Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 April 2013, 23:02   #211
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Omdat ik jouw teksten als sturend ervaar. Omdat jij uit de houding van 'mij willen helpen' mij benaderd zonder dat ik jouw hulp vraag. Iets opdringen, ook in de naam van Liefde, kan ik niet meer als Liefde ervaren. Ik ervaar jouw Liefde niet Guy, ik lees je woorden die over liefde gaan, maar ik voel alleen hoe iemand mij wilt sturen en mij tracht te manipuleren, en eigenlijk voel eerder als geslagen worden om in een vorm te komen die niet mijn vorm is.

Is wat ik ervaar..
Ik zou je willen verzoeken de moeite te nemen wat (recente) berichten van mij te lezen. Ik maak volgens mij, bij herhaling, duidelijk dat je enkel jezelf kunt helpen. Ik kan jou niet helpen. En ik wil je ook niet helpen. Tenzij tegen betaling. WiNk Jij geeft me een macht die ik helemaal niet heb.

Als je (mijn) liefde niet ervaart /kunt ervaren terwijl die volop aanwezig is, ligt dat dan aan de liefde of aan degene die het (niet) ervaart?

Alles is liefde...

http://www.youtube.com/watch?v=uYV6-KPCNbg

Speciaal voor jou.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 23:03   #212
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Met de onverschilligheid die jij ten toon spreidt.
Vind je me onverschillig?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 23:04   #213
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Enkel het ego kan zich gekwetst voelen.

Wat is dat trouwens gekwetst voelen?

Hou maar weer op schei maar weer uit.

Komt weer een ego bagger.

Maar wie weet is er herkenning en wordt er nou eens duidelijk het verschil gezien tussen ego en geen-ego.

Ego is een beeld, een beschermingsgrens en dat kan zich geraakt/gekwetst voelen.

Zonder ego, is er geen beeld, helemaal niets wat geraakt/gekwetst kan worden.

Simpel.
Ik heb jouw ego even gebruikt, Aart. Waardeloos ego.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 23:09   #214
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Vind je me onverschillig?
Lezen wat ik schrijf, Guy. Je laat onverschilligheid zien. Dat betekent niet dat ik je onverschillig vind. Ik wil niet degene zijn die een ander kwetst. Ook al besef ik dat het aan "de ander" ligt die zich laat kwetsen.

Misschien speel je maar een spelletje of ben je een gedachte aan het uit proberen. Of probeer je mij of iemand anders uit zn tent te lokken. Geen idee, al die zaken kan ik niet overzien. Ik weet veel te weinig van jou om je überhaupt als onverschilig te oordelen. (als ik al de behoefte zou hebben om te oordelen.)
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 23:15   #215
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Lezen wat ik schrijf, Guy. Je laat onverschilligheid zien. Dat betekent niet dat ik je onverschillig vind. Ik wil niet degene zijn die een ander kwetst. Ook al besef ik dat het aan "de ander" ligt die zich laat kwetsen.

Misschien speel je maar een spelletje of ben je een gedachte aan het uit proberen. Of probeer je mij of iemand anders uit zn tent te lokken. Geen idee, al die zaken kan ik niet overzien. Ik weet veel te weinig van jou om je überhaupt als onverschilig te oordelen. (als ik al de behoefte zou hebben om te oordelen.)
Mooi dat je er dat niet van weerhouden heeft, om het toch te doen. En ik zie het niet als een (ver)oordeel(ing), maar als een mening. En ik vraag je om je mening toe te lichten. Waarop je dat baseert? En vervolgens trek je je keutel in en zeg je dat je veel te weinig van me weet om te (kunnen) oordelen. Maar laat dat nou net precies zijn wat je gedaan hebt. Ik nodig je uit om je nader te verklaren. Misschien steek ik er zelf ook nog iets van op. Zou zomaar kunnen.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 23:17   #216
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Ik zou je willen verzoeken de moeite te nemen wat (recente) berichten van mij te lezen. Ik maak volgens mij, bij herhaling, duidelijk dat je enkel jezelf kunt helpen. Ik kan jou niet helpen. En ik wil je ook niet helpen. Tenzij tegen betaling. WiNk Jij geeft me een macht die ik helemaal niet heb.

