Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Tony Parsons
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Tony Parsons Met veel humor brengt Tony zijn relativerende, simpele en radicale boodschap.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 July 2014, 04:51   #201
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Stop!!!
Ik lach mij nog een beroerte! Zoooo geestig!
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 2 July 2014, 06:09   #202
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Apropos... Ogeblik-sem, leeft ge nog?
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 2 July 2014, 06:24   #203
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Ongelooflijk hoe stil het hier is!
De Hollanders schijten in hun broek van schrik met een type zoals gij, puppetji en Calvijn draait zich waarschijnlijk om in zijn graf!
Het blijven toch altijd waterscheuten die Nederlanders. Geen wortels. Bij echte tegenwind gaan ze liggen. En maar pompen om niet te verzuipen.
__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 2 July 2014, 12:36   #204
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht

Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji
Heel beknopt: "Wat is verlichting?"
Verlichting betekent het einde van ideeënvorming - het zien van het fenomenale universum zonder oordeel - zijn wat je was voor je geboren was.

-------------------------------------------------------------
Mara schreef:

Dat is 'm helemaal!
Wie was je voor je geboren bent?
Was er toen behoefte aan zelfonderzoek?
Was er toen behoefte om te zeggen: "Ik ben verlicht", "Ik ben zelf-gerealiseerd" of "Ik heb mijn waarheidsvinding afgerond"?
Wie oren heeft om te horen, dat hij hore!
Stuur Renoir de forum camp commandant een privé bericht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Is iemand die Balsekar citeert een 'lullenmeier'?!
Is Balsekar in uw ogen een 'lullenmeier'?
------------------------------------

Nee een lullenmeier is een hoop geschreeuw en weinig wol figuur, slechts in staat een oneindig aantal loze kreten te citeren.

De loze kreten zijn hier die van Balsekar een van de vertalers die heeft zitten meeluisteren bij Marahaj en heeft gedacht wat hij kan dat kan ik ook.
Renoir alias Gargamel:
Kan tellen voor een wollen pop als ik die een onbenullig vertalerke citeert van Nisargadatta die wat mee heeft zitten luisteren maar daarna zelf toch meer dan 40 boeken geschreven heeft h?:
http://www.rameshbalsekar.com/books.html

Ik heb ze allemaal.
Ik vind dat die Balsekar wel een plaats verdiend onder:
Waarheidvinding.nl > Leermeesters en favoriete leraren:
http://www.waarheidvinding.nl/forumdisplay.php?f=40

inplaats van hier off-topic onder Parsons.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 2 July 2014, 13:55   #205
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji
Ik heb ze allemaal.
Ik vind dat die Balsekar wel een plaats verdiend onder:
Waarheidvinding.nl > Leermeesters en favoriete leraren
Ha! Ge zijt hier nog!

Wel als ge het heel beleefd vraagt zal de admin. misschien wel een plaatsje voor Balsekar reserveren...


__________________
AdMajoremDeiGloriam
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 2 July 2014, 14:17   #206
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Op verzoek :)

Ja, zo is dat, ik ken ook nog een mop maar ik ga je ze niet vertellen, het zou kunnen dat je er weer mee gaat lachen, nooit ben je ernstig!!!
tandem is offline   Met citaat reageren
Oud 2 July 2014, 15:07   #207
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Puppetji schreef: https://www.youtube.com/watch?v=G5Z_EoyO_F8

Mara schreef: Stop!!!
Ik lach mij nog een beroerte! Zoooo geestig!
WiNk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
@Puppetji: Ha! Ge zijt hier nog!

Wel als ge het heel beleefd vraagt zal de admin. misschien wel een plaatsje voor Balsekar reserveren...


Vraagt gij dat maar lief in mijn plaats dan, op een pop als ik wil hij niet meer reageren schrijf hij eerder al.

Intussen nog een foto van bij Ramesh thuis in Mumbay / India door mij genomen.
Ramesh zat steeds in de aanpalende ruimte, achter het venster - onder de rode pijl die ik erop getekend heb.
Dagelijks elke morgen stormloop van beneden voor de deur van zijn appartement-blok waar hij woonde tot op de vijfde verdieping. De eerste die boven waren konden bij in de ruimte zitten waar hij sat-sang's hield, waar maar een 10 zitjes waren. De rest, een 20-tal zaten op de grond in die ruimte, nog een andere rest gewoonweg waar ge ze ziet staan en zitten.

Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 2 July 2014, 15:52   #208
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Intussen nog een foto van bij Ramesh thuis in Mumbay / India door mij genomen.
Ramesh zat steeds in de aanpalende ruimte, achter het venster - onder de rode pijl die ik erop getekend heb.
Dagelijks elke morgen stormloop van beneden voor de deur van zijn appartement-blok waar hij woonde tot op de vijfde verdieping. De eerste die boven waren konden bij in de ruimte zitten waar hij sat-sang's hield, waar maar een 10 zitjes waren. De rest, een 20-tal zaten op de grond in die ruimte, nog een andere rest gewoonweg waar ge ze ziet staan en zitten.
Hey Puppetji, maar even dwars door alle kibbelarij heen.... als je helemaal daar in India geweest bent, bij Ramesh thuis zelfs, wat denk je dan nog verder (hier en op andere fora) te vinden wat je daar niet vond? Zoek je nog?
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 2 July 2014, 18:32   #209
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Hey Puppetji, maar even dwars door alle kibbelarij heen.... als je helemaal daar in India geweest bent, bij Ramesh thuis zelfs, wat denk je dan nog verder (hier en op andere fora) te vinden wat je daar niet vond? Zoek je nog?
Hoi Maria,
ik ben doorgewezen naar dit forum door iemand die hier al een tijdje rondhangt. Nu weet ik verdekke nog niet of hij hier onderforum lid Sterre of
Tandem deelneemt. Ik denk de laatste. Met één van beiden word ik als tegendraads beschouwd op een vrijdenkers forum waar ze maar steeds bewijzen willen.
Hij (Tandem of Sterre) die me de hint naar hier gaf, is al beperkt tot de babbelbox daar. Ik voorlopig nog niet, ben blijkbaar nog niet zo 'stout' geweest als hij, maar hangt me ook boven het hoofd.

