Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 September 2020, 13:25   #2021
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Ja zo durf ik het wel...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik begrijp het en had niet anders verwacht hoor.
In mijn en Jan zijn omgeving geloofde ook niemand het. "Zou hij toch niet beter chemo blijven doen in plaats van die primitieve kikker-therapie?" Het was van de mensen hun gezicht af te lezen.
Soms heb ik voordeel van de eenheidservaring. Ik pik gemakkelijk beelden van andere mensen op, jou in dit geval, dus voor mij was het überhaupt geen vraag. In mijn geval verbaast mij dan altijd weer dat het voor anderen wel een vraag is, lol..

Citaat:
Absoluut ook geen verrassing dat het vooral Nowee en sagnaar-caine-Ben-Guido zijn, de twee grootste weirdo's hier met hun doorpakken en zwelgen in..., die afkwamen / komen met gratis gedegen zelfonderzoek, veel water drinken, Blauwzuur en zwavelzuur etc. waar geen kikker tegenop kan volgens sagnaar-caine-Ben-Guido.
Even voor de goed orde...ik geloof niet dat Guido en Sagnaar ect.. één en de zelfde zijn. Laat ik het zo zeggen ik heb sagnaar nogal eens in de boxring gelegen, die had namelijk geen enkel bezwaar naar de verhalenwereld af te dalen om iemand eens eventjes flink af te rossen, als hem dat zo uitkwam en Guido heeft volgens mij nog nooit het woord tot mij gericht en dan, Mihaeala heeft ook onze Ferdinand, Ferdinand of all people, aangezien voor Sagnaar, nou dat lijkt mij genoeg te zeggen, of niet dan?

Staat jullie natuurlijk vrij om in Guido/Sagnaar de zelfde te zien, want wie weet klopt jullie geloof daarin wel, hahaha... Love you, kus, kus kus, knipoog..

Citaat:
Ja, het zijn die opname's die mijn en Jan zijn omgeving overstag lieten gaan. Specifiek mijn zoon ook die na het horen ervan geen moment meer twijfelde om ook kambo te gaan doen. Na drie keer op drie maand is zijn netelroos-allergie waar hij al 20 jaar last van heeft zo goed als verdwenen.
Zo grappig om je te horen spreken over je dagdagelijkse leven waarin je dus een zoon en zelfs een kleinkind hebt, zijn er meer kleinkinderen of is het er één?
En dat vergeleken met mijn leven waarin ik bewust er voor gekozen heb geen kinderen te willen omdat ik mezelf, vanwege mijn verleden, niet geschikt achtte om een ander leven geestelijk gezond en wel de wereld in te helpen. Ik wild koste wat het kost voorkomen dat een kind van mij, dankzij mij, een al even afschuwelijke jeugd zo hebben als ik gehad had de gevolgen nog niet eens meegerekend, bij mij zou het stoppen, en bij mij is het gestopt. En tot op de dag vandaag ben ik blij dat ik die keuze gemaakt hebt. Heb er wel even, 1 dagdeel, vanwege de biologische klok over nagedacht toen ik rond de 36 jaar was. maar gezien ik zonder partner was en zou blijven, kwam ik uit bij kunstmatige inseminatie en daar ging ik zo van over nek dat ik voorgoed genezen was...Dus geen kind voor mij

Citaat:
'k heb voornamelijk groene ogen met bruine tinten in.
Oh, dat zou ik niet gezegd hebben idd, foto vertekend de kleur dan een beetje denk ik...
Ik heb overigens qua kleur ogen heterochromia iridis. Mijn ene oog is bruin/groen en het andere oog is groen/bruin waarbij de eerstgenoemde de overheersende kleur is...Ja, is er toch nog iets bijzonder aan mij, tenminste men benoemd het als iets bijzonders, ik zou het niet weten want ik zit niet de hele dag in mijn eigen ogen te staren (glimlach)...


