Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 September 2020, 02:50   #2081
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik ga maar niet eens vragen hoe je bent uitgekomen bij deze vreselijke muziek waar ik spontaan gillend van weg wil rennen...
Is nog een erfenis van mijn moeder zaliger!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 26 September 2020, 03:32   #2082
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard endurance of darkness is preparation for

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Naïef zeg je? Waarom naïef? Ik zie niks naïefs in het hele verhaal kabu. Wat ik zie is dat je een zware strijd aan het leveren was met ego dat voortdurend in je oren aan het fluisteren was. Wat je ook zegt je bent nee blijven zeggen, in de verste verte heeft dat niks met naïviteit te maken....
Het was naïef in de zin van kort van begrip, onnozel, ik wist beter en toch niet doen. Maar ja, zolang ego de teugels in handen heeft valt er weinig anders te doen.

Citaat:
De fundamentele patronen van het ego zijn bedoeld voor het bestrijden van zijn eigen diepgewortelde angst en besef tekort te schieten.
Het zijn verzet, controledwang, macht, hebzucht, defensief gedrag, aanval.
Sommige strategieën van het ego zijn buitengewoon slim, maar toch lossen ze nooit ook maar één van de problemen van het ego op, om de eenvoudige reden dat het ego zelf het probleem is.

Uit Eckhart Tolle- de kracht van het Nu.
En deze..
Citaat:
Waarom is het leven vaak zo stressvol en zwaar is?
Omdat we zo verkleefd zijn met onze ego-identiteit.

Maar wanneer de droom van het persoonlijke zelf wordt doorzien, maakt de zwaarte spontaan plaats voor een natuurlijke lichtheid en kalmte die inherent zijn aan je ware natuur.

Erik van Zuydam
Om de droom van het persoonlijke zelf definitief te doorzien had ik dus een zware dosis psychedelica nodig als heilig medicijn. God zij dank dit medicijn al vele eeuwen bestaat en ik het precies op 'tijd' heb ontdekt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je bent niet, zoals bv mijzelf, gevallen voor die fluisterende stem die in mijn geval zei dat ik ondanks dat de schellen mij van de ogen waren gevallen ik nog altijd recht had op genoegdoening en ik was blind genoeg om er voor te gaan hé, het heeft tot voor kort geduurd voor ik mijn zgn 'recht op genoegdoening' schuldvereffening kon laten gaan omdat ik eindelijk in staat was te zien/aanvaarden dat die schuld jaren geleden al was ingelost door liefde, nu juist dat gene dat ik niet wilde, ik wilde pijn, ellende en kapot gaan zien zoals ik zelf kapot was gegaan, en ik ben ruim 10 jaar verder nu....
Da's juist, het recht op genoegdoening, uit zijn op Bitterzoete wraak, heeft mij nooit of zelden beheerst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Jij hebt, ondanks dat alles zo zwaar voor je was, zo'n mazzel gehad dat Çois er voor je was, die voor je kon duiden, want dit kind was geen kattenpis, ze zette haar klauwen precies recht in jou zwakste plek en ging er eens lekker in lopen purren en aan lopen trekken met haar scherpe nageltjes...Ik voel/zie hoe je stond te daveren op je poten, hoe kapot je aan het gaan was, kabu...
Ja, ik heb grote mazzel gehad dat Çois er voor mij was.
Waarom is het dan toch nog gelopen zoals het gelopen is?
Citaat:
It had to happen. Why? Because it happened.

Byron Katie.
Nog een babbel met Cois uit die periode van 11 jaar geleden..

Citaat:
cois: tot het laatste toe moet dat ego verbranden. En dat viel dan in die brandende massa. Daar smolt het helemaal weg. Daar brand het op. En dan ontstaat er nieuw leven. Uit het as van het verleden. Dat is wedergeboorte, dat is de Phoenix. Dat laatste dus kabu...

kabu: dat laatste zal toch nog in onze vier-daagse city-trip moeten zijn hoor. Daar moet ik precies nog door hoor.