Aandringen tot zelfonderzoek is op een vrijdenkersforum blijkbaar niet gewenst. Rationeel logische argumenten, empirische bewijslast moet daar aangebracht worden.
Daar ik vind dat denken meer is dan Syllogisme produceren - het is ook schoonheid en spel - ben ik dus de 'zwever', een verkapte gelovige voor de vrijdenkers. Iemand die niet zelf denkt maar daar goeroe's voor nodig heeft die voor hem denken...
Ach ja... bekende verwijten. Zullen velen hier niet onbekend zijn.

Dus zei Sterre of tandem in privebericht: 'Ik weet een aangenamer forum al is het soms exact hetzelfde. In ieder geval is de oprichter ook een bewuste persoonlijkheid die zelfkennis aanmoedigd, wereld van verschil'.

Dus dacht ik, ik ga is een kijkje nemen.
En van even kijken en paar postjes van mij ontstond al direct de kibbelarij met de bewuste oprichter hier.

Ik zoek hier niets, net zoals Renoir zegt van zichzelf weet ik ook wat ik ben, heb ik aan Waarheidvinding gedaan en hoef ik niet veel van een ander te lezen om te weten of ze uit dezelfde bron putten. Ik hoef niet iemand zijn boeken te lezen om te weten waar degene staat. Waarheid herkent zichzelf altijd en overal.

Dus nam ik gewoon deel aan dit forum op uitnodiging vanuit de idee dat het hier aangenamer zou zijn en verder omdat het in mijn lotsbestemming geschreven staat.
Ook al ziet het eruit dat dit een van de meest overbodige forums is die er zijn.
Qua ontvangst van een nieuweling - door de moderator dan nog - hoogste score op de meest onvriendelijke wijze dat ik ooit al meegemaakt heb.

Plus dat ik dan nog steeds een database error krijg tijdens posts van in het beginne van men eerste aanmelding al.
Niet veel soeps hier. Niet 'spiritueel', noch materieel.

Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 2 July 2014, 20:00   #210
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Waarheid herkent zichzelf altijd en overal.
Absoluut.

Citaat:
Aandringen tot zelfonderzoek is op een vrijdenkersforum blijkbaar niet gewenst. Rationeel logische argumenten, empirische bewijslast moet daar aangebracht worden.
Daar ik vind dat denken meer is dan Syllogisme produceren - het is ook schoonheid en spel - ben ik dus de 'zwever', een verkapte gelovige voor de vrijdenkers. Iemand die niet zelf denkt maar daar goeroe's voor nodig heeft die voor hem denken...
Ach ja... bekende verwijten. Zullen velen hier niet onbekend zijn.
Nergens thuis... teveel "denker" voor de "zweverigen" en te zweverig voor de denkers. Ik heb in mijn leven nooit ergens bijgehoord, althans zo voelde het nooit. Ook binnen de advaita-scene (het podium daarvoor dus, niet dat in zichzelf) voel ik me meestal niet thuis omdat er zo "spiritueel" gedaan wordt. Terwijl het an sich wel "het" is voor mij. Ik hou dus wel van de - zeg maar - fundamentalistische advaita, de kortste weg, recht naar de waarheid, wars van de wierook en de feelgoods, en heb ook wel iemand opgezocht die me op dat gebied het meeste aansprak. Uiteindelijk voel ik me in geen enkele "groep" prettig maar heb ik in al die groepen wel mensen leren kennen waar ik wél mee klikte, met sommigen alleen voor de time being en met anderen nog steeds, en dat is ook wat waard. Ik wil maar zeggen, voor sommige mensen werkt het "groepsgebeuren" gewoon niet.

Citaat:
Ook al ziet het eruit dat dit een van de meest overbodige forums is die er zijn.
Qua ontvangst van een nieuweling - door de moderator dan nog - hoogste score op de meest onvriendelijke wijze dat ik ooit al meegemaakt heb.
Ik heb me geen mening gevormd over wat er allemaal is gebeurd, heb het wel gelezen maar me er niet in verdiept. Je ziet vanzelf wel wat je gaat doen. Lotsbestemming toch.

Maar ben ondertussen wel benieuwd naar je Ramesh bezoeken, hoe dat ging, wat de aanleiding was om erheen te gaan, en hoe je het daar vond, en wat je ging doen toen je weer terug was.
Maria is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tony Parsons - Sharing His Passion. Aart Tony Parsons 20 6 September 2012 00:26
"To Think Or Not To Think." Aart Eckhart Tolle 1 26 August 2011 21:44


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.