Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 September 2020, 15:20   #2071
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Nice, aan mijn psychedelica-meditatie lijstje toegevoegd! WiNk
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 25 September 2020, 15:57   #2072
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Nice, aan mijn psychedelica-meditatie lijstje toegevoegd! WiNk
Ik had ook ooit zon lijst met muziek die gespeeld werd tijdens mijn Ayahuasca reizen, maar die ben ik kwijt. Stuur me anders, als je wil hoor, je lijstje per mail.
Fer is offline  
Oud 25 September 2020, 18:12   #2073
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
@kabu: Stuur me anders, als je wil hoor, je lijstje per mail.
Is gebeurd. WiNk
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 25 September 2020, 18:45   #2074
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ja, wat een Godsgeschenk dat ik die mens ooit op het spoor ben gekomen!
zie wat zijn vrouw (weduwe) die vandaag verjaart me een half uurtje geleden emailde:...

Zie audio-opname van 16 nov. 09 -" Als ik nog is dood wil, weet ik dat er nog anderen zijn".

Heb het net helemaal beluisterd. Zalig!
Heb het ook beluisterd, maar kon het door jullie dialect af en toe, iets meer dan af en toe maar moeilijk volgen. Niettemin wel leuk om jullie te horen lachen en babbelen al snapte ik er geen zak van wat er nu zo leuk/grappig was vanwege dat voor mij onverstaanbare Vlaams dialect.....

Oja, dat jezus dingetje, vond ik trouwens erg treffend..JaKnIk

Citaat:
Ja, da's ook een mazzel.
Doet me ook denken dat Cois me 10 jaar geleden zei dat ik me nog in twee werelden kan bewegen, hij kon dat toen niet meer.
Sinds een jaar (na men bijna-dood ervaring) kan ik dat zelf ook niet meer en moet ik het ook niet meer, want wat een toeval en mooie synchronisatie dat sinds men bijna-dood ervaring men DJ job is weggevallen dankzij Corona.
Kon niet beter! Niet meer regelmatig elk week-end doorgaans na 1u tot 4u 's morgens (verplicht stopuur) een aantal dronken idioten rond mijn discobar.
Grote moeite me je voor te stellen bij je DJ job, hoe dan Boni, hoe dan?

Denk dat ik iets anders bedoelde met in twee werelden tgt leven, maar ben niet zeker. Lastig is ook, dat hoe het bij jou is voorbij komt in mijn systeem terwijl dat voor mij dus nog niet actueel is, dat maakt het even een rommeltje in mijn brein die dan ERROR, ERROR begint te roepen...Dus ik laat dat werelden dingetje even voor wat het is...

Citaat:
Ik reageer later nog meer.
Zie het wel verschijnen..
Vagebond is offline  
Oud 25 September 2020, 20:15   #2075
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard twee werelden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...Niettemin wel leuk om jullie te horen lachen en babbelen al snapte ik er geen zak van wat er nu zo leuk/grappig was vanwege dat voor mij onverstaanbare Vlaams dialect.....
Misschien typ ik het nog wel is uit om voor de niet-Antwerpenaren verstaanbaar te maken!
Cois heeft nochtans velen jaren in Nederland gesproken voor Nederlanders en sprak dan algemeen beschaafd Nederlands, maar als hij met mij alleen was spraken we ons dialect. Hihihihi.

Ging er toen o.a. over, dat ik nog een beetje kon vluchten, maar dat er een tijd zou komen dat ik niet meer zou kunnen vluchten. Wel, die voorspelling is dan uitgekomen eind augustus vorig jaar in de twee-daagse psychedelische Warrior retreat waarin mijn ego niet meer kon ontsnappen, wat de reden was waarom ik er aan deelgenomen heb. Ik ben het witte konijn zoals in de matrix-film gevolgd en hup, de val sloeg dicht... ego werdt verbrijzeld zoals een banaan in een blender om één te worden met de kosmische 'brij'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oja, dat jezus dingetje, vond ik trouwens erg treffend..JaKnIk
Ja, verteld Cois zo: "een Christus heeft dat ook gezegd, als je maar één mens kunt helpen dan heb je alles gedaan. Die éne ben jezelf. Dat heb ik begrepen."

