Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 November 2014, 13:32   #201
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat klopt inderdaad dat zorgen maken niet per definitie iets van het ego is. En de verschuiving van angst naar vertrouwen gaat ook niet van de ene dag op de andere, akkoord. Verder zei ik volgens mij dat je dat kunt onderzoeken of er buiten jou nog een wereld bestaat. Ik vond Marie daar heel dubbel in vandaar dat ik ermee kwam. De ene keer zegt ze zichzelf als het centrum van de wereld te zien en een reactie later beweert ze met hetzelfde gemak compleet het tegenovergestelde. Dus ja, dan wordt het wat lastig om allemaal nog te volgen.
Is moeilijk inderdaad.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2014, 13:46   #202
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je kunt al los komen van je verbinding met de wereld door je voor te stellen dat je er boven zweeft en je zelf als een klein stipje daarin te zien. Het kan helpen om even van je zorgen verlost te zijn.
Exact. Kijk hier maar eens:

http://www.buzzfeed.com/daves4/the-universe-is-scary

(excuus voor dit zijweggetje maar ik zag deze foto's vanmorgen en nu schreef je dit, het paste zo mooi)
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2014, 14:15   #203
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Maar je ervaart niet, je zit alleen maar tegen de eigen interpretatie van wat je in de wereld ziet aan te kijken. Kortom je ziet niet wat er is je ziet je gedachten daar over.
Renoir dat ben jij die dat beweert en ik weet ook waarom je dat beweert. Je herhaalt gewoon de uitgangsbasis van waaruit de meeste mensen vertrekken bij het begin van hun waarheidsvinding.
ik zeg niet dat ik aangekomen ben, die pretentie heb ik niet, maar jouw voortdurende steriele verwijten, zeggen in feiten meer over jou dan over mij en zeggen meer waar jij in werkelijkheid staat dan ik.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2014, 14:53   #204
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Renoir dat ben jij die dat beweert en ik weet ook waarom je dat beweert. Je herhaalt gewoon de uitgangsbasis van waaruit de meeste mensen vertrekken bij het begin van hun waarheidsvinding.
ik zeg niet dat ik aangekomen ben, die pretentie heb ik niet, maar jouw voortdurende steriele verwijten, zeggen in feiten meer over jou dan over mij en zeggen meer waar jij in werkelijkheid staat dan ik.
Ik beweer dat niet, ik zie je dat doen en vervolgens ben jij degene die bij jou zelf kan constateren of dat inderdaad het geval is. Maar je kijkt niet eens, je toont je opnieuw defensief, slaat het geziene als een tennisbal op Wimbledon snoeihard over het net terug zonder er zelfs maar even naar te kijken.

Het is nergens een herhaling van dit is gewoon telkens opnieuw weer de constatering van wat er nu op dit moment met je aan de hand is.

Bekend als je bent met het het zijn van ego veronderstel je dat wat ik bij je zie dat dat iets zegt over hoe het bij mij is. Daarom schreef ik elders al in mijn quote.

Citaat:
Wat er van mij naar jou uitgaat omdat ik niet ego behept ben is behulpzaamheid je te vertellen wat je mij laat zien. Een schone spiegel, terwijl jouw mij attenderen op het hebben van aannames een door ego vervuilde spiegel is.
Alleen ego's doen aan projectie en zien het bij zichzelf verholene elders.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2014, 15:10   #205
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik beweer dat niet, ik zie je dat doen en vervolgens ben jij degene die bij jou zelf kan constateren of dat inderdaad het geval is. Maar je kijkt niet eens, je toont je opnieuw defensief, slaat het geziene als een tennisbal op Wimbledon snoeihard over het net terug zonder er zelfs maar even naar te kijken.

Het is nergens een herhaling van dit is gewoon telkens opnieuw weer de constatering van wat er nu op dit moment met je aan de hand is.

Bekend als je bent met het het zijn van ego veronderstel je dat wat ik bij je zie dat dat iets zegt over hoe het bij mij is. Daarom schreef ik elders al in mijn quote.