Cois: Dat is dan uw keus, hopelijk zult ge daar nog iets uit leren. Dat zult ge dan nadien voelen.
Het kan wel zijn dat jij er klaar voor bent, maar dat zij uiteindelijk nog niet klaar is om jou los te laten. En dan word dat moeilijker.

kabu: en dat is ze niet hé.

Cois; dat is ze niet. helemaal niet. jij zult nog meer moeite hebben om haar los te maken, dan dat ge haar los moet laten. En dat vind ik wel dan denk ik: Dat is nog niet voorbij hoor. Als ge er niet korte metten mee maakt is het een hobby nog voor lange tijd.

kabu: Doet me denken aan 9 jaar geleden met mijn toenmalig lief. Je zei toen: 'Als ze nu nog belt, en jij niet nee zegt vanuit je hart, dan blijft dat spel duren'.

Cois: Maar die van 9 jaar geleden was in vergelijking met deze jonge vrouw niet zo krachtig.

kabu: Omdat die die jeugdigheid niet had.

Cois: Voilà . Maar ook niet die bezetenheid.

kabu: Die van 9 jaar geleden had die bezetenheid van deze jonge vrouw nog niet? (gelach) En je zei toen al dat die van 9 jaar geleden zo'n hobby maakte van mannen te verleiden.

Cois: Jawel, maar niet uit die pijnervaring. Het genot van pijnervaring, daar zat zij niet in. Want als je haar pijn deed kreeg je een klets.

kabu: Ja zeker, dat is waar.

Cois: Ah, nu zijn we er. Dat is veel moeilijker nu. Dus kabu, let op, echt hoor.

kabu: Dus in die zin is dit wel de ultieme beproeving zoals de Little Boeddha film waar hij onder de boom zit.

Cois: Ja ja, pas op, en op het laatste sturen ze alles op u af om toch maar niet herboren te worden.

kabu: Dat is wel straf, ik dacht met die van 9 jaar geleden de ergste gehad te hebben, maar ik heb nu de ergste.

Cois: Bij je vorig lief heb je lagen doorprikt, maar hier ga je tot de bodem hé. Let op hé.

kabu: T' is eigenlijk om te lachen, wanneer gezien in een kosmisch gebeuren en het bedoeld was om te gebeuren.

Cois: Ja, het is om te lachen. Het is een grap tot je het beseft.

kabu: Tot zolang men het niet beseft doet de grap zeer.

Cois: Ja. Daarmee houd je ze nog vast omdat ze pijn doet. Als je ergens pijn hebt, daar leg je je hand op. 'Ah, dat doet pijn'. Dan denk ik: laat je hand los, want je houd de pijn vast.

kabu: Ah zo, dan sturen ze de meest bezeten vorm van illusie op me af omdat ik daar 'nee' tegen zou zeggen.

Cois: Ja, ze sturen à lle legers op je af.

kabu: Amaai, dan zal ik de Film Little Boeddha is dringend moeten gaan zien terug. Vooral die scène waar je het over hebt dan.

Cois: ja echt, voor dat je vertrekt met die jonge vrouw op city-trip moet je die film zien.
De laatste fase moet je zien, nu dat je je in die energieën beweegt.

YouTube / fragment uit de Little Boeddha film
.
Bovenstaande verhaal was dus 11 jaar geleden.
En zes jaar geleden sloeg ik erin de aller-ergste van allemaal aan te trekken / op te zoeken!
Geweldig toch hoe een mens verslaafd kan zijn aan een vorm van niet aanvaard, niet geliefd te zijn.

10 jaar geleden zei François nog dat ik niet de soort ben dat ik soms aantrek, maar het stopte maar niet, tot eind vorige jaar augustus. Daar ging die banaan in de blender.. fijn gepureerd om door het zwarte gat te gaan... naar het licht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nee je was alles behalve naief. Dat je nu glimlachend terug kijkt, ja dat snap ik, maar toentertijd, nee, er was niks te glimlachen, je had alles in jezelf nodig om jezelf bij elkaar te kunnen houden. En al kwam je gehavend en strompelend uit de strijd het is je gelukt overeind te blijven, zelfs met die twee relaties die daarna nog kwamen...

