Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 September 2022, 11:58   #201
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Zolang er in de mens nog een wil is om 'het' te bereiken zal het nooit bereikt worden.

Zolang er nog de wil is om ergens in door te dringen zal het nooit doordringen.

Zolang er nog iets onderzocht moet worden zal het nooit gevonden worden.

Zolang je nog meent dat er 'iets vooruit' is zal het zich niet openbaren.
Mooi Bassie... Bedank om het mij zo gemakkelijk te maken want de 'wil' om
- iets te bereiken is opgelost... Ik heb bereikt;
- de wil om door te dringen is verswunden, ik zit in de kern;
- de wil om te onderzoeken is over; ik heb gevonden;
- het is geopenbaard...
marie is offline  
Oud 7 September 2022, 11:58   #202
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
En nu ik toch op mijn preekstoel zit. Trek je niet zo veel aan van al dat blablablabla wat men hier rond strooit. De één wil hier nog egolozer zijn dan de ander, de één wil nog 'zijniger' zijn dan de ander. Het lijkt wel een wedstrijdje 'zijn' tussen de users. Terwijl ik er een lekker kratje Belgisch bier om wil verwedden dat de meeste users geen notie hebben van 'zijn'.
Jammer, voor een Hertog Jan doe ik mee.

Citaat:
Terwijl het zo kinderlijk eenvoudig is. Het ego is immer wordend in de tijd. Inclusief je lichaam uiteraard. Het wordende (de droom) ontkennen is gewoon onwetenheid. De droom is er gewoon en in de droom spelen we allemaal onze rol, want anders ben je dood. Ontkennen en tateren dat je egoloos bent is zinloos, want niemand is dat. Allemaal verschijnen we als een ego/ik in de tijd/droom.
Het opbouwen en verklaren van dat alles heeft alleen geen enkele relevantie op je zoektocht naar 'wat' je bent. Het is nutteloos tijdverdrijf.

Citaat:
Het 'zijn' is er al en wat doet het 'zijn'? Schouwen! (Laurens zal wel boos worden dat ik er weer over begin, maar dat risico dat neem ik). En wát schouwt het 'zijn'? Marie! Zodra er een ontologische omkering in je zelf begint te komen ga je het vanzelf zien. (Letterlijk) En wat keert er om? De wordende Marie in 'zijn', zijn wat núl inhoud heeft. Een 'zijnde Marie' is er helemaal niet! Dat is de grote grap van dit leven.
Laurens staat hier te stampvoeten van nijd.

Ik vind dat zo leuk vrijblijvend dat 'zodra er een ontologische omkering in jezelf begint te komen'. Wanneer is dat over vijf of over tien jaar? Dat terwijl je ook gewoon gericht bezig kunt zijn.

Citaat:
De wordende Marie, de wordende Bassie, de wordende Laurens, de wordende Guido en de wordende Dorje zijn er wel, want dat zijn de acteurs in de droom. Iemand die zijn ego ontkent zoals Laurens die ontkent dat hij acteert in de droom. En dat kletst hij uit zijn nek, want ik zie hem alleen al op dit forum dagelijks acteren.
Wordend of niet ze figureren gewoon in de droom, wordend heeft daarbij geen relevante aanvullende betekenis. Met dat figureren zegt Laurens dus juist min of meer dat ze daarin acteren.

Laurens zegt van ego dat het de beschermende factor is van 'ik' en ziet in die erkenning juist geen ontkenning van ego.

Laurens zegt dat indien je op zoek gaat naar 'ik' dat je het dan niet blijkt te kunnen vinden. Dat heeft Laurens hier regelmatig al ter ter kennis gebracht met de mededeling hij dat heeft onderzocht.

Aldus Laurens.
 
