Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Wolter Keers
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Wolter Keers Wolter Keers introduceerde de Advaita Vedanta traditie als eerste in Nederland.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 May 2015, 13:22   #211
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
@Puppetji: Je hebt gelijk ik kan met jouw account niet op het advaita gedeelte van het forum. Kijken of dat is op te lossen. Daar hadden die database storingen van 7 april jongstleden dan waarschijnlijk ook mee te maken of misschien zelfs veroorzaakt.
Ok, werkt terug. Ik kan weer mezelf als Puppetji zijn.
Alle technische off-topic posts omtrent de forum storing maar effe verwijderen uit dit interessante topic.
Namast
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 14:11   #212
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
@waarheidsmurf: Kijk eens of je het antwoord misschien in de ongezien wereld kunt vinden ??
WiNk
'Het is onmogelijk twee werelden te zien. Laat me de kracht aanvaarden die God mij biedt en geen waarde zien in deze wereld, opdat ik mijn vrijheid en verlossing vinden kan'.

bron:
ACIM LES 130 Het is onmogelijk twee werelden te zien.

Leuke synchronisiteit hoor, ik ben sinds een week per email geabonneerd op de 'Les van de dag' uit het Werkboek van Een Cursus in Wonderen. Les 130 kreeg ik vandaag binnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
In feite bevindt een ieder van ons zich precies op dat niveau wat hem/haar toekomt. Alle 7 miljard mensen. Daarom is de wereld ook precies goed zoals die is. De wereld verschijnt namelijk precies in jou zoals je zelf bent.
Wie Liefde is verschijnt in de ongeziene wereld. Ego kan daar per definitie niet verschijnen. Ego leeft in een eigen afgesloten wereldje. Het is ronduit fascinerend als je altijd in ego hebt geleefd en je bent zomaar aan de andere kant. Je kan 'het' namelijk alleen begrijpen als je aan deze kant zit.
"Waarneming is consistent. Wat je ziet, weerspiegelt je denken. En je denken weerspiegelt alleen jouw keuze van wat jij verlangt te zien. Jouw waarden zijn hierin bepalend, want waaraan jij waarde hecht moet je wel willen zien, omdat je gelooft dat wat jij ziet er werkelijk is. Niemand kan een wereld zien waaraan zijn denkgeest geen waarde heeft toegekend. En niemand kan nalaten te kijken naar wat hij gelooft dat hij verlangt.

Maar wie kan werkelijk tegelijkertijd haten en liefhebben? Wie kan datgene verlangen waarvan hij wil dat het geen werkelijkheid heeft? En wie kan verkiezen een wereld te zien waar hij bang voor is? Angst moet wel blind maken, want dit is zijn wapen: wat je vreest te zien, kun je niet zien. Liefde en waarneming gaan aldus hand in hand, maar angst verbergt wat daar is in duisternis.

Wat kan angst dan op de wereld projecteren? Wat kan in duisternis gezien worden dat werkelijk is? De waarheid wordt door angst overschaduwd en wat overblijft is slechts ingebeeld. Maar wat kan werkelijk zijn in blinde fantasieën die voortkomen uit paniek? Wat is het dat je verlangt, dat dit jou wordt getoond? Wat is het dat je wenst in zo'n droom te behouden?

Angst heeft alles gemaakt wat jij denkt te zien. Alle afscheiding, alle onderscheid en de veelheid aan verschillen die naar jij gelooft de wereld uitmaken. Ze zijn er niet. De vijand van de liefde heeft ze bedacht. Maar liefde kan geen vijand hebben en dus hebben ze geen oorzaak, geen bestaansgrond en geen gevolg. Ze kunnen waarde worden toegekend, maar ze blijven onwerkelijk. Ze kunnen worden gezocht, maar niet gevonden. Vandaag zullen we er niet naar zoeken, en deze dag niet verspillen met zoeken wat niet kan worden gevonden.

Het is onmogelijk twee werelden te zien die elkaar op geen enkele manier overlappen. Zoek de ene; de andere verdwijnt. Eén blijft slechts over. Zij vormen de keuzeruimte waarbuiten jouw beslissing niet kan gaan. Het werkelijke en het onwerkelijke is alles waaruit gekozen kan worden, en niets meer dan dat.
".

Eveneens uit ACIM LES 130.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 14:35   #213
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ego op dit forum -of daarbuiten- kan ik dus qua zelfkennis alleen op ego-niveau benaderen.
Dat is interessant ...maar hoe doe je dat?

Ik bedoel iemand als ego benaderen is ingaan op zijn zelfbeeld, dus geef je een bevestiging dat dit zelfbeeld werkelijkheid zou zijn.

Wellicht bedoel je anders en dat geloof ik ook. Maar toch wil ik het punt belichten dat enkel zijn werkelijkheid zien de verlossing betekent voor beide. De waarheid is immers gedeeld(dus onverdeeld) in éénheid. En is alleen waar in die éénheid. Niemand kan het hebben zonder de ander als deelgenoot te zien.Als onmisbaar deel van de werkelijkheid. Dat is een heel ander wereld...