Het is verleden tijd dit, maar dit is wel dat gemaakt heeft dat je nu kan zijn waar je nu bent, kort gezegd...
'k heb allemaal overleefd en ben verloren wie ik dacht te zijn.
Zie ook...
YouTube The Dark Night of the Soul (Losing Who We Thought We Were)

Citaat:
The endurance of darkness is preparation for great light.

John of the Cross

Most of our lives are ongoing pursuits of sensory pleasures.
And every time we think that we've found lasting fulfillment, it doesn't take long before we need more gratification to soothe the pain of an incomprehensible emptiness that seems impossible to fill.

We seek pleasure and avoid pain.
And most of us are stuck in that cycle until death.

However, some people go beyond the cycle, like Spanish mystics John of the Cross and
his mentor Teresa of Ávila.
__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 26 September 2020 om 04:03.
kabu is offline  
Oud 26 September 2020, 04:01   #2083
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nee, ik bedoelde daar het zelfde te zeggen als jij hier bedoelt.
Ah, ok.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Waar ik het over had zijn de werelden binnen maya. Zoals ik nog steeds in mediatieve staat verkeer, om die eenheid wel tot stand te brengen en tgt met jou kunnen babbelen, snap je...?
yeah, snap ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lievertje vergeet je niet dat je nog verder wilde reageren op post #2117 blz 212. Ik brand van ondertussen van nieuwsgierigheid namelijk...JaKnIk
Done.
KiSs
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 26 September 2020, 09:02   #2084
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Schrijf wat je wilt Vagebond. Ik ben uitgeruzied met je.
Fijne avond..
Kijk eens aan dan, dan heeft, wat jij mij hebt opgedragen te schrijven toch ergens in je systeem effect gehad....Euhhh, hopen wij want we houden toch ergens nog een slag om de arm en zeggen:" tot de volgende clash met jou in mijn vorm, hahahaha WiNk

Love ya KiSs

Wijziging aangebracht door Vagebond op 26 September 2020 om 10:18.
Reden: ter bevordering van het leesgemak een komma geplaatst..
Vagebond is offline  
Oud 26 September 2020, 09:29   #2085
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Heb is gezocht naar die passage. Gaat zo...


Dit gaat erover dat ontwaken doet lijden, maar het is een lijden voor je eigen welzijn.
Zie metafoor van de matrix film, waarin neo zijn ogen pijn doen als de rebellen hem uit de matrix halen.
Ik begrijp het nu ik de hele context heb, thanks..

Citaat:
YouTube / Neo Wakes Up in the Real World | The Matrix (1999) HD Clip

De matrix film en de Avatar film gaan allebei over ontwaken in wie je echt bent.
Helder....

Citaat:
Die zitten er zeker niet voor niets. In feite zit er niemand daarbuiten maar dat heb je niet door zolang je iemand wil zijn.
Is mij bekend, de schellen zijn mij van de ogen gevallen in mijn tweede BDE...

Citaat:
Waarom zou dat niet bij mij gepast hebben? Ik was 30 jaar geleden een enorme Osho-Bhagwan fan. Zijn moto heb ik overgenomen: Een verlichte geest in een Roll's Royce.
Hebbe, hebbe, hebbe onder het mom van de verlichtte geest, ja zo ken ik er nog één . Alle gekheid op een stokje, geen idee, ik zie/zag het gewoon niet voor me, het beeld bleef leeg..

Citaat:
En wat een ooit mens gedaan of meegemaakt heeft, het paste altijd bij hem anders zou hij het niet gedaan of meegemaakt hebben.
Dat is zeker waar..

