Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 September 2020, 20:48   #2121
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het werd tijd...
Your welcome
Vagebond is offline  
Oud 26 September 2020, 21:36   #2122
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Naïviteit als enige beschrijving was onvolledig bedacht ik me vandaag.
Ik voeg er nu de volgende bij: koppig, niet beter weten, niet willen weten want torenhoge angst, vooral dat laatste: ANGST.
En toch ging je met Lotte op 4daagse city-trip toch? En deelde je haar mede hoe het zou gaan ongeacht what ever? Je had e.e.a. notabene zo gepland dat ze er niet van door kon gaan. Daar was moed voor nodig omdat je wist hoe ze kon zijn niet waar? Sorry, dat ik er zo over door zeur kabu, maar ik denk dat het van wezenlijk belang is dat je ziet dat je toentertijd bewogen werd door de bron en niet door ego, al leek dat misschien wel zo te zijn omdat die zo bang was en daardoor de boventoon voerde....

Citaat:
Vooral dat laatste toetje was de kerst op de taart. De ergste van allemaal zoals zijn vrouw me pas vertelde na mijn bijna-dood ervaring eind aug vorig jaar.
Die ergste had en heeft dus een angst-stoornis.
Betere spiegel kon ik niet voorgeschoteld krijgen.
Ja, dat snap ik wel idd...

Citaat:
"De grootste angst van de mens is zichzelf ontmoeten" vertelde François met 11 jaar geleden.
Een waar woord.

Citaat:
De voorzienigheid heeft er dan voor gezorgd dat ik precies via die ergste van allemaal op het spoor van kambo werdt gezet waardoor ik zo naïef als ik groot ben op die psychedelische Warrior-retreat uitkwam waarin de bufo (5-Me0-DMT) dan een bijna-dood ervaring veroorzaakte.
Zie (nog is) dit...
Ja, daar was je wel naïef idd

Citaat:
Ik ben door de grootste angst van de mens gegaan en heb zo het goddelijke ontmoet.
De mens is naar het evenbeeld en de gelijkenis van God gemaakt leert het Christendom ons. Dus ik heb mezelf ontmoet.
Je heb toch niet alleen het jezelf in het goddelijke ontmoet? Je hebt je er toch ook mee verenigd kabu, of vergis ik?

Ik vraag dat omdat ik in mijn eerste BDE mij verenigd heb met wat ik eerder de duivel noemde met de vraag of het wel de duivel was. Door naar wat ik 'de duivel' noemde te gaan en me met hem (mijn grootste angsten ) te verenigen kwam ik uit bij God en ontdekte dat de duivel niet werkelijk is of kan zijn...M.a.w. ik heb me verenigd met God en/of mijn eigen Goddelijkheid.

Hoe zit het dan met die tweede BDE zul je zeggen. Ik denk dat het een kwestie van evenwicht is. Eerst ging ik naar hem en nu komt hij bij mij en vraagt mij mij met hem te verenigen zoals ik dat rond de 30 jaar geleden aan hem vroeg, zie je? Het is geen vraag of ik me zal overgeven het is slechts een kwestie tijd...nu ik het grootste hangijzer, godzijgedankt, achter me heb gelaten...

Citaat:
Wellicht brengt onderstaande gesprek nog wat meer duidelijkheid over wat ik eerst enkel mijn naïviteit noemde..
Ik nog altijd niks aan naïviteit hoor schat, dat kan niet zijn wanneer je alles zo scherp ziet en hebt gezien., Tenzij je het kind in jou, dat het Goddelijke in jou vertegenwoordig naïef zou willen noemen, zou ik daar in kunnen komen hoewel ik het eerder onschuld zou willen noemen. Maar weet niet of je op dat kind doelt waar het om naïviteit gaat.

Verder is het gesprek weer een pareltje, veel herkenbaar ook weer voor mij.

Zelf heb ik voornamelijk nog last van onzekerheid of ik het allemaal wel kan dragen, iets dergelijks, dat me laat schromen...Maar zoals gezegd daar wordt in de diepte aan gewerkt

Vagebond is offline  
Oud 27 September 2020, 00:42   #2123
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En toch ging je met Lotte op 4daagse city-trip toch? En deelde je haar mede hoe het zou gaan ongeacht what ever? Je had e.e.a. notabene zo gepland dat ze er niet van door kon gaan. Daar was moed voor nodig omdat je wist hoe ze kon zijn niet waar? Sorry, dat ik er zo over door zeur kabu, maar ik denk dat het van wezenlijk belang is dat je ziet dat je toentertijd bewogen werd door de bron en niet door ego, al leek dat misschien wel zo te zijn omdat die zo bang was en daardoor de boventoon voerde....
Ben nog is in mijn François archieven gedoken en vond onderstaand gesprek terug. Misschien verheldert dat voor je wat ik mijn alleen mijn naïviteit noemde. In feite ging het om bewogen door haar manier van doen.
En welke man van 49 jaar wordt er nu bewogen door een vrouw van 26 jaar die François bezeten noemt waarbij hij nog zegt:
Citaat:
Pas op, die is zo intelligent, die heeft zoveel verschillende persona. Enorm. Die heeft zo veel verschillende persona, dat een gezonde intelligentie niet hoort te hebben. Een gezonde intelligentie heeft maar één aangezicht. Een gezonde intelligentie moet geen duizenden aangezichten hebben.
Het is makkelijk iemand te labelen als Dissociatieve identiteitsstoornis (dis), deze beschrijving van François laat echter weinig aan de fantasie over.