Kan je geloven dat ik begin 2015 op 55 jaar voor het eerst in mijn leven ernstige zonne-allergie kreeg?
Nooit eerder gehad!
In januari die winter dat de zonne-allergie verscheen was ik in Thailand. Verschrikkelijk.
En in de jaren erop moest ik uit de zon blijven of ik had het weer zitten.
Wel, sinds mijn warrior retreat eind vorige jaar en al wat ik nog gedaan heb aan kambo en andere psychedelica sinds dan heb ik voorbij zomer voor het eerst niks last gehad van zonne-allergie!
De symbolische betekenis van zonne-allergie is je neus in andermans zaken steken.
Nagel op de kop. Dat is gedaan dus, ik help nog maar één mens en dat ben ikzelf. Vanuit die natuur van het ware zelf dat ik bereikt hebt deel ik nu wat aan diegenen die kunnen ontvangen. Ik steek mijn hand niet meer uit naar iemand die in een koude kelder zit en er niet wil uitkomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Grote moeite me je voor te stellen bij je DJ job, hoe dan Boni, hoe dan?
All-round DJ voor huwelijkfeesten etc op top-locaties als deze.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Denk dat ik iets anders bedoelde met in twee werelden tgt leven, maar ben niet zeker. Lastig is ook, dat hoe het bij jou is voorbij komt in mijn systeem terwijl dat voor mij dus nog niet actueel is, dat maakt het even een rommeltje in mijn brein die dan ERROR, ERROR begint te roepen...Dus ik laat dat werelden dingetje even voor wat het is...

Zie het wel verschijnen..
Ik leefde tot aan de Warrior retreat eind. aug vorig jaar nog in twee werelden alhoewel ik al meer dan de helft uit de matrix was.
Zie de metafoor van de matrix trilogie. De matrix is de wereld van de illusie. Ik wist het bestaan ervan maar geraakte er niet uit, zeker 11 jaar geleden niet!
Ik was zo in de ban van de vrouw in het rood zoals ook in de matrix film te zien... zie YouTube / The woman in the red dress | The Matrix.

zie gelijkaardige anekdote weer van 11 jaar geleden...
Citaat:
kabu: om terug op men beginvraag te komen. dat ik wou weten wie haar verkracht had, feit dat ik daar zo mee bezig ben, geeft dus aan dat ik volledig in haar energie inzit.

Cois: Ja jong, erger dan dat gij beseft. Op het ogenblik ben jij kabu niet meer. Gij word door haar bestuurd omdat zij de kracht heeft van haar jeugd. Let op hé, let echt op, zij kan jou betoveren.

kabu: Vorige week ze nog waarom ik wou weten wie haar verkracht heeft. Laat dat toch los zei ze.

Cois: ahja ja. 'Waarom ben je met dat bezig? Zou je niet best zwijgen over dat? Natuurlijk wil zij dat jij daarover niets vraagt want zij voelt zich in haar bloteke gezet door jouw zoeken. Maar als gij met jouw bewustzijn bij haar komt, dan begint dat te onderzoeken. Dat vindt zij niet nodig. Ze zegt: 'we zijn samen voor iets anders kabu'. Denkt zij...
Maar omdat ze zo intelligent is, de 'lijnen' wel heeft maar nog te jong is zo vertelde François, wou ze wel vragen stellen aan hem, waarop ik antwoordde dan naar hem te gaan, waarop zij weer: "Doe ik niet, want ik versta hem niet, als jij verteld wat hij zegt versta ik dat wel."

Dit vertellende tegen François antwoordde hij: inderdaad, ze heeft gelijk. Ik spreek haar taal niet meer, zij verstaat mij niet. Jij kunt je nog in die twee werelden bewegen maar dat zal niet blijven duren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Denk dat ik iets anders bedoelde met in twee werelden tgt leven, maar ben niet zeker.
Enige overeenkomsten tussen de twee werelden waarover ik het hier had met de twee werelden waarover jij het hebt?
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 25 September 2020, 20:42   #2076
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
?

