Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 September 2020, 17:07   #2111
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
De poppenspeler bepaald idd...Dus maak jij van mij een waanzinnig zal ik een waanzinnige zijn...
Droom lekker over een poppenspeler waar je van houdt.
.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou lievertje

Nou kind,
lievertje.
Ik voel voor je,
Ik voel met je mee
Thanks lievertje

I luv' joe
Mihaela is offline  
Oud 26 September 2020, 17:23   #2112
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Droom lekker over een poppenspeler waar je van houdt.
.
Vertel mij welke poppenspeler, waar Vagebond van zou moeten dromen, de grote poppenspeler voor vagebond op het oog had en vertel mij, oh grote poppenspeler, hoe zij van deze gedroomde poppenspeler zou moeten houden want als pop zonder bewustzijn heeft Vagebond daar geen kaas van gegeten, dus alvast bedankt KiSs
Vagebond is offline  
Oud 26 September 2020, 17:27   #2113
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Vertel mij van welke poppenspeler ik moet dromen en vertel mij, oh grote poppenspeler, hoe ik van deze gedroomde poppenspeler zou moeten houden want ik weet niet wat houden van.... betekend, dus alvast bedankt KiSs
Blablabla. Net als :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou lievertje

Nou kind,
lievertje.
Ik voel voor je,
Ik voel met je mee
Thanks lievertje

I luv' joe
Mihaela is offline  
Oud 26 September 2020, 17:36   #2114
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Blablabla. Net als :
Blablabla. Net als:...?

De poppenspeler geeft een ietwat tegenstrijdige boodschappen door aan de pop. Wat is nu precies de bedoeling, is er nu geweten wat liefde is of niet?
Vertel het ons, oh grote alleswetende Poppenspeler Mihaela/Ego voor u de pop mogelijk ongewild in tweeën splijt.

Vagebond is offline  
Oud 26 September 2020, 17:52   #2115
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

.....


Hallelujah
Vagebond is offline  
Oud 26 September 2020, 18:40   #2116
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Blablabla. Net als:...?

De poppenspeler geeft een ietwat tegenstrijdige boodschappen door aan de pop. Wat is nu precies de bedoeling, is er nu geweten wat liefde is of niet?
Vertel het ons, oh grote alleswetende Poppenspeler Mihaela/Ego voor u de pop mogelijk ongewild in tweeën splijt.

Kijk in de spiegel Vagebond, stel deze vragen dan aan jezelf, want het ego druipt er van je af, in de vorm van allerlei verzinsels en verhalen, en ingebeelde liefde.
Mihaela is offline  
Oud 26 September 2020, 18:58   #2117
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Kijk in de spiegel Vagebond, stel deze vragen dan aan jezelf, want het ego druipt er van je af, in de vorm van allerlei verzinsels en verhalen, en ingebeelde liefde.
Oh grote poppenspeler wij danken u voor uw antwoord op de vraag of liefde bestaat of niet. U verteld ons dat liefde niet bestaat dan gaan wij idd een liefdeloze rol spelen zo als u ons bevolen hebt...

1. Natuurlijk druipt ego van ons af, hoe zou dat anders kunnen wanneer een poppenspeler, genaamd Mihaela/Ego aan de touwen trekt. Een pop kan niet anders zijn dan de poppenspeler die haar bespeeld. De poppenspeler kijkt in de spiegel wanneer ie naar het spel dat hij zijn poppen laat spelen kijkt....

2. Zoals wij al eerder melde, het zijn u verzinsels, verhalen, en ingebeelde liefde waar u naar kijkt, het is uw ego dat u in onze verwrongen gezichten ziet want u bent de poppenspeler en u maakt of breekt ons in liefde of liefdeloosheid.

Liefste Michaela, wij laten het hierbij want als zelfs dit poppenspel je niet ook maar enigzins heeft weten te raken wat zal je dan nog wel raken?


Schatje, ik wens je alle liefde en goeds

Over en sluiten maar.... Goodbye...
Vagebond is offline  
Oud 26 September 2020, 19:01   #2118
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Wat een zuigkracht die Vagebond..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Nou vooruit omdat jij het bent, we laten de boot nog eens varen
Halleluja



boven mijn bed had hangen...
Kan iemand haar wat aandacht geven, want ze zuigt de vel van mijn lellen af, zit ze daar steeds aan te sabbelen. .
Zing voor haar , of doe wat, kan iemand haar stil krijgen?
Mihaela is offline  
Oud 26 September 2020, 19:06   #2119
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Over en sluiten maar.... Goodbye...
Het werd tijd...
Mihaela is offline  
Oud 26 September 2020, 19:58   #2120
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard mijn koningskroon met doornen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh en wacht..., de nativiteit komt ineens bij me binnen gezeild. Je was naief omdat je niet in de gaten had dat jij (de bron) jezelf (kabu) een loer had gedraaid om jezelf te helpen ontwaken, misschien. Maar het zou kunnen zijn dat ik dat nu vanuit mijn eigen leven op het jouwe projecteer, want ik heb meermaals mogen ervaren, dat de bron mij naar het water heeft geleid en ik gedronken heb en dat ik dat, na het drinken, als een loer heb ervaren. In mijn achterhoofd meende ik ook altijd beter te weten dan de bron en soms wist ik, en ging ik als een lam naar de slachtbank, zoals jij misschien ook ging....Zie je waar ik heen wil kabu?
Naïviteit als enige beschrijving was onvolledig bedacht ik me vandaag.
Ik voeg er nu de volgende bij: koppig, niet beter weten, niet willen weten want torenhoge angst, vooral dat laatste: ANGST.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja de toetjes zijn altijd de beste idd
Vooral dat laatste toetje was de kerst op de taart. De ergste van allemaal zoals zijn vrouw me pas vertelde na mijn bijna-dood ervaring eind aug vorig jaar.
Die ergste had en heeft dus een angst-stoornis.
Betere spiegel kon ik niet voorgeschoteld krijgen.