Dus welke man wordt bewogen door zo'n vrouw?
Juist, een man die zelf nog bezeten is van relaties en seks wat ik was zoals eerder geschreven in bericht #1359.
Was ik of die jonge vrouw bezeten van 'entiteiten'? Nee, Niks entiteiten uit de geesteswereld die van mij of haarbezit genomen hadden vanaf onze geboorte.
Wel puur trauma's in mij -opgebouwd in de eerste twaalf jaar in mijn leven, gedurende mijn verblijf in een emotioneel concentratiekamp zoals eerder geschreven in bericht #1367.

En die jonge vrouw natuurlijk van 't zelfde in haar jeugd. François heeft me heel haar jeugd verteld, heel de pijnlijke geschiedenis van haar familie!

Hier komen we weer bij gelijk "geaarde energieën" waarvoor ik liever Eckhart Tolle's concept van het pijnlichaam gebruik. Pijnlichamen zoeken pijnlichamen op.

Hier nu het gesprek in DRIE DELEN vanwege ingevoerde tekst die te lang is (21844) en verkort moet worden tot maximaal 10000 tekens.
Citaat:
Vlak voor ons vertrek vop 4-daagse city-trip (12-16 april 09)
gesprek op 10-04-09

kabu
ik voel niks moeheid

cois
De adrenaline..

kabu
precies of ik kan voor we op het vliegtuig stappen nog zeggen dat ze alleen mag gaan. Dat ik niet mee ga. Ge hebt het mij uitgelegd. Ik weet beter en toch denk ik er nog over met haar op city-trip te gaan. Waar ik nog mee zit is iets dat ge twee maand geleden gezegd heb. Daar zou ik nog is een antwoord op willen, ik bedoel nog is willen horen want ge hebt er al een antwoord op gegeven. Je zei toen dat wanneer Lotte mij echt nodig heeft ze orde op zaken zal stellen rond die nonkel energie. Nu is mijn vraag: Heeft zij mij nodig... Heeft ze orde op zaken gesteld of is er niks veranderd?

cois
Er is niks veranderd. Maar ge kunt de vraag stellen: 'Kan zij iets veranderen op het ogenblik?' Zij is niet in staat om iets te veranderen. Dus dat heeft niets te maken met moedwilligheid, met niet graag zien. Zij zit zelf zo ingepakt, als een mummie, in dat gebeuren. Ze zou 'ja' zeggen maar ze kan het niet. Ze is niet in staat om het te doen.

kabu
Ik had wat hoop door uw opmerking indertijd: "als zij echt mij nodig heeft zal zij daar alles voor over hebben om orde op zaken te stellen. Anders ben ik een deel in haar geheel
ik moet haar naar buiten lokken, niet mee in haar huis stappen."...

cois
Maar zo is het...

kabu
Maar over welke energie had ge het daar toen? euh mm...

cois
Het is makkelijk te onthouden: Gij deelt in gevoelens, gij deelt niet in begeerte. Maar ja, wat is duidelijk? Zo lang dat gij nog een gevoel hebt dat ge die vorm van lijden nog nodig hebt... En dat kan. Ik snap dat. Ik heb dat tot mijn 50 jaar niet kunnen beseffen. Ik dacht dat ik nodig had wat ik dacht nodig te hebben. Maar dat gaat voorbij al de logica.

kabu
dus uw antwoord is zwart op wit dat Lotte mij niet nodig heeft, want ze kan het niet?

cois
Als ze echt in staat was jou nodig te hebben, dan moest ze er op het ogenblik niets meer aan doen om te veranderen. Dan was haar Zijn in staat om tegen jou te zeggen: "ik hou van je."

kabu
gisteren belde ze me nog. Ze zat te mijmeren of liefde misschien een vorm van verslaving is. Ik schreef terug dat jij zei dat liefde vrij maakt. Daar antwoordde ze op met de vraag: 'Hoe, is er dan geen liefde tussen ons?' Ik wist daar eigenlijk niet op te antwoorden...

cois
Er is een model dat jullie samen delen, dat voortkomt vanuit je emoties en vanuit je denken. Uiteindelijk is dat het verlangen van de twee personen. Gij verlangt naar haar, zij verlangt naar jou. Maar ge verlangt allebei nog vanuit dat gebied dat ge denkt te kunnen of te moeten verlangen. Uiteindelijk kennen jullie elkaar niet. Jullie delen een idee. Dat is ook al.

kabu
Dus wij houden niet van elkaar vanuit ons zijn. Dat is eigenlijk het crue antwoord. Wij delen een idee. Dat is al.

cois
Jullie kunnen niet van elkaar houden, omdat ge nog in dat patroon zit. En als ge uit dat patroon zou zijn, dan had je geen verlangen naar elkaar. Gij ook, vanuit uw diepste bezieling verlang jij uiteindelijk niet naar haar. Gij wordt bewogen door haar manier van doen.
Er is iets in jou dat dat opmerkt. En uiteindelijk zo overheersend is, nu ga ik heel ver, dat je bijna je moto zou verkopen. Alles word bijzaak in dat deel van hoofdzaak dat zij naar jou projecteert.


kabu
de begeerte waar ik nog zo gevoelig voor ben.

