Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 July 2022, 07:20   #211
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Dit behoeft toch nog wel enige correctie.
Ik hang geen houding aan van jou afgekeken. Integendeel ik schuif juist niets van mij af. Dat het onderzoek naar wat te zijn afgerond is, gebruik ik juist niet om wat zich nog voordoet te vergoelijken. Ik zie het zoals het is. Zoiets zie jij niet. Je ziet wat zich-voordoet-als-Laurens als zonder subjectiviteit. Dat is gewoon ronduit verkeerd. Iedereen ziet dat behalve jij. Jij weigert dit te zien, niet ik. Ik zie het subjectieve van wat-zich-voordoet-als-Dorje. Ik kijk er niet van weg. Het doet niets af aan het weten wat te zijn, het verwart gewoon dit wat is niet met dat wat zich voordoet als Dorje/Laurens, en in dit voordoen niet vrij kan zijn van subjectiviteit. Ook een perfect gerealiseerde is in wat zich voordoet nog steeds subjectief. En dat is ok (maar moet wel gezien zijn). Wat is, wat je bent blijft subjectief-loos, ik-loos, ego-loos, het opkomende subject is dat niet. Het kan alleen behept zijn of niet met dat subjectief standpunt, als het dat niet is dan verschijnt er gewoon niet al dat gedoe, maar wordt het daarom nog nlet subject-loos.
Dit zien doet totaal niets af aan de realisatie van wat is, wat te zijn, het doet wel iets af aan de immunisering van wat zich voordoet.
Je hebt dan ook niet de intentie anderen te begeleiden naar gedegen zelfonderzoek. Ik sta hier heel anders in dan jij, het behoort namelijk niet over mij te gaan. Jij zit hier in hoofdzaak je zelf te profileren, doorgaans als een goedwillende man die een hekel heeft aan iedere vorm van dissonantie. Dus waar ik of ego moet worden doorzien ben je, voor mij als duider, maar tot last.

Citaat:
Dat dit niet thuishoort binnen jouw gedegen zelfonderzoek dat moet ik accepteren. En dat zal ik dan ook doen. Ik zal wat-zich-voordoet-als-Laurens verder niet meer lastig vallen. Hoogstens, zoals ik de laatste tijd normaal alleen maar doe, nog wel eens reageren op Bassie of zo, als het voor mij echt te kort door de bocht gaat. Ik zal voortaan jouw tussenkomst daarop verder negeren.

Het ga je goed.
Dus als k het goed begrijp ga je niet vertrekken van dit forum.
Dat is jammer omdat ik het forum dan niet kan openstellen voor onderzoekers die werkelijk affiniteit hebben met het doen van gedegen zelfonderzoek. De inmenging van andersdenkenden zou dat onderzoek teveel storen vooral als iemand er telkens met zijn alternatieve mening door heen walst. Of zoals dat bij jou het geval is, degene met kennis over gedegen zelfonderzoek, zijnde de autoriteit op dat gebied, alsmaar op zijn eigen tekortkomingen (zoals het ongelijkwaardige zijn van een autoriteit eerder of zoals nu ontkenner van eigen subjectiviteit) meent te moeten wijzen.
 
Oud 26 July 2022, 09:57   #212
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het lukt me maar niet mijn ego zo ver te krijgen.
Dat is begrijpelijk. Het is hilarisch dat de mens geen controle heeft over zijn eigen ego.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 July 2022, 10:01   #213
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat is jammer omdat ik het forum dan niet kan openstellen voor onderzoekers die werkelijk affiniteit hebben met het doen van gedegen zelfonderzoek. De inmenging van andersdenkenden zou dat onderzoek teveel storen vooral als iemand er telkens met zijn alternatieve mening door heen walst. Of zoals dat bij jou het geval is, degene met kennis over gedegen zelfonderzoek, zijnde de autoriteit op dat gebied, alsmaar op zijn eigen tekortkomingen (zoals het ongelijkwaardige zijn van een autoriteit eerder of zoals nu ontkenner van eigen subjectiviteit) meent te moeten wijzen.
Als dat veel geroemde onderzoek van jou dermate kwetsbaar is dat het al door Dorje gestoord kan worden, wat stelt het dan voor? Hij is immers een goedwillende man die een hekel heeft aan iedere vorm van dissonantie. Dorje doet zijn uiterste best om geen enkele vorm van dissonantie te veroorzaken. Klopt.

Maar dan zul je wel hartstikke blij met mij zijn. Ieder gaatje wat ik zie dat benut ik.

