Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 December 2011, 19:21   #211
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Jammer dat je niet wat verder kijkt en de waarde niet ziet van wat ik schrijf Von, ik bedoel mijn schrijven namelijk zeer serieus.

Verdwijnen is niet eng, verdwijnen wordt eng gemaakt.

E.e.a. terug brengen naar normale proporties kan helpen de engheid er van af te halen. Iedereen slaapt dagelijks en in dat slapen verdwijnt het ik-je waarna het s'ochtens als het weer in de wereld is zegt:" wat heb ik lekker geslapen vannacht."

Bij slapeloosheid ( het ik-je blijft actief ) is bij de meeste mensen, die daar aan lijden, iets wezenlijk belangrijks aan de hand.

Ik begrijp natuurlijk best dat de parallel met het dagdagelijks slapen cq slapeloosheid en het verdwijnen cq aktief blijven van het ik-je gemakkelijk over het hoofd gezien kan worden, omdat het zo'n doodnormale zaak is.

Wanneer mensen bang zijn om te verdwijnen zou de parallel met slapen/slapeloosheid van dienst kunnen zijn want de meeste mensen, uitzonderingen daar gelaten, vinden op die manier verdwijnen op geen enkele wijze ook eng of vervelend ect.

Ik mag wel uitkijken nu want straks ben ik er nog de oorzaak van dat mensen die dit lezen niet meer durven te gaan slapen omdat ze dan verdwijnen naar een plek die vreselijk voor ze is of zo.

Wanneer het dan toch om bewustwording gaat...zou dit een leuke bewustwording kunnen zijn m.i.
Wat ik vervelend is, is dat je helemaal voorbijgaat aan wat ik met mijn bericht heb willen zeggen. Dat er telkens maar strijd wordt geleverd om het juist standpunt. Dat dit altijd dualistisch is en blijft. Ik gaf als voorbeeld mijn ervaring en jij komt meteen met het bericht dat dat helemaal niet bijzonder is, dat mijn ikje het claimt enz.enz. Ik vind dit geen open manier van communiceren, want jij vult het al in, incl. het jaloers op jou zijn.

Citaat:
Thanks dat je mijn aangeven zo op zijn waarde hebt weten te schatten. Ik zal de volgende keer weer met evenveel liefde behulpzaam zijn als jij mij behulpzaam bent in deze.
Wil je hiermee zeggen; voor wat, hoort wat?
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 4 December 2011, 20:57   #212
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von Bekijk bericht
Wat ik vervelend is, is dat je helemaal voorbijgaat aan wat ik met mijn bericht heb willen zeggen. Dat er telkens maar strijd wordt geleverd om het juist standpunt. Dat dit altijd dualistisch is en blijft. Ik gaf als voorbeeld mijn ervaring en jij komt meteen met het bericht dat dat helemaal niet bijzonder is, dat mijn ikje het claimt enz.enz. Ik vind dit geen open manier van communiceren, want jij vult het al in, incl. het jaloers op jou zijn.
Je hebt helemaal gelijk Von, ik was redelijk gevoelloos mbt tot jouw en je mede lotgenoten die last hebben van slapeloosheid. Ik ging idd totaal voorbij aan het gegeven dat voor slapelozen een moment van slapen heel bijzonder is.

ik heb er geen last van vandaar h?

Mijn excuus.

Ik had overigens nog niks ingevult mbt tot die jaloersheid. Ik kan me echter wel voorstellen dat een slapeloze, iemand die moeite heeft met verdwijnen, jaloers zou kunnen zijn op iemand die goed slaapt, geen problemen heeft met verdwijnen. Mss komt dat wel omdat ik eens een vriendin had die moeite had met slapen/verdwijnen en grappenderwijs aangaf jaloers te zijn op mensen die daar geen problemen bij ondervinden.