cois
ja, maar waar iedereen gevoelig voor blijft, tot wanneer je die beslissing met jezelf maakt. Zolang je die beslissing niet met jezelf maakt blijf je jezelf om de tuin leiden. Dat bewustzijn kan alleen maar belichaamd worden als je de bijl zet in het verleden. Maar zolang je nog denkt dat nodig te hebben... Zolang je echt niet bewust daar een levens beslissing in neemt, blijft dat heel je leven een jo-jo effect.

kabu

En ik sta daar dichter bij, om zo'n beslissing te nemen. Voor haar duurt dat zeker nog een jaar of 5...

cois
Zeker, zij als 26 jarige is nog veel te jong. Zij leeft daarvan. Die leeft daarvan...

kabu
dus je opmerking: 'haar naar buiten lokken', uit die nonkel energie, was zo hoop gevend. Of zag je dat op een termijn waar geen tijd opstond?

cois
Maar die nonkel komt altijd naar voor, maar die nonkel is een deel van haar gebeuren. Maar die nonkel heeft daar in feite geen betekenis in.

kabu
zo zie ik maar. 2 maand geleden heb je dat uitgelegd, maar hoe dat mensen en ik daar iets in zien dat er niet in is.

cois
tuurlijk. Zolang dat die begeerte nog jouw leven duwt, niettegenstaande dat jij begrijpt wat er gezegd word, verander je dat in andere beelden.

kabu
En zo hebben woorden altijd hun beperkingen.

cois
Zolang dat die begeerte jouw leven nog leeft... Maar verder ben jij intelligent en bewust genoeg. Die twee werelden kunnen niet blijven leven met elkaar. Jezus zei: je kunt geen twee heren dienen. ik stel mij soms de vraag waarom jij dat nog toelaat in je leven? Dan zegt kabu: ja, anders heb ik een leegte...
Maar die leegte heeft jou veel meer te bieden dan die schijn- volheid die ge nu tracht te delen.

Heb je nu nog echt lijden nodig? Je bewustzijn zegt dat je liefde nodig hebt. Dus je blijft je zelf uiteindelijk kruisigen. Het kan zijn dat je jezelf bijna zo heel je leven erkend hebt en dat dat loslaten bij jou een beetje sterven betekend.

kabu
ik ga een ipodje halen en de volgende 4 dagen op city-trip opnieuw luisteren naar wat je verteld hebt . Mezelf hypnotiseren.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 27 September 2020, 00:44   #2124
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Deel 2 van het gesprek...

Citaat:
cois
Dat ipodje gaat je niet redden. Want als ge niet oplet gooi je dat uit je oren en wil je enkel nog horen wat Lotte zegt. Dan denk ik 'kabu, je houd jezelf bezig met pions op het schaakbord.' Maar dat mag...

kabu
Met figuren in de matrix...

cois
je hebt em... Nu is dat een ipod. Daarvoor een kamer apart. Dat zijn allemaal die pions. Als je naar je innerlijk zou luisteren, wat zou je dan zeggen?
kabu
dan zou ik zeggen dat ik haar nu buiten gooi, maar als ik het me inbeeld mis ik haar na een dag.
cois
En wat mis je denk je?
kabu
het beeld van haar...

cois: En wat van haar?

kabu: haar verleiding, haar charme, haar knuffels..
.
cois: Haar verleiding. haar knuffels mis je, maar dat zijn de knuffels van de verleiding. Die knuffels omarmen jou niet. Die genieten van jouw lichaam. Dus zijn jullie voor elkaar een soort van speelgoed. Maar ja, wat maken woorden dat je nog altijd denkt te denken dat nodig te hebben. Knuffels mogen geen pijn doen. Want dan hebben ze teveel te maken met je lichaam, niet met je geest of met je hart. Dan is het alleen maar begeerte van de materie. En dat is lijden. Zeker voor iemand die bewust is. Zij lijdt daar niet onder. Zij geniet daarvan. Voor haar is dat nog niet genoeg lijden om dan te zeggen: 'ik doe het niet meer'.

kabu: En voor mij is het bijna genoeg lijden.

cois: Uiteindelijk zou je soms willen kiezen om dood te gaan. Ik heb dat soms al dikwijls gevoeld. Dat is toch een gebrek aan eigenliefde hé. Jij bent een mens die zo veel kan betekenen voor anderen en als het er op aan komt zou je het wagen jezelf te vernietigen. Als je daar bewust van bent, dan ben je uiteindelijk zonder dat je dat weet, uiteindelijk uw eigen grootste tegenstander. Ikzelf vind dat triest. Want ik denk dat je dat niet nodig hebt met Lotte. Als je dat nu niet stop zet zal je dat nadien ook niet kunnen stop zetten want haar invloed is te sterk. Daar kan jij niet tegenop. Dan heeft ze jou te pakken. Dan leef jezelf niet meer. Op het ogenblik leef je zelf niet meer.

kabu
Ik ben zo in de ban van haar.

cois
van haar schijn. Ja...

kabu
in de ban van de vrouw met het rood kleed aan in de matrix.

cois
Ja echt, dat is bangelijk. Dat heeft niks te maken met haar vrouwelijkheid, maar met haar mannelijkheid waar dat ze de man wilt domineren.

kabu
Van de week zei ze in de tuin dat ze fier is op haar vrouwelijkheid.

cois
Ik snap het (lacht), op haar mannelijkheid, die ze vrouw noemt. nee nee, Ze maakt zich tot koningin van dà t wat haar uiteindelijk tot slaaf maakt.