Citaat:
Spirituele lijnen die je vanaf je geboorte meekrijgt... of niet.
Ah, zo, helder zo, thanks...
Vagebond is offline  
Oud 26 September 2020, 09:30   #2086
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Is gebeurd. WiNk
Prachtige lijst Boni, vanmorgen al een uurtje zitten luisteren. Er zit ook e.e.a van Karunesh bij, heel bekend en veel geluisterd. Hieronder nog een linkje.......zou je niet verwachten maar is Tina Turner vermoed dat je deze dan ook wel mooi zal vinden.

https://www.youtube.com/watch?v=GOVYDIHeecA
Fer is offline  
Oud 26 September 2020, 10:16   #2087
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Het was naïef in de zin van kort van begrip, onnozel, ik wist beter en toch niet doen. Maar ja, zolang ego de teugels in handen heeft valt er weinig anders te doen.
Ja, ik noem dat nog altijd niet naïef hoor kabu. Het wordt ook helder in het door hieronder gequote gesprek met Çois. Je zegt dat je dat moet doen met haar op die vierdaagse city-trip gaan. Volgens mij wist je intuïtief dat er geen andere uitweg uit de ellende voor je was, dan zo diep te gaan als je gegaan bent, tot op de bodem.
Zoals ik het dus zie was het niet ego dat de teugels in handen had, maar de bron die je die weg liet gaan en dan kan er volgens mij wel van alles anders verder aan opgehangen zijn om dat te verbergen voor jezelf, geen idee, wel een idee, maar dat laat ik even, te ingewikkeld ( te veel lagen) voor op virtueel papier...
Dus, om kort te gaan, bovenstaande, dat is de manier waarop ik er naar kijk, als jij dat anders ziet, zie jij dat anders...Love you anyway

Citaat:
Da's juist, het recht op genoegdoening, uit zijn op Bitterzoete wraak, heeft mij nooit of zelden beheerst.
Liefje het ging niet over de inhoud. Het ging er over dat ik op het laatste, nadat de schellen mij al van de ogen waren gevallen, gevallen ben voor wat ego in mijn oor fluisterde, met alle consequenties van dien en dat jij overeind bent gebleven in het hele naspel mbt tot de jonge dame, die, voor zover ik dat kan zien, werkelijk alles op alles heeft gezet om je onderuit te halen of niet kabu? Of was je voor niks aan de pillen en de drank om jezelf overeind te kunnen houden? Voor zover ik het kan zien was het hele spel eigenlijk al gespeeld na dit meiske, die andere twee waren slechts een toetje om het helemaal af te maken, hahaha

Citaat:
Ja, ik heb grote mazzel gehad dat Çois er voor mij was.
Waarom is het dan toch nog gelopen zoals het gelopen is?
Het is zo gelopen omdat het zo moest verlopen, zie uitleg boven in deze post.
kabu, eerder zei je dat Çois je niet volgen in je beslissing toch te gaan, ik zie dat niet direct terug in de transscriptie, heb ik iets gemist?

Oh en wacht..., de nativiteit komt ineens bij me binnen gezeild. Je was naief omdat je niet in de gaten had dat jij (de bron) jezelf (kabu) een loer had gedraaid om jezelf te helpen ontwaken, misschien. Maar het zou kunnen zijn dat ik dat nu vanuit mijn eigen leven op het jouwe projecteer, want ik heb meermaals mogen ervaren, dat de bron mij naar het water heeft geleid en ik gedronken heb en dat ik dat, na het drinken, als een loer heb ervaren. In mijn achterhoofd meende ik ook altijd beter te weten dan de bron en soms wist ik, en ging ik als een lam naar de slachtbank, zoals jij misschien ook ging....Zie je waar ik heen wil kabu?

Citaat:
Bovenstaande verhaal was dus 11 jaar geleden.
En zes jaar geleden sloeg ik erin de aller-ergste van allemaal aan te trekken / op te zoeken!
Geweldig toch hoe een mens verslaafd kan zijn aan een vorm van niet aanvaard, niet geliefd te zijn.
Ja de toetjes zijn altijd de beste idd

Citaat:
'k heb allemaal overleefd en ben verloren wie ik dacht te zijn.



