Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 May 2020, 09:14   #211
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Mihaela is offline  
Oud 22 August 2021, 14:38   #212
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ja, dat zei je in je vorige leven ook al ...
Goooooosah.!!!!
Wat een onmetelijk genoegen om je hier aan te treffen!!
__________________
Ik?! Basta!
habbuthabnot is offline  
Oud 23 August 2021, 15:35   #213
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Goooooosah.!!!!
Wat een onmetelijk genoegen om je hier aan te treffen!!
Ha Hab! Dank je!

Vermaak je je nog een beetje hier?
Rob is offline  
Oud 23 August 2021, 15:55   #214
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ha Hab! Dank je!

Vermaak je je nog een beetje hier?
Pffff...tja wat zal ik zeggen, ik doe schrijfoefeningen!

Maar nu jij je laat zien wordt het zeker een stuk geanimeerder, hoewel ik moet zeggen dat ik wel geamuseerd meelees met hetgeen er zo her en der wordt geplaatst.
Het blijft wel een beetje tegen de stroom oproeien maar eigenlijk is er niets nieuws onder de zon, ook wat dat betreft.

Op wat ernstiger toon: ik kan me opnieuw niet aan de indruk onttrekken dat er een enorme kloof bestaat in het verstaan en interpreteren over wat zelfkennis is tussen aan de ene kant mijzelf en bijv jouw persoontje, en aan de andere kant toch de meerderheid van de schrijvers hier.
Ik denk dat de meesten hier oprecht aan zelfonderzoek doen en daartoe allerlei methodes hanteren met de daarbij behorende resultaten, ieder op z'n eigen manier.
Maar hoezeer ik ook van goede wil ben om te snappen wat ze doen en waarom ze het op die manier doen, het laat onverlet dat ik moet constateren dat het hoegenaamd NIETS met Advaita Vedanta te maken heeft en dat de resultaten van het zelfonderzoek bijgevolg niet terug te vinden zijn in de bevindingen die hier worden prijsgegeven.

Dat is natuurlijk jammer vanuit het oogpunt van potentie.
Introspectie en meditatie zijn onontbeerlijk voor het verwerkelijken van kennis omtrent Atman.
Zoals Shankara zegt: "Alleen Kennis verschroeit onwetendheid".

Ik moet daarom concluderen dat er sprake is van een van de grote actoren in de menselijke psyche, namelijk het niet willen weten, of wellicht beter het niet wakker willen worden.
Maar misschien ben ik te pessimistisch.
In het verleden heb ik toch gezien dat er wel degelijk mensen zijn die willen horen en verstaan en dat ik mijn bijdrage daaraan heb mogen leveren.

Ondertussen is mijn club gedegradeerd en werd haar vorige week drie punten ontnomen door de KNVB wegens ontbreken van degelijke begroting.
Ook voor jou was dit weekend opmerkelijk in die zin, toen Kowet moest aantreden tegen Feijenoord!
Dubbele gevoelens?!
__________________
Ik?! Basta!
habbuthabnot is offline  
Oud 23 August 2021, 16:23   #215
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Pffff...tja wat zal ik zeggen, ik doe schrijfoefeningen!

Maar nu jij je laat zien wordt het zeker een stuk geanimeerder, hoewel ik moet zeggen dat ik wel geamuseerd meelees met hetgeen er zo her en der wordt geplaatst.
Het blijft wel een beetje tegen de stroom oproeien maar eigenlijk is er niets nieuws onder de zon, ook wat dat betreft.

Op wat ernstiger toon: ik kan me opnieuw niet aan de indruk onttrekken dat er een enorme kloof bestaat in het verstaan en interpreteren over wat zelfkennis is tussen aan de ene kant mijzelf en bijv jouw persoontje, en aan de andere kant toch de meerderheid van de schrijvers hier.
Ik denk dat de meesten hier oprecht aan zelfonderzoek doen en daartoe allerlei methodes hanteren met de daarbij behorende resultaten, ieder op z'n eigen manier.
Maar hoezeer ik ook van goede wil ben om te snappen wat ze doen en waarom ze het op die manier doen, het laat onverlet dat ik moet constateren dat het hoegenaamd NIETS met Advaita Vedanta te maken heeft en dat de resultaten van het zelfonderzoek bijgevolg niet terug te vinden zijn in de bevindingen die hier worden prijsgegeven.

Dat is natuurlijk jammer vanuit het oogpunt van potentie.
Introspectie en meditatie zijn onontbeerlijk voor het verwerkelijken van kennis omtrent Atman.
Zoals Shankara zegt: "Alleen Kennis verschroeit onwetendheid".