kabu
Mooi gezegd. Ze zei er nog bij 'ik ben fier op mijn vrouw zijn'. En met een andere intonatie: 'Want ik kan veel mannen verleiden.' Maar dat ze het laatste erbij zei herinnerde ze zich niet meer zei ze achteraf.

cois
Daar geniet ze van. Meer niet. Ze geniet van wat zij kan. En daar heeft ze mannen voor nodig. Dus uiteindelijk weet ze nog niet wat het beminnen is van een man. Want als ze zou weten wat het beminnen is van een man, dan gaat het om één man en daar is ze niet tevreden mee want bij haar gaat het om experimenten in verleiding.

kabu
bij hoog en bij laag beweert ze dat ik de enige ben.

cois
dat zegt ze tegen iedereen. Op dat moment ben jij de enige.

kabu
tot ik het af maak en dan is er snel een andere de enige.

cois
gegarandeerd. Maar ze heeft je te pakken.

kabu
Ik heb het haar al gezegd. Dat ik na onze city-trip een paar weken niet meer afkom. En dat de kans groot is dat ik helemaal niet meer kom.

cois
je zult veel moeite hebben, al heb jij een beslissing genomen, om ten opzichte van haar invloed weerstand te hebben. Zij zal jou zo maar niet loslaten.

kabu
Dan moet ik hetzelfde doen met Greet 8 jaar geleden. Als Lotte belt, nee zeggen vanuit mijn hart.

cois
Jij moet Weten wat jouw leven verder zal zijn. Of wat jouw leven kan maken of houden. Als je dat weet, dan kap je gewoon met plezier hetgeen jou nog belet te leven.

kabu
dat kon ik acht jaar geleden niet. Want toen vroeg ik wanneer ze belde, zoals je voorspeld had, dat wanneer ze echt voor mij kon kiezen we nog samen konden zijn. Waarop zij niet antwoordde. Zo hielp ze me eigenlijk.

cois
maar kijk nu wat er gebeurt; dat is een inzicht. Gij zou niet de vrouw vragen: 'kies voor mij'. Uiteindelijk is dat het bedelen om geliefd te worden. Of het vragen om geliefd te worden. Als je in je leven de vrouw zou ontmoeten, die dat zou doen, die dat zou realiseren, dan zou jij bewust worden dat je uiteindelijk niet klaar bent, om met zo'n vrouw te leven.

kabu
Met een vrouw die zegt: 'ik kies voor jou' dus

cois
Want dan stond je voor een ander probleem.

kabu
dat heb jij mij voorbije zaterdag uitgelegd

cois
Maar zo is dat. Je wilt wel een vrouw vinden die zegt: 'ik geef alles voor jou'. Maar tegelijkertijd zou jij een vrije man willen blijven.

kabu
Of zoals met Lotte, dat ik er eigenlijk deels naar verlang dat ze zou zeggen 'ik heb u nodig, ik zal orde op zaken stellen met mijn nonkel'. Maar zoals je daarstraks zei: er is niets veranderd.

cois
Dus uiteindelijk domineer je elkaar. (lacht)

kabu
alé, ik ben al bewust van de matrix, nu is het een kwestie van tijd dat ik er ga uitstappen.

cois
Op ieder brandbeveiliging systeem op een schip hangt naast de waterslang een bijl om deuren te kunnen kapot kappen om de brand te kunnen blussen. Als gij maar weet welk spelleke, welke vorm, welk spelleke gij speelt. Uiteindelijk wilt ge geliefd worden.

kabu
Net zoals Lotte geliefd wil worden. Wat ik tegen haar zeg zit ik eigenlijk tegen mezelf te zeggen.

cois
ah ja, daarmee kom je soms samen in dat genot. Uiteindelijk is dat dubbel. Wil je niet geliefd worden maar ge vraagt altijd om geliefd te zijn. Dan blijf je de puber die uiteindelijk niet klaar is voor een relatie. Maar wel zou vragen dat iedereen hem / haar graag ziet. Aan die norm kan een mens verslaafd zijn.

kabu
En ik zit daar dus ook nog in.

cois
ja, tot dat ge de laatste loodjes... Het is altijd de bijl dat ge er zult moeten inzetten.

kabu
maar het is niet voor niks dat ik haar tegenkom. We kijken allebei naar het zelfde. Zij van in het begin, ik van op het einde.

cois
Ja. Maar gij hebt nooit zo begeert zoals zij nu begeert.

kabu
omdat ik nooit zo in de hoogste vorm van genot van pijn terechtgekomen ben.

cois
Klopt, omdat jij andere lijnen in jou had.

kabu
Diepere spirituele lijnen of hoe men het moet noemen.

cois
Uiteindelijk zijn die bij haar niet zo sterk aanwezig. Alhoewel heeft ze ze wel. Maar ze zijn niet zo geactiveerd als toen dat jij jong was.

kabu
toen ik haar huidige leeftijd van 26 jaar had.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 27 September 2020, 00:45   #2125
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Deel drie van het gesprek...