Give it to me baby, give it to me...KiSs
Schrijf wat je wilt Vagebond. Ik ben uitgeruzied met je.
Fijne avond..
Mihaela is offline  
Oud 25 September 2020, 22:49   #2077
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
@Vagebond...

Enige overeenkomsten tussen de twee werelden waarover ik het hier had met de twee werelden waarover jij het hebt?
Oh, ik las net nog is HIER in het topic Bottom line... dit schrijven van je...
Citaat:
@kabu: Nou kijk an, je neemt me de woorden uit te mond, redelijk goede omschrijving idd

Met het ene been in de tijd en het andere been buiten de tijd, zo voelt het voor mij...
Dat bedoel jij met jouw twee werelden, Met het ene been in de tijd en het andere been buiten de tijd.
Ik hebt het over wat anders dan, ik heb het over de wereld van illusie, Maya, de Matrix en de wereld van de werkelijkheid, de realiteit.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 26 September 2020, 00:51   #2078
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Misschien typ ik het nog wel is uit om voor de niet-Antwerpenaren verstaanbaar te maken!
Cois heeft nochtans velen jaren in Nederland gesproken voor Nederlanders en sprak dan algemeen beschaafd Nederlands, maar als hij met mij alleen was spraken we ons dialect. Hihihihi.
Algemeen beschaafd vlaams bestaat toch ook?
Hoe dan ook heb de opname nu een paar keer gehoord omdat ik hoopte er iets meer chocolade van te kunnen maken, niet echt gelukt.
Oja ik hoor dat Çois op een gegeven moment iets zegt, wat, is mij een raadsel maar jij zegt daarop:" dat is weer een andere vorm van masochisme...," wat is dan die andere vorm van masochisme?
En eerder aan het begin van de opname, moest er wel om glimlachen, hebben jullie het over die andere wereld waar je in terecht gaat komen rond je 60ste, herkenbaar voor mij toen ik honderd jaar geleden depressief was dacht ik vermoed en wanhopig als ik maar niet ouder hoef te worden dan 64 jaar of zo, waarom dat getal, geen idee...Hoe dan ook, hoe je dat ook zegt:" ja, ja, andere wereld, die ondertoon vol ongeloof/jaja dat zal wel, geweldig...
En daarna dan, vat ik ook niet helemaal, gaat over sterven en dat ze er mee bezig zijn? Wie zijn bezig met sterven en een huis dat bouwvallig is verklaard?
En dan, snap ik ook niet, er is Çois blijdschap gegeven maar hij moet nog leren blij te zijn?
Oja en dan heeft hij het op een gegeven moment over 'toch nog even keertje babbelen want dan heeft hij toch nog een beetje werk'...heeft hij het daar over jou?
Wat ik ook niet begrijp is nadat jij zegt iets van 'een druppeltje nemen dan ben je er ook van af', wat wordt er daarna gezegd? En wat heeft Çois gezegd dat een troost voor jou was om te horen op het einde van de opname? Dat waren de vragen denk ik wel, na de opname nog eens te hebben geluisterd...

Citaat:
de val sloeg dicht... ego werdt verbrijzeld zoals een banaan in een blender om één te worden met de kosmische 'brij'.
Mooi gezegd hoor, fantastisch....Hoewel ik toch ook een ietwat vreedzamere weg voor me zie, niet perse gemakkelijker overigens..

Citaat:
Ja, verteld Cois zo: "een Christus heeft dat ook gezegd, als je maar één mens kunt helpen dan heb je alles gedaan. Die éne ben jezelf. Dat heb ik begrepen."
Mooi idd.

