Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 June 2013, 18:05   #201
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ervaar jou ook veel lichter de tijd voorbij gaat.. Je scherpte van opmerken is nog steeds aanwezig, maar het lijkt erop dat je veel meer rust hebt, klopt dat?
Dat is maar zeer relatief Miheala. Ik sta met een sleutel in de hand maar heb geen flauw idee hoe hem te gebruiken, dus ik klooi maar wat aan bladiebla ect.

Hoe dan ook tot op zekere hoogte is er rust gekomen nadat ik o.a. met Aart irl contact heb gekregen, wat voor mij een noodzakelijkheid was om verder te kunnen, bladiebla ect.

Er speelt nog wat anders maar daar gaan we het hier verder niet over hebben.WiNk
Vagebond is offline  
Oud 1 June 2013, 18:08   #202
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Lieve schat de werking van een trauma is nooit ver weg. Het kan geen kwaad er naar te vragen. Of ik antwoord wil geven is een tweede. Voor mij staat bewustwording voorop en ik heb daar nu een klein stukje van gedeeld vanwege een antwoord dat jij me gaf.

Thks daarvoor.
Weet je, ik meen zo veel opgelost te hebben, en me van zo veel vrij gemaakt te hebben, maar hoe dan ook het leven blijft schenken.. en soms kan een begripvol gebaar iets weer uit de weg ruimen.

Van de week heb ik via FaceBook met een vrouw 'gesproken'. Wij zijn samen op de lagereschool geweest. Ik heb haar 35 jaar, of zoiets, niet gezien.
Wat zij zei raakte me, met het gevolg dat er een paar illusies uit de weg geruimd werden.
Ze vroeg: ''Ben je net zo optimistisch als toen, want je kwam op mij onkwetsbaar over, hoe jij met dat wat op je bord kwam te liggen om ging. Hoe jij alles verteerde, en je bleef de humor in het leven zien.''

Zo was mijn beeld ook over mezelf als kind, mijn ouders stierven, ik was maar een kind, en toch leek alsof mij niets kon raken.
Het feit dat zij dat ook zo zag raakte me. Ook zag ik erin dat een soort van overlevingsstrategie was, mijn houding dat ik als kind aannam.
Was het een masker? Nee, het was een keuze dat ik toen maakte.

Tijdens het gesprek met haar, zag ik hoe ik de neiging had om mezelf optimistisch op te stellen, maar het was niet zoals ik nu ben, maar het was wat ik meende dat zij van mij verlangde, en waar zijn zich goed bij voelde.

Voor mij lijk het verleden uit mijn systeem te zijn, en toch kleven er nog wat houdingen aan me.. Ik zou ze alleen maar kunnen aanschouwen en ze laten van wat ze zijn, en toch voel ik dat nog meer dan dat mogelijk is.
Gewoon helemaal vrij van zijn, want zo voelt dat 'wat ik ben' werkelijk aan, vrij van alles..

ik weet niet wat ik wil zeggen, maar voelde om dit te delen..
Mihaela is offline  
Oud 1 June 2013, 18:17   #203
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Hoe dan ook tot op zekere hoogte is er rust gekomen nadat ik o.a.
Het is zichtbaar iig.
Mihaela is offline  
Oud 1 June 2013, 18:51   #204
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Weet je, ik meen zo veel opgelost te hebben, en me van zo veel vrij gemaakt te hebben, maar hoe dan ook het leven blijft schenken.. en soms kan een begripvol gebaar iets weer uit de weg ruimen
Ik praat tegenwoordig met paardebloemen, die zijn wijzer dan de meeste mensen heb ik ontdekt, lol.

Citaat:
Hoe jij alles verteerde, en je bleef de humor in het leven zien.''
Ik zie humor als een kwaliteit. Ik heb humor moeten leren omdat vanwege een levenslange depressie nooit geleerd had dingen met humor te bekijken. Humor heeft heeft me uiteindelijk uit die depressie getrokken, niet wetende dat ik met het verlies van humor ook weer terug zou vallen in de depressie. Voor mijn gevoel is de humor/relativering/lichtheid me met grof geweld weer afgenomen. Ik beschouw dat als een groot verlies, met name omdat ik vanwege alle haat en nijd e.e.a. niet meer toe durf te laten vanwege de angst nogmaals iets dergelijks te moeten meemaken en ik weer niet sterk genoeg zal zijn dat daar te laten waar het hoort, namelijk bij de ratten in mijn geval.

