Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 September 2020, 13:59   #2171
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
ah zo, W. kon heerlijke teksten produceren vind je. Je meent dat?
Zeker, ik zal voor jou genoegen er even één uit de schoenendoos halen, die je zojuist hebt geopend.

Pas op, let op, val niet van je stoel vanwege de accuratesse toentertijd, je zult het nu vast herkennen liefje

Puppetji versus Agorist, alias W.

Nu je alles waar je toen nog aan vasthield bent kwijtgeraakt zeg je dan nog dat W. een sukkel is/was? Hij had je precies in de smiezen en daarom had jij zo de pest aan hem, en nog kennelijk. En omdat dat zo is kabu snap jij niet waar ik het over heb wanneer ik zeg dat in het in Lotte-drama niet kabu de touwtjes in had maar de bron, die jij bent, en omdat jij dat niet ziet zeg jij dat Çois je niet kon volgen, terwijl het volledig andersom was, Çois zag prima wat er aan de hand was. En daarom kabu, ben je in mijn ogen krankzinnig wanneer jij meent dat deze hier, die meer ervaring in haar pink heeft dan jij in je hele lijf, niet weet waar het over gaat, daar kan je het wat mij betreft mee doen kabu...
Vagebond is offline  
Oud 28 September 2020, 15:12   #2172
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Onnodig lijden, je zelf kruisigen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
..En omdat dat zo is kabu snap jij niet waar ik het over heb wanneer ik zeg dat in het in Lotte-drama niet kabu de touwtjes in had maar de bron, die jij bent, en omdat jij dat niet ziet zeg jij dat Çois je niet kon volgen, terwijl het volledig andersom was, Çois zag prima wat er aan de hand was. ..
Dan zal ik maar is antwoorden op dat verhaal van 11 jaar geleden waarin jij zo graag wilt doorbomen over over wat ik deels mijn naïviteit noemde, naast koppig zijn, naast niet beter weten, niet willen weten.

Alvorens mijn drie-delig laatste verhaal te posten heb ik dat natuurlijk nog is goed doorgelezen om spellingsfouten te corrigeren etc. daardoor heb ik ook is de inhoud nog is gelezen, wat al een jaar of zeven geleden was.

Merk op dat Cois zei (in bericht #2178)
Citaat:
Cois: Zolang dat die begeerte jouw leven nog leeft... Maar verder ben jij intelligent en bewust genoeg. Die twee werelden kunnen niet blijven leven met elkaar. Jezus zei: je kunt geen twee heren dienen.
Ik stel mij soms de vraag waarom jij dat nog toelaat in je leven? Dan zegt kabu: ja, anders heb ik een leegte...
Maar die leegte heeft jou veel meer te bieden dan die schijn-volheid die ge nu tracht te delen.
Heb je nu nog echt lijden nodig? Je bewustzijn zegt dat je liefde nodig hebt. Dus je blijft je zelf uiteindelijk kruisigen. Het kan zijn dat je jezelf bijna zo heel je leven erkend hebt en dat dat loslaten bij jou een beetje sterven betekend.
Merk op wat François zei en mijn repliek erop in post #2179:
Citaat:
'kabu, je houd jezelf bezig met pions op het schaakbord.' Maar dat mag...

kabu: Met figuren in de matrix...

Cois: je hebt em..
En jij wil me duidelijk maken dat in het Lotte-drama niet kabu de touwtjes in had maar de bron.
Ik zeg dat 'ik', ego de touwtjes in handen wou blijven houden, niet Zijn wil maar mijn wil moest geschieden.
Niemand kan twee heren dienen, ik heb het geprobeerd en heb er de prijs voor betaald, wat ook fysiek te zien was aan mijn gezondheid, lever zwaar belast (wat ligt er op je lever nog?) en bijnieren uitgeput van de stress (zoals vastgesteld door een vermaard acupuncturist in 2018).

Jij wilt zien, houdt vol, dat niet kabu de touwtjes in handen had maar de bron, dat God hier de hand in had.
Ik zeg dat mijn ego hier de hand in had.
Ik zeg dat ik twee heren heb willen dienen, zowel dat van waarheid als dat van ons ego (zie Laurens).
Zie ook François weer in bericht #2180....
Citaat:
Nog even zeggen dat wanneer je nu echt pijn wilt, dan kies je voor je eigen. Je gaat pijn lijden zoals je nog nooit gevoeld hebt.

Huur een kamer met je zelf ergens, je gaat genieten van de pijn!
Jij beweert dat de bron, die ik ben, de touwtjes in handen had.
Wel het is jouw waarheid naast de mijne dan.