Citaat:
Kan je geloven dat ik begin 2015 op 55 jaar voor het eerst in mijn leven ernstige zonne-allergie kreeg?
ik geloof alles wat je zegt
Citaat:
De symbolische betekenis van zonne-allergie is je neus in andermans zaken steken.
Als die zonne-allergie net zo erg was als de grondige wijze waarop jij je neus, zeer waarschijnlijk, andermans zaken neigde te stoppen, zal het idd ernstig zijn geweest....WiNk

Citaat:
Nagel op de kop. Dat is gedaan dus, ik help nog maar één mens en dat ben ikzelf. Vanuit die natuur van het ware zelf dat ik bereikt hebt deel ik nu wat aan diegenen die kunnen ontvangen. Ik steek mijn hand niet meer uit naar iemand die in een koude kelder zit en er niet wil uitkomen.
Ik ben zelf nooit zo van de energie verspilling geweest, heb meestal snel door wanneer iets wel of geen zin heeft....M.a.w. heel verstandig dat je gestopt bent met het sleuren aan hen die niet willen, ze willen of zullen er niet voor niks zitten denk ik dan maar....

Citaat:
All-round DJ voor huwelijkfeesten etc op top-locaties als deze.
Wat ik daar zie maakt e.e.a. alleen nog maar onbegrijpelijker voor me. Hoe dan Boni, hoe heeft dat bij je gepast?

Citaat:
Maar omdat ze zo intelligent is, de 'lijnen' wel heeft maar nog te jong is zo vertelde François, wou ze wel vragen stellen aan hem, waarop ik antwoordde dan naar hem te gaan, waarop zij weer: "Doe ik niet, want ik versta hem niet, als jij verteld wat hij zegt versta ik dat wel."
Wat wordt bedoelt met de 'lijnen'?

Wijziging aangebracht door Vagebond op 26 September 2020 om 01:15.
Vagebond is offline  
Oud 26 September 2020, 01:09   #2079
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Oh, ik las net nog is HIER in het topic Bottom line... dit schrijven van je...

Dat bedoel jij met jouw twee werelden, Met het ene been in de tijd en het andere been buiten de tijd.
Ik hebt het over wat anders dan, ik heb het over de wereld van illusie, Maya, de Matrix en de wereld van de werkelijkheid, de realiteit.
Nee, ik bedoelde daar het zelfde te zeggen als jij hier bedoelt. In de tijd, de wereld van de dualiteit (maya) en buiten de tijd als in Nirvana/koninkrijk der hemelen...Ik ben soort van halfweg kind ofzo. Het één met het ander nog niet tot eenheid gebracht op dit moment, zoals jij en Çois het zeggen vermoedelijk, dus ene been hier en andere been daar...


Waar ik het over had zijn de werelden binnen maya. Zoals ik nog steeds in mediatieve staat verkeer, om die eenheid wel tot stand te brengen en tgt met jou kunnen babbelen, snap je...?

Lievertje vergeet je niet dat je nog verder wilde reageren op post #2117 blz 212. Ik brand van ondertussen van nieuwsgierigheid namelijk...JaKnIk
Vagebond is offline  
Oud 26 September 2020, 02:40   #2080
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Een verlichte geest in een Roll's Royce

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Algemeen beschaafd vlaams bestaat toch ook?
Tuurlijk bestaat dat, zie http://www.vlaamswoordenboek.be/defi...schaafd+Vlaams

Net zoals er een Antwerps dialect zijn eigen woordenboek heeft. https://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/Antwerps

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoe dan ook heb de opname nu een paar keer gehoord omdat ik hoopte er iets meer chocolade van te kunnen maken, niet echt gelukt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oja ik hoor dat Çois op een gegeven moment iets zegt, wat, is mij een raadsel maar jij zegt daarop:" dat is weer een andere vorm van masochisme...," wat is dan die andere vorm van masochisme?
Heb is gezocht naar die passage. Gaat zo...
Citaat:
Cois: wij hebben door onwetendheid onszelf vergeten, de massa vergeet zichzelf terwijl hij bezig is met al de andere. Het is echt een genade om om die manier te mogen lijden[/I].

kabu (lachend): dat is een andere vorm van masochisme.

cois: ja, maar ze doen niet zo goed, ze zalven niet. Het precies zoiets dat elke dag je ooglid meer naar boven trekt.
Dit gaat erover dat ontwaken doet lijden, maar het is een lijden voor je eigen welzijn.
Zie metafoor van de matrix film, waarin neo zijn ogen pijn doen als de rebellen hem uit de matrix halen.

