Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 September 2022, 16:32   #211
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik kan nu vaak op pad, weg met de camper of een schip. De natuur, de rust, trekt mij het meest nu. En dan gaat er ook geen laptop mee. En de behoefte om de actualiteit te volgen is sowieso al tot een minimum gedaald. Heerlijk leven zonder tv bijvoorbeeld.
Veel plezier in de natuur, ik ben daar ook veelvuldig te vinden, zei het te voet en niet ver van huis.

Laurens
 
Oud 7 September 2022, 17:38   #212
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Marie je bevestigd mijn juiste keuze je niet langer op het algemeen forum te handhaven. Zelden ben ik zo'n achterlijke muts als jou tegen gekomen. Niet dat het je ontbreekt aan intelligentie want iedereen heeft dezelfde mogelijkheden qua natuurlijk aanwezige intelligentie, die ook in staat is logische gevolgtrekkingen te kunnen maken. Ik heb er niet het geringste vertrouwen in dat je ooit zult gaan ont'dekken 'wat' je bent als dit je uiteindelijke bevindingen zijn geworden (nog afgezien van de omstandigheid dat Bassie je hier door 'een gezegde' over de streep heeft geholpen):

Maar 'weten wat je bent' ambieer je hoogstwaarschijnlijk ook helemaal niet nu je aangeeft 'ik' te hebben gevonden. Om die reden gevoel ik nog maar weinig animo me met je bezig te houden.

Terwijl ik je feitelijk van een ander forum heb binnen gehaald omdat mij jouw kritische geest zo aansprak. Maar je bent maar gaan invullen en zit tot over je oren vol met, niet onderzochte, gedachten die je bent gaan aanbidden en die je zelfs tot je god lijkt te hebben verheven. Het ging van kwaad tot erger, mogelijk zelfs onder invloed van dit forum, waarvoor mijn excuses.

Weet je Laurens, dat, ook dank zij dit forum ik dieper en dieper ben gaan zoeken... Spijtig alleen dat het forum zelf in debiele aannamens is blijven hangen in plaats van verder en verder te zoeken...
Ik heb mijn 'ego' afgebouwd tot de zuivere kern, tot het naakte, niet het ingevulde 'ik' overbleef...
Jullie zijn blijven hangen in het fabeltje dat, omdat dat 'ego' zo beladen is met ingevulde nonsens (iets wat ik totaal niet ontken), dat ego opzij moest gezet worden als onbetrouwbaar en zo vlug mogelijk in de prullenmand gegooid moest worden... waarbij jullie jezelf wijs makend dan te weten wat jullie zouden zijn... Klaar dat jullie niets weten en erger nog weigeren dat in te zien... Zoals al herhaaldelijk aangehaald beroemen jullie zichzelf erop het kind met het badwater weg gegooid te hebben...
En oh wee, degene die dat durft tegen te spreken... Dictatoriaal wordt die dan verbannen tot het land van de dwazen in de zogezegde onmogelijkheid om logisch na te denken, om kritisch na te denken, om überhaupt na de denken...

Het spijt mij Laurens;;; jullie komen de hele tijd af met jullie spiegel... Denk je niet, in eer en geweten, dat het hoog tijd is geworden om je jezelf eens goed in je eigen spiegel te bekijken in plaats van je ogen potdicht te houden roepend dat je zogezegd weet wat je bent... Terwijl je 'wie je bent' verwerpt als zogezegd te persoonsgebonden en dus niet neutraal genoeg...
Het is niet door die persoonsgebondenheid uit te schakelen dat je ook onzijdig zoud zijn geworden...
Het is door die persoonsgebondenheid te ontgroeien en in te zien dat al die persoonsgebondenheid gewoon universeel bij iedereen aanwezig is...
Maar neen, liever uitroeien en denken aangekomen te zijn...
marie is offline  
Oud 7 September 2022, 18:07   #213
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Weet je Laurens, dat, ook dank zij dit forum ik dieper en dieper ben gaan zoeken... Spijtig alleen dat het forum zelf in debiele aannamens is blijven hangen in plaats van verder en verder te zoeken...
Dit forum heeft als inspiratiebron gedegen zelfonderzoek. Je bent op eigen houtje gaan zoeken in een richting die je te pas kwam, waarvan de woorden ontvankelijk moesten zijn voor en inpasbaar in je perceptie. Je hebt niets gedaan van wat hier aanbevolen is om te doen. Er wordt hier NIKS aangenomen, hier worden gedachten onderzocht op waarheid. Het is je alleen voorgehouden niet overal te gaan zoeken maar je te beperken tot jouw aannames en jouw gedachten. Wat je doet is alsmaar meer gedachten produceren, hele quotes vol met verzonnen onzin.