Citaat:
Heb je goed gehoord.
In die periode was Herman DeBruijn (37), een weldoener met groot kapitaal die een licht-centrum wou oprichten met François heel ziek (leukemie). Hij kwam regelmatig bij François toen maar op een moment was hij vermist. Zie artikel van 14/10/2010 in de krant toen. Tijd later werdt hij dood teruggevonden. Zelfmoord.
In die dezelfde periode begon ik ook onderuit te gaan.
Ah, dat verklaard het meeste van het niet gezegde wat ik hoor idd.... Thanks lievie..

Citaat:
Stukje babbel ter illustratie weer...

En den deze zag niet uit. Hij was er bijna aan kapot gegaan met die incest toestand er dan nog is bij. Alhoewel ik met alle info van François natuurlijk wist dat ik daaruit moest, maar helaas pindakaas, ik kon niet meer weg. Zie zoveelste babbeltje in die periode met Cois via Skype-video-chat..

En ik ging met haar energie mee...alles wat ik opgebouwd had op 20 jaar tijd ging onderuit als een kaartenhuis.
Ik vroeg me ineens af hoe het eigenlijk geëindigd is die relatie met dat meiske. Was gewoon op een dag voorbij, ging er een licht aan, of zo iets?

Ja dat gevangen zitten herken ik heel erg, evenals het instorten van alles wat je had opgebouwd, maar dat was al bekend, en er iets moois van willen maken en in mijn geval denken daar uiteindelijk ook toe in staat te zijn omdat je eindelijk ziet/snapt hoe het werkt relaties, is ook aan alle kanten herkenbaar...Niets was minder waar want ik, stortte zoals gezegd, compleet in, ik verloor mijn vleugels, daar op dat moment dat ik, vanwege mijn kinderlijke kwetsbaarheid/spanning/nervositeit, iets anders zag dan er werkelijk was, in die ene mili-seconde. En dan, je weet er alles van, je moet mee, tot het klaar is. Oh, ik was zo boos, ik heb innerlijk zo geschreeuwd, dag in dag uit/gehuild/gejammerd, ik heb me zo verzet tegen de plek waar ik mezelf terug vond, ik had er alles voor over om terug naar wat ik als mijn thuishaven/mijn basis ervoer terug te kunnen, ik was zo verdrietig, ik had zoveel last van heimwee, ik was zo in paniek dat ik gevangen zat en er niet uit kon. Maar ook daar moest ik doorheen voor ik me kon overgeven aan het voor mij onvermijdelijke. Ik kan hier, waar ik me nu bevind, toch steeds meer in rust/liefde en overgave zitten en dat oké vinden en dat is al een heel ding in mijn geval.

Sorry, tgt komt deze song, die mijn aandacht trekt, nu juist op dit moment, voorbij op you-tupe, en ik moet even luisteren September Morn

Verder...

Citaat:

Ik zit voorlopig zo vol van de ontdekking - via de video over de analogie van het zwarte gat - dat ik niemand geworden dat ik het uitbazuin! Echt wat een ontdekking.

Ikke maar een heel jaar zoeken naar de betekenis van dat zwarte gat dat ik in herinnering gepasseerd ben om zo in het licht uit te komen. Al een heel jaar vraag ik mij af wat er met mijn hersenen gebeurd is en dan die ontdekking van die video zeg waardoor alles op zijn plaats valt.

Zo Cois 20 jaar geleden: "Kabu, de deur zonder deur doorgaan roept jou, dat is jouw weg."
Ik verstond dat toen natuurlijk niet! hahaha. Ik dacht: waar heeft hij het over...

Dus vergeef me dat ik het nu rondbazuin dat ik de poortloze poort gepasseerd ben. Heb het daarstraks nog tegen mijn kotmadam verteld die veel over mystiek in Christelijke context leest en kon volgen.

Ik zit nu even in hetzelfde ongeloof als een maand na mijn bijna-dood ervaring, wat toen pas doordrong waardoor ik bijna door mijn benen zakte en begon te wenen van blijdschap. Daarstraks ook even tijdens vertellen tegen mijn kotmadam van deze nieuwe ontdekking over de analogie van het zwarte gat.
Heb haar de twee video's van Samadhi gestuurd, ze gaat ze morgen bekijken.
Ach liefje, mijn hart smelt toch, wanneer ik je lees. Misschien was jij wel de laatste die het zag waar het voor anderen allang helder was, voor mij dan toch was het ogenblikkelijk helder in elk geval.