Citaat:
Wil je hiermee zeggen; voor wat, hoort wat?
Nee
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 4 December 2011, 21:25   #213
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Je hebt helemaal gelijk Von, ik was redelijk gevoelloos mbt tot jouw en je mede lotgenoten die last hebben van slapeloosheid. Ik ging idd totaal voorbij aan het gegeven dat voor slapelozen een moment van slapen heel bijzonder is.

ik heb er geen last van vandaar hé
Gelukkig maar Vagebond, en ik heb er ook geen last van, dus ook niet van jaloersheid. Dus hoe kom je daar bij?
Ik zie ook dat je je posting hebt aangepast; je zei dat je mij de volgende keer met evenveel liefde behulpzaam zou zijn als ik jou,
nu ik daarover vraag of je daarmee bedoelt: voor wat hoort wat?,
antwoord je op iets wat niet meer zichtbaar is.

Wijziging aangebracht door Von op 4 December 2011 om 21:48.
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 01:31   #214
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von Bekijk bericht
Gelukkig maar Vagebond, en ik heb er ook geen last van, dus ook niet van jaloersheid. Dus hoe kom je daar bij?
Von mbt tot die jaloersheid heb ik meen ik al uitgelegt hoe dat zat, zie vorige post. Ik heb en had nog geen invulling gegeven en geeft dat nog niet.

Voor de rest en dat bedoel ik niet lullig Von ben ik nu een beetje in de war geraakt. Jij was toch de gene die schreef maar enkele keren verdwenen te zijn als ik-je? Dat kwam op mij over alsof dat bijzondere gelegenheid was terwijl in mijn idee het niks bijzonders is daar mensen over de hele wereld elke avond hun hoofd ten ruste leggen waarbij hun ik binnen enkele minuten in het niks verdwijnt om een paar uur later weer te verschijnen.

Jij vond dat ik bot reageerde, en niet open communcieerde. Ik heb mijn excuus aangeboden omdat ik idd geen rekening had gehouden met het feit dat voor iemand die zegt maar enkele keren in zijn leven bij momenten verdwenen te zijn het idd een bijzondere en vreugdevolle gebeurtenis is wanneer hij/zij eindelijk mag verdwijnen.

Maar nu zeg je dat je ook elke nacht verdwijnt net als al die andere honderden miljoenen mensen op de aarde die het ook, net als jij en ik, heerlijk vinden om te verdwijnen maar waarvan jij beweerd dat ze daar bang voor zijn of zoiets. Dus hoe zit dat nu Von, want ik snap het niet.

Ik zou zeggen dat mensen die niet kunnen verdwijnen of daar moeite mee hebben ondanks hun verlangen naar dat verdwijnen bang voor iets anders zijn. Mogelijk zijn zij bang voor datgene wat hen bij dat verdwijnen weghoudt. Eerlijk gezegd vind ik dat een logischer verklaring.

Citaat:
Ik zie ook dat je je posting hebt aangepast; je zei dat je mij de volgende keer met evenveel liefde behulpzaam zou zijn als ik jou,
nu ik daarover vraag of je daarmee bedoelt: voor wat hoort wat?,
antwoord je op iets wat niet meer zichtbaar is.
Nee Von ik doe niet aan ruilhandel.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 12:06   #215
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje
'Het denken' kan idd niet anders denken dan in termen als "schuld" (en boete).
Om een voorbeeld te geven van wat ik beschouw als een onzinnige opmerking is bovenstaande opmerking zeer geschikt.

Om te beginnen: "Het denken". Zinledig! "Het denken" bestaat niet. Wel "mijn denken" en "jouw denken".
Misschien ervaar jij je denken als los van jezelf, daar ergens hangend in een of andere "mentale ruimte". Maar misschien ben je wel schizofreen.

Ten tweede: "Kan inderdaad niet anders denken dan in termen van schuld en boete."

Wel... mijn denken kan in ieder geval heel wat anders denken dan schuld en boete.

Als dat met jouw denken het geval is, is dat erg tragisch en moet je misschien eens een psycho-therapeut opzoeken.

En verder... onmogelijk te beantwoorden vragen stellen, zoals die van dit draadje, is niet verboden en daar dan eindeloos over emmeren is voor sommigen misschien een aangename tijd-passering, maar mij interesseert dat niet meer.

Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 18:14   #216
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Om een voorbeeld te geven van wat ik beschouw als een onzinnige opmerking is bovenstaande opmerking zeer geschikt.

Om te beginnen: "Het denken". Zinledig! "Het denken" bestaat niet. Wel "mijn denken" en "jouw denken".
Misschien ervaar jij je denken als los van jezelf, daar ergens hangend in een of andere "mentale ruimte". Maar misschien ben je wel schizofreen.