Oud 7 September 2022, 12:11   #203
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het is de oerdrift om te leven wat het probleem is en wat de mens in 'het wordende' houdt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Donkere_nacht_van_de_ziel



Je zit finaal aan de verkeerde kant van de weg te fietsen , Marie. Op enige wijze kan er een 'catharsis' plaatsvinden. Niemand kan daar aanwijzingen voor geven, het is geen resultaat van welk onderzoek dan ook. We vinden het ook terug in de (metaforische) woorden van Jezus: "Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?".

Het sterven van het ego noemt men dat, maar het sterven van het 'wordende' is juister uitgedrukt. Er dient letterlijk iets te sterven voordat het 'nieuwe' haar intrede kan doen. Anders blijft het bij zottenklap op een forum.....
Het probleem is niet de oerdrift om te leven; want zonder zouden we gewoonweg niet leven...
Het probleem is het ontkennen, het niet erkennen, het niet herkennen van die oerdrift om te leven die in elk van ons zit met de gevolgen dat die drift in onszelf zich in duizende wegen verkankert en, bekijk de mensheid en je hebt genoeg voorbeelden van al het onheil dat die ontkenning met zich mee kan brengen...
De herkenning van die oerdrift maakt juist dat wij ons voelen als thuisgekomen en zeker niet dat wij verzuipen in verlatenheid en/of zwartgallige gedachten... Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest, zo zen geweest... en heel mijn persoon is ervan doordrongen...
marie is offline  
Oud 7 September 2022, 12:15   #204
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het probleem is niet de oerdrift om te leven; want zonder zouden we gewoonweg niet leven...
Het probleem is het ontkennen, het niet erkennen, het niet herkennen van die oerdrift om te leven die in elk van ons zit met de gevolgen dat die drift in onszelf zich in duizende wegen verkankert en, bekijk de mensheid en je hebt genoeg voorbeelden van al het onheil dat die ontkenning met zich mee kan brengen...
De herkenning van die oerdrift maakt juist dat wij ons voelen als thuisgekomen en zeker niet dat wij verzuipen in verlatenheid en/of zwartgallige gedachten... Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest, zo zen geweest... en heel mijn persoon is ervan doordrongen...
De oerdrift? Hoe ver denk je nog meer te kunnen afdwalen van de vraag 'wat' je bent? Wat een nutteloos gezwets allemaal. Ga een uitgebreide verhandeling schrijven over het gebruik van een lucifer als je graag wilt raaskallen over niks.
 
Oud 7 September 2022, 12:18   #205
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht

Alles openbaart zich, als vanzelf; en met wat 'goede wil' en de juiste inzet en intentie.
Na deze zin had je beter gestopt met praten, want met wat erna komt sluit jij je aan bij de groep die je wil aanklagen...
marie is offline  
Oud 7 September 2022, 12:20   #206
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het forum is wederom opengesteld voor registratie door nieuwe leden en er meldt zich niemand of er is een keer in de drie maanden een enkele aanmelding en hoor je na een eerste kennismakingsquote niks meer. Dat is niet erg want er kan in wat er wél te lezen is herkenning zijn.
Het forum is nooit zo populair geweest als het forum van Remon, het was er nog niet eens een slappe afspiegeling van. Dat komt omdat het forum van Remon voor ieders mening open stond en dit forum alleen een specifieke doelgroep wil dienen in iets waar geen belangstelling voor is. Degenen met belangstelling voor zelfonderzoek hebben vervolgens een geheel eigen mening waar het langs moet en voelen er niks voor om naar de voorgestelde aanpak te kijken, laat staan er mee werken.

Hardnekkig aan het forum vastklampende leden met alternatieve denkbeelden hebben na de bekende debacles, nu achter de schermen, niet zichtbaar voor bezoekers en overige leden (met uitzondering van degenen die hier achter de schermen al deelnamen, zoals jij) een eigen (geheim) draadje. Dus je hoeft je in het geheel niet druk te maken over een eventuele negatieve uitstraling.