Bazuin het lekker rond, mij hoor je niet klagen ( kus )

Citaat:
Mijn kotmadam kent mij nu al 16 jaar. In de eerste 5 jaar dacht ze regelmatig dat er iets mis was met mijn omdat ik zo stil was en kwam ze op mijn deur kloppen... Hihihi.
Kostelijk...

Citaat:
Virtueel geflirt! hahaha!
Slaapwel. kiss.
Ja, lach jij maar, ik poep hier, maar dat zie jij natuurlijk niet, ondertussen een hele regenboog bij elkaar. Ikke, een soort van liefdesbang, remember, dus ik hang d'r ook nog eens van alles aan op, niet tof... .

Ach, was ik nog maar die grote kerel die nergens bang voor was. Met mijn geflirt wond ik zo diegenen waar ik mijn oog op had laten vallen rond mijn vinger maar die grote bek dat ligt reeds jaren achter mij... (dit ga je weer verkeerd begrijpen ben ik bang, ik ben niet op de versiertoer hoor, het is allemaal heel onschuldig en platonisch bedoeld, God wat erg dit zeg... )

Nou vooruit omdat jij het bent, we laten de boot nog eens varen
Halleluja



Oh, my god, tis echt wel een beetje veel hoor voor dit kind hier, ik hoop dat ik snel in dat zwarte gat mag vallen, dan is deze ellende tenminste ook voorgoed voorbij...

Te leuk, komt nu op dit moment voorbij op you-tupe

Donny Osmond - Puppy Love (1972)

En ook nog eens de uber-knappe Donny Osmond van wie ik in mijn jeugd een poster boven mijn bed had hangen...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 23 September 2020 om 14:08.
Reden: woordje verplaatst..
Vagebond is offline  
Oud 23 September 2020, 13:42   #2022
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
, Mihaeala heeft ook onze Ferdinand, Ferdinand of all people, aangezien voor Sagnaar, nou dat lijkt mij genoeg te zeggen, of niet dan?
Wie is Ferdinand?
Ik heb volgens mij niemand anders voor Guido/Ben/ Sagnar/ Caine aangezien..
Exept Renoir, die verdenk ik altijd dst hij achter ieder naam schuilt.

Trouwens, bijzonder Kabu dat jij degene met de meeste nicknamen, je je zo druk over maakt.
Ik vind het fantastisch dat Guido nu op de voorgrond is, in zijn afwezigheid. Hij zegt treffende dingen!
Misschien ook treffend, in zijn afwezigheid..

Kabu, heb je al een vermoeden wie Iona was door de tijd heen?

Wijziging aangebracht door Mihaela op 23 September 2020 om 14:11.
Reden: Foutje gecorrigeerd
Mihaela is offline  
Oud 23 September 2020, 13:52   #2023
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Zo en dan nu terug op aarde...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je mist voledig de point wat betreft mijn schrijven.
Het was een mooi moment, en ik genoot ervan.
Kind er niks mis met ergens van genieten hoor. Op mijn manier genoot ik ook. Zittend op een terrasje met een kopje thee, kijkend naar de mannen die met elkaar aan het spelen waren/zijn. Ik ben een oud wijf dus ik hoef me, in tegenstelling tot jouw, niet zo nodig in hun spel te mengen, ik vind het zo prachtig genoeg. Dus doe mij nu een lol, liefste en laat mij nu in stilte genieten van het prachtige uitzicht...
Ik bedoel daar dus mee dat je welkom bent naast me te komen zitten maar wel in stilte met de tetter zo gesloten als mogelijk graag en het liefst ook stil mogelijk zittend.