Citaat:
Zo was mijn beeld ook over mezelf als kind, mijn ouders stierven, ik was maar een kind, en toch leek alsof mij niets kon raken.
Het feit dat zij dat ook zo zag raakte me. Ook zag ik erin dat een soort van overlevingsstrategie was, mijn houding dat ik als kind aannam.
Was het een masker? Nee, het was een keuze dat ik toen maakte.
Citaat:
Tijdens het gesprek met haar, zag ik hoe ik de neiging had om mezelf optimistisch op te stellen, maar het was niet zoals ik nu ben, maar het was wat ik meende dat zij van mij verlangde, en waar zijn zich goed bij voelde.
Citaat:
Voor mij lijk het verleden uit mijn systeem te zijn, en toch kleven er nog wat houdingen aan me.. Ik zou ze alleen maar kunnen aanschouwen en ze laten van wat ze zijn, en toch voel ik dat nog meer dan dat mogelijk is.
Gewoon helemaal vrij van zijn, want zo voelt dat 'wat ik ben' werkelijk aan, vrij van alles..

ik weet niet wat ik wil zeggen, maar voelde om dit te delen..
Denk wel dat ik aanvoel wat je bedoelt. Ik voor mij zie ook mensen met minder genoegen te nemen dan waarvoor ze bestemd zijn. Ik ben bezig mezelf opnieuw aan te leren me daar verder niet mee bezig te houden en ze te laten voor wat ze zijn. Hun (domme)-gekwaak mbt mijn persoon of in het algemeen laat ik verder langs me af glijden of laat ik voor wat het is, het gaat me steeds beter af merk ik.
Vagebond is offline  
Oud 1 June 2013, 20:22   #205
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
En hoe scherp jij dat op jouw beurt weer ziet, helemaal fantastisch.

Wat zijn we toch weer goed bezig hé ?
Ik heb geen idee Renoir, daar ben ik toch veel te voor waardoor ik enkel en alleen tegen mijn eigen perceptie zit aan te kijken?

Ik ben bang voor alles wat ik onderweg kan treffen in mijn blindheid, ben al menigmaal gestruikeld over rotzooi waarvan de zienden mij zeiden dat ik rustig door kon lopen. Ik vertrouw ze niet meer en ga liever op mijn eigen gevoel af, als ik dan struikel weet tenminste aan wie het ligt.

Tja...
Vagebond is offline  
Oud 1 June 2013, 21:31   #206
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik heb geen idee Renoir, daar ben ik toch veel te voor waardoor ik enkel en alleen tegen mijn eigen perceptie zit aan te kijken?

Ik ben bang voor alles wat ik onderweg kan treffen in mijn blindheid, ben al menigmaal gestruikeld over rotzooi waarvan de zienden mij zeiden dat ik rustig door kon lopen. Ik vertrouw ze niet meer en ga liever op mijn eigen gevoel af, als ik dan struikel weet tenminste aan wie het ligt.

Tja...
Geen idee waarom Renoir bovenstaande berichtje hier naar toe verplaatst heeft. De logica ontgaat me totaal...
Vagebond is offline  
Oud 2 June 2013, 00:51   #207
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Hoe kun jij, die het grootste deel van je quotes blijk geeft tegen je eigen perceptie aan te kijken, in staat zijn mij een op mij betrekking hebbend advies te geven ?
Ja is en het blijft een hilarische belachelijke/stupide Rob achtige opmerking, kan er niks aandoen.

Mai Oh mai.

Ik ben bereid antwoord te geven.....

Dat kan Renoir omdat zelfs in de meest afgestompte idioot soms ineens sprankjes van bewustzijn naar boven komen.

Als je werkelijk zou weten wat je bent, dan zou je dat ook onmiddellijk als dusdanig herkennen. Maar jij bent kennelijk dusdanig afgestompt dat je niet in staat bent te herkennen. Net zoals jij niet in staat bent te begrijpen waarom je bepaalde zaken doet die je eigenlijk niet wilt. Want om dat te kunnen begrijpen zul je eerst moeten erkennen dat er nog een stukje ego in je leeft, en dat ben je niet van zins om te gaan doen.

Tja en dan benne we uitgepraat niet waar....
Vagebond is offline  
Oud 2 June 2013, 01:22   #208
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik ga je verplaatsen naar je eigen draadje Vagebond, je zit Mihaela te steunen in de strijd en dat is niet mijn intentie hier. Het is beter dat ze aan zichzelf werkt in plaats van door jou gestimuleerd worden dat niet te doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is geen masker, nogmaals ik ben vrij van ego, er valt niets meer te knutselen.
Ja en het is en blijft ook een al te belachelijke opmerking. Er verschijnt heldere opmerkzaamheid cq bewustzijn en jij zegt dat er nog ergens aan gewerkt moet worden, bladiebla ect.

We hadden al geconstateerd dat jij enkele ego met ego ziet converseren, dus genoeg te doen lijkt me zo...

Hoe harder jij overigens schreeuwt dat je egoloos bent hoe ongeloofwaardiger je wordt.

Ik heb wel eens egoloze mensen ontmoet namelijk en die klinken toch echt totaal anders dan jij Renoir met je geroep....

Mogelijk gaat het voor je werken als je je waffeltje er eens over dicht houdt. Denk dat je dan wel een kansje zou kunnen maken.....

Opsmuk maakt geen koning perslot van rekening...

Maar soi, ik ben niet Egoloos dus wat weet ik er nu van.....WiNk

Wijziging aangebracht door Vagebond op 2 June 2013 om 02:20.
Vagebond is offline  
Oud 2 June 2013, 01:32   #209
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Sjonge, ik mag toch van geluk spreken dat je hier niet leest Renoir WiNk
Vagebond is offline  
Oud 2 June 2013, 01:43   #210
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Tijd voor een liedje denk ik

Slaapliedje

Heerlijk....
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.