Citaat:
cois
Gij begeerde zoals iedere jonge gast maar niet zoals Lotte daar haar 'model of the world' van maakt.

kabu
nee das waar, ik werd op haar leeftijd naar binnen gezogen van me kan niet meer.

cois
dus denk ik kabu, wat ge nog wilt gaan bewijzen, dat helpt niet. Jonge toch. Ik vind dat zo zonde. Dat doet me herinneren ook dikwijls aan mezelf dat ik denk: heeft een mens dat nu echt nodig?

kabu
ik ben curieus naar een kennis van me die ik over jou verteld heb en die volgende week naar jou komt voor de eerste kaar want hij stond paf van de overeenkomsten tussen mij en hem.

cois
Maar dat is het lijden van de wereld kabu. Zolang een mens zich daar vanuit bewustwording niet kan uit los maken... Heel de wereld lijdt daar onder. Behalve diegene die dat hebben losgelaten. Die gaan een andere lijden tegemoet. Maar dat noem ik meer een beproeving. Dat leid tot wedergeboorte. Ge moet er de bijl in zetten of het blijft heel uw leven lang.

kabu
is het niet met Lotte dan is het met een ander.

cois
Ik mis dat soms in men dromen! Maar dan denk ik: ik weet wat ik mis. Ik weet wat ik ook mis aan pijn. En dat laat mij vol houden om dit te blijven levend houden. Ik weet hoeveel pijn ik al 15 jaar niet meer onnodig hoef te lijden. En dat maakt mij blij. Dat maakt mij blijer dan de hoogste vorm van een orgasme. En daar doe ik het voor. Ik doe mezelf te kort. Omdat ik mezelf geen tekort meer wil laten aan doen.

kabu
u niet meer wilt laten gebruiken...

cois
ja, de anderen vroeger, die gaven mij een tekort, nu geef ik aan mezelf dat tekort. En dat bevrijdt mij. Dat offer heb ik gedragen. En ooit heeft is een boeddhist gezegd: in de duizenden verlangens die ge hebt, welk verlangen hebt ge uiteindelijk niet meer nodig? Of hebt ge gezegd: dat heb ik niet meer nodig? Dat moet je grootste verlangen zijn. Want iets offeren dat ge niet meer nodig hebt, dat is geen offer.

kabu
mijn grootste verlangen is 'geliefd' te worden.

cois
ja. Als ge dat kunt loslaten ben je een vrije gelukkige mens.

kabu
dan bedelt men niet meer voor liefde.

cois
nu zijn we er. Want anders blijf je dat kind dat blijft bedelen vanaf het begin van zijn geboorte. Nu ook, ik voel dat tekort. Maar dat tekort maakt deel uit van mijn fundament van zijn. Dat heeft niet te maken dat iemand anders mij dat tekort aandoet. En dat geeft mij een heel speciaal manier van zaligheid. Ik heb geen vrouw meer nodig. Al verlang ik er soms naar in mijn dromen. Maar dan denk ik: ik weet de prijs die je ervoor betaald.

kabu
het is een grote prijs ja.

cois
En als ik dat zou kunnen delen met een verlichte vrouw, dan zou ik tegen die vrouw nee zeggen en die vrouw zou ook nee zeggen tegen mij. Want dan heb je 'dat' niet meer nodig. Niet meer op de manier dat het u genot moet verschaffen. Dan is seksualiteit een deel van je natuur, niet een deel van uw ik-verlangen.

kabu
dan is het een 'gebeuren'.

cois
ja, en dat doe je het zoals de dieren. De dieren doen het, maar maken daar niet meer van dan dat het is. En zijn er ook niet een heel jaar mee bezig. Een leeuw die met zijn leeuwin gevreeën heeft, 10 minuten nadien weet die nog niet meer dat dat gebeurt is.

kabu
Bij een mens blijft dat in zijn intellect.

cois
Bij een mens blijft dat begeerte.

kabu
Zeg Cois, Lotte heeft dus macht over mij, maar ik ook over haar want we domineren elkaar zei je.

cois
Enorm! En ge vecht om uiteindelijk de sterkste te zijn. Zij zou voor jou moeten buigen in die schijnvorm van verlichting. Dan denk ik: uiteindelijk domineert ge haar. Uiteindelijk is dat je agressie tegen wat een vrouw is. Ze moet zo zuiver worden... Dan denk ik: kabu: Dat is illusie. Dat is jouw wil die je oplegt. En wat als er een vrouw zou zijn die dat zou kunnen? Die zou zich verlaten voelen door jou. Want ge wilt ook alleen maar het resultaat zien van die verlichting.

kabu
Want 'ik kan er dus niet bij zijn' heb je is uitgelegd. Dus ik zit met agressie naar een vrouw zoals zij met agressie naar een man zit.

cois
Ja, ja.

kabu
en daar triggeren we elkaar in en dan zitten we in een ferme afhankelijkheidsrelatie onder de naam van liefde zoals bij de meerderheid van de mensen is.

cois
En geniet ge van de pijn die ge uiteindelijk samen deelt...

kabu
sado masochisme in een aanvaarde vorm

cois
ja, ja. en pas op, daar geven ze cursus over. Leren pakje, of zweep, of kettingen, ge moogt kiezen, of brandmerken, noem maar op.

kabu
dus eigenlijk zitten we in symbiose met elkaar.

cois
ja.

kabu
verlangen we zo sterk naar elkaar omdat we onze eigen persoonlijkheid niet kunnen dragen.

cois
Niet willen dragen.. Niet willen. Die bekijkt ge als vijand. Terwijl dat je je vijand probeert lief te hebben. Dan denk ik: draai het om: tracht je innerlijke vijand lief te hebben. Dat is de mens die gij bent.

kabu
Dus het beeld dat we over onszelf hebben, dat haten we.

cois
ja, en die haat proberen we te camoufleren door haat te delen met iemand anders en het een andere naam te geven.

