Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 April 2018, 11:02   #201
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Da's waar.
Een egoloos iemand kan ook gewoon nog naar de hoeren lopen.
Enige verschil met de nog door ego behepte hoerenloper is dat de laatste denkt dat hij de doener van zijn zijn daden is.
Neen, het is de buurman.
marie is offline  
Oud 1 April 2018, 11:06   #202
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Neen, het is de buurman.
Zie, hoe, in jullie laatste opmerkingen, jullie zelf al totaal verzwinden in een verbeelde gedachtenwereld ipv in de zijnswereld te blijven...
marie is offline  
Oud 1 April 2018, 20:21   #203
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Zie, hoe, in jullie laatste opmerkingen, jullie zelf al totaal verzwinden in een verbeelde gedachtenwereld ipv in de zijnswereld te blijven...
Algoed dat jouw verstand niet meer gecorrumpeerd is waardoor je in de zijnswereld kan verblijven. Laurens kan dat ook, hij noemt het dan verblijven in het 'wat'.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 2 April 2018, 10:35   #204
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
je in de zijnswereld kan verblijven. Laurens kan dat ook, hij noemt het dan verblijven in het 'wat'.
Ik verblijf en paar dagen bij familie.
In de tuin was er een grote egel, wroetend in de grond, simpelweg zijn.
Mihaela is offline  
Oud 2 April 2018, 16:05   #205
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik verblijf en paar dagen bij familie.
Als je in hun buurt (vooral vader en moeder) kan verblijven in het 'wat' ben je verlicht.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 3 April 2018, 20:21   #206
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Als je in hun buurt (vooral vader en moeder) kan verblijven in het 'wat' ben je verlicht.
Je moet het anders zien Katerie...
Iets in onszelf handelt, doet... Maar in plaats van naar die persoon te kijken kijken wij naar zijn daden en verliezen we ons met ons verstand volledig in die 'geschapen' wereld... Alles draait om het zo voorgebrachtte en dat gaat zelfs zo ver dat we de kern volledig overspoelen, overschaduwen en zelfs verdrinken als we niet oppassen... Dat kunnen we leven in een onechte, geschapen wereld noemen die dikwijls compleet voorbij gaat, zelfs regelrecht tegen in gaat aan de kern van het zijn...
Wij weten gewoon weg niet meer wie of wat we zijn.
Vanaf onze geboorte, het eerste en voornaamste dat ze ons zouden hebben moeten leren was wie of wat we waren en hoe we daarmee het beste zouden kunnen evolueren in de evolutie, transformatie die elk levend wezen doormaakt...
Neen ons wordt gezegd hoe we ons moeten gedragen om te voldoen aan de eisen van die blinkwereld die ze ervan gemaakt hebben...
Normaal dat ieder mens die wat verder doordenkt zich totaal onbegrepen voelt; niet meer weet hoe hij moet dansen om zijn eigenheid terug te vinden...
Je kunt zelfs zover gaan, zelfs jouw moeder haat-liefde verhouding die steeds weer opnieuw je latere liefdesverhouding blijkt uit te hollen terug te brengen tot het primair besef dat je verlaten bent, want je leeft naast in plaats van met jezelf...
De grootste sterkte die iemand kan ten toon spreiden is kunnen zeggen dat hij zichzelf heeft teruggevonden; dat hij ergens zichzelf bezit of dat hij steeds meer en meer doordrongen is van zijn eigen zelf en dat hij daardoor geen derden nodig heeft om hem een plaats toe te kennen die hij normaal gezien gewoon heeft...
Vele onbeantwoorden vragen zoals leven-dood hebben dan geen enkele betekenis meer; ophemelen van de, zelfs eigen, 'openbare' persoon wordt dan lachwekkend...
En vele psychische problemen vallen dan in het plaatje waar ze horen, nl. in de zo 'geschapen' onechte wereld.
marie is offline  
Oud 4 April 2018, 00:56   #207
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Je moet het anders zien Katerie...
Kan jij in je zijnswereld verblijven als je dochter en man in de buurt zijn?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 4 April 2018, 07:59   #208
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Kan jij in je zijnswereld verblijven als je dochter en man in de buurt zijn?
De zijnswereld is de wereld waar wij normaal in verblijven, wij hebben onszelf er als het waren uit wegverbannen door ons verstand waarmee wij ons vereenzelvigd hebben (het verloren paradijs).
Wij zijn ons verstand niet en zo lang wij dat niet door hebben blijven wij de leugens van ons verstand voor waar aannemen... en zoeken we vruchteloos de weg naar onszelf terug... (via het verstand).
Ik herhaal dat dat niet wil zeggen dat wij ons verstand niet meer moeten gebruiken, maar wel gebruiken waarvoor het dient en zeker niet als ziener of voorspeller van de toekomst want wij komen alsmaar meer en meer bedrogen uit...
Het zijn is, het verstand is leegte, is niets en verkeerd bovendien nog enorm in zijn kinderschoenen met alle kinderziektens die erbij horen...
In de armen van mijn man kan ik, dikwijls gemakkelijker dan wanneer ik alleen ben, mij in die zijnswereld bevinden...
Die zijnswereld is verenigd zijn met het al, waartoe alle zijn behoort. Dikwijls zoeken wij de stilte, het alleenzijn op enkel en alleen om de overheersende prikkelen waarin wij opgevoed zijn en die ons vervreemden van ons eigen zijn, de schijnwereld, te ontlopen. Veel van die perikkelen, die wij zo doormaken, hebben totaal niets meer van doen met het zijn... Maar als jij handelt, leeft vanuit het zijn zal juist het contact met je omgeving veel directer en dieper zijn en die omgeving reageert, meestal onbewust, daar heel positief op...
Behalve natuurlijk als hun hoofdbekommernis is om zichzelf en hun omgeving verder te belazeren... dan komt de zijnswereld hen als veel te direct en te belemmerend over...
Maar onbewust zijn de meeste mensen op zoek naar die zijnswereld en voelen ze bij contact hun eigen zijnswereld als het ware openbloeien... Ze voelen zich dan goed en directer levend...
marie is offline  
Oud 4 April 2018, 12:38   #209
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
In de armen van mijn man kan ik, dikwijls gemakkelijker dan wanneer ik alleen ben, mij in die zijnswereld bevinden...
Hola, was dat vier jaar geleden ook?
En hoe zit het met je dochter, als zij in de buurt is, of nog is in je armen, bevind je je dan ook nog in de zijnswereld, toen en nu?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 4 April 2018, 14:25   #210
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Hola, was dat vier jaar geleden ook?
En hoe zit het met je dochter, als zij in de buurt is, of nog is in je armen, bevind je je dan ook nog in de zijnswereld, toen en nu?
Je bent intellectuele constructies aan het opzetten om jezelf wijs te maken dat het de moeite niet loont om direct te luisteren, om direct te horen en, zoals altijd belazer je jezelf ipv mij.
Laten we zeggen dat je een vrij (hmm) man bent en vooral moet doen wat je niet kunt laten...
Vraag voor jou is: wat wil je verbergen voor jezelf...
Of beter gezegd, wat in je zelf wil, durf je niet onder ogen te zien.
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.