Thanks alvast
Vagebond is offline  
Oud 23 September 2020, 14:14   #2024
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Kind er niks mis met ergens van genieten hoor. Op mijn manier genoot ik ook. Zittend op een terrasje met een kopje thee, kijkend naar de mannen die met elkaar aan het spelen waren/zijn. Ik ben een oud wijf dus ik hoef me, in tegenstelling tot jouw, niet zo nodig in hun spel te mengen, ik vind het zo prachtig genoeg. Dus doe mij nu een lol, liefste en laat mij nu in stilte genieten van het prachtige uitzicht...
Ik bedoel daar dus mee dat je welkom bent naast me te komen zitten maar wel in stilte met de tetter zo gesloten als mogelijk graag en het liefst ook stil mogelijk zittend.

Thanks alvast
Dan ga ik ergens anders hoor, waar ik mag tetteren..
Zo, ik ga het doorpakken, dobber jij verder.
Mihaela is offline  
Oud 23 September 2020, 15:49   #2025
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Even voor de goed orde...ik geloof niet dat Guido en Sagnaar ect.. één en de zelfde zijn. Laat ik het zo zeggen ik heb sagnaar nogal eens in de boxring gelegen, die had namelijk geen enkel bezwaar naar de verhalenwereld af te dalen om iemand eens eventjes flink af te rossen, als hem dat zo uitkwam en Guido heeft volgens mij nog nooit het woord tot mij gericht en dan, Mihaeala heeft ook onze Ferdinand, Ferdinand of all people, aangezien voor Sagnaar, nou dat lijkt mij genoeg te zeggen, of niet dan?

Staat jullie natuurlijk vrij om in Guido/Sagnaar de zelfde te zien, want wie weet klopt jullie geloof daarin wel, hahaha... Love you, kus, kus kus, knipoog..
Even dit eruit, op de rest reageer ik later uitgebreid.

Heb je deze post - Ben-Guido ontmaskerd als caine-sagnaar van mij gisteren in in topic 'doorpakken' gelezen?

Ik twijfel er niet meer aan dat die vier forumnamen één en dezelfde persoon zijn.
De overeenkomsten tussen Guido en sagnaar zijn gewoonweg te sterk.

WiNk...KiSs
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 23 September 2020, 16:04   #2026
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Exept Renoir, die verdenk ik altijd dst hij achter ieder naam schuilt.
Nee, dat geloof ik absoluut niet!
Ik herken totaal niks van Rennie's-Renoir-Lauren's schrijven in dat van sagnaar-caine-Ben-Guido of Looro-Turrio-Nowee!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Trouwens, bijzonder Kabu dat jij degene met de meeste nicknamen, je je zo druk over maakt.
Ik maak mij daar helemaal niet druk over!
Hoe kom je daar nu weer op?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind het fantastisch dat Guido nu op de voorgrond is, in zijn afwezigheid.
De geest van Guido de oppermeester van het gedegen zelfonderzoek blijft aanwezig het op forum!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hij zegt treffende dingen!
Misschien ook treffend, in zijn afwezigheid..
Guido treffende dingen zeggen?
Ik vind sagnaar-caine-Ben-Guido de grootste Weirdo op het forum.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Kabu, heb je al een vermoeden wie Iona was door de tijd heen?
Nee, interesseert me ook niet.
Vagebond heeft onlangs is geschreven dat ze eerder Marijke was. Pluis ik ook niet uit wat Marijke allemaal geschreven heeft.

In het het topic 'doorpakken' kwam ik er gewoon toevallig op uit dat het onmiskenbaar is dat sagnaar-caine-Ben-Guido één en dezelfde zijn omdat Laurens aan @Dorje schreef: "Zwelgen... we hebben weer wat nieuws".

Ik zocht uit nieuwsgierigheid gewoon is op het forum wie dat woord eigenlijk geïntroduceerd had en dat bleek dus duidelijk en onmiskenbaar één en dezelfde persoon te zijn, genaamd: sagnaar-caine-Ben-Guido.
Wat jij jaren geleden al eerder geopperd had herinnerde ik me.
Meer is het niet.
Ik maak mij daar absoluut langs geen kanten druk over zoals jij meent te zien.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 23 September 2020, 16:31   #2027
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Even dit eruit, op de rest reageer ik later uitgebreid.
I know, ken je patroon inmiddels wel een beetje KiSs

Citaat:
Heb je deze post - Ben-Guido ontmaskerd als caine-sagnaar van mij gisteren in in topic 'doorpakken' gelezen?