"De grootste angst van de mens is zichzelf ontmoeten" vertelde François met 11 jaar geleden.

De voorzienigheid heeft er dan voor gezorgd dat ik precies via die ergste van allemaal op het spoor van kambo werdt gezet waardoor ik zo naïef als ik groot ben op die psychedelische Warrior-retreat uitkwam waarin de bufo (5-Me0-DMT) dan een bijna-dood ervaring veroorzaakte.
Zie (nog is) dit...

Citaat:
De ervaring duurt ongeveer 15 tot 20 minuten maar diegene die het beleeft, verliest zijn gevoel voor tijd en is in staat om een duizelingwekkend gevoel van eeuwigheid, oneindigheid en eenheid met het hele bestaan te ervaren. Tijdens de ervaring is het mogelijk door momenten van grote angst te gaan die de voorbode zijn van de ontmoeting met het goddelijke. Deze momenten die voorafgaan aan de extase en aan het monumentale gevoel van totale eenheid met zichzelf en met het leven, zijn verbonden met het gevoel van aan een grote snelheid in de leegte te worden geworpen en een totale ontbinding van het ego. Het vereist veel moed om een dergelijke ervaring te beleven. Bij diegenen die over de drempel van de dood van het ego gaan, wordt de sluier opgelicht van de illusie van gescheidenheid om volledig te worden ondergedompeld in een piekervaring van totale eenheid. Wanneer er geen verdeeldheid meer is in de perceptie, recupereren we volledig de herinnering omtrent waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan.

bron: BUFO ALVARIUS, KIKKER VAN DE SONORA WOESTIJN (5MeoDMT)
Ik ben door de grootste angst van de mens gegaan en heb zo het goddelijke ontmoet.
De mens is naar het evenbeeld en de gelijkenis van God gemaakt leert het Christendom ons. Dus ik heb mezelf ontmoet.

Wellicht brengt onderstaande gesprek nog wat meer duidelijkheid over wat ik eerst enkel mijn naïviteit noemde..
Citaat:
Over mijn koningskroon met doornen (skype gesprek op (11-maart-09)

cois: het kind worden van voor uw puberteit. Dat vind ik iets heel schoon. Dat ge dat leven terug kunt vinden. En gij bent al over die grens, maar toch zijn er nog delen in jou en dat is normaal, die verlangen naar een knuffel, naar dat wat menselijk is.

kabu: ja, nog een deel begeerte ook hé.

Cois: ja, maar ik noem dat bij jou grotendeels verlangen. En er zit een klein deel nog in van begeerte. Maar het is niet allemaal begeerte. Bij Lotte is het nog wel wat begeerte. Omdat ze nog jong is. Dus die begeerte zal dan slijten bij Lotte in de komende 20 jaar. Als ze dat GESCHENK mag krijgen dat die begeerte gaat slijten Anders slijten die nooit.

kabu: Als het niet in haar karma zit slijt het nooit niet, nee.

Cois: En bij jou zitten ze in lijn dat ze zullen slijten.

kabu: Ik had het er gisteren met Jan over. 'Al die begeertes hier. Ik word er soms ambetant van' zei ik. En Jan ook: 'ja, dat leid tot miserie hé'.

Cois: Zie is, al die pralines, daar krijg je allemaal rotte tanden van. Toch raar hé, en heel de wereld is daar mee bezig.

kabu: Ja, heel de wereld is daar mee bezig, en ik vind dat ik dat hier zo uitvergroot krijg met Lotte hé. En dat zit in de kleinste hoekjes hé.

Cois: ah ja, natuurlijk. Wat een vergroot glas heb jij zeg. En dat is uw inzicht. Dat is het oog van uw inzicht. Dat ziet zelfs de kleinste stofjes van begeerte. Of van misleiding.

kabu: Moet zijn. Ik zei gisteren ook nog tegen Jan dat ik het hier allemaal zo sterk uitvergroot krijg.

Cois: Ah ja, dat is het oog van inzicht. Dat ziet zelfs de vormen van illusie in de kleinste stofdeeltjes. Maar dan krijg je wel even problemen met het oude zelf. Hetgeen ge nu dan als pijn ervaart is een sterke activering naar bewustzijn. En dat gaat niet zonder die pijn.

kabu: Dat is het positieve dat ik in mijn situatie probeer te zien. Het zal niet voor niets zijn dat het nu zo naar boven word geduwd.

Cois: Die pijn die maakt komaf met de resten van uw ego. Maar dat doet zeer. Ge zou de vraag stellen: 'kan dat nu niet zonder?'

kabu: Zwaar les voor mij. Sterke les in onderscheidingsvermogen noem ik de relatie met die jonge vrouw.

Cois: Ja, om het toe te laten wat ge weet. Want uiteindelijk heb jij een scherp zicht. Maar soms wil je dat niet gebruiken. Dat komt nog wel.

kabu: Op de een of andere manier ben ik beneveld geraakt.

Cois: Je bent bang dat wanneer je alles zou zien, dat ge niet meer zou kunnen leven zoals ge zoveel jaren geleefd hebt. Maar uiteindelijk heb je dat oog van onderscheidingsvermogen.

kabu: dat moet nog aangescherpt worden of geklaard.

Cois: Nee, ge moet dat durven toelaten. De angst om dat toe te laten is omdat je dan veel van gewoonte patronen van je verleden zou verliezen. Makkelijk vertaald: Dat je dan niet meer het spel zou kunnen spelen.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.