Citaat:
Ik heb mijn 'ego' afgebouwd tot de zuivere kern, tot het naakte, niet het ingevulde 'ik' overbleef...
Dat lijk je goed gedaan te hebben maar je geeft blijk een groot arsenaal aan niet onderzochte gedachten te hebben en filosofeert er maar op los. Dat wekt niet de indruk dat je werkelijk weet wat je bent. Kortom je denkt te zijn aangekomen maar bent dat niet.

Citaat:
Jullie zijn blijven hangen in het fabeltje dat, omdat dat 'ego' zo beladen is met ingevulde nonsens (iets wat ik totaal niet ontken), dat ego opzij moest gezet worden als onbetrouwbaar en zo vlug mogelijk in de prullenmand gegooid moest worden... waarbij jullie jezelf wijs makend dan te weten wat jullie zouden zijn... Klaar dat jullie niets weten en erger nog weigeren dat in te zien... Zoals al herhaaldelijk aangehaald beroemen jullie zichzelf erop het kind met het badwater weg gegooid te hebben...
En oh wee, degene die dat durft tegen te spreken... Dictatoriaal wordt die dan verbannen tot het land van de dwazen in de zogezegde onmogelijkheid om logisch na te denken, om kritisch na te denken, om überhaupt na de denken...
Waarin wij zijn blijven hangen dat laat je maar aan ons over. Wat je hier van ons aanneemt is ook niet het geval, we willen geen ego opzij zetten. Maar hoe vaak is dat al niet gezegd, lees je hier eigenlijk ook wat er niet in je kraam te pas komt? Als je daar oog voor hebt kun je zien wat er 'geweten' wordt en waar het om kennis gaat maar dat kun je niet, je moet in het duister tasten en denken iets over ons te weten. Wij hebben dus geen kinderen met badwater weggegooid, dat is iet wat jij beweerd dat wij gedaan hebben. Het kind waarop je doelt is 'ik' en gezegd is dat ont'dekt kan worden dat er geen ik is. Dat is alles. Het kan ont'dekt worden, het wordt niet beweerd dat dat het geval is, het ont'dekken moet je nog steeds zelf doen. Maar je doet niks, het enige wat je doet is denken dat je wel weet wat er gezegd is maar je zit er qua er gezegd is vele kilometers naast.

Citaat:
Het spijt mij Laurens;;; jullie komen de hele tijd af met jullie spiegel... Denk je niet, in eer en geweten, dat het hoog tijd is geworden om je jezelf eens goed in je eigen spiegel te bekijken in plaats van je ogen potdicht te houden roepend dat je zogezegd weet wat je bent... Terwijl je 'wie je bent' verwerpt als zogezegd te persoonsgebonden en dus niet neutraal genoeg...
Het is niet door die persoonsgebondenheid uit te schakelen dat je ook onzijdig zoud zijn geworden...
Het is door die persoonsgebondenheid te ontgroeien en in te zien dat al die persoonsgebondenheid gewoon universeel bij iedereen aanwezig is...
Maar neen, liever uitroeien en denken aangekomen te zijn...
Ook dat heb je niet goed gelezen. Je denkt alsmaar te weten wat je leest en ziet niet wat er staat. Wij zijn niet afgekomen met een spiegel. Bassie riep spiegeltje, spiegeltje aan de wand en waar dat weer de verkeerde zienswijze is is hij daarop wederom gecorrigeerd. Iets waarmee hij vervolgens vrijwel nooit iets doet. Er volgt geen aanpassing aan wat hij denk want hij onderzoekt niks wat hem wordt aangeboden (net als jij dus) en beweert enige quotes verder weer precies dezelfde onzin. Als gevolg daarvan moet je waarheidlievend als wij zijn telkens in de pen klimmen om gedachten te corrigeren.
 
