Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 April 2021, 14:54   #2061
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Ik heb het toendertijd als aanjagen gevoeld.

Ik liet het toe en dat stelde me in staat naar mezelf te kijken naar dat wat ik niet wilde voelen en zo kon ik ook de ander: jou en Kabu zien.
Het gevolg is dat het in real life nu hetzelfde werkt.
De angst voor het diepere verborgen ik is aanschouwd en vrij gekomen.
Als je nu zegt: ik werd opgejaagd,is dat niet steeds een beetje afschuiven?

In mijn beleving was het een heen en weer situatie, zoals altijd op het forum gebeurt. Ego-stoeien.
Mihaela is offline  
Oud 10 April 2021, 14:57   #2062
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als je nu zegt: ik werd opgejaagd,is dat niet steeds een beetje afschuiven?

In mijn beleving was het een heen en weer situatie, zoals altijd op het forum gebeurt. Ego-stoeien.
Noem het zoals je wilt Mihaela, het maakt mij niet uit.
Het is verleden tijd en enkel nog een herinnering zonder oordeel.

En...Ik heb niet gezegd dat ik werd opgejaagd. Ik zei: " ik voelde me opgejaagd."
Het verschil ik is dat ik over mezelf praat hoe ik het voelde.
En dat ik zelfonderzoek deed naar mijn deel.

Wijziging aangebracht door Anna op 10 April 2021 om 18:02.
Anna is offline  
Oud 10 April 2021, 15:05   #2063
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Ik weet wat ik 'weet', ik zijn vrij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoe zie jij 'šbewust zijn', en 'vrij zijn'? Kan men volgens jou vrij zijn/voelen, maar vervolgens heel onbewust gedragen?
Ik vind van niet, het gedrag is de vertaling van de vrijheid ..
Ik heb de beweging van individueel naar kosmisch bewustzijn, van persoonlijk naar onpersoonlijk bewustzijn, waaraan wel wordt gerefereerd als verlichting, meegemaakt.
Mijn in 2019 overleden ziener François, dewelke ik niet meer gesproken heb sinds 2010 zoiets, zei tegen zijn vrouw daarna dat 'het' zou gebeuren met Boni, daar was hij zeker van.
Dat heeft ze me verteld na zijn fysiek overlijden en na mijn geestelijk sterven in datzelfde jaar, om precies te zijn op 26 aug. 2019. Geen kat op dit forum (daarbuiten maar een enkeling) kan zich voorstellen wat er gebeurt is met mij.
Op internet zijn beschrijvingen te vinden, maar dat zijn maar woorden. Ik heb van hieruit al vaak dit geciteerd...
Citaat:
De ervaring duurt ongeveer 15 tot 20 minuten maar diegene die het beleeft, verliest zijn gevoel voor tijd en is in staat om een duizelingwekkend gevoel van eeuwigheid, oneindigheid en eenheid met het hele bestaan te ervaren. Tijdens de ervaring is het mogelijk door momenten van grote angst te gaan die de voorbode zijn van de ontmoeting met het goddelijke. Deze momenten die voorafgaan aan de extase en aan het monumentale gevoel van totale eenheid met zichzelf en met het leven, zijn verbonden met het gevoel van aan een grote snelheid in de leegte te worden geworpen en een totale ontbinding van het ego. Het vereist veel moed om een dergelijke ervaring te beleven. Bij diegenen die over de drempel van de dood van het ego gaan, wordt de sluier opgelicht van de illusie van gescheidenheid om volledig te worden ondergedompeld in een piekervaring van totale eenheid. Wanneer er geen verdeeldheid meer is in de perceptie, recupereren we volledig de herinnering omtrent waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan.
Ik word daarop door de Romeinen afgebrand, uitgelachen, voor kikker-likker versleten, drugsgebruiker etc. Kan mij allemaal geen reet schelen. Ik weet wat er gebeurd is.
Sowieso heb ik nog een ego, zoals iedereen, zonder ego kan niemand functioneren, maar de doener in mij is verdwenen. Mensen zoals jij nu, menen dan onbewust gedrag in mij te zien, dat is prima, mensen mogen zich alles voorstellen wat ze willen.
Ik weet wat ik 'weet'.
Op dit forum wordt er geluld en gezeverd over advaita, de éénheid, de niet-twee toestand. In mij heeft die zich voltrokken. Maar er was levend sterven voor nodig, wat François me 20 jaar geleden al verteld had.
Ik kom me daar niks bij voorstellen. Ik dacht op een moment in de hemel terecht te komen of zo. Dat ik daarvoor eerst door de hel moest, wist ik niet. Door de hel gaan is de symboliek van gelouterd worden. Ik ben letterlijk gelouterd van alle duisternis in mij. 'Ze' hebben mij hemel en hel laten zien. In dat proces is mijn 'ego' vernietigd, ontbonden, en heb ik geen weet meer van bewust of onbewust gedrag.
God's wil en de mijne zijn dezelfde geworden.
Ik zijn vrij.
Ik heb me volledig herinnerd waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 10 April 2021, 15:14   #2064
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Ik heb de beweging van individueel naar kosmisch bewustzijn, van persoonlijk naar onpersoonlijk bewustzijn, waaraan wel wordt gerefereerd als verlichting, meegemaakt.
Mijn in 2019 overleden ziener François, dewelke ik niet meer gesproken heb sinds 2010 zoiets, zei tegen zijn vrouw daarna dat 'het' zou gebeuren met Boni, daar was hij zeker van.
Dat heeft ze me verteld na zijn fysiek overlijden en na mijn geestelijk sterven in datzelfde jaar, om precies te zijn op 26 aug. 2019. Geen kat op dit forum (daarbuiten maar een enkeling) kan zich voorstellen wat er gebeurt is met mij.
Op internet zijn beschrijvingen te vinden, maar dat zijn maar woorden. Ik heb van hieruit al vaak dit geciteerd...