Hier kunnen ze naar hartenlust stoeien zonder de (enorme aantallen) deelnemers, die wel aan het voorgestane werk willen, te storen. Het werk verdraagt echter geen wortels die kunnen worden voorgehouden en als er niks te krijgen is dan houdt ego het voor gezien.

Kortom dit forum is sowieso een zeldzaam grote aanfluiting in een materialistisch tijdperk.
Je was goed begonnen; maar nog niet door dat met de rest je jezelf belachelijk maakt???
marie is offline  
Oud 7 September 2022, 12:22   #207
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht


Alles openbaart zich, als vanzelf; en met wat 'goede wil' en de juiste inzet en intentie.

Yeah right...ik ga niet eens in op al die onzin die je schrijft, Rob.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 7 September 2022, 12:23   #208
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De oerdrift? Hoe ver denk je nog meer te kunnen afdwalen van de vraag 'wat' je bent? Wat een nutteloos gezwets allemaal. Ga een uitgebreide verhandeling schrijven over het gebruik van een lucifer als je graag wilt raaskallen over niks.
En zo iemand komt hier tegen hoog en laag beweren dat waarheid, waarheid herkent...
Niet dus...
Je zet jezelf met heel je theorie in zijn onderbroek...
Hoe lang gaat je nog halstarrig vasthouden aan de verhaaltjes die je hebt opgehemeld tot waarheid, terwijl ze gewoon verdraaide leugens zijn???
marie is offline  
Oud 7 September 2022, 15:34   #209
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En zo iemand komt hier tegen hoog en laag beweren dat waarheid, waarheid herkent...
Niet dus...
Je zet jezelf met heel je theorie in zijn onderbroek...
Hoe lang gaat je nog halstarrig vasthouden aan de verhaaltjes die je hebt opgehemeld tot waarheid, terwijl ze gewoon verdraaide leugens zijn???
Marie je bevestigd mijn juiste keuze je niet langer op het algemeen forum te handhaven. Zelden ben ik zo'n achterlijke muts als jou tegen gekomen. Niet dat het je ontbreekt aan intelligentie want iedereen heeft dezelfde mogelijkheden qua natuurlijk aanwezige intelligentie, die ook in staat is logische gevolgtrekkingen te kunnen maken. Ik heb er niet het geringste vertrouwen in dat je ooit zult gaan ont'dekken 'wat' je bent als dit je uiteindelijke bevindingen zijn geworden (nog afgezien van de omstandigheid dat Bassie je hier door 'een gezegde' over de streep heeft geholpen):

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Mooi Bassie... Bedank om het mij zo gemakkelijk te maken want:
- de 'wil' om iets te bereiken is opgelost... Ik heb bereikt;
- de wil om door te dringen is verswunden, ik zit in de kern;
- de wil om te onderzoeken is over; ik heb gevonden;
- het is geopenbaard...
Maar 'weten wat je bent' ambieer je hoogstwaarschijnlijk ook helemaal niet nu je aangeeft 'ik' te hebben gevonden. Om die reden gevoel ik nog maar weinig animo me met je bezig te houden.

Terwijl ik je feitelijk van een ander forum heb binnen gehaald omdat mij jouw kritische geest zo aansprak. Maar je bent maar gaan invullen en zit tot over je oren vol met, niet onderzochte, gedachten die je bent gaan aanbidden en die je zelfs tot je god lijkt te hebben verheven. Het ging van kwaad tot erger, mogelijk zelfs onder invloed van dit forum, waarvoor mijn excuses.
 
Oud 7 September 2022, 15:49   #210
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Je was goed begonnen; maar nog niet door dat met de rest je jezelf belachelijk maakt???
'Wat' kan er dan belachelijk gemaakt worden Marie als je 'ik'- en 'ego'loos bent?
De vraag is ter interne beantwoording, onderzoek dat binnen jezelf, dus laat je antwoord a.u.b. hier achterwege, ik heb geen interesse je hierbij opkomende verzonnen verhaaltjes te lezen.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.