.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 26 September 2020 om 12:18.
Reden: Mogelijke vergissing weggewerkt.
Vagebond is offline  
Oud 26 September 2020, 10:43   #2088
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Kijk eens aan dan, dan heeft, wat jij mij hebt opgedragen te schrijven toch ergens in je systeem effect gehad....
Love ya KiSs
Je wilt graag je ego een pluimpje geven, en maakt weer een fantasie verhaal voor jezelf...
Ik laat je in de waan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Euhhh, hopen wij want we houden toch ergens nog een slag om de arm en zeggen:" tot de volgende clash met jou in mijn vorm, hahahaha WiNk
De ervaring van een 'clash hebben' is jouw ervaring.

Ik trek me terug omdat jij geestelijk instabiel overkomt, en wil je niet op mijn geweten hebben.
Zelfs op een forum hebben mensen effect op elkaar, en je vroeg merdere keren simpelweg om genade.


Ciao Vagebondje, sterkte en succes.
Mihaela is offline  
Oud 26 September 2020, 11:45   #2089
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je wilt graag je ego een pluimpje geven, en maakt weer een fantasie verhaal voor jezelf...
Ik laat je in de waan.
Ik zou hier wel weer van alles over kunnen zeggen, maar laat ik nu eens de wijste zijn en zeggen: "thanks liefje...."

Citaat:
De ervaring van een 'clash hebben' is jouw ervaring.
Wacht ff, laat mij even mij hoofd wat schudden, want ik weet niet of ik dit nu wel zo goed gehoord heb...

De clash is mijn ervaring zeg je? Hoe dan? Was jij het niet die onlangs, gisteren, nog schreef dat je uit geruzied was met moi? Wat is ruzie maken/zoeken anders dan een clash willen/zoeken? Leg mij dat eens uit en ga me dan nog eens vertellen dat ik degene was die ruzie aan het zoeken was...Ben benieuw hoe jij je hier uit gaat lullen Mihaela...

Citaat:
Ik trek me terug omdat jij geestelijk instabiel overkomt, en wil je niet op mijn geweten hebben.
Zelfs op een forum hebben mensen effect op elkaar, en je vroeg merdere keren simpelweg om genade.
Laten we het even anders stellen, in het kader dat jij mij laat schrijven wat ik schrijf, lijkt mij wel grappig
.
Je schrijft dat jij niet op je geweten wilt hebben dat ik...ja wat eigenlijk? Maakt niet uit, binnen het gestelde kader, zeg jij dus eigenlijk dat jij het niet op je geweten wilt hebben dat jij van het door jouzelf gecreerde voetstuk de duisternis in zal vallen, want dat zou je geestelijke stabiliteit ondermijnen zoiets?

En nog erger: je zou misschien wel eens om genade kunnen gaan smeken....

Tja dat zegt dan alles m.i. Mihaela...




KiSs
....
Vagebond is offline  
Oud 26 September 2020, 13:22   #2090
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Smeken om genade..

Nog eens voelend over al die keren dat ik smekend om genade en bevrijding op mijn knieën voor God gelegen heb, nog eens voelend hoe hij iedere keer mij de deur wees met de mededeling:", bij mij moet je niet zijn, het is tijd dat je op eigen benen leert staan." Voelend al die keren dat ik verdrietig en teleurgesteld, nog voor ik goed en wijl mijn neus buiten de deur had gestoken alweer smekend om genade op mijn knieën lag omdat er geen genade was bij al die 'vermeende zielen' die mij daar, in mijn geest, nog voor ik buiten stond al stonden op te wachten omdat ik ze ooit ergens in de tijd, in meer of mindere mate, kwaad of erger had aangedaan....

Zo vaak heb ik om genade gesmeekt dat het in de tijd niet meer te tellen is..
Om genade smeken hoort bij het proces tot helder is dat de enige die jou genade kan schenken jijzelf ben en dan gaat Liefde, hoe klef, met hoofdletter L stromen... Ik schenk jou alle liefde die in mij is....

Sta op en wandel.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.