Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 May 2013, 21:20   #201
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, je stelt je je anders op merk ik. Ik vroeg me af waar het van kwam. Is het echt een verandering of is het een soort van verschuiving? Hoe zie jij het Nadje, en kan je hier iets over vertellen?
Volgens mij ben ik op allerlei draadjes druk doende daar van alles over te vertellen....
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:21   #202
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik heb -toen ik me aanmelde- nergens gelezen dat ik jouw mening moest volgen of anders mn klep houden. Je bezit de macht om mij er uit te gooien als je de 'luis in de pels' zat bent omdat ik jouw mening niet volg. En ik blijf het niet herhalen, maar vooruit?nog 1 keertje: ik conformeer mij niet aan macht.


Ga de strijd maar elders aan, mij krijg je niet voor je kruistocht.
Vertel mij niet hoe ego werkt, want ik zit er nu tegen aan te lullen.
Het is een raadgeving om eens te gaan luisteren ipv overal direct je mening op los te laten. Ik heb van z'n lang zal ze leven nog nooit iemand gevraagd mijn mening over te nemen, dat vraag ik ook nu niet, ik vraag je je waarheid te onderzoeken, niet voor mij, maar voor jezelf.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:24   #203
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ga de strijd maar elders aan, mij krijg je niet voor je kruistocht.
Vertel mij niet hoe ego werkt, want ik zit er nu tegen aan te lullen.
Zo gehaaid en misleidend is nou dat ego, je ziet niet eens dat ik je probeer behulpzaam te zijn dat ego te ontmaskeren. Je blijft ego zien en strijd voeren, dat is niet wat ik doe.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:25   #204
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Volgens mij ben ik op allerlei draadjes druk doende daar van alles over te vertellen....
Is goed Nadje, ik heb nu even geen zin om allen draadje te lezen, komt wel weer misschien een ander keer aan bod.
Ik sprong ook zomaar in, ik heb niet alles gevolgd.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:26   #205
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Neen, niet zo, ik ben echt de enige ware Lily.
Ik ben de enige ware Aart niet.
Er zijn elementen die ons onderscheiden.
Ik plaagde waarschijnlijk maar Lily.

Mij zegt ene Aart of Lily namelijk niets meer.

Het enige wat ons onderscheid is waarschijnlijk wat lichamelijke elementen en wat er mogelijk bedacht wordt, toch?

Ik zie enkel 1 pot Nat.

Maar van mij mag je de enige ware Lily zijn hoor.

Laat mij maar op die roze wolk waar er enkel het basis element gezien wordt zonder dat het gezien wordt.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:27   #206
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is een raadgeving om eens te gaan luisteren ipv overal direct je mening op los te laten. Ik heb van z'n lang zal ze leven nog nooit iemand gevraagd mijn mening over te nemen, dat vraag ik ook nu niet, ik vraag je je waarheid te onderzoeken, niet voor mij, maar voor jezelf.
De Waarheid heb ik al gevonden. Maar ook dat is al weer een herhaling.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:36   #207
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik beschouw iedereen hier als eerlijk en oprecht. Het is een keuze om de wereld/ de mensheid vanuit vertrouwen te benaderen i.p.v. uit wantrouwen. En (ongetwijfeld) daardoor heb ik ervaren dat mijn vertrouwen ook nog nooit beschaamd is. Tuurlijk ken ik teleurstelling, maar ik heb ondervonden dat dat enkel iets over mij zegt. En over hoe ik de wereld tegemoet treed/trad.
Dat 'eerlijk' is iedereen ook alleen subjectief om dat je geen idee hebt hoe sluw ego je telkens probeert om de tuin te leiden. Nam je de moeite maar eens om je mening achterwege te laten en eens te onderzoeken dan kwam je daar snel achter. Maar dat onderzoek dat doe je niet je vind het wel best. Maar meen dan ook niet dat je recht van (waarheid) spreken hebt. Het gaat hier (wat mij betreft althans) helemaal niet over wat eerlijkheid in het dagelijks verkeer met je doet en hoe eerlijk je in het leven staat het gaat over egotrucjes.