Wat je dan ziet is dat alles well is. Altijd geweest is en altijd zal zijn. Deze benadering stoot niet af(uit angst in de verdediging schieten) en zal uiteindelijk alle ego's en zelfbeelden weg schijnen als een schaduw met het Zelf van éénheid, Licht en Liefde.

En anders is het oorlog en zal de strijd losbarsten om het well te maken. Ieder vanuit zijn viewpunt en zelfbeeld en in naam van de waarheid.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 14:58   #214
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
@Theo:...Waarheid is te vinden in het Christusverhaal en in het gezwatel van Wolter Keers...

En in het gezwatel van Ramesh Balsekar en in het gezwatel van Wayne Liquorman en in het gezwatel van Mooji en in een cursus in wonderen etc.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
@Theo:...Er is niets anders dan Waarheid...
Zo simpel is het.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
@Theo:...Maar nu verklap ik de plot alweer. En daarmee wordt ik gezet in het hoekje van de neoadvaitisten.
Yep, de forum-TAV-inquisitor heeft je alvast in zijn vizier. Als vermeende sympathisante van neo-advaitata begin je van achter naar voor volgens TAV gedegen zelfonderzoekers als Laurens. En bewijzen van heulen met de duivel kan je al niet meer ontkennen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Pup:... Toevallig, wat heet....heb ik hier Balsekar op mijn nacht kastje liggen. Ultieme waarheid. Wat zal ik ervan zeggen? Van wat ik tot nog toe gelezen heb.....geen speld tussen te krijgen. In feite vergelijkbaar met wat Jed MC Kenna zegt in zijn boek: theorie van alles.
Ramesh Balsekar appreciëren is not done op dit TAV-forum onder beheer en toezicht van Laurens. Balsekar Brengt je slechts op een dwaalspoor, je bent verleid door de duivel van de NA-stroming, weg van het TAV gedegen zelfonderzoek, een vogel voor de kat dus. Laurens kan je echter nog 'redden' door middel van zijn onvolprezen TAV-gedegen zelfonderzoek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
@Theo:...Dat interesseert mij ook geen bal, maar dus om reden dat er voor mij geen verschil (meer) is.
Maar voor sommigen, o.a. het hoofd van de forum-TAV-inquisitie, is dat verschil er wel degelijk. Er is maar één ware advaita methode die tot gedegen zelfonderzoek en dus weten wat je bent leidt!
__________________
Words of Wizdumb

Wijziging aangebracht door Puppetji op 10 May 2015 om 15:40.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 15:21   #215
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
@Theo:...De waarheid is immers gedeeld(dus onverdeeld) in éénheid. En is alleen waar in die éénheid. Niemand kan het hebben zonder de ander als deelgenoot te zien. Als onmisbaar deel van de werkelijkheid. Dat is een heel ander wereld...
Het word weer lollig, de teams zijn weer voltallig.

Het vermeende TAV (Traditionele advaita) team bestaat volgens Theo uit Laurens - Rob - Maria
Het vermeende NA (neo-advaita) team, aangevuld door een "ACIM-lid" (jij) bestaat volgens Theo en Laurens uit Nadje - Puppetji - Alliswell.


you'll never walk alone (< liedje op Youtube).
teks van het deuntje:

When you walk through a storm
Hold your head up high
And don't be afraid of the dark.

At the end of the storm
There's a golden sky
And the sweet silver
Song of a lark.

Walk on through the wind

Walk on through the rain

Though your dreams
Be tossed and blown.

Walk on
walk on

With hope in your hearts

I And you'll never walk alone

You'll never walk alone.

Walk on
walk on

Een einzelg?nger als Marie doet blijkbaar niet meer mee in de waarheidvinding-voetbalmatch sinds haar laatste post op 1 mei:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik zou zeggen: laat ons maar leven en liefhebben.
We mogen er zijn met ons hele hebben en houden. 't is veilig, adem maar.
Het is misschien het enige dat we hier hebben; adem maar....
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 15:41   #216
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

you'll never walk alone (< liedje op Youtube).
teks van het deuntje:

When you walk through a storm
Hold your head up high
And don't be afraid of the dark.

At the end of the storm
There's a golden sky
And the sweet silver
Song of a lark.

Walk on through the wind

Walk on through the rain

Though your dreams
Be tossed and blown.

Walk on
walk on

With hope in your hearts

I And you'll never walk alone

You'll never walk alone.

Walk on
walk on
EN NU MET ZE'N ALLEN!