Ik word daarop door de Romeinen afgebrand, uitgelachen, voor kikker-likker versleten, drugsgebruiker etc. Kan mij allemaal geen reet schelen. Ik weet wat er gebeurd is.
Sowieso heb ik nog een ego, zoals iedereen, zonder ego kan niemand functioneren, maar de doener in mij is verdwenen. Mensen zoals jij nu, menen dan onbewust gedrag in mij te zien, dat is prima, mensen mogen zich alles voorstellen wat ze willen.
Ik weet wat ik 'weet'.
Op dit forum wordt er geluld en gezeverd over advaita, de éénheid, de niet-twee toestand. In mij heeft die zich voltrokken. Maar er was levend sterven voor nodig, wat François me 20 jaar geleden al verteld had.
Ik kom me daar niks bij voorstellen. Ik dacht op een moment in de hemel terecht te komen of zo. Dat ik daarvoor eerst door de hel moest, wist ik niet. Door de hel gaan is de symboliek van gelouterd worden. Ik ben letterlijk gelouterd van alles duisternis in mij. 'Ze' hebben mij hemel en hel laten zien. In dat proces is mijn 'ego' vernietigd, ontbonden, en heb ik geen weet meer van bewust of onbewust gedrag.
God's wil en de mijne zijn dezelfde geworden.
Ik zijn vrij.
Ik heb me volledig herinnerd waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan.
En wat je hier, in mijn optiek, verder nog komt doen is snoeven met je gebeurtenis. Wellicht zelfs daarvoor reclame maken door anderen aan te moedigen dat ook te gaan doen. Daarvoor wil ik echter op geen enkele wijze een platform bieden. Omdat je verder niet veel bijdraagt aan het doen van gedegen zelfonderzoek ben je hier feitelijk volstrekt nutteloos.
 