Als je (mijn) liefde niet ervaart /kunt ervaren terwijl die volop aanwezig is, ligt dat dan aan de liefde of aan degene die het (niet) ervaart?

Alles is liefde...

http://www.youtube.com/watch?v=uYV6-KPCNbg

Speciaal voor jou.
Ik lees bijna allen teksten die geschreven worden op het forum Guy.
Ik heb zelf ook veel ondervonden in de jaren dat ik bewust mee bezig ben met Bewustwording, en ik weet wat hier gaande is, in onze teksten wisseling.
Als jij niet begrijpt wat ik in de laatste teksten gedeeld heb, dan kan ik niet meer dan dat uitleggen. Je begrijp volgens mij niet wat ik zeg, als je vervolgens weer terug komt op gekwetst kunnen worden of niet.

Ik voel me nu niet kwetsbaar, ik voel me op dit moment niet gekwetst. Je stelde vragen, en ik koos ervoor om antwoord op je vragen te geven.
Als je iets mee kan met mijn antwoorden is goed, als ik iets mee kan met deze situatie is ook goed.
Hoe met gekwetst worden, en kwetsend naar een ander zijn voorstaat, hoef ik van jou op dit moment geen uitleg over.

Slaap lekker straks Guy.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 23:21   #217
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Mooi dat je er dat niet van weerhouden heeft, om het toch te doen. En ik zie het niet als een (ver)oordeel(ing), maar als een mening. En ik vraag je om je mening toe te lichten. Waarop je dat baseert? En vervolgens trek je je keutel in en zeg je dat je veel te weinig van me weet om te (kunnen) oordelen. Maar laat dat nou net precies zijn wat je gedaan hebt. Ik nodig je uit om je nader te verklaren. Misschien steek ik er zelf ook nog iets van op. Zou zomaar kunnen.
Ik heb aan deze kwestie momenteel niets toe te voegen. Aan wat ik heb geschreven mag je je eigen interpretatie geven en dat doe je ook En je bent slim genoeg om te weten dat dit jouw interpretatie is.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 23:25   #218
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik lees bijna allen teksten die geschreven worden op het forum Guy.
Ik heb zelf ook veel ondervonden in de jaren dat ik bewust mee bezig ben met Bewustwording, en ik weet wat hier gaande is, in onze teksten wisseling.
Als jij niet begrijpt wat ik in de laatste teksten gedeeld heb, dan kan ik niet meer dan dat uitleggen. Je begrijp volgens mij niet wat ik zeg, als je vervolgens weer terug komt op gekwetst kunnen worden of niet.

Ik voel me nu niet kwetsbaar, ik voel me nu niet gekwetst, op dit moment.
Je stelde vragen, en ik koos ervoor om antwoord op je vragen te geven.
Als je iets mee kan met mijn antwoorden is goed, als ik iets mee kan met deze situatie is ook goed.
Hoe met gekwetst worden, en kwetsend naar een ander zijn voorstaat, hoef ik van jou op dit moment geen uitleg over.

Slaap lekker straks Guy.
Dat is helemaal prima Mihaela. Ik heb in jouw berichten nu een openheid en zachtheid gevoeld, die ik vaker voel en die ik simpelweg nog wat vaker zou willen zien/voelen. Slaap met engelen. Bedankt voor het tonen van je kwetsbaarheid. En knap dat je uit de strijd hebt weten te blijven dit keer.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 23:27   #219
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik heb aan deze kwestie momenteel niets toe te voegen. Aan wat ik heb geschreven mag je je eigen interpretatie geven en dat doe je ook En je bent slim genoeg om te weten dat dit jouw interpretatie is.
Wat koop je voor mijn interpretatie?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 23:33   #220
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Wat koop je voor mijn interpretatie?
Niks. Jij interpreteert mijn woorden anders dan ik bedoelt heb. Voor zover het een probleem is (en dat denk ik niet) is het jouw probleem.

Ik sta fundamenteel anders in voornoemde kwestie dan jij, thats all.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.