Alleen ego's doen aan projectie en zien het bij zichzelf verholene elders.
Nonsens Renoir, het enige dat je hier herhaaldelijk en herhaaldelijk bewijst is dat je vastzit aan je Eigen gedachten en vooroordelen en dat je zo de waarheid niet meer kunt zien. Ik verdedig mij zelfs niet meer want ik erken mijzelf helemaal niet in de spiegel die jij mij voorhoudt maar ik zie wel jouw tekorten en jouw vooroordelen die heel jouw objectiviteit en jouw zicht belemmeren.
Je bent zo op zoek naar ego-bewijzen bij de andere dat je niets anders meer kunt zien dan ego-bewijzen, ook daar waar er geen zijn.
Ik raad je dringend aan je te herpakken want anders wordt het zelfs belachelijk.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2014, 15:17   #206
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Nonsens Renoir, het enige dat je hier herhaaldelijk en herhaaldelijk bewijst is dat je vastzit aan je Eigen gedachten en vooroordelen en dat je zo de waarheid niet meer kunt zien. Ik verdedig mij zelfs niet meer want ik erken mijzelf helemaal niet in de spiegel die jij mij voorhoudt maar ik zie wel jouw tekorten en jouw vooroordelen die heel jouw objectiviteit en jouw zicht belemmeren.
Je bent zo op zoek naar ego-bewijzen bij de andere dat je niets anders meer kunt zien dan ego-bewijzen, ook daar waar er geen zijn.
Ik raad je dringend aan je te herpakken want anders wordt het zelfs belachelijk.
Het is zelfonderzoek, het is aan jou datgene wat in eerste instantie door jou zelf gezien wordt bij jou zelf te onderzoeken. Als je dat niet doet, zoals dat bij jou het geval is kun je de hulp van buitenaf aanvaarden. Het is niet de bedoeling dat wat je vervolgens aangereikt krijgt meteen weer terug te kaatsen als zou dat wat er gezien is per definitie alleen maar te maken hebben met de verzender.

Het is voor ego's wel gebruikelijk om dat te doen maar het heeft niks met gedegen zelfonderzoek uit te staan. Ik zie het je alsmaar doen en ik blijf je er op wijzen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2014, 15:45   #207
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is zelfonderzoek, het is aan jou datgene wat in eerste instantie door jou zelf gezien wordt bij jou zelf te onderzoeken. Als je dat niet doet, zoals dat bij jou het geval is kun je de hulp van buitenaf aanvaarden. Het is niet de bedoeling dat wat je vervolgens aangereikt krijgt meteen weer terug te kaatsen als zou dat wat er gezien is per definitie alleen maar te maken hebben met de verzender.

Het is voor ego's wel gebruikelijk om dat te doen maar het heeft niks met gedegen zelfonderzoek uit te staan. Ik zie het je alsmaar doen en ik blijf je er op wijzen.
Renoir, als ik hier op het forum zit dan is het om te communiceren en niet om mijn mond te houden.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 November 2014, 03:29   #208
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Renoir, als ik hier op het forum zit dan is het om te communiceren en niet om mijn mond te houden.
Zwijgen marie en pas terug iets posten als je gedegen zelfonderzoek gedaan hebt. Weet je het nu nog niet? Hoe vaak moet Renoir het nog herhalen.

Eens je eindelijk gedegen zelfonderzoek gedaan hebt wordt je opzij genomen door Renoir en neemt hij je een examen af. Ben je geslaagd zal hij zich niet meer met je bezig houden, niet meer geroepen voelen om jou erop te wijzen dat je ego zich weer roert.
Je hoort dan eindelijk bij de bewuste mensen die gedegen zelfonderzoek afgerond hebben en dus 'egoloos' zijn. Wie die egolozen zijn buiten hemzelf (in zijn eigen fantasie) waar je dan bijhoort maakt hij ons niet kenbaar. Als die zich op dit forum bevinden moet een soort geheim genootschap zijn veronderstel ik, net zoals de vrijmetselaars gebruiken ze misschien symbolen waaraan ze elkaar herkennen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Renoir: Ik raad je dringend aan je te herpakken want anders wordt het zelfs belachelijk.
-'wordt het zelfs belachelijk?'
Is het dat dan nog niet voor je?
In de eerste week dat ik hier aankwam werd het mij al lang duidelijk dat al dat 'ego hier, ego daar, ego overal' geloei van Renoir belachelijk is maar daarom ook van tijd tot tijd zo vermakelijk.
- En 'Renoir zich herpakken?', komaan joh, hij is zo geobsedeerd door ego dat herpakken ten eerste slechts zal dat gebeuren wanneer God het wil en ten tweede, dan is de lol eraf.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 22 November 2014, 12:47   #209
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Daarmee suggereer je dat er een wereld buiten jou bestaat. Dat er een wereld is, die er ook is als jij er niet bent.
suggereer je hier dat er geen wereld buiten jou bestaat?
tegen/met wie ben je hier aan spreken (van gedachten wisselen) dan?
er is geen wereld meer als jij niet meer bestaat?
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 22 November 2014, 13:58   #210
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
suggereer je hier dat er geen wereld buiten jou bestaat?
tegen/met wie ben je hier aan spreken (van gedachten wisselen) dan?
er is geen wereld meer als jij niet meer bestaat?
Als ik niet meer besta is er voor mij geen wereld meer. Die is er al niet meer als ik diep in slaap ben bv. En tijdens het dromen beland ik weer in een andere (droom)wereld.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.