YouTube / Neo Wakes Up in the Real World | The Matrix (1999) HD Clip

De matrix film en de Avatar film gaan allebei over ontwaken in wie je echt bent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En eerder aan het begin van de opname, moest er wel om glimlachen, hebben jullie het over die andere wereld waar je in terecht gaat komen rond je 60ste, herkenbaar voor mij toen ik honderd jaar geleden depressief was dacht ik vermoed en wanhopig als ik maar niet ouder hoef te worden dan 64 jaar of zo, waarom dat getal, geen idee...Hoe dan ook, hoe je dat ook zegt:" ja, ja, andere wereld, die ondertoon vol ongeloof/jaja dat zal wel, geweldig...

En nu tien jaar later begin ik pas echt te leven. Straf, precies zoals hij zei. Ik ben nu 13 maanden oud, tellende vanaf mijn wedergeboorte eind aug. vorig jaar!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En daarna dan, vat ik ook niet helemaal, gaat over sterven en dat ze er mee bezig zijn? Wie zijn bezig met sterven en een huis dat bouwvallig is verklaard?
En dan, snap ik ook niet, er is Çois blijdschap gegeven maar hij moet nog leren blij te zijn?
Oja en dan heeft hij het op een gegeven moment over 'toch nog even keertje babbelen want dan heeft hij toch nog een beetje werk'...heeft hij het daar over jou?
Wat ik ook niet begrijp is nadat jij zegt iets van 'een druppeltje nemen dan ben je er ook van af', wat wordt er daarna gezegd? En wat heeft Çois gezegd dat een troost voor jou was om te horen op het einde van de opname? Dat waren de vragen denk ik wel, na de opname nog eens te hebben geluisterd...
misschien typ ik het gesprek nog wel is uit, dan post ik het hier.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Als die zonne-allergie net zo erg was als de grondige wijze waarop jij je neus, zeer waarschijnlijk, andermans zaken neigde te stoppen, zal het idd ernstig zijn geweest....WiNk
Het was een serieus signaal van mijn ziel! Uit Beerlandts boek De sleutel tot zelf-bevrijding over de symboliek ervan:
Citaat:
Je steekt je snaveltje ver vooruit, het hoofd opgespaard vol gedachten en gevoelens. Te veel gericht op de buitenkant van de dingen, oordelend. Toch meen je het wel goed, maar zo kan dit niet langer : je hersenene barstensvol gepieker ; je zou er haast van duizelen. Kritisch naar jezelf toe, naar de buitenwereld toe. etc.
Est voilà , effe sterven voor je sterft en het is allemaal opgelost ineens! Hahahaha.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik ben zelf nooit zo van de energie verspilling geweest, heb meestal snel door wanneer iets wel of geen zin heeft....M.a.w. heel verstandig dat je gestopt bent met het sleuren aan hen die niet willen, ze willen of zullen er niet voor niks zitten denk ik dan maar....
Die zitten er zeker niet voor niets. In feite zit er niemand daarbuiten maar dat heb je niet door zolang je iemand wil zijn. Vader o.a. in mijn geval. Ik ging vaderen voor vrouwen uit gemis aan een eigen vader toen ik kind was...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wat ik daar zie maakt e.e.a. alleen nog maar onbegrijpelijker voor me. Hoe dan Boni, hoe heeft dat bij je gepast?
Waarom zou dat niet bij mij gepast hebben? Ik was 30 jaar geleden een enorme Osho-Bhagwan fan. Zijn moto heb ik overgenomen: Een verlichte geest in een Roll's Royce.

En wat een ooit mens gedaan of meegemaakt heeft, het paste altijd bij hem anders zou hij het niet gedaan of meegemaakt hebben.
Ik vind dat ik een fantastische carrière heb gehad in dat milieu. Ik heb tussen mijn 30 en 40 wel is een licht-centrum proberen runnen (mijn specialiteit was rebirthing ademhaling) maar ik kreeg geen cliënten dus paste dat niet bij mij en ging ik weer DJ-en. Zo simpel is het.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wat wordt bedoelt met de 'lijnen'?
Spirituele lijnen die je vanaf je geboorte meekrijgt... of niet.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.