LOL

(vanaf min 4):www.youtube.com/watch?v=5iLL57puZPM
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 15:58   #217
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
@Waarheidsmurf:...
De vergelijking tussen zelfonderzoek en therapie gaat mank (want het speelt zich op een ander terrein af), maar om even bij die vergelijking te blijven: de vraag is 'wat werkt' en dan niet alleen als oplossing tijdens de therapie sessie of kort er na, maar wat is het blijvend (radicaal, fundamenteel) effect.
Waarheidsmurf had het wel niet over de positieve psychologie-therapiën met hun nadruk op prettige emoties want er zijn momenten waarop ?positief blijven? niet werkt en we door tegenslag worden gedwongen aandacht te schenken aan donkerdere problemen die we liever vermijden of ontkennen.

En dan gaat het om 'verlicht' worden door onze schaduwen mee te nemen.
Dan begint er mogelijk een 'gedegen zelfonderzoek' dan uiteindelijk kan leiden tot een inzicht dat mensen je niet kunnen vertellen. Alleen op het moment dat men een beetje bewust word van het leven zal men God horen, die het tegen de persoon in kwestie zal kunnen vertellen en hij / zij ook op dat moment in staat zal zijn om het te begrijpen. Dus dan luistert hij / zij niet meer naar mensenwoorden... klinkt raar, mensen spreken, maar zeggen geen woorden.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 16:01   #218
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
EN NU MET ZE'N ALLEN!

LOL

(vanaf min 4):www.youtube.com/watch?v=5iLL57puZPM
woohoo! 95,000 Australian fans sing "You'll Never Walk Alone"
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 16:23   #219
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Dat is interessant ...maar hoe doe je dat?

Ik bedoel iemand als ego benaderen is ingaan op zijn zelfbeeld, dus geef je een bevestiging dat dit zelfbeeld werkelijkheid zou zijn.
Ik doe niks (het niet-doen) Het is deel van de vormsverandering (transfiguratie) Ik ken het ego-zijn en het Liefde-zijn. Van daaruit ontstaat er als vanzelf een natuurlijk reageren. Ik weet dat ik het vaak heb over het 'niet-doen', maar het is voor mijzelf ook een fascinerend verschijnsel. Ik ben soms een vreemde voor mijzelf.

Citaat:
Wellicht bedoel je anders en dat geloof ik ook. Maar toch wil ik het punt belichten dat enkel zijn werkelijkheid zien de verlossing betekent voor beide. De waarheid is immers gedeeld(dus onverdeeld) in éénheid. En is alleen waar in die éénheid. Niemand kan het hebben zonder de ander als deelgenoot te zien.Als onmisbaar deel van de werkelijkheid. Dat is een heel ander wereld?
Een mens in ego-toestand sluit zichzelf uit voor de heelheid.
Uiteraard is de ego-mens ook deel van die eenheid.
Maar dat wordt alleen vanuit eenheid gezien.
Vanuit de ego-mens bekeken is die eenheid er niet.

Er zijn dus 2 wijzen van zien. De egomens kijkt met zijn zintuigen naar de geziene wereld. En kan het ongeziene niet zien.

Om het ongeziene te zien is er een vormsverandering van de mens nodig.
Het ego-bewustzijn moet plaats maken voor het Christus-bewustzijn.
Dus dat iedereen 'het' al is (deel van de Waarheid) is weliswaar zo.
Maar gezien vanuit de egomens is dat niet zo.
Het is dus tegelijkertijd wel en niet waar.

Citaat:
Wat je dan ziet is dat alles well is. Altijd geweest is en altijd zal zijn. Deze benadering stoot niet af(uit angst in de verdediging schieten) en zal uiteindelijk alle ego's en zelfbeelden weg schijnen als een schaduw met het Zelf van éénheid, Licht en Liefde.

En anders is het oorlog en zal de strijd losbarsten om het well te maken. Ieder vanuit zijn viewpunt en zelfbeeld en in naam van de waarheid.
Zien dat alles well is kan alleen met het Christusbewustzijn. Dit staat buiten het intellectuele denken. Wie Waarheid zoekt in de woorden van anderen zal het nooit vinden.

Het draait in de realisatie dus nadrukkelijk om de vormsverandering.
Hier hoor ik dan weer weinig over in spiriland. Kennelijk is men niet erg bekend met het fenomeen. En dat is geen probleem, iedereen in de spirituele wereld zoekt. Maar als men denkt dat mentale realisatie 'het' is, dan is het niet zo. Wie de vormsverandering kent zal altijd buiten de strijd om het well staan.
Want er wordt geweten dat de strijd om het well altijd een mentale strijd is (het *ik* dat gelijk wil hebben)
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 May 2015, 16:28   #220
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Het word weer lollig, de teams zijn weer voltallig.

Het vermeende TAV (Traditionele advaita) team bestaat volgens Theo uit Laurens - Rob - Maria
Het vermeende NA (neo-advaita) team, aangevuld door een "ACIM-lid" (jij) bestaat volgens Theo en Laurens uit Nadje - Puppetji - Alliswell.
Gelukkig zit ik in geen enkel team, dat scheelt dan weer!
Theo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.