kabu
hou op Cois, want ik schuif hier onder mijn bureau van schaamte!

cois
Dat is goed, want nu ziet ge wat Boeddha zag in de spiegel van dat water. Dan zie je dat vertrokken gezicht. Maar dat gezicht moet ge ooit kunnen zien; om het nadien los te laten.

kabu
Met dat beeld eindigen we en ga ik men reiszak inpakken om foto's te gaan nemen op die vier-daagse city-trip en zien dat ik ergens de bijl vind.

cois
ik hoop dat die laatste pijn jou kan helpen om het allemaal los te laten.

kabu
ik hoop het ook, want als dat niet lukt ga ik ergens in een klooster voor een paar jaar.

cois
ge moet gaan durven kiezen voor een andere vorm van lijden. En die andere vorm van lijden die brengt jou tot wedergeboorte. Want dat is sterven, dat is de hoogste vorm van lijden. Maar die vorm van lijden die geeft leven. Die andere vorm neemt leven.

kabu
Maar in die zin kan Lotte mij niet tegenhouden om geboren te worden., ben ik diegene die zich wil laten tegen houden.

cois
zo is het. gij kiest een accessoire (lacht)

kabu
(lacht) ik word verlicht, ik voel het (lach). Ocharme Lotte, en ik maar op haar kap zitten.

cois
ocharme da meiske ja

kabu
Die heer der duisternis in mij is toch nog sterk hé

cois
ja, pas op hoor, bij iedereen kan die goed gecamoufleerd zijn. tot dat ge die doorprikt. En dan laat die zich zien aan jou zelf. En dan ga je wel een moeilijk periode door. Dan ga je in je bed meer dan pyjama's kapot trekken. Echt. Dan gaat hij te keer gaan. Het is geen eigen keuze. Het is een openbaring die tot jou zal komen.

kabu: En eigenlijk moet ik daar niets voor doen. Alleen maar gewoon bewust van worden.

cois: Gij kunt alleen maar bewust zijn naargelang het bewustzijn dat ze jou geven.

kabu: En intussen kan ik is met u babbelen en er is mee lachen.

cois: Waar er nog bepaalde gaten zijn van bewustzijn daar kan je nog een vitrineke bouwen om reclame te maken voor accessoires die lijden brengen.
Nog even zeggen dat wanneer je nu echt pijn wilt, dan kies je voor je eigen. Je gaat pijn lijden zoals je nog nooit gevoeld hebt.

Huur een kamer met je zelf ergens, je gaat genieten van de pijn!


EINDE
__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 27 September 2020 om 01:11.
kabu is offline  
Oud 27 September 2020, 01:55   #2126
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je heb toch niet alleen het jezelf in het goddelijke ontmoet? Je hebt je er toch ook mee verenigd kabu, of vergis ik?
Ik denk dat onderstaande genoeg moet zeggen over mijn ontmoeting met het Goddelijke, het absolute...
Citaat:
In deze ontmoeting met het absolute, in deze mystieke ervaring bij uitstek waar de waarnemer versmelt met wat hij waarneemt en waar het bewustzijn zich bewust wordt van zichzelf, gebeurt er een verandering van de 'Gestalt': waar we nu het goddelijke vanuit het menselijke ervaren, ervaren we met de Bufo Alvarius het menselijke vanuit het goddelijke. We kijken voor een moment door de ogen van God of de Schepping waarbij we versmelten in de totaliteit van het huidige moment.

bron-artikel: BUFO ALVARIUS, KIKKER VAN DE SONORA WOESTIJN (5MeoDMT)- De ervaring van kosmische eenheid die een verlichtende blik werpt op zichzelf en op het bestaan.
Hoe zou ik niet met het absolute verenigd zijn na zo'n ervaring.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik vraag dat omdat ik in mijn eerste BDE mij verenigd heb met wat ik eerder de duivel noemde met de vraag of het wel de duivel was. Door naar wat ik 'de duivel' noemde te gaan en me met hem (mijn grootste angsten ) te verenigen kwam ik uit bij God en ontdekte dat de duivel niet werkelijk is of kan zijn...M.a.w. ik heb me verenigd met God en/of mijn eigen Goddelijkheid.
Dat soort vereniging met de duivel herken ik van dag twee in de Warrior toen ik CHANGA deed (rookbare ayahuasca) Ik was in die trip halftijds verenigd met de duivel, de duivel had bezit van mij genomen. De andere helft van de trip zat ik als een Boeddha onder zijn boom waar hij verlicht werdt.
Zie mijn eerder volledig verslag over die CHANGA trip HIER op 29 aug. jongstleden als Guustflater in topic Guustlater & marie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoe zit het dan met die tweede BDE zul je zeggen. Ik denk dat het een kwestie van evenwicht is. Eerst ging ik naar hem en nu komt hij bij mij en vraagt mij mij met hem te verenigen zoals ik dat rond de 30 jaar geleden aan hem vroeg, zie je? Het is geen vraag of ik me zal overgeven het is slechts een kwestie tijd...nu ik het grootste hangijzer, godzijgedankt, achter me heb gelaten...
Ik zie je verhalen over wat jij jouw twee bijna-dood ervaringen noemt ter hoogte van de 6de chakra. Zie ook mijn post genaamd Using 5-MeO-DMT To Become Enlightened op 30 augustus als Guustflater nog, waaruit ik dit vertaal voor forumlid marie die zegt ook een bijna-dood ervaring gehad te hebben.
Citaat:
De zesde chakra is voor mij het rijk van DMT, dat is het rijk van de mythologie of elke god, elke gardius, elke hel, elke hemel, elk aards genot kan worden voorgesteld, bedacht, gezien. Dus je kunt getuige zijn van God en je kunt in de aanwezigheid van de goden en godinnen zijn, maar er is nog steeds scheiding tussen jou en het object.
Mijn CHANGA ervaring met duivel en Boeddha elkaar afwisselend speelde zich ook af in de 6de Chakra. Maar ik noem dat geen geen bijna-dood ervaring.
Wanneer ik spreek over mijn ontmoeting met het Goddelijke, het absolute, dan speelt dat zich af in de zevende chakra, de kruinchakra...
Citaat:
De zevende chakra is de plaats waar alle scheiding ophoudt.
Het is dus echt de mystieke ervaring en er is geen - je kunt het eenheid noemen - maar er is geen scheiding, jij en God zijn één, jij bent er niet meer.