Ten tweede: "Kan inderdaad niet anders denken dan in termen van schuld en boete."

Wel... mijn denken kan in ieder geval heel wat anders denken dan schuld en boete.

Als dat met jouw denken het geval is, is dat erg tragisch en moet je misschien eens een psycho-therapeut opzoeken.

En verder... onmogelijk te beantwoorden vragen stellen, zoals die van dit draadje, is niet verboden en daar dan eindeloos over emmeren is voor sommigen misschien een aangename tijd-passering, maar mij interesseert dat niet meer.
Beste Mara, of het nu mijn denken, jouw denken of het denken is, het is en blijft dualistisch. Ik verwijs hierbij naar mijn posting #199.
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 19:54   #217
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Von mbt tot die jaloersheid heb ik meen ik al uitgelegt hoe dat zat, zie vorige post. Ik heb en had nog geen invulling gegeven en geeft dat nog niet.

Voor de rest en dat bedoel ik niet lullig Von ben ik nu een beetje in de war geraakt. Jij was toch de gene die schreef maar enkele keren verdwenen te zijn als ik-je? Dat kwam op mij over alsof dat bijzondere gelegenheid was terwijl in mijn idee het niks bijzonders is daar mensen over de hele wereld elke avond hun hoofd ten ruste leggen waarbij hun ik binnen enkele minuten in het niks verdwijnt om een paar uur later weer te verschijnen.

Jij vond dat ik bot reageerde, en niet open communcieerde. Ik heb mijn excuus aangeboden omdat ik idd geen rekening had gehouden met het feit dat voor iemand die zegt maar enkele keren in zijn leven bij momenten verdwenen te zijn het idd een bijzondere en vreugdevolle gebeurtenis is wanneer hij/zij eindelijk mag verdwijnen.

Maar nu zeg je dat je ook elke nacht verdwijnt net als al die andere honderden miljoenen mensen op de aarde die het ook, net als jij en ik, heerlijk vinden om te verdwijnen maar waarvan jij beweerd dat ze daar bang voor zijn of zoiets. Dus hoe zit dat nu Von, want ik snap het niet.

Ik zou zeggen dat mensen die niet kunnen verdwijnen of daar moeite mee hebben ondanks hun verlangen naar dat verdwijnen bang voor iets anders zijn. Mogelijk zijn zij bang voor datgene wat hen bij dat verdwijnen weghoudt. Eerlijk gezegd vind ik dat een logischer verklaring.

Nee Von ik doe niet aan ruilhandel.
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 20:25   #218
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von
Beste Mara, of het nu mijn denken, jouw denken of het denken is, het is en blijft dualistisch.
En dan? Leef jij buiten de wereld der ervaringen misschien.
Ik vrees, dat we, tot de dood ons bevrijdt, binnen dat, wat jij dualisme noemt, verblijven.

Maar gij zijt ook weeral iemand die deze onbenulligheid overstegen heeft zeker?
Dan kunnen we al niet meer communiceren.

Je doet wat de meesten hier doen: in plaats van een argument ernstig te bekijken, de discussie uit de weg gaan door te zeggen: "Ach, voorbij de dualiteit speelt dat allemaal geen rol!", implicerend dat gij ook zo een formidabele zelf-gerealiseerde zijt.
Maar misschien zijt ge alleen maar een onnozele ijdeltuit!

Zo kan ik het ook... maar ik denk liever ernstig over de dingen na.
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 20:44   #219
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Zo kan ik het ook... maar ik denk liever ernstig over de dingen na.
En? Ben je d'r blij mee?
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2011, 20:53   #220
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Zo kan ik het ook... maar ik denk liever ernstig over de dingen na.
Wat is er nou zo moeilijk om je eigen kont schoon te vegen?

Of om de afwas te doen?

Of eten naar binnen te werken?

Of een overhemd te strijken?

Denken is voor de dommen, voor diegene die zich vervelen, voor diegene die aan zichzelf verslaafd zijn, voor diegene die liever in het hoofd leven dan dat ze de werkelijk in durven gaan.
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nu wel of geen vrije wil - karma Jeffreyboender Advaita 71 24 May 2013 21:25


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.