Oud 7 September 2022, 19:36   #214
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dit forum heeft als inspiratiebron gedegen zelfonderzoek. Je bent op eigen houtje gaan zoeken in een richting die je te pas kwam, waarvan de woorden ontvankelijk moesten zijn voor en inpasbaar in je perceptie. Je hebt niets gedaan van wat hier aanbevolen is om te doen. Er wordt hier NIKS aangenomen, hier worden gedachten onderzocht op waarheid. Het is je alleen voorgehouden niet overal te gaan zoeken maar je te beperken tot jouw aannames en jouw gedachten. Wat je doet is alsmaar meer gedachten produceren, hele quotes vol met verzonnen onzin.
Je hebt niets gedaan van wat hier aanbevolen is om te doen

Dus jij houdt vast aan jouw principe dat waarheid alleen volgens bepaalde lijntjes ontdekt kan worden en alles dat hier verteld wordt, maar niet voldoet aan jouw zo gezegde onderzochte en gevonden resultaten wordt dan maar in de vuilbak gekieperd...
Een groter voorbeeld van zuivere indoctrinatie kan ik moeilijk vinden...
Onderzoek is vrij, volkomen vrij zeker wat het zoeken naar waarheid betreft...
En als je één ding niet kunt zeggen is het dat ik mijn gedachten, mijn beweringen, mijn vaststellingen niet tot het uiterste onderzocht heb op waarheid...
Het gaat jou niet om waarheid, het gaat jou niet om onderzoek naar waarheid; het gaat jou om onderzoek of de juiste regeltjes wel gevolgd zijn en met dat als achtergrond, de juiste regeltjes en de daarbij horende juiste besluiten volgens jou, blijf jij in jouw eigen verhaaltjes hangen...

Citaat:
Dat lijk je goed gedaan te hebben maar je geeft blijk een groot arsenaal aan niet onderzochte gedachten te hebben en filosofeert er maar op los. Dat wekt niet de indruk dat je werkelijk weet wat je bent. Kortom je denkt te zijn aangekomen maar bent dat niet.
Hoe hylarisch steeds weer mij te verwijten dat ik niet zou weten "WAT' ik ben, want ik zou mijn ik niet willen opgeven; terwijl het duidelijker en duidelijker is dat als er één van ons twee is die zijn 'ego' achter zich heeft gelaten dat wel duidelijk ik ben...
"Wat" mag, "wie" niet...
En dat zou het gevolg van degelijk onderzoek zijn...
Laurens kun jij mij zeggen waarom we leven???
Wel als je dat niet weet; hoe kan je hier dan komen vertellen dat je wel zou weten 'wat' je bent... Je weet zelfs niet waarom je bestaat...


Citaat:
Het kind waarop je doelt is 'ik' en gezegd is dat ont'dekt kan worden dat er geen ik is. Dat is alles. Het kan ont'dekt worden, het wordt niet beweerd dat dat het geval is, het ont'dekken moet je nog steeds zelf doen. Maar je doet niks, het enige wat je doet is denken dat je wel weet wat er gezegd is maar je zit er qua er gezegd is vele kilometers naast.
Dat is alles.
Nog niet door dat dat meer en meer dan genoeg is en dat dat geen verder verhaal nodig heeft...
Erger nog omdat ik ontdek heb dat het 'ik' juist het enige is dat wij mensen hebben om te ontdekken wie en wat we zijn...
Maar daarop, gezien jouw leer met zijn indoctrinatie dat je aangekomen zou zijn, jouw verhaal... daarop wil jij niet ingaan; dat vindt jij zelfs niet meer de moeite waard om onderzocht te worden, want jij gelooft te weten dat dat 'ik' naast de kwestie is....

