Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Bekijk resultaten enquête: Goed draadje?
Ja 1 50,00%
Nee 1 50,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 January 2012, 20:02   #201
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von Bekijk bericht
Mooi stukje Renoir!
Jij mag dat een mooi stukje vinden... maar als commentaar op dat fragment van Alva Noë lijkt het mij volkomen naast de kwestie..

Dit forum... ik weet echt niet meer wat schrijven... net of je met aliens praat.
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2012, 20:14   #202
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Ik stop met schrijven... niets, maar dan ook niets van wat ik geschreven heb, heeft enige betekenis gehad op dit forum.

Je moet zelf maar weten of je me schrapt als lid.
Ik schrijf niet meer en ik lees het ook niet meer.

Vaar wel allemaal!
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 21 January 2012, 00:06   #203
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Ik stop met schrijven... niets, maar dan ook niets van wat ik geschreven heb, heeft enige betekenis gehad op dit forum.

Je moet zelf maar weten of je me schrapt als lid.
Ik schrijf niet meer en ik lees het ook niet meer.

Vaar wel allemaal!
Ook niets van wat je in het cafe hebt gezegd heeft enige betekenis gehad.
Ga je daar ook niet meer naar toe?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 January 2012, 07:43   #204
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ook niets van wat je in het cafe hebt gezegd heeft enige betekenis gehad.
Ga je daar ook niet meer naar toe?
O jawel...
Daar ontmoet je tenminste mensen van vlees en bloed.
En ik heb al dikwijls mensen kunnen troosten en opbeuren en dat heeft wel betekenis.

Hier praat men meestal volledig naast elkaar. Zie dat stukje van Noë en de reactie van Renoir bvb.

Maar ik ben van mening veranderd.
Je moet de mensen en hun mentale verdedigingssystemen met rust laten, vind ik nu.
Dus zie ik geen reden meer waarom ik nog zou schrijven.

Ik ben niet kwaad of teleurgesteld.
Het opzet van dit forum werkt gewoon niet.
Het is puur tijdverlies.
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 21 January 2012, 08:06   #205
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
O jawel...
Daar ontmoet je tenminste mensen van vlees en bloed.
En ik heb al dikwijls mensen kunnen troosten en opbeuren en dat heeft wel betekenis.

Hier praat men meestal volledig naast elkaar. Zie dat stukje van Noë en de reactie van Renoir bvb.

Maar ik ben van mening veranderd.
Je moet de mensen en hun mentale verdedigingssystemen met rust laten, vind ik nu.
Dus zie ik geen reden meer waarom ik nog zou schrijven.

Ik ben niet kwaad of teleurgesteld.
Het opzet van dit forum werkt gewoon niet.
Het is puur tijdverlies.
Je hebt geen enkele 'zeggenschap' over wat een mogelijk gevolg kan zijn van de woorden die zoals hier op een forum geschreven worden. Dat is niet veel anders dan in het dagelijks leven. Het kan zijn dat iemand troost lijkt te vinden in je woorden. Dat kan ook zo zijn, maar het kan ook zo weer vergeten zijn. En het kan zo zijn dat het lijkt of je woorden niemand iets zeggen. Dat kan ook zo zijn, maar soms blijken die dan (later) toch een impact te hebben gehad. Als je voor het snelle succes gaat, dan kun je het beste in de kroeg terecht. Goede kans dat iemand met een slok op je huilend in de armen valt, als je een wijs woord gesproken hebt. Daar overkomt dat je al als je gewoon een woord (niet pers? wijs) tegen iemand spreekt. Ik zie hier (op het forum) ook troost en opbeuren voorbijkomen.

Dat stukje van Noe en de reactie van Renoir heb ik niet gelezen. Ik volg niet alles meer hier, maar ik zal vandaag er naar kijken. Maar wat is je punt? Dat je een wijze tekst hebt neergezet van iemand en dat iemand anders er geen kloot van lijkt te hebben begrepen? It happens all the time ...

Je bent hier voor jezelf. Iedereen is hier voor zichzelf. Net als in de kroeg, trouwens. Zodra je je wijs gaat maken dat je naar de kroeg gaat om wijze woorden te spreken die de mensen troost kan geven en kan opbeuren, dan ben je wel heel ernstig de weg kwijt. Je gaat gewoon omdat je dorst hebt. Zo komen mensen hier ook uit behoefte. Ik ook. Het is hier gewoon een virtuele kroeg. Je moet alleen je eigen drank meenemen.

Wijziging aangebracht door Rob op 21 January 2012 om 11:23.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 January 2012, 08:35   #206
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Zo hoorde ik afgelopen week het volgende verhaal. Het was in Nijmegen dat er op de Universiteit een briljante professor was. Hij was zo geniaal en intelligent dat het soms tegen gekte aan zat. Op een gegeven moment vonden de bevoegde autoriteiten van de Univeristeit dat de gekte toch teveel de overhand kreeg. Hij verloor zijn aanstelling, zijn baan en raakte in de versukkeling. Enige tijd later liep hij geregeld wat verloren, zo leek het, door de stad heen te dwalen. Met enige regelmaat stopte hij dan met wandelen en begon een verhaal af te steken voor wie het maar wilde horen. Er waren er maar weinigen die het wilden horen, hij werd vooral voor gek versleten. Totdat er iemand op het idee kwam om eens te gaan luisteren en dat wat hij vertelde op een bandje op te nemen. Nader bekeken waren de dingen die hij zei nog steeds briljante analyses van zeer complexe problemen. Hij was tegelijkertijd té gek en meteen ook té intelligent om binnen het bestaande systeem te kunnen functioneren. Hoe bijzonder. En wat een drama.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 January 2012, 09:51   #207
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je bent hier voor jezelf. Iedereen is hier voor zichzelf. Net als in de kroeg, trouwens. Zodra je je wijs gaat maken dat je naar de kroeg gaat om wijze woorden te spreken die de mensen troost kan geven en kan opbeuren, dan ben je wel heel ernstig de weg kwijt.
Je moet ook niet schrijven om iemand te overtuigen.
Of om iemand te willen zijn.