Mijn waarheid is dat ik tegen beter in de weg van het kruis ben blijven gaan, ik heb mezelf onnodig lijden bezorgt!!! Dat noem ik naïef, kort van begrip, onnozel. Ik heb het tot vorig jaar niet kunnen begrijpen duidelijk, ik wou het niet begrijpen, onbewust overtuigd als ik was nog altijd pijn nodig te hebben.

Tegen beter weten in - want François heeft me 30 jaar verteld dat onnodig lijden vermeden kan worden - heb ik de weg van het kruis gevolgd. Zie ook Eckhart Tolle...
Citaat:
De weg van het kruis is de oude weg naar de verlichting en tot voor kort was het de enige weg. Maar wijs hem niet af en onderschat de effectiviteit ervan niet. Hij werkt nog steeds.

De weg van het kruis is een complete ommekeer. Het betekent wat het ergste wat er in je leven kan komen, je kruis, verandert in het beste dat je kan overkomen, door je tot de overgave te dwingen, tot de 'dood', door je te dwingen als niets te worden, als God te worden - want ook God is niet-iets.

En nu is de weg van het kruis nog steeds de enige weg voor de onbewuste meerderheid van de mensen. Ze kunnen alleen ontwaken door nog meer te lijden, en je kunt erop rekenen dat er grote omwentelingen vooraf zullen gaan aan verlichting als collectief verschijnsel. Dat proces geeft blijk van bepaalde universele wetten die de groei van het bewustzijn beheersen en was daarom voor sommige zieners te voorzien. Het wordt onder andere beschreven in het boek de Openbaring van Johannes of de Apocalyps, zij het verhuld in een duistere en soms ondoorgrondelijke symboliek. Dat lijden wordt niet door God toegebracht maar door de mensen die zo zichzelf en elkaar kwellen, en door bepaalde verdedigingsmaatregelen die de aarde als organisme neemt om zich te beschermen tegen de aanvallen van de menselijke waanzin.
Het onnodig lijden wat ik mezelf toegebracht heb door toch nog met die jonge vrouw op vier-daagse city trip te gaan was er te veel aan. Toen is er een snaar gesprongen waardoor ik aan de alcohol en de kalmeer middelen ging voor een jaar of drie.

Dat onnodig lijden werdt niet door God toegebracht maar door kabu die er van overtuigd was zichzelf te moeten kwellen! Want zo was dat opgebouwd van kleins af. Kabo is zichzelf niks waard gaan vinden, kabu vond dat hij gestraft en pijn gedaan moest worden.

Dus nog is, niet de bron, die ik ben, maar kabu had de touwtjes in handen. En die touwtje heeft hij dan definitief uit handen gegeven na zijn nabij-de-dood-ervaring eind augustus vorig jaar in een Bufo / 5-Me0-DMT ceremonie.

__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 28 September 2020 om 15:37.
kabu is offline  
Oud 28 September 2020, 15:36   #2173
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Oké kabu, daarin verschillen wij dan echt van mening. Ik blijf bij wat ik er over gezegd heb. Het was de bron/bewustzijn dat aan het spelen was met zichzelf, meer was het niet en zal het ook niet worden.
Het staat jou vrij daar anders in te staan...

Ik vraag mij overigens af, kabu, heb je al die vrouwen die een deel van hun leven hebben gegeven om jou bewustzijn te brengen eigenlijk al eens bedankt voor hun geboden diensten, of is dat te veel van het goede dat jij jezelf bedankt in hun vorm?

Weet niet hoor, tis zomaar een vraag die hier op gekomen is...

Vagebond is offline  
Oud 28 September 2020, 15:44   #2174
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Sorry, deze kon ik echt niet laten liggen kabu

Uit het topic: angst voor vrijheid

Te leuk

Als dat je niet in de armen van W. drijft dan weet ik het niet meer, hij zegt het precies zoals jij het geloofde en nog steeds geloofd WiNk
Vagebond is offline  
Oud 28 September 2020, 15:50   #2175
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Het leven...

Het verhaal van de dansende golven op een woeste zee



Schoonheid, een kunst dat te zien wanneer je er middenin zit en verzuipt....
Een kans het te zien wanneer je er van verlost bent.
Vagebond is offline  
Oud 28 September 2020, 16:07   #2176
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik vraag mij overigens af, kabu, heb je al die vrouwen die een deel van hun leven hebben gegeven om jou bewustzijn te brengen eigenlijk al eens bedankt voor hun geboden diensten, of is dat te veel van het goede dat jij jezelf bedankt in hun vorm?

Weet niet hoor, tis zomaar een vraag die hier op gekomen is...