Ik moet daarom concluderen dat er sprake is van een van de grote actoren in de menselijke psyche, namelijk het niet willen weten, of wellicht beter het niet wakker willen worden.
Maar misschien ben ik te pessimistisch.
In het verleden heb ik toch gezien dat er wel degelijk mensen zijn die willen horen en verstaan en dat ik mijn bijdrage daaraan heb mogen leveren.

Ondertussen is mijn club gedegradeerd en werd haar vorige week drie punten ontnomen door de KNVB wegens ontbreken van degelijke begroting.
Ook voor jou was dit weekend opmerkelijk in die zin, toen Kowet moest aantreden tegen Feijenoord!
Dubbele gevoelens?!
Ik vind je niet te pessimistisch, eerder nog iets te optimistisch. Een forum als dit is voor mensen die vragen hebben over zelfonderzoek. Maar die mensen komen hier niet (meer). En ondertussen zijn zaken als zelfonderzoek, studie, het lezen van een boek, Advaita Vedanta, het bezoeken van leraren of guru's, satsang, het beoefenen van yoga en meditatie en het intensief volgen van een beproefde bevrijdingsweg niet aan de orde meer. Daarvoor in de plaats kun je hier promotie doen voor een middel(tje) dat je een bijzondere ervaring geeft en je de overtuiging cadeau doet dat je op basis van die ervaring verlicht bent geworden; gaat het over neo-advaita en in het verlengde daarvan dat er niets gedaan hoeft te worden (kan worden) want er is tenslotte niet iemand die iets kan doen. Wat een armoe!

Maar goed, ik zie ook bij een enkeling wel ware interesse om te weten te komen wat we in essentie zijn, en die ware interesse is op termijn voldoende om tot inzicht te komen.

Ja, jammer dat je club het een divisie lager mag proberen, met nu mijn club is gepromoveerd. En idd, als je zoals ik 2 favorieten hebt is het lastig als die tegen elkaar uitkomen. Maar ik heb denk ik toch het liefst dat Feyenoord kampioen wordt (of op zijn minst lang meedraait bovenin), als Kowet dan maar niet degradeert. We gaan het zien en meemaken!
Rob is offline  
Oud 23 August 2021, 17:01   #216
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Ja, met daarnaast dat vreemde idee dat je niets hoefte te doen, zoals je zelf al opmerkte.
Voor werkelijk alles in deze schepping moet je moeite doen maar natuurlijk niet voor het oplossen van het grootste raadsel in het leven van een mens: wie of wat ben ik?

Wat mij echter het meest verbaast, is de constatering dat werkelijk niemand hier geinteresseerd lijkt te zijn in wat Advaita Vedanta werkelijk is of welke rol Shankara daarin heeft gespeeld.
Het is verbijsterend.

Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar welke mensen er dan wel geluisterd wordt. Is het die duitser, Tollig (?) of die engelse oplichter Parsons?
Zijn het de neo-propagandisten die hier zoveel schade aanrichten?
Vergeef me mijn onwetendheid hieromtrent, ik volg het niet.
Ik kan me wel voorstellen dat AV niet direct de belangstelling heeft. Bij mij was dat ook niet zo. Het ging bij mij via (NL) leraren die in India waren geweest bij AV leraren en die een goed verhaal hadden. Pas daarna ontstond de behoefte om de bron te onderzoeken.

Ik denk dat je Tolle bedoelt ...? Grappig. Kijk, dat is nu typisch zo iemand met wie ik een bijzonder ervaring heb. Het zal bijna 20 jaar geleden zijn geweest dat ik een campertje had gehuurd even op pad te gaan. Alleen in mijn eentje met een stapel boeken mee. Daarbij het eerste boek van Tolle wat volgens mij nog niet zo lang uit was. Ik heb de hele reis alleen maar dat ene boek gelezen. Het was helemaal versleten toen ik terug was. Soms gaat dat zo. Dan slaat iets aan. Om even zo vaak in de tijd een volgende stap te doen en dat weer achter je te laten.

Tony Parsons en consorten is gewoon een verkeerde afslag. Meer wil ik er niet over zeggen. Al genoeg gedaan in het verleden met (Ogenblik-) Sem hier.

Ik heb (anders dan jij ...?) bijzonder waardering voor Laurens en dit forum. Ik kan zijn benadering wel waarderen. Dat heeft al een lang verleden, van een vorig forum en vanaf het begin van deze. Maar op 1 aspect verschillen we van mening: ik zou drastischer zijn in het weren van bullshit die hier verkondigd wordt en die niet de doelstelling van het forum ondersteunt. Het zij zo. Ik kan er mee leven en hij ook.
Rob is offline  
Oud 23 August 2021, 17:47   #217
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik kan me wel voorstellen dat AV niet direct de belangstelling heeft. Bij mij was dat ook niet zo. Het ging bij mij via (NL) leraren die in India waren geweest bij AV leraren en die een goed verhaal hadden. Pas daarna ontstond de behoefte om de bron te onderzoeken.