Ik twijfel er niet meer aan dat die vier forumnamen één en dezelfde persoon zijn.
De overeenkomsten tussen Guido en sagnaar zijn gewoonweg te sterk.

WiNk...KiSs
Ik heb het gelezen idd. En de argumentatie mbt het woord 'zwelgen' is idd sterk. Blijft bij mij nog altijd de twijfel zegenvieren want Sagnaar was buiten een pretentieus mannetje, in mijn herinnering, vooral ook overwegend een haatdragend kereltje, en daar heeft Guido, voor zover ik weet nog niets van laten zien, behalve dan dat hij een boer is waar het op beleefdheid aankomt want ik heb nog een excuus van hem te goed vanwege het vervuilen van mijn draadje met zijn van de berg Olympus afkomstige shit...

Hoe dan ook, het voordeel van de twijfel dan heel erg en nog erger misschien, hoewel het mij eigenlijk hoegenaamd niks interesseert wie wie nu eigenlijk is, het is vooral het dingetje van Mihaela, denk ik, en jou, die zichtbaar wel van een beetje van dit soort van dollen/drama houd/geniet KiSs

Wijziging aangebracht door Vagebond op 23 September 2020 om 17:37.
Reden: 'In mijn herinnering' toegevoegd..
Vagebond is offline  
Oud 23 September 2020, 16:44   #2028
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wie is Ferdinand?
Och, kind maak je druk, kan het jou schelen...ff je lampje aan en je vind hem vanzelf wel die Ferdinand....WiNk
Vagebond is offline  
Oud 23 September 2020, 17:18   #2029
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Och, kind maak je druk, kan het jou schelen...ff je lampje aan en je vind hem vanzelf wel die Ferdinand....WiNk
Hij is duidelijk niet Guido, dus hoe kom jij er bij?
Mihaela is offline  
Oud 23 September 2020, 22:19   #2030
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Soms heb ik voordeel van de eenheidservaring. Ik pik gemakkelijk beelden van andere mensen op, jou in dit geval, dus voor mij was het überhaupt geen vraag. In mijn geval verbaast mij dan altijd weer dat het voor anderen wel een vraag is, lol..
Het gedegen zelfonderzoek is nochtans een aanwijzing voor het loskomen uit ik-bewustzijn schreef Nowee als Turrio al drie jaar geleden hier.
Maar blijkbaar zijn zeker hij en Guido nog niet los genoeg gekomen voortgaande op hun onzin van gratis gedegen zelfonderzoek, veel water drinken etc. inplaats van kambo-bufo & Co voor Jan mijn vriend die nog 3 Ã 6 maanden te leven kreeg eind nov. vorig jaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zo grappig om je te horen spreken over je dagdagelijkse leven waarin je dus een zoon en zelfs een kleinkind hebt, zijn er meer kleinkinderen of is het er één?
Het is er maar één.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh, dat zou ik niet gezegd hebben idd, foto vertekend de kleur dan een beetje denk ik...
Ik heb overigens qua kleur ogen heterochromia iridis. Mijn ene oog is bruin/groen en het andere oog is groen/bruin waarbij de eerstgenoemde de overheersende kleur is...Ja, is er toch nog iets bijzonder aan mij, tenminste men benoemd het als iets bijzonders, ik zou het niet weten want ik zit niet de hele dag in mijn eigen ogen te staren (glimlach)...
Je bent uiteindelijk toch uniek dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik vroeg me ineens af hoe het eigenlijk geëindigd is die relatie met dat meiske. Was gewoon op een dag voorbij, ging er een licht aan, of zo iets?
Tegen mijn beter weten in en François zijn waarschuwingen naast mij neerleggend ging ik er toch nog mee op vier-daagse city trip, dewelke al een maand voor ze met haar incest-verhaal naar buiten kwam.
Onderweg in het vliegtuig zei ik haar dat ik de volgende vier dagen geen seks met haar wilde en eens we terug waren het gedaan was, waarop zij heftig protesteerde. Maar uitstappen kon ze niet meer en dus probeerde ze maar het beste van te maken. Het waren een intense mooie drie dagen maar nogal dubbel.
Zie de commentaar van François nadien, want die kon niet volgen wat er aan de hand was in die drie dagen...

