Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Tony Parsons
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Tony Parsons Met veel humor brengt Tony zijn relativerende, simpele en radicale boodschap.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 July 2014, 21:25   #211
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Maar ben ondertussen wel benieuwd naar je Ramesh bezoeken, hoe dat ging, wat de aanleiding was om erheen te gaan, en hoe je het daar vond, en wat je ging doen toen je weer terug was.


Er is een forum 'Jouw favoriete leraar' waar je een nieuwe discussie kunt starten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 July 2014, 21:33   #212
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht


Er is een forum 'Jouw favoriete leraar' waar je een draadje kunt starten.
Merci Renoir, wou ik ook al voorstellen.
Wat tussen jou en mij betreft - vooraleer ik een eerste topic aanmaak onder 'favoriete leraar' - rond ik in dit topic over Tony Parsons af met deze van Ramesh Balsekar:

'Victories over others will make one feel strong.
But the understanding that all actions are divine happenings, and not the doing by someone, is a victory over oneself that makes one all-powerfull in the peace that follows.'
R. Balsekar.

Peace brother Renoir.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 2 July 2014, 22:20   #213
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Aandringen tot zelfonderzoek is op een vrijdenkersforum blijkbaar niet gewenst. Rationeel logische argumenten, empirische bewijslast moet daar aangebracht worden.
Daar ik vind dat denken meer is dan Syllogisme produceren - het is ook schoonheid en spel - ben ik dus de 'zwever', een verkapte gelovige voor de vrijdenkers. Iemand die niet zelf denkt maar daar goeroe's voor nodig heeft die voor hem denken...
Ach ja... bekende verwijten. Zullen velen hier niet onbekend zijn.
Maria onderstaand in reply op bovenstaand.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Absoluut.
Nergens thuis... teveel "denker" voor de "zweverigen" en te zweverig voor de denkers. Ik heb in mijn leven nooit ergens bijgehoord, althans zo voelde het nooit. Ook binnen de advaita-scene (het podium daarvoor dus, niet dat in zichzelf) voel ik me meestal niet thuis omdat er zo "spiritueel" gedaan wordt. Terwijl het an sich wel "het" is voor mij. Ik hou dus wel van de - zeg maar - fundamentalistische advaita, de kortste weg, recht naar de waarheid, wars van de wierook en de feelgoods, en heb ook wel iemand opgezocht die me op dat gebied het meeste aansprak. Uiteindelijk voel ik me in geen enkele "groep" prettig maar heb ik in al die groepen wel mensen leren kennen waar ik wél mee klikte, met sommigen alleen voor de time being en met anderen nog steeds, en dat is ook wat waard.
Hierover kunnen we in dit topic nog wel even kort afronden, want niet gebonden aan één specifiek pad, leraar-goeroe, groep.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik wil maar zeggen, voor sommige mensen werkt het "groepsgebeuren" gewoon niet.
.
Klopt helemaal. voor sommigen is een boek, genoeg, voor anderen is dat dan weer helemaal niet nodig. In wezen heeft een mens zelfs niets nodig.
Het word allemaal heel simpel als we 'al wat is' kunnen 'accepteren' in de definite van begrijpen dat het verondersteld wordt te gebeuren.
Alle actie en reactie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Maar ben ondertussen wel benieuwd naar je Ramesh bezoeken, hoe dat ging, wat de aanleiding was om erheen te gaan, en hoe je het daar vond, en wat je ging doen toen je weer terug was.
Deze vraag stel je dan maar is opnieuw aub in het topic dat ik zojuist gestart heb > http://www.waarheidvinding.nl/showth...6350#post76350
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 4 July 2014, 00:21   #214
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

doet me denken ...
Aan een circus van gestoorde zielen.
Looro
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 4 July 2014, 01:17   #215
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Aan een circus van gestoorde zielen.
Looro
Zielen zijn niet gestoord, die ZIJN gewoon.... Het zijn hooguit onze "ego's" die last hebben van storing.

Sterre
__________________
[I]~ all-one ~

[/I]
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 4 July 2014, 04:44   #216
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Zielen zijn niet gestoord, die ZIJN gewoon.... Het zijn hooguit onze "ego's" die last hebben van storing
Sterre
Ja, ik had een vraagteken moeten plaatsen in plaats van een punt.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2016, 21:59   #217
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

Kom, we doen een poging, dit hangt boven mijn bureau:

DE WIJZE LEEFT IN DE DUALITEIT;
DE DOORSNEE MENS LEEFT IN DUALISME; DUALISME WIL ZEGGEN KIEZEN.
DE DUALITEIT ACCEPTEREN IS VERLICHTING;

citaat: Ramesh Balsekar
Een Waarheid als een koe. De wijze weet dat je niet anders kán dan in de dualiteit leven. Hij ziet de aard van alles om hem heen.

De acceptatie bestaat daaruit.

En de doorsnee mens die kiest. Voor gedegen onderzoek of zoiets
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2016, 22:02   #218
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Hilarisch zijn trouwens de reacties op dat bericht.
Maar Waarheid wordt dan ook maar zelden herkent?
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 October 2016, 12:47   #219
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Waarom leeft de wijze eigenlijk in dualiteit? Heel eenvoudig. Als Jan verlicht is en er roept iemand "Jan' dan kijkt Jan op. Er is altijd identificatie met het subject. Het subject wat kan denken, voelen, liefhebben, haten, noem maar op.

Maar er is meer. Hermes Trismegistus had al ontdekt dat alles om ons heen duaal is. Het principe van mentalisme. Mentalisme waarin alles manifesteert.
Waardoor alles in Alles is, maar ook Alles in alles.

Dualisme echter spitst zich toe op de verdeling in goed en kwaad. Daar zijn weer allerlei andere principes van afgeleid. Spiegeling, oorzaak en gevolg enz enz.

Je zou kunnen stellen dat de ik-mens gevangen zit in een spiegelwereld. Waar hij zichzelf vele malen weerspiegeld ziet. En dan vervolgens de strijd aan gaat met zichzelf. Iedere oorzaak heeft weer een gevolg en ieder gevolg heeft weer een oorzaak.

Eenmaal ontsnapt aan de never ending story van de spiegelwereld is het ik-gevoel er nog steeds. Maar er is ook een totaaloverzicht. Balsekar had kennelijk dat totaaloverzicht. Net als Hermes uiteraard. Niemand kan immers ergens anders uitkomen?.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 October 2016, 14:40   #220
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
...Balsekar had kennelijk dat totaaloverzicht. Net als Hermes uiteraard. Niemand kan immers ergens anders uitkomen?.
Ramesh Balsker, Hermes Trismegistus én Tony Parsons worden op dit forum door de de 'gedegen zelfonderzoek afgeronden', niet gewaardeerd.

Hoe kan het ook anders, wie slechts mentaal zelf-gerealiseerd is ontbreekt het totaaloverzicht.
Verder dan het draaien van abstracte worst-zinnen als onderdeel van het propageren van hun nutteloze 'gedegen zelfonderzoek' komen ze niet.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tony Parsons - Sharing His Passion. Aart Tony Parsons 20 6 September 2012 00:26
"To Think Or Not To Think." Aart Eckhart Tolle 1 26 August 2011 21:44


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.