Ik denk dat je Tolle bedoelt ...? Grappig. Kijk, dat is nu typisch zo iemand met wie ik een bijzonder ervaring heb. Het zal bijna 20 jaar geleden zijn geweest dat ik een campertje had gehuurd even op pad te gaan. Alleen in mijn eentje met een stapel boeken mee. Daarbij het eerste boek van Tolle wat volgens mij nog niet zo lang uit was. Ik heb de hele reis alleen maar dat ene boek gelezen. Het was helemaal versleten toen ik terug was. Soms gaat dat zo. Dan slaat iets aan. Om even zo vaak in de tijd een volgende stap te doen en dat weer achter je te laten.

Tony Parsons en consorten is gewoon een verkeerde afslag. Meer wil ik er niet over zeggen. Al genoeg gedaan in het verleden met (Ogenblik-) Sem hier.

Ik heb (anders dan jij ...?) bijzonder waardering voor Laurens en dit forum. Ik kan zijn benadering wel waarderen. Dat heeft al een lang verleden, van een vorig forum en vanaf het begin van deze. Maar op 1 aspect verschillen we van mening: ik zou drastischer zijn in het weren van bullshit die hier verkondigd wordt en die niet de doelstelling van het forum ondersteunt. Het zij zo. Ik kan er mee leven en hij ook.
Geen misverstand, ik heb waardering voor de inspanningen van de beheerder!
Ik stel me zo voor dat het een hoop gezeur is om zoiets in de lucht te houden en dan kreeg hij een paar dagen geleden ook nog eens een boete! Nou ja!
Dus alle lof daarvoor.

Haha....als je alle bullshit gaat weren mijn beste, wat of wie blijven er dan over?
Dan heeft de beheerder ook alle reden om ons omtrent de voetbalpraat te manen daarmee te stoppen.
Maar eigenlijk gaat het daar denk ik niet om. Laat de bullshit maar welig tieren.
De lotusbloem groeit ook in de modder en het afval.
De bijdrages die er wel toe doen pikken we er zonder moeite uit, toch?

Ik heb verschillende malen gesuggereerd niet meer een eigen taaltje te hanteren maar gewoon alledaags taalgebruik met woorden en begrippen die iedereen verstaat naar zijn gangbare betekenis.
Dat zou een hoop schelen.
En dan ook dat gedram over gedegen zelfonderzoek schrappen.
Gedegen?! Egwaar?
Wat betekent dat nou eigenlijk?
En dan de content van dat zelf onderzoek. Men propageert de content van de gedachten te onderzoeken waarbij onmiddellijk wordt vastgesteld dat je deze gedachten niet bent. Tja, wat een ontdekking!

Maar dan gaat de term zelfonderzoek ook niet meer op. Je onderzoekt immers iets waarvan je zelf reeds hebt vastgesteld dat je het niet bent?

Nou ja, schiet mij maar dood.
Haha, gelukkig ben jij er om me op het rechte pad te houden.
__________________
Ik?! Basta!
habbuthabnot is offline  
Oud 23 August 2021, 17:57   #218
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Haha, gelukkig ben jij er om me op het rechte pad te houden.
Ik kijk uit naar het moment dat je Rob misschien even door elkaar schudt, denkende aan dit schrijven van je...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Haha, die had ik nog niet in beeld! Dank daarvoor.
Nou valt wel mee hoor, Rob en ik hebben niet zo snel een conflict, integendeel.
Ik ga hem maar eens ondervragen over hoe dat zit met hem en zijn gevoel bij Bassie.
Misschien moet ik hem even door elkaar schudden.....WiNk
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 23 August 2021, 18:21   #219
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Ik kijk uit naar het moment dat je Rob misschien even door elkaar schudt, denkende aan dit schrijven van je...

Kijk Hab, dit hierboven is nu het gedrag van een intrigant. Het forum onwaardig.

Terwijl het hierboven (zijdelings) gaat over de bullshit die hij op dit forum rondstrooit doet hij een poging om de aandacht te verleggen naar een andere deelnemer over wiens bijdragen we mogelijk van mening zouden verschillen. We zouden hem geen groter plezier doen dan elkaar daarover in de haren te vliegen. Ziek gedrag van hem, wat zich niet met een pilletje oid laat oplossen.
Rob is offline  
Oud 23 August 2021, 18:22   #220
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Kijk Hab, dit hierboven is nu het gedrag van een intrigant. Het forum onwaardig.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.