Citaat:
François: Ik heb een gevoel dat er werelden verschoven zijn. Ge hebt haar lichaam als mens aangeraakt. De rest van aanrakingen door mannen was ze gewend. Hoe jij haar aanraakte was ze niet gewend. Dat heeft haar sterk bewogen.
Dat maakt mij duidelijk de verwarring die ik waarnam. Ik nam waar 'het is goed' en terwijl heb ik twee dagen, zelfs gisteren heel erg, een verdriet waargenomen, zo diep dat het me kwelde. Ik voelde: het is goed en toch doet het zo zeer. dat was dubbel. De twee stromingen waren aanwezig.
Jullie samenzijn op reis is diep gegaan omdat het zo spontaan was. Dus hebben jullie alle twee je mooie menselijkheid laten zien en laten voelen, maar heb je ook kunnen zien wat in feite de kaderingen zijn van de inhouden die ge met elkander wou delen.
Ge hebt haar een ander gebied laten voelen in die 4 dagen dan dat zij gewend is.
Je hebt je herpakt en je niet op haar seksuele gericht.

kabu: Het was Tantra...

Cois: het was echt langs beide kanten. En daarmee heb je allebei het gevoel dat het in die echtheid goed was. Maar die echtheid heeft ook laten zien wat de beide belichamingen zijn die je vertegenwoordigt.
Zij wat ze nog moet belichamen of kan belichamen en gij wat ge al belichaamt. Dus dat is een enorme bewustzijnsverruiming geweest voor allebei. Ieder op zijn manier. Er is echt iets gedeeld geweest wat buiten het lichamelijke was.

Kabu: Daarom ben ik ook zo verdrietig omdat ik gisteren zei dat ik met de relatie wil stoppen.

Cois: Maar dat is liefde. Uiteindelijk stop je niet de relatie vanuit niet graag zien. Je geeft haar de sleutel van haar voordeur vanuit je liefde.
Dat is een handeling die uiteindelijk geen enkele mens vanuit zijn menselijkheid zou doen. Gij geeft haar een open deur terug. Gij belet haar om haar kader nog te gebruiken in het samenzijn met jou. Dus uiteindelijk tracht je haar te helpen door haar niet meer te helpen.
Klinkt raar...
Dus dat kan je alleen maar doen vanuit de natuur die jou gegeven is en anders zou je dat als mens niet doen. Dan zou je jezelf niet los maken van iets dat dan toch niet zo slecht is.

kabui: Jij voelt nu ook dat er een inzicht in is gekomen bij haar.

Cois: ja, er is beweging gemaakt in die gebieden van inzicht bij haar. Daar is in geroerd. Dat zit niet meer geblokkeerd. Dat kan niet meer bekleed worden met die oude vormen van begeerte. Dat kan niet meer. Dus gaat zij in de komende jaren in haar oude patroon gewoontes, af en toe voelen, die inzichten die in haar bewogen zijn. Dat kan ze niet meer wegstoppen.

kabu: ze zegt: ik kan nu geen ander man meer pakken want ik weet te veel.

Cois: dat is het begin. Wat ik zeg, ze kan niet meer handelen zoals ze vroeger deed.

kabu: 'wil jij mij dan niet begeleiden?' vroeg ze. Ik zei 'nee'.