De werkelijkheid is dat dit forum geen mensen trekt. Al jarenlang schrijven hier dezelfde users.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 July 2022, 10:29   #214
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Als dat veel geroemde onderzoek van jou dermate kwetsbaar is dat het al door Dorje gestoord kan worden, wat stelt het dan voor?
Het concept gedegen onderzoek stelt niks voor, het is zo simpel als wat.
Wat er kwetsbaar aan is dat we te maken hebben met de beïnvloedbaarheid door ego. Degenen die koste wat kost willen 'weten wat' ze zijn hebben dat probleem niet maar die zijn doorgaans niet eens zichtbaar. De doorsnee reageerder heeft slechts een geringe belangstelling en kan maar moeizaam bij de les worden gehouden en laten zich makkelijk verleiden tot egostuff.

Citaat:
Hij is immers een goedwillende man die een hekel heeft aan iedere vorm van dissonantie. Dorje doet zijn uiterste best om geen enkele vorm van dissonantie te veroorzaken. Klopt.
Het gaat er dan ook niet om alsof dat hij kwaadaardig zou zijn. Maar hij brengt wél de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van de autoriteit op dit gebied in diskrediet. Dat stoort mij in genen dele maar wat me wel stoort is dat het beïnvloedbaar publiek daar gevoelig voor is en we allerhande discussies krijgen die helemaal niet meer met gedegen zelfonderzoek te maken hebben.

Citaat:
Maar dan zul je wel hartstikke blij met mij zijn. Ieder gaatje wat ik zie dat benut ik.
Al dat gezwets dat niks met gedegen zelfonderzoek te maken heeft begint me zo onderhand danig te storen. Aanvankelijk dacht ik nog dat te kunnen bezweren maar daar geloof ik niet meer in.

Citaat:
De werkelijkheid is dat dit forum geen mensen trekt. Al jarenlang schrijven hier dezelfde users.
Ik heb vele reacties gehad. De reden van wegblijven is het gesoebat (het touwtrekken over het meeste gelijk) over zaken waar het helemaal niet over zou moeten gaan.
 
Oud 26 July 2022, 10:44   #215
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je hebt dan ook niet de intentie anderen te begeleiden naar gedegen zelfonderzoek.
Wat je niet goed begrijpt is dat ik jou en je opzet met je forum niet meer in de weg ga zitten. Dat ik volledig achter het gedegen zelfonderzoek sta. Dat ik gelegenheden voor het functioneren van het ik/subject/subjectief-standpunt/invulling in zicht te brengen normaal niet gauw zal laten liggen. Maar dat jij daar geen last meer van zal hebben van mijn kant. Dus laat ik de rest van wat je hier schrijft maar zo.

Als er nog een sterke neiging opkomt om jouw invulling met de nodige dissonantie te weerleggen dan zal ik dat wel rechtstreeks naar jou doen in een PM, het forum kan hier gerust van gespaard blijven, omdat het totaal niets bijbrengt voor het forum.

Wat je wel begrijpt is dat ik niet de intentie heb anderen daar verder mee te begeleiden, tenzij daar expliciet naar gevraagd zou worden, en dan nog, dan laat ik dat volledig aan jou over, kan ik dat alleen maar toejuichen en zal ik er zeker niet in tussenkomen. In alle andere gevallen heb ik daar een heel alternatieve visie op, maar ook daar zal jij geen last meer van hebben.

Dus, je hoeft de verantwoordelijkheid om je forum open te stellen of niet echt niet af te wentelen op mij.

Ik denk dat we stilaan op een afronding zijn aan het uitkomen. Dus veel moed en geluk gewenst met de weder openstelling van je forum moest het zo ver komen.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 26 July 2022, 12:41   #216
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het concept gedegen onderzoek stelt niks voor, het is zo simpel als wat.
Dat is ook gelijk de reden dat het niet deugt. Om tot Waarheid te komen is helemaal zo simpel nog niet.

Ik zag dat gelijk al 10 jaar terug: die Laurens kletst maar over 'de kortste weg'. Net alsof het een makkie is. En net alsof het een aangenomen klus is.

Aangezien de geliefden elkaar herkennen kan ik mededelen dat maar weinigen in Waarheid leven.

Je bent de virtuele opvolger van Lou de palingboer. Allemaal van die sekteleiders die wel even de weg wijzen naar dat wat alleen de sekteleider ziet en weet.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 July 2022, 12:44   #217
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht

Ik heb vele reacties gehad. De reden van wegblijven is het gesoebat (het touwtrekken over het meeste gelijk) over zaken waar het helemaal niet over zou moeten gaan.
Dan waren dat potentiële forumleden waarvan we blij moeten zijn dat ze zijn weggebleven. Zonder wrijving geen glans is een oud gezegde. Mensen die bang zijn voor een beetje wrijving worden maar boeddhist.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 July 2022, 18:30   #218
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dat is ook gelijk de reden dat het niet deugt. Om tot Waarheid te komen is helemaal zo simpel nog niet.
Er staat dan ook dat het concept simpel is. Niet veel uitleg voor nodig betekend dat.

