk genoemd kunnen worden, is er sprake van stijd/ irritatie/boosheid in jou.
Men kan zo een houding opdringerig noemen, of kleinerend, kwetsend, overheersend, manipulerend, en ga zo door.Als men zegt: 'Bassie, ik deel jouw mening niet, laat me met rust! '
Als jij nog steeds door gaat, en de ander continue met woorden benaderd die kleinerend of neerbuigend beschouwd kunnen worden, dan is er echt iets gaande bij jou.
Het meeste wat ik schrijf betreft Waarheid-vinding. Dat mag niet verward worden met een mening.

In het zelfonderzoek houden we dan ook onze mening er buiten.

Als andere users bovenstaande niet begrijpen of mij daarom onvriendelijk vinden kan ik er ook niks aan doen. Deugdelijke onderzoekers zijn nu eenmaal niet te stuiten in de zoektocht naar Waarheid.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 27 March 2021, 15:33   #1992
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Gevoelens hebben geen strijd nodig om te bestaan.
Gevoelens hebben gaat vanzelf en behoeft geen enkele inspanning.
Gevoelens dat men tot strijd beweegt, zijn op dat moment strijdlustig.
Men kan daarmee leren omgaan, ze leren kennen, ze leren anders vorm geven. Niet onderdrukken, maar werkelijk leren kennen, en vooral de bron ontdekken, en ermee leren omgaan.
Mihaela is offline  
Oud 27 March 2021, 16:43   #1993
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Gevoelens dat men tot strijd beweegt, zijn op dat moment strijdlustig.
Men kan daarmee leren omgaan, ze leren kennen, ze leren anders vorm geven. Niet onderdrukken, maar werkelijk leren kennen, en vooral de bron ontdekken, en ermee leren omgaan.
Sorry, ik ervaar geen strijdgevoelens.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 27 March 2021, 17:11   #1994
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Gevoelens dat men tot strijd beweegt, zijn op dat moment strijdlustig.
Men kan daarmee leren omgaan, ze leren kennen, ze leren anders vorm geven. Niet onderdrukken, maar werkelijk leren kennen, en vooral de bron ontdekken, en ermee leren omgaan.
Misschien kun je bij Darsho in de leer gaan ... :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Alles wat men doet, is precies het juiste. Men kan niets verkeerd doen, omdat men nooit iets gedaan hebt of iets zou kunnen doen.
Rob is offline  
Oud 27 March 2021, 17:22   #1995
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Er is een tijd van spreken.
Er is een tijd van zwijgen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 27 March 2021, 17:37   #1996
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het meeste wat ik schrijf betreft Waarheid-vinding. Dat mag niet verward worden met een mening.

In het zelfonderzoek houden we dan ook onze mening er buiten.

Als andere users bovenstaande niet begrijpen of mij daarom onvriendelijk vinden kan ik er ook niks aan doen. Deugdelijke onderzoekers zijn nu eenmaal niet te stuiten in de zoektocht naar Waarheid.
Je bent continue je mening over users aan het ventileren. Je oordeelt, en je beoordeelt ieders schrijven, en vervolgens zeg jij dat dat deugdelijk onderzoek is.
Gelukkig neemt men jouw egocentrisch gedrag steeds minder serieus.
Als je niet op de man af gaat, lees ik wel wat je schrijft, want het komt vaak overeen met hoe en wat ik ook in mijn zelfonderzoek ondervind.

Als je mensen kleineerr, en als je gaat bashen, ga ik dat negeren!
Van jouw dwingende/ veroordelende houding ga ik nu afstand van nemen. Het is niet gezond!
Als iedereen dat negeert, leer jij het misschien in te zien hie ongezond het is.
Een leuke oefening:"negeer de oordelende Bassie."
Mihaela is offline  
Oud 27 March 2021, 18:07   #1997
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je bent continue je mening over users aan het ventileren. Je oordeelt, en je beoordeelt ieders schrijven, en vervolgens zeg jij .....
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 27 March 2021, 18:09   #1998
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
. Eerlijk gezegd (en ik volg niet alle gesprekken) maar ik vind de bijdrage van b.v. Bassie daarin erg goed. Ik snap dan ook niet goed hoe je daar (samen Mihaela) zo afwijzend tegenover kunt staan.
Je leest dan niet goed.
Waar ik tegen ben, is zijn dwingende houding, zijn overdaad aan oordelen, zijn continue drang om mensen te kleineren, bashen, en ga zo door.
Wat hij schrijft over het onderzoek wijs ik niet af, integendeel.
Ik merk wél op dat hij net niet ver genoeg gaat, maar dat komt door de ontkenning van de strijd in zichzelf.
De strijd wordt veroorzaakt door zijn narcistische trek.
"Ik Bassie weet beter dan de rest".
Dat nekt hem.
Als hij bescheidener leert zijn, gaat hij van de voorgrond naar de achtergrond, dan maakt hij ruimte, en is de toegang vrij.
HIJ staat zichzelf in de weg!
Valt op
Mihaela is offline  
Oud 27 March 2021, 18:19   #1999
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je leest dan niet goed.
......
Valt op
Wie leest niet goed?
Wat valt op en bij wie?

Er zijn dus ook users op het forum, die zich niet gekleineerd of gebashd of gedwongen voelen, omdat zij weten dat het pointers zijn, zoals al eerder omschreven door bv Laurens en Rob, dat het aanwijzingen zijn voor het doen van zelfonderzoek.

Het is juist de bedoeling op dit forum om alle gedachten van ego (ook over eigen gevoelens) te onderzoeken op waarheid.

Er is niets mis met gevoelens, maar anderen verantwoordelijk maken voor het gevoel wat niet aangenaam is, getuigt niet van zelfonderzoek.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 27 March 2021, 18:32   #2000
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Wie leest niet goed?
Wat valt op en bij wie?

Er zijn dus ook users op het forum, die zich niet gekleineerd of gebashd of gedwongen voelen, omdat zij weten dat het pointers zijn, zoals al eerder omschreven door bv Laurens en Rob, dat het aanwijzingen zijn voor het doen van zelfonderzoek.

Het is juist de bedoeling op dit forum om alle gedachten van ego (ook over eigen gevoelens) te onderzoeken op waarheid.

Er is niets mis met gevoelens, maar anderen verantwoordelijk maken voor het gevoel wat niet aangenaam is, getuigt niet van zelfonderzoek.
Laurens telt niet, hij is Bassie.
Rob telt ook niet, hij doet op het moment niet aan zelfonderzoek, zijn hoofd staat er niet bij, hij is aan het daten.
En jij, schaduw van Bassie, jij spreekt hem nooit tegen, dus zeker basht hij jou niet.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.