De mythologie van Lilith viel me 30 jaar geleden al toe en fascineerde me als snotneus van dertig jaar. Die mythologie moet tot mijn onderbewustzijn gesproken hebben.
16 jaar geleden, in mijn eerste reis van drie maanden solo door India heb ik vijf beelden van Kali naar huis laten verschepen en die staan thuis op een altaar.
Al die vrouwen zijn mijn duistere muzes geweest, ze zijn Lilith / Kali's die ik bedank voor hun geboden diensten.

De taoïstische leraar Lao Tse zei: 'Duisternis in de duisternis, de toegangspoort tot alle begrip."

Via de weg van de projectie ben ik bij mijn eigen schaduw uitgekomen waardoor ik gedwongen werdt als niets te worden, als God te worden - want ook God is niet-iets.
Het is de ineenstorting van de dualiteit van iets en niets.
De Boeddha zei niet wat Samadhi was behalve dat het het einde was van lijden.
Mijn lijden is ten einde gekomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu...

Zwarte maan moet ik even opzoeken wat dat is...
Zoek maar op, dat is Lilith alias Kali, ze komt in vele culturen voor.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 28 September 2020, 16:13   #2177
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
De mythologie van Lilith viel me 30 jaar geleden al toe en fascineerde me als snotneus van dertig jaar. Die mythologie moet tot mijn onderbewustzijn gesproken hebben.
16 jaar geleden, in mijn eerste reis van drie maanden solo door India heb ik vijf beelden van Kali naar huis laten verschepen en die staan thuis op een altaar.
Al die vrouwen zijn mijn duistere muzes geweest, ze zijn Lilith / Kali's die ik bedank voor hun geboden diensten.

De taoïstische leraar Lao Tse zei: 'Duisternis in de duisternis, de toegangspoort tot alle begrip."

Via de weg van de projectie ben ik bij mijn eigen schaduw uitgekomen waardoor ik gedwongen werdt als niets te worden, als God te worden - want ook God is niet-iets.
Het is de ineenstorting van de dualiteit van iets en niets.
De Boeddha zei niet wat Samadhi was behalve dat het het einde was van lijden.
Mijn lijden is ten einde gekomen.
En dan durf jij te zeggen dat God/bron er geen hand in heeft gehad dat je uitgekomen bent waar je uit gekomen bent.

Tjonge, hoe verblind kun je zijn kabu, het kan haast niet erger....

Excuses, ik ben even weg want ik moet plotseling en onverwachts even schijten
Vagebond is offline  
Oud 28 September 2020, 16:46   #2178
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...
Als dat je niet in de armen van W. drijft dan weet ik het niet meer, hij zegt het precies zoals jij het geloofde en nog steeds geloofd WiNk
Vaagje, ik heb niet terug gelezen wat W. schreef.
Voor mij is W. een sukkelaar, ik heb jaren geleden genoeg gelezen van hem en met hem bezig geweest en ik ga niet alleen af op jouw schrijven dat hij suïcidaal is.
Ik ken ook twee mensen die ooit op dit forum hebben deelgenomen, Mara en Maria, die hem in levende lijve ontmoet hebben en die zeggen ook dat het een sukkelaar is.
Van Mara zou je nog kunnen zeggen dat hij een spiegel van zijn eigen sukkelaar zijn voorgeschoteld kreeg, dan zit je er niet ver naast.
Ik heb Mara één keer een half uurtje het echt ontmoet begin dit jaar op de locatie waar we allebei micro-dosis 5-Me0-DMT deden, ieder privé. Mara is heel eerlijk en weet dat hij heel angstig is en alleen maar met woorden kan spelen.

Met Maria daarentegen heb ik in de zomer van 2014 een dertien uur non-stop op een terrasje in Het Vlaamse Mechelen doorgebracht. Ik moet er geen tekeningetje bij maken dat we elkaars gezelschap heel aangenaam vonden.
Maria vertelde me toen dat ze met W. ook eens in real life afgesproken heeft. Ze hield het geen twee uur vol met hem.

Maar goed, als het aan jou ligt zou je willen dat God/bron je op de één of andere manier terug in de armen van W. kon drijven.
Ik gun het je van harte moest dat je weg zijn.
Moest het gebeuren is W. weer je medicijn waar je nog niet genoeg van hebt.

__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 28 September 2020, 16:47   #2179
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Oké er dan toch maar iets dieper op in gaan, hoewel ik dat eigenlijk niet van plan was...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
En jij wil me duidelijk maken dat in het Lotte-drama niet kabu de touwtjes in had maar de bron.
Ik zeg dat 'ik', ego de touwtjes in handen wou blijven houden, niet Zijn wil maar mijn wil moest geschieden.
Niemand kan twee heren dienen, ik heb het geprobeerd en heb er de prijs voor betaald, wat ook fysiek te zien was aan mijn gezondheid, lever zwaar belast (wat ligt er op je lever nog?) en bijnieren uitgeput van de stress (zoals vastgesteld door een vermaard acupuncturist in 2018).
Je zegt hier dus precies kabu, jij wilde... en wat jij wilde is niet gelukt omdat de bron/God de touwtjes in handen had. Zelfs nu nog wil je dat niet toegeven...