Oud 10 April 2021, 15:19   #2065
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
En wat je hier, in mijn optiek, verder nog komt doen is snoeven met je gebeurtenis.
Meteen beet in deze forum viskom!
De grootste vis beet eerst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wellicht zelfs daarvoor reclame maken door anderen aan te moedigen dat ook te gaan doen. Daarvoor wil ik echter op geen enkele wijze een platform bieden.
Als je een beetje opgelet had, en goed onthouden had, wist je nog dat ik geen reclame maak voor psychedelica. Wel voor kambo, maar niet meer op dit forum.
Maar ja, ik heb geen invloed op jouw voorstellingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Omdat je verder niet veel bijdraagt aan het doen van gedegen zelfonderzoek ben je hier feitelijk volstrekt nutteloos.
Wat???
Hoe durf je dat te beweren!
Vandaag werd ik nog (samen met Miha) bedankt door Anna!
Ik en Mihaela brengen veel meer teweeg dat jij en je Romeins legioen!
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 10 April 2021, 15:24   #2066
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht

Wat???
Hoe durf je dat te beweren!
Vandaag werd ik nog (samen met Miha) bedankt door Anna!
Ik en Mihaela brengen veel meer teweeg dat jij en je Romeins legioen!
Je bent op een uiterst kinderachtige en egoachtige wijze bezig groepen te vormen om deze vervolgens te mobiliseren en tegen elkaar op te zetten. Je bent users hier dus tegen elkaar aan het uitspelen en blijft verder maar een beetje in de marge priegelen omdat je meent 'het' bereikt te hebben. Echter een niet zelf is niet behept met zoveel ego als je met je 'spielerei' alsmaar laat zien.
 
Oud 10 April 2021, 15:34   #2067
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Ik heb me volledig herinnerd waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan.
Je bent een wezen van licht verkleed als Boni
Fer is offline  
Oud 10 April 2021, 15:56   #2068
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Fer herkent Waarheid!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Je bent een wezen van licht verkleed als Boni
Jij herkent Waarheid!
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 11 April 2021, 03:06   #2069
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
In dat proces is mijn 'ego' vernietigd, ontbonden, en heb ik geen weet meer van bewust of onbewust gedrag.
Gezien je houding hier op het forum waag ik dat te betwijfelen want hoe vaak jij naast al die anderen niet over het hele forum aan het gillen bent over andermans onbewustheid....niet meer te tellen op één hand...en dus doet dat vermoeden dat in de zgn Goddelijke eenheid wel degelijk besef is van bewust en onbewust gedrag want was dat besef er niet zou je anderen ook niet benaderen alsof ze onbewust zijn, niet om het één of ander.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 11 April 2021 om 03:38.
Reden: 'over het hele forum' toegevoegd...
Vagebond is offline  
Oud 11 April 2021, 03:33   #2070
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Kijk, als Mihaele en ik ooit hetzelfde effect hebben op forumlid Vagebond hebben wij toch heel wat bijgedragen aan de doelstelling van dit forum.
Voor jullie je bezig gaan houden met ene Vagebond zou ik me eerst maar eens druk maken over de lessen die vanuit ziekelijke grond op jullie beider spirituele lijnen liggen en jullie met elkaar verbind met als doel de ziekte uiteindelijk te overstijgen, wat dat betreft zijn jullie letterlijk voor elkaar gemaakt. Vagebond en de lessen die zij te leren heeft hebben jullie überhaupt niet in beeld, terwijl jullie denken van wel dus droom daar lekker over door dan wordt het nog wel wat met jullie ontwaken.

én dan terug naar jou Darsho, je mag dan wel door de kikker ontwaakt geraakt zijn maar tgt ben je nog totaal onbewust als mens want daar is niks aan veranderd nadat de kikker had gerookt en dat kan je ook wel weten wanneer je beseft dat je vooralsnog niet bij bewustzijn kan blijven wanneer je de kikker hebt gerookt, dat lijkt mij genoeg gezegd voordat je over ene Vagebond en het door jou bedachte effect op haar begint....


Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.