bron: los bericht.
Dat noem ik een bijna-dood ervaring. Ik was er niet meer, het is een over de drempel van de dood van het ego gaan, wat voor zover ik weet heel vaak vergezeld gaat met de typische bijna-dood ervaring beschrijvingen van een donkere tunnel waar men in gaat (ingezogen wordt in mijn geval met hypersonische snelheid), een wormgat in, om dan uit te komen in een het licht dat niet van deze aarde is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik nog altijd niks aan naïviteit hoor schat, dat kan niet zijn wanneer je alles zo scherp ziet en hebt gezien., Tenzij je het kind in jou, dat het Goddelijke in jou vertegenwoordig naïef zou willen noemen, zou ik daar in kunnen komen hoewel ik het eerder onschuld zou willen noemen. Maar weet niet of je op dat kind doelt waar het om naïviteit gaat.
Nu zal mijn verhaal in drie delen het wel opgehelderd hebben zeker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Verder is het gesprek weer een pareltje, veel herkenbaar ook weer voor mij.
Fijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zelf heb ik voornamelijk nog last van onzekerheid of ik het allemaal wel kan dragen, iets dergelijks, dat me laat schromen...Maar zoals gezegd daar wordt in de diepte aan gewerkt
Work in progress.
__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 27 September 2020 om 02:34.
kabu is offline  
Oud 27 September 2020, 02:12   #2127
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Kabu down the rabbit hole

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Dat noem ik een bijna-dood ervaring. Ik was er niet meer, het is een over de drempel van de dood van het ego gaan, wat voor zover ik weet heel vaak vergezeld gaat met de typische bijna-dood ervaring beschrijvingen van een donkere tunnel waar men in gaat (ingezogen wordt in mijn geval met hypersonische snelheid), een wormgat in, om dan uit te komen in een licht dat niet van deze aarde is.

Beelden uit YouTube / video > Entanglement, Space-Time Wormholes, and the Brain - John Hagelin
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 27 September 2020, 02:33   #2128
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik denk dat onderstaande genoeg moet zeggen over mijn ontmoeting met het Goddelijke, het absolute...

Hoe zou ik niet met het absolute verenigd zijn na zo'n ervaring.
Je schreef ontmoeting, vandaar, een beetje plagen niets anders WiNk


Citaat:
Dat soort vereniging met de duivel herken ik van dag twee in de Warrior toen ik CHANGA deed (rookbare ayahuasca) Ik was in die trip halftijds verenigd met de duivel, de duivel had bezit van mij genomen. De andere helft van de trip zat ik als een Boeddha onder zijn boom waar hij verlicht werdt.
Zie mijn eerder volledig verslag over die CHANGA trip HIER op 29 aug. jongstleden als Guustflater in topic Guustlater & marie.


Ik zie je verhalen over wat jij jouw twee bijna-dood ervaringen noemt ter hoogte van de 6de chakra. Zie ook mijn post genaamd Using 5-MeO-DMT To Become Enlightened op 30 augustus als Guustflater nog, waaruit ik dit vertaal voor forumlid marie die zegt ook een bijna-dood ervaring gehad te hebben.

Mijn CHANGA ervaring met duivel en Boeddha elkaar afwisselend speelde zich ook af in de 6de Chakra. Maar ik noem dat geen geen bijna-dood ervaring.
Wanneer ik spreek over mijn ontmoeting met het Goddelijke, het absolute, dan speelt dat zich af in de zevende...


Dat noem ik een bijna-dood ervaring. Ik was er niet meer, het is een over de drempel van de dood van het ego gaan, wat voor zover ik weet heel vaak vergezeld gaat met de typische bijna-dood ervaring beschrijvingen van een donkere tunnel waar men in gaat (ingezogen wordt in mijn geval met hypersonische snelheid), een wormgat in, om dan uit te komen in een het licht dat niet van deze aarde is.
Lieverd wat zei ik nu over mezelf. er was een vereniging dus ik verdween. Wat is daar niet helder aan?

Maar goed denk jij gerust wat jij denkt en dat ik uit mijn nek lul...

Ik ga verder slapen ik wens jou ook verder een goede nacht...