Citaat:
Ik zag dat gelijk al 10 jaar terug: die Laurens kletst maar over 'de kortste weg'. Net alsof het een makkie is. En net alsof het een aangenomen klus is.
Zowel de kortste als de grondigste weg als het tenminste gedaan wordt. Dat soebatten hier duurt al meer dan tien jaar. Als je het verzet had opgegeven was je nu klaar geweest.

Citaat:
Aangezien de geliefden elkaar herkennen kan ik mededelen dat maar weinigen in Waarheid leven.
Je bevinding, hier vernoemd, kan ik niet onderschrijven maar de conclusie klopt wel.

Citaat:
Je bent de virtuele opvolger van Lou de palingboer. Allemaal van die sekteleiders die wel even de weg wijzen naar dat wat alleen de sekteleider ziet en weet.
Wanneer je onder recalcitrante ego's moet opereren zijn dezelfde egomiddelen nodig om contact te kunnen leggen. Ego is datgene dat kennis van zaken eist of bewijzen van bekwaamheid. Ik heb het niet nodig maar moet een knieval naar ego doen en me als zodanig opwerpen.
 
Oud 26 July 2022, 18:35   #219
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dan waren dat potentiële forumleden waarvan we blij moeten zijn dat ze zijn weggebleven. Zonder wrijving geen glans is een oud gezegde. Mensen die bang zijn voor een beetje wrijving worden maar boeddhist.
Ja voor ego doet dat wel opgeld, maar die leden waren daaraan inmiddels al voorbij. Die willen niet meer in ordinaire egostrijd verzeild raken.
 
Oud 26 July 2022, 18:45   #220
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Wat je niet goed begrijpt is dat ik jou en je opzet met je forum niet meer in de weg ga zitten. Dat ik volledig achter het gedegen zelfonderzoek sta. Dat ik gelegenheden voor het functioneren van het ik/subject/subjectief-standpunt/invulling in zicht te brengen normaal niet gauw zal laten liggen. Maar dat jij daar geen last meer van zal hebben van mijn kant. Dus laat ik de rest van wat je hier schrijft maar zo.
Dat is vaker door je geprobeerd en het is toch een luis in de pels gebleken.

Citaat:
Als er nog een sterke neiging opkomt om jouw invulling met de nodige dissonantie te weerleggen dan zal ik dat wel rechtstreeks naar jou doen in een PM, het forum kan hier gerust van gespaard blijven, omdat het totaal niets bijbrengt voor het forum.
Ik ben er helemaal niet gelukkig mee dat je nu toezegt je voorbeeldig te zullen gaan gedragen en de weerlegging per privébericht te doen (ik hou niet van onderonsjes, dus dat PB is hier dan ook ongedaan gemaakt). Wat er te zeggen is moet met open vizier op het forum.

Citaat:
Wat je wel begrijpt is dat ik niet de intentie heb anderen daar verder mee te begeleiden, tenzij daar expliciet naar gevraagd zou worden, en dan nog, dan laat ik dat volledig aan jou over, kan ik dat alleen maar toejuichen en zal ik er zeker niet in tussenkomen. In alle andere gevallen heb ik daar een heel alternatieve visie op, maar ook daar zal jij geen last meer van hebben.
Ik ben eveneens allesbehalve gelukkig met deze oplossing, het is alsof ik je nu de mond snoer. Het was me liever dat je zou inzien dat je hier voor gedegen zelfonderzoek, geen positieve inbreng hebt.

Citaat:
Dus, je hoeft de verantwoordelijkheid om je forum open te stellen of niet echt niet af te wentelen op mij.
Er zijn er hier meer die de openstelling belemmeren. Ik heb ook geen mogelijkheid om nieuwe deelnemers te screenen op bereidheid gedegen zelfonderzoek te doen. Het is dus alleszins mogelijk dat zich weer hetzelfde gaat voordoen als thans het geval is. Ik beraad me op een separaat forumdeel alleen toegankelijk voor andersdenkenden en niet van buitenaf zichtbaar, maar ik ken mezelf, net als hier ga ik me ook daar toch weer met de inhoud bemoeien.

Citaat:
Ik denk dat we stilaan op een afronding zijn aan het uitkomen. Dus veel moed en geluk gewenst met de weder openstelling van je forum moest het zo ver komen.
Dank je wel.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.