Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 April 2012, 06:38   #201
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het maakt onderdeel uit van het door mij voorgestane onderzoek, een advies opdat je je niet blind staart op de verschijnselen, totdat je zelf tot deze ontdekking komt. De tijd om over zoiets eindeloos te ouwehoeren heb ik gehad.

Ik ben niet voornemens er over in discussie te gaan. Ik vind het best dat je het onzin vind. Houwen zo.
Een soort van hulpmiddel totdat je het vat hoe het zit, dan heb je de eindeloze discussie idd niet meer nodig. De eindeloze discussie maakt het anders ook niet helder als je het niet vat. En eigenlijk bijt je je dan ook weer in een verschijnsel vast.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 06:44   #202
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Weten wat je bent, los van de verschijnselen, bestaat niet!
Echt wel.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 06:55   #203
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Echt wel.
Ben jij ook al een 'lichaamsloze geest'?


Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 07:08   #204
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Ben jij ook al een 'lichaamsloze geest'?


Ja een spook, weet je dat niet meer?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 07:14   #205
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Je bent aan het verkeerde adres, Ulla-dear.

Ik hoor dat soort stellingen al sinds mijn veertiende en ben er veertig jaar mee bezig geweest.
Verschillende keren heb ik 'eureka' geroepen en ben er verschillende keren van overtuigd geweest dat ik het 'vatte'.
Ik heb in mijn leven zelfverklaarde 'zelfgerealiseerden' en 'verlichten' ontmoet.
Ik ben niet onder de indruk over wat iemand beweert.
Het is allemaal 'wishful thinking' en zelfbedrog.

Maar als je gelukkig bent hiermee... mij niet gelaten.
Het allerbeste.
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 07:28   #206
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Je bent aan het verkeerde adres, Ulla-dear.

Ik hoor dat soort stellingen al sinds mijn veertiende en ben er veertig jaar mee bezig geweest.
Verschillende keren heb ik 'eureka' geroepen en ben er verschillende keren van overtuigd geweest dat ik het 'vatte'.
Ik heb in mijn leven zelfverklaarde 'zelfgerealiseerden' en 'verlichten' ontmoet.
Ik ben niet onder de indruk over wat iemand beweert.
Het is allemaal 'wishful thinking' en zelfbedrog.

Maar als je gelukkig bent hiermee... mij niet gelaten.
Het allerbeste.

En dat alleen maar omdat ik vatte waar het over gaat?

Ik ben er niet mee bezig verder, en al helemaal niet met verlicht of gerealiseerd (willen) zijn. Voor mijn gevoel/leven is het voldoende te weten, dat alles wat zich voordoet uiteindelijk een en hetzelfde is. Alleen de vormen zijn anders.

Je wijst iets af wat zich in je eigen brein heeft gevormd, niet in het mijne.

Wijziging aangebracht door Ulla op 12 April 2012 om 07:59.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 08:00   #207
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Het licht der verschijnselen, realiseren (verwar het niet met de term realisatie, daar dat als mens onmogelijk is te realiseren) zich in mij, onlosmakelijk door een kern van weten, die alleen realiseerbaar is in de creatie die zich aan mij laat zien, middels de vorm.
Uiting gevende aan de verschijnselen, totdat het opgaat in Weten zonder enige weten"schap", van wat voor verschijning/vorm, dan ook.
Tot die tijd zal het denkvermogen mij dienstig zijn dit te mogen aanschouwen zolang ik rondwandel op deze gecre?erde aardkloot.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 08:01   #208
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Het is allemaal 'wishful thinking' en zelfbedrog.
Hoe kan het anders zijn...!

Het snappen, vatten, begrijpen, weten, vooral het 'Weten'.....zijn kwalificaties van wat het niet is.
Dat het een staat van Niet weten is' is ook een kwalificatie van het snappen, vatten...e.n.z.

Het is noch een staat van Weten' noch een van Niet Weten',......

Het is een Z??r nadrukkelijk en aanwezig ZWIJGEN' waar het Weten' en het Niet Weten'.....geen raad mee weet.

Zeggen dat je die staat vertegenwoordigt in je doen en laten is..'wishful thinking' en zelfbedrog. Een selectieve illusie en begoocheling, van het reflectieve vermogen om met de ??r van goede bedoeling....weg te komen.

99% is niet in staat dat Belang'....achter zich te laten, en vandaar de Wildgroei van WETERS' vandaag de dag.
Het is het allemaal net niet....en daarom Helemaal niet.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 08:02   #209
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En dat alleen maar omdat ik vatte waar het over gaat?

Ik ben er niet mee bezig verder, en al helemaal niet met verlicht of gerealiseerd (willen) zijn. Voor mijn gevoel is het voldoende te weten, dat alles wat zich voordoet een en hetzelfde is. Alleen de vormen zijn anders.

Je wijst iets af wat zich in je eigen brein heeft gevormd, niet in de mijne.
Zeggen dat "alles wat zich voordoet een en hetzelfde is" is niet hetzelfde als zeggen dat "wat je bent is allesbehalve de verschijnselen" zoals Renoir zegt.
En daar had ik het over... Even bij de les blijven aub.

Verder is beweren dat "alles wat zich voordoet een en hetzelfde is" ook een uitspraak in het luchtledige... Het maakt deel uit van het hedendaagse spirituele verbalisme en is een lege doos.
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2012, 08:26   #210
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Zeggen dat "alles wat zich voordoet een en hetzelfde is" is niet hetzelfde als zeggen dat "wat je bent is allesbehalve de verschijnselen" zoals Renoir zegt.
En daar had ik het over... Even bij de les blijven aub.

Verder is beweren dat "alles wat zich voordoet een en hetzelfde is" ook een uitspraak in het luchtledige... Het maakt deel uit van het hedendaagse spirituele verbalisme en is een lege doos.
Je hangt je op aan woorden, aan de uitleg zelf. Ik blijf heel juist goed bij de les.

Er zijn mensen die "identificeren" zich bv dusdanig met hun auto dat ze haast doodgaan als er een krasje op zit. Toch "zijn" ze die auto niet, maar ze gedragen zich wel zo, alsof hun leven ervan afhangt. En dus min of meer een soort van die auto zijn. Of ze gedragen zich zo alsof het ze helemaal niets kan schelen.

Overdraag dat op je lichaam, je ik je/ gedachten en je snapt dat het essentiële zijn hem niet in de vorm/auto zelf zit, maar wel in de bezieling, wat dus maakt dat de vorm opgaat daarin. De vorm wordt vanuit de essentie zelf juist behandeld als je dat beseft/weet. Op het moment dat je dat vergeet, heb je kans dat je dat ook weer vergeet en dus weer uitgaat vanuit een soort van angst aan de hechting aan de vorm.

De scheiding aan te brengen is alleen maar voor de uitleg nodig. Maar het kan best zijn, dat Renoir het idd anders bedoelde. Ik "herkende" het gewoon. Maar als ik mijn uitleg zo terug lees, ben ik bang, dat ik de enige ben die snapt wat ik bedoel. En het weer misverstaan wordt.

Daarom is het idd zinloos te veel willen uitleggen.

En of je wel of niet weet wat je bent, je bent het toch.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jiddu Krishnamurti over zelfkennis Nathan Jiddu Krishnamurti 9 10 October 2023 08:12
Wat is zelfkennis? Naadje Waar gaat het hier verder ook nog over? 1 20 January 2012 11:55


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 07:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.