Echt en ik maar denken dat e.e.a. je wel helder zou zijn

Toedeloe...
Vagebond is offline  
Oud 27 September 2020, 02:57   #2129
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ben nog is in mijn François archieven gedoken en vond onderstaand gesprek terug. Misschien verheldert dat voor je wat ik mijn alleen mijn naïviteit noemde. In feite ging het om bewogen door haar manier van doen.
En welke man van 49 jaar wordt er nu bewogen door een vrouw van 26 jaar die François bezeten noemt waarbij hij nog zegt:
Het is makkelijk iemand te labelen als Dissociatieve identiteitsstoornis (dis), deze beschrijving van François laat echter weinig aan de fantasie over.
kabu, je mist totaal het punt wat ik helder probeerde te maken Maakt verder niet uit, we laten het hier bij wat mij betreft....

Goedenacht.
Vagebond is offline  
Oud 27 September 2020, 03:29   #2130
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard bijna-dood ervaring onderzoek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieverd wat zei ik nu over mezelf. er was een vereniging dus ik verdween. Wat is daar niet helder aan?
En je bent nu niet meer verenigd dan?
Een derde bijna-dood ervaring nodig om weer verenigd te worden?
Ik kan me niet voorstellen dat een mens na een bijna-dood ervaring weer uit de vereniging kan vallen, laat staan na twee bijna-dood ervaringen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Maar goed denk jij gerust wat jij denkt en dat ik uit mijn nek lul...
Ik ben heel sceptisch geworden over de vele mensen die zeggen een bijna-dood ervaring gehad te hebben. Zie forumlid marie bijvoorbeeld die HIER schrijft een bijna-dood ervaring gehad te hadden en duidelijk toont geen bal te snappen van dit forum. Hoe kan dit?

Maar goed, jij hebt er twee gehad, en effe googlen leert me dat Predikant/journalist/uitgever Rinus van Warven (64) zelf vier bijna-doodervaringen gehad heeft! Zie artikel.
hmm... hoe kan dat?

Zie jouw W. Ook zogezegd een bijna-dood ervaring gehad en hij is een suïcidaal wrak.
hoe kan dit?
Ik kan daar echt niet bij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Echt en ik maar denken dat e.e.a. je wel helder zou zijn
Nee, ik kan daar echt niet bij. Jij presenteert je hier ook als een half wrak dat in en uit zijn hol kruipt.
De definitie van een bijna-dood ervaring moet blijkbaar heel breed geïnterpreteerd worden.

Maar tijdens mijn research van het voorbije jaar sinds mijn eigen bijna-dood ervaring kom ik zelfs in een klassier van een boek > 'Het Tibetaanse boek van leven en sterven' dezelfde beschrijvingen van mijn ervaringen tegen!
Zie...
Citaat:
DE DUISTERNIS EN DE TUNNEL

Je zult je herinneren dat de laatste fase van het oplossingsproces van de bardo van het sterven is aangebroken wanneer de zwarte ervaring of 'volledig bereiken' daagt 'als een lege hemel versluierd in volslagen duisternis'. Op dit punt spreekt het onderricht van een moment van gelukzaligheid en vreugde. Een van de voornaamste kenmerken van de bijna-doodervaring is de indruk van 'gewichtloos en met razende snelheid' door een zwarte ruimte bewegen, 'een volledige, vredige, heerlijke zwartheid', en door een 'lange, donkere tunnel'.

Een vrouw vertelde Kenneth Ring: 'Het is als een vacuüm, een niets, het is zo vredig, zo aangenaam dat je eindeloos zou kunnen doorgaan. Alles is volmaakt zwart, zonder gewaarwording, zonder gevoel als in een donkere tunnel. Net als zweven, alsof je tussen hemel en aarde bent.'

Een andere vrouw vertelde hem:

Het eerste dat ik me herinner was een donderend geruis, oorverdovend Het is moeilijk om de juiste woorden te vinden. Je zou het misschien het beste kunnen vergelijken met het geluid van een tornado, een gierende, razende wind, die me bijna meezoog. En ik werd vanuit een brede ruimte naar één punt toegetrokken.

Uittreksel van: Sogyal Rinpoche. 'Het Tibetaanse boek van leven en sterven'.
En dan dit fragment uit het boek nog...
Citaat:
HET LICHT

Veel mensen die een bijna-doodervaring hebben gehad, beschrijven het licht:

Als ik het zou moeten beschrijven, zou ik zeggen dat het geen licht was, maar de volledige en totale afwezigheid van duisternis Je denkt bij licht immers aan iets groots dat schijnt, schaduwen maakt enzovoort. Maar dit licht was in feite de afwezigheid van duisternis.

We zijn niet gewend aan dat idee, omdat licht voor ons altijd schaduw voortbrengt, tenzij het licht ons helemaal omgeeft. Maar dit licht was zo totaal en volledig dat je niet naar het licht keek, je was in het licht.

Anderen vertellen hoe ze niet alleen het licht zien, maar het direct binnengaan, en ze beschrijven hun gevoelens: 'Ik had niet meer het gevoel een afzonderlijke identiteit te zijn. Ik was het licht, was er één mee.'

Uittreksel van: Sogyal Rinpoche. 'Het Tibetaanse boek van leven en sterven'.
Maar alle ervaringen komen en gaan zou forumlid Dorje zeggen.
In jouw en W. geval zijn ze dus terug weggegaan en in jouw geval een 2de keer gekomen in de vorm van een bijna-dood ervaring.

in marie's geval geloof ik geeneens dat ze een bijna-dood ervaring heeft gehad, zij verzint maar wat om interessant te doen. Het is onmogelijk om over de drempel van de dood van het ego gegaan te zijn en niets van de essentie van dit forum te snappen!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.