Hoewel er best wel iemand kan zijn die denkt dat je iemand wil overtuigen of 'iemand' wil zijn.
Als JIJ maar weet wat voor jou de waarheid is.
Dan kun je gewoon laten gebeuren wat er gebeurt.
Wát een ander daar ook van vindt.

Maar kom je hier om (iemand) te overtuigen...ja, dan raak je gefrustreerd.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 21 January 2012, 10:33   #208
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
"Ontwaakt zijn"... Wel Aart... ben jij ontwaakt? Hoe zou je dat omschrijven "ontwaakt zijn?"

"Verlicht zijn", "bevrijd zijn", "zelfgerealiseerd zijn"... en nu ook nog "ontwaakt zijn".

Deze begrippen zijn als lege dozen die iedereen, die ze hanteert, op zijn eigen manier invult.

Daarom kunnen het nooit onderwerpen zijn om over van gedachten te wisselen.
Maar wel onderwerpen waar je je kunt achter verbergen en onpersoonlijk over kunt redeneren.
En zo heb je "aanspraak" en kun je er op los babbelen zonder te tonen wie je echt bent.

Dat mag... maar mij interesseert dat niet meer.

Ik heb al eens gezegd dat iedereen zijn eigen "metafysica" heeft om zijn leven leefbaar te houden.
En de meesten zullen zich wel hoeden om dat op het forum te verkondigen.

En zij, die zo onverstandig zijn om dat wel te doen, stellen zich kwetsbaar op en lopen risico om beschadigd te worden.

Daarom hoed ik mij ervoor om nog langer kritiek te geven op de uitlatingen van mensen hier.
Hun leven is hun leraar en ik ben geen leraar... die intellectuele hoogmoed ben ik kwijt.

Er zijn mensen hier die ik al vijf jaar lees en die altijd maar dezelfde zinledige zinnen blijven schrijven.
Je kunt er niet mee discussiëren, want er is niets om over te discussiëren.
Waarom doen ze dat? Het is hun probleem... niet het mijne.
Mara, jouw niet ontwaakt zijn belemmert je om te zien wat is.

Jij spreekt vanuit de persoonlijkheid/je eigen ervaringen.

Het gaat er niet om of ik ontwaakt ben of mee speel in de tostieband.

Ik heb het gevoel dat jij niet openstaat voor iets ander dan je eigen ervaringen dus wat jij discussiëren (let op de spelling) noemt heeft dan geen zin.

Trouwens er valt niets te discussiëren, je ziet het of niet.

Er is zoiets als ontwaken uit het je eigen mind, je zelfbeeld, je beeld van de wereld en dan zie je plots wat er werkelijk is.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 January 2012, 10:40   #209
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
O jawel...

Hier praat men meestal volledig naast elkaar. Zie dat stukje van Noë en de reactie van Renoir bvb.
Beste Mara, het is natuurlijk gemakkelijk te zaniken ipv.....

Je had bvb tegen Renoir kunnen zeggen:" Hé Renoir ik snap je reactie niet zo goed want ik zie geen verband met het stukje dat ik geplaatst heb, zou jij mij uit kunnen leggen......bladiebla ect.

Mogelijk zou dat wat helderheid en/of een gesprek hebben kunnen brengen.

Maar goed ik begrijp dat jij liever in je kinderlijke pruil wereld wilt blijven zitten en verlangd naar een aai over je bol of iets in die geest.

Met lieve groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 January 2012, 11:19   #210
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je hebt een enkele 'zeggenschap' over wat een mogelijk gevolg kan zijn van de woorden die zoals hier op een forum geschreven worden. Dat is niet veel anders dan in het dagelijks leven. Het kan zijn dat iemand troost lijkt te vinden in je woorden. Dat kan ook zo zijn, maar het kan ook zo weer vergeten zijn. En het kan zo zijn dat het lijkt of je woorden niemand iets zeggen. Dat kan ook zo zijn, maar soms blijken die dan (later) toch een impact te hebben gehad. Als je voor het snelle succes gaat, dan kun je het beste in de kroeg terecht. Goede kans dat iemand met een slok op je huilend in de armen valt, als je een wijs woord gesproken hebt. Daar overkomt dat je al als je gewoon een woord (niet pers? wijs) tegen iemand spreekt. Ik zie hier (op het forum) ook troost en opbeuren voorbijkomen.

Dat stukje van Noe en de reactie van Renoir heb ik niet gelezen. Ik volg niet alles meer hier, maar ik zal vandaag er naar kijken. Maar wat is je punt? Dat je een wijze tekst hebt neergezet van iemand en dat iemand anders er geen kloot van lijkt te hebben begrepen? It happens all the time ...

Je bent hier voor jezelf. Iedereen is hier voor zichzelf. Net als in de kroeg, trouwens. Zodra je je wijs gaat maken dat je naar de kroeg gaat om wijze woorden te spreken die de mensen troost kan geven en kan opbeuren, dan ben je wel heel ernstig de weg kwijt. Je gaat gewoon omdat je dorst hebt. Zo komen mensen hier ook uit behoefte. Ik ook. Het is hier gewoon een virtuele kroeg. Je moet alleen je eigen drank meenemen.
Wijs stukje, al ging ik niet naar de kroeg omdat ik dorst had, hihi.
daar was de koelkast een stukje dichter bij. je kunt overal een item van maken, waarom gaan mensen naar de kroeg? En zo heeft iedereen weer zijn eigen reden.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.