Wat je doet is oppervlakkige Viva gepraat.

Citaat:
Als ik, ongeacht welke vorm van, op disbalans/disharmonie stuit, dan weet ik dat ik wat te onderzoeken heb. Bij en met mezelf. Ik heb hier op het forum geleerd dat het een ware kunst is, om te leren kijken/lezen door de ogen van de schrijver/ster alhier.
Daar geef je dan misschien ook op een oppervlakkige Viva manier blijk van. Het heeft geen diepgang.

Citaat:
Ik heb jou ook moeten leren lezen. So to speak. En iedereen hier. En ik merk, dat hoe beter je die kunst beheerst, hoe makkelijker en soepeler, (zo je wilt egolozer) de communicatie verloopt.
Oppervlakkige communicatie dat gaat nog wel, maar de intentie ontgaat je nog steeds.

Citaat:
Tegelijkertijd is dat ook een soort van "end off the story" omdat je dan niet anders kunt dan concluderen dat je het (in essentie) eens bent. En dan ben je uitgeluld. Zo simpel is het. En dan rest ons niks anders dan elkaar te verblijden met mooie muziekjes, gedichten, satsangs, whatever......en lekker zwijmelen bij elkaar.
Dat is nog niet eens het begin. Het met elkaar eens zijn is dat niet een nogal lafjes gedoe ? Draait het erom of we het met elkaar eens kunnen zijn ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:43   #208
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Jazeker. Maar ik opereer onder één naam tegelijk. Anders raak ik het spoor bijster.
Ik denk zo maar dat je dan de controle dat te zijn wat je 'speelt' in die hoedanigheid kwijt raakt. Daarom kan Niets er ook niet tegen hij moet weten tegen wie hij het heeft om de boel op een rijtje te kunnen blijven houden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Het lijkt mij maar ingewikkeld om meerdere accounts te beheren. Dan denk ik te reageren als Niets, maar zit ik per ongeluk op het Hans-account. En dan ga ik "mijzelf" trollen. Blij dat ik een beetje simpel ben en maar 1 account heb.
Dat bedoel ik, hij speelt de figuur Niets en daar heeft ie z'n handen vol aan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:47   #209
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ja Jongens en Meisjes, ZELFKENNIS, tis me wat.

Zou er verschil tussen verveling, masturbatie en zelfkennis zijn?
Zoals het hier beoefend wordt niet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:49   #210
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat 'eerlijk' is iedereen ook alleen subjectief om dat je geen idee hebt hoe sluw ego je telkens probeert om de tuin te leiden. Nam je de moeite maar eens om je mening achterwege te laten en eens te onderzoeken dan kwam je daar snel achter. Maar dat onderzoek dat doe je niet je vind het wel best. Maar meen dan ook niet dat je recht van (waarheid) spreken hebt. Het gaat hier (wat mij betreft althans) helemaal niet over wat eerlijkheid in het dagelijks verkeer met je doet en hoe eerlijk je in het leven staat het gaat over egotrucjes.
Ik ben hier toch voor zelfkennis en zelfonderzoek? In hoeverre is het dan (nog) belangrijk waar het voor jou om gaat? Dat is voor jou belangrijk, maar voor mij toch niet? Hoezo heb ik geen recht van spreken? Op basis waarvan niet?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat je doet is oppervlakkige Viva gepraat.
De vraag is, in het kader van zelfkennis/onderzoek, waarom je je überhaupt met mijn gepraat zou bezig houden?? Ik had begrepen dat het de bedoeling is, dat je hier voor jezelf komt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is nog niet eens het begin. Het met elkaar eens zijn is dat niet een nogal lafjes gedoe ? Draait het erom of we het met elkaar eens kunnen zijn ?
Voor mij niet. Het schijnt voor jou nogal een issue te zijn. Je moet het wel eens zijn met het voorgestane doel hier, anders is het wieberen, toch?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.