Citaat:
Ook dat heb je niet goed gelezen. Je denkt alsmaar te weten wat je leest en ziet niet wat er staat. Wij zijn niet afgekomen met een spiegel. Bassie riep spiegeltje, spiegeltje aan de wand en waar dat weer de verkeerde zienswijze is is hij daarop wederom gecorrigeerd. Iets waarmee hij vervolgens vrijwel nooit iets doet. Er volgt geen aanpassing aan wat hij denk want hij onderzoekt niks wat hem wordt aangeboden (net als jij dus) en beweert enige quotes verder weer precies dezelfde onzin. Als gevolg daarvan moet je waarheidlievend als wij zijn telkens in de pen klimmen om gedachten te corrigeren.
waarheidlievend als wij zijn

Weet je wat het ergste is??? Nl. dat je je eigen leugens gelooft...
marie is offline  
Oud 7 September 2022, 19:37   #215
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=bS3O5zg290k

Even een muziekje er tussen door...
Altijd lekker, de beat van een 'kloppend' hart

Ben nu deze draad aan het lezen en vind (als persoon in mijn wordende aanwezigheid, de 'zogenaamde ' droom) het gesprek wel grappig.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 7 September 2022, 19:58   #216
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Altijd lekker, de beat van een 'kloppend' hart

Ben nu deze draad aan het lezen en vind (als persoon in mijn wordende aanwezigheid, de 'zogenaamde ' droom) het gesprek wel grappig.
Mensen in het wild bekijken is altijd weer boeiend. De acteurs blijken veelal dan toch weer een eigen willetje te hebben, op elkaar te reflecteren enz enz. Dan moet ik mijn 'spiegeltje spiegeltje' weer schrijven. En dat terwijl zelfkennis in de aard heel eenvoudig is: reflecteer niets.

Het is niet zo dat 'de weg' zo lang is, de mens houdt van dwalen.

(Vermoedelijk van Boni's ziener gejat. Maar het staat zo wijs als ik zoiets zeg/schrijf.).

(Van een ander gejat kan ook nog)
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 7 September 2022, 20:01   #217
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
En kom daarmee aan z'n wensen tegemoet met de welkome bijkomstigheid dat ie in Borneo voor een Orang Utan wordt aangezien
Als het echt zo is dat hij lijkt op een Oerang Utan, dan snap ik de compensatie middels zoiets als zelfkennis ook wel weer, en dat je er dan prat op gaat een bedreigde, onbegrepen diersoort te zijn..

Bassie heeft een kleine naam, en hunkert naar grote faam.

hij ligt echt niet wakker van dit onnozele gelul..
Guido is offline  
Oud 7 September 2022, 20:11   #218
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Als het echt zo is dat hij lijkt op een Oerang Utan, dan snap ik de compensatie middels zoiets als zelfkennis ook wel weer, en dat je er dan prat op gaat een bedreigde, onbegrepen diersoort te zijn..

Bassie heeft een kleine naam, en hunkert naar grote faam.

hij ligt echt niet wakker van dit onnozele gelul..
Nee, niet van dit gelul....maar wel van een stel muggen!
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 7 September 2022, 20:13   #219
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Nee, niet van dit gelul....maar wel van een stel muggen!


..
Guido is offline  
Oud 7 September 2022, 20:26   #220
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Mensen in het wild bekijken is altijd weer boeiend. De acteurs blijken veelal dan toch weer een eigen willetje te hebben, op elkaar te reflecteren enz enz. Dan moet ik mijn 'spiegeltje spiegeltje' weer schrijven. En dat terwijl zelfkennis in de aard heel eenvoudig is: reflecteer niets.

Het is niet zo dat 'de weg' zo lang is, de mens houdt van dwalen.

(Vermoedelijk van Boni's ziener gejat. Maar het staat zo wijs als ik zoiets zeg/schrijf.).

(Van een ander gejat kan ook nog)
Verder lezend, het is duidelijk dat dé? mens van dwalen houdt :)

. Beter goed gejat, dan slecht verzonnen: . Ehm, 'gedegen' zelfonderzoek. ;)
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 05:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.