Cois: Dat zou te zwaar zijn voor u. die levensverantwoordelijkheid kan jij niet gaan dragen want dan gaat ge uw eigen levensweg uit de weg. Uiteindelijk heb jij haar deur ontsloten.
De weg voor haar is nu dat ze stappen zet naar haar eigen deur en die deur met haar eigen hand opendoet. Maar uiteindelijk is het nog een kind dat uiteindelijk aan jou vraagt: probeer voor mijn kind moeder en vader te zijn. Uiteindelijk kan jij dat niet. Dat is onmogelijk. Want dan zou jij in haar plaats moeten kunnen ademen. En dat kan niet. Dat is als een kind dat nu verlangt naar een tepel die eeuwig bij haar zou blijven, tot ze helemaal volgroeit is.
Dan zou jij tweehonderd jaar moeten worden. En zelf zou je dan geen leven kunnen leven want je zou altijd haar leermeester moeten zijn.
Maar ja, Ik kan haar begrijpen zene. 'Ne me quite pas, Ne me quite pas, verlaat me niet, blijf mij herinneren'.
En ik kan aannemen, nu dat ze dat kind in zich waarneemt dat ze zegt: ok, nu dat ik men kind vind, voedt jij het dan mee op. Maar dat kan niet. Jij kan haar in dat bewustzijn niet opvoeden. Dat kan zij zich alleen maar door bewustwording in belichamen. Die weg kan zij alleen maar gaan.

kabu: inderdaad, want als ik er bij blijf zal ze het bij mij blijven zoeken..
.
Cois: Dan blijft zij afhankelijk van jou en kan ze nooit tot een toestand komen van zelfrealisatie. Maar ja, dat beseft ze nog niet.

kabu: Er is toch veel gebeurt nu zei ze, waarop ik antwoordde het bij François te zullen checken.

Cois: Er is veel gebeurd met haar in de 4 dagen. Gij hebt gewoon beweging gebracht in de stille waters van haar, die door de blokkering bijna een ijsvlakte waren geworden. Alhoewel waren zij niet bevroren, haar intelligentie heeft dat nooit toegelaten, maar het was water dat stil lag, dat niet bewoog.
Stil liggend water kan zichzelf niet zuiveren. Dus uiteindelijk heb jij daar beweging in gebracht.... dat water kan nooit meer stil vallen zoals het voorheen stil lag.
Dat betekend nu ook, dat vanuit haar intellectualiteit, ook vanuit haar inzichten, het water bewogen wordt en zuurstof krijgt. Water dat zuurstof krijgt kan zichzelf reinigen. En eens dat dat water bewogen is, dan wordt dat door alle elementen, vuur, aarde etc. in beweging gehouden. Dat water kan nooit meer stilvallen zoals het voorheen stil lag. Nooit meer.

kabu: Amaai zeg, dan heb ik wel iets betekend voor haar.

Cois: Zeker, op een zeker moment van spontaniteit heb je in kleine momenten echt vanuit je wezen samen geweest. En dat was dan niet vanuit begeerte. Daarin werd begeerte door de natuur, door het leven of door God, op dat moment niet toegelaten. En daar was dan een moment dat die twee mensen elkaar echt aangeraakt hebben.

kabu: snik snik...

Cois: dat valt buiten het mens zijn dat daar gebeurt. Dat is God.

kabu: Ik heb dat nog nooit niet meegemaakt. Zij zei: jij zult dat al eerder met vrouwen gedaan hebben. Ik antwoordde: Eigenlijk niet, het is door Francois zijn begeleiding eigenlijk

Cois: De laatste weken heb je me dikwijls gezegd dat de gesprekken tussen ons diep gaan. Maar ik heb altijd tegen jou zo gesproken. Het verschil is dat jij op het ogenblik in een periode komt, vooral het laatste 1,5 jaar, waarin je heel sterk gegroeid bent naar een dieper en hoger bewustzijn. Als dat niet had geweest, als jij haar over 5 jaar geleden had ontmoet, had je haar niet kunnen tonen wat je haar nu getoond heb. Jouw wezen was nu aanwezig.

kabu: snik snik. Dat zei zij ook, ze zei: "wat jij mij getoond hebt..."

Cois: Kijk is, zij heeft het gezien. Maar dan denk ik: op dat moment heb jij u niet getoond. Gij waart zo aanwezig dat zij dat heeft kunnen waarnemen vanuit haar gevoel. Dat is iets wat jij niet gedaan hebt. Dat heeft jouw wezen gedaan. Dus dat is ook voor jou een spiegel geweest. Daar kan jij ook niet meer van los.

Zie volgende post...
__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 23 September 2020 om 22:58.
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.