Citaat:
Jij wilt zien, houdt vol, dat niet kabu de touwtjes in handen had maar de bron, dat God hier de hand in had.
Ik zeg dat mijn ego hier de hand in had.
Ik zeg dat ik twee heren heb willen dienen, zowel dat van waarheid als dat van ons ego (zie Laurens).
Zie ook François weer in bericht #2180....
Nogmaals, nee kabu, ego had en heeft daar al verloren in die trip, niet eerder en ook niet later... Waarom denk je dat je begon je zelf kapot te maken? Niet omdat ego de touwtjes in handen had kabu, want als dat het geval was geweest had je wel feest gevierd, en dat was niet het geval dusss..

Citaat:
Jij beweert dat de bron, die ik ben, de touwtjes in handen had.
Wel het is jouw waarheid naast de mijne dan.
Zie boven...

Citaat:
Mijn waarheid is dat ik tegen beter in de weg van het kruis ben blijven gaan, ik heb mezelf onnodig lijden bezorgt!!! Dat noem ik naïef, kort van begrip, onnozel. Ik heb het tot vorig jaar niet kunnen begrijpen duidelijk, ik wou het niet begrijpen, onbewust overtuigd als ik was nog altijd pijn nodig te hebben.
Je ging de weg van het kruis omdat je die voor jezelf had uitgestippeld niemand had daar iets aan kunnen veranderen, zelfs Çois niet, al heeft hij wel geprobeerd, getuige zijn teksten, een andere weg voor je te openen. Niet verwonderlijk want de man hield van je en wilde zeer begrijpelijk je de ellende die je door moest maken besparen. Het feit dat hij het je wilde besparen wil niet zeggen dat hij je voorland niet zag kabu...

Citaat:
Tegen beter weten in - want François heeft me 30 jaar verteld dat onnodig lijden vermeden kan worden - heb ik de weg van het kruis gevolgd. Zie ook Eckhart Tolle...
Zie boven.

Citaat:
Het onnodig lijden wat ik mezelf toegebracht heb door toch nog met die jonge vrouw op vier-daagse city trip te gaan was er te veel aan. Toen is er een snaar gesprongen waardoor ik aan de alcohol en de kalmeer middelen ging voor een jaar of drie.
Zie boven. Er was geen onnodig lijden, je bent de weg gegaan die je voor jezelf had uitgestippeld...

Citaat:
Dat onnodig lijden werdt niet door God toegebracht maar door kabu die er van overtuigd was zichzelf te moeten kwellen! Want zo was dat opgebouwd van kleins af. Kabo is zichzelf niks waard gaan vinden, kabu vond dat hij gestraft en pijn gedaan moest worden.
Alles in je hele leven heeft bijgedragen tot jou bewustwording mbt tot wat je feitelijk bent namelijk de bron/Goddelijk

Citaat:
Dus nog is, niet de bron, die ik ben, maar kabu had de touwtjes in handen. En die touwtje heeft hij dan definitief uit handen gegeven na zijn nabij-de-dood-ervaring eind augustus vorig jaar in een Bufo / 5-Me0-DMT ceremonie.
Kabu heeft nooit de touwtjes in handen gehad, anders was je leven wel een feest geweest, wat het niet was, zoals jij zelf weet. Alles wat gebeurd is in de Bufo/5-Meo-Dmt ceremonie is dat ego eindelijk toe kon geven ik heb nooit de touwtjes in handen gehad, ik was krankzinnig dat ik dacht dat wel zo was...

Zo kijk ik er tegen aan kabu
Vagebond is offline  
Oud 28 September 2020, 17:02   #2180
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Maar goed, als het aan jou ligt zou je willen dat God/bron je op de één of andere manier terug in de armen van W. kon drijven.
Jesus, had dit toch echt anders gelezen dan ik het nu lees...Het ging niet over mij kabu, maar over jou haat en nijd richting W. die je via mij probeert uit te spelen door mij gelijk aan de W. te maken die jij zo haat.

Dat je het wilt uitspelen snap ik, maar dan wel zonder mij, liefje...

Veel sucses ermee, zoek een ander slachtoffer, want hier stopt het voor mij...


Wijziging aangebracht door Vagebond op 28 September 2020 om 17:47.
Reden: overbodig woord weggenomen....
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.