Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 January 2015, 12:19   #211
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tine Bekijk bericht
Wijziging aangebracht door Gargamel op Gisteren om 23:36.
Reden: Als je bijna de helft in bold gaat zetten gaat de intentie van aandacht verloren, bovendien is het niet om aan te zien zo'n lappendeken. Ik heb de neiging om de mogelijkheid van bold uit te zetten.


Aan Gargamel,
Bovenstaande woorden las ik onder een tekst van mij waarin ik 2 woorden in bold had gezet, die -na posting- door u "ont-bold" werden. Blijkbaar hebt u geen probleem uzelf belachelijk te maken. Het weze u gegund...
Om dezelfde reden als dat bold en hoofdletterwoorden om aandacht schreeuwen is de functie die dat in nog grotere mate doet hier uitgezet. Als je het gebruikt wordt het niet in actie (iets in kleur zetten) omgezet. Zoiets als op een forum aangaande zelfonderzoek de aanbeveling krijgen om zelfonderzoek te doen en dat vervolgens niet doen zo wordt ook de opdracht [COLOR] niet uitgevoerd en zie je alleen staan.

Hiernaar te oordelen ben je dus naast een underline hoofdletterwoorden en bold ook nog een frequente [COLOR] junk, oftewel psychologisch bezien aandacht vraagster/eister.

Ik wilde de bold functie niet uitzetten want het is voor administratieve doeleinde nog wel eens nuttig. Maar als leden dat veelvuldig gaan gebruiken worden alle teksten lappendekens en is het niet meer om aan te zien laat staan nog te lezen. Kun je niet beter gaan onderzoeken waarom je het nodig hebt met 'vette woorden' aandacht te krijgen. Ik heb niet eerder iemand hoeven aanspreken op dat aandacht eisen het is altijd spaarzaam gebruikt.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 12:32   #212
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
hmm, waar heb ik dat nog ergens gelezen?

Oh ja, herinner het me, zie onder...

Derde rode kaart voor mij nu?
Je waagt je graag op gevaarlijk terrein, is je leven niet spannend genoeg?
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 12:36   #213
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht

Voor de wereld vrees ik het ergste want de eerste tekenen zijn er al dat het politiek correct denken en dus de regelrechte censuur het gaan halen en nog versterkt gaan worden totdat de volgende uitbarstingen van volksongenoegen, uitgevoerd door enkele extremisten de goegemeente weer in haar ongelovige grondvesten zal doen daveren...
Er wordt in moslimlanden een strijd gevoerd om mensenrechten, een strijd die wij hier al een paar honderd jaar achter ons hebben liggen en die er in resulteerde dat we een door ons collectief gewenste staat gerealiseerd hebben. Doordat we mensen die daardoor in eigen land niet gewenst meer zijn hier naar toe halen wordt deze strijd hier gestreden. C'est toute.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 12:55   #214
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Er wordt in moslimlanden een strijd gevoerd om mensenrechten, een strijd die wij hier al een paar honderd jaar achter ons hebben liggen en die er in resulteerde dat we een door ons collectief gewenste staat gerealiseerd hebben. Doordat we mensen die daardoor in eigen land niet gewenst meer zijn hier naar toe halen wordt deze strijd hier gestreden. C'est toute.
Ik zie eerder dat in de Moslimlanden er krachten aanwezig zijn, niet om de mensenrechten te promoten maar eerder om ze drastisch terug te schroeven en dat de mensen die naar hier komen, met de hulp van onze mooipraters, het recht opeisen om zichzelf te blijven en van de mensen hier Eisen dat ze zich moeten aanpassen aan hen, ook daar waar dat regelrecht ingaat tegen de mensenrechten en de scheiding van staat en godsdienst.
Wat ik vooral zie is dat het vrije woord, overal, meer en meer wordt uitgehold en teruggedrongen.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 12:58   #215
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wat ik vooral zie is dat het vrije woord, overal, meer en meer wordt uitgehold en teruggedrongen.

Heel het vrije woord? Nee. Een klein forum bleef moedig weerstand bieden aan de overweldigers en maakte het leven van de krachten niet gemakkelijk.
Het zelfkennisforum!
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 12:58   #216
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Om dezelfde reden als dat bold en hoofdletterwoorden om aandacht schreeuwen is de functie die dat in nog grotere mate doet hier uitgezet. Als je het gebruikt wordt het niet in actie (iets in kleur zetten) omgezet. Zoiets als op een forum aangaande zelfonderzoek de aanbeveling krijgen om zelfonderzoek te doen en dat vervolgens niet doen zo wordt ook de opdracht [COLOR] niet uitgevoerd en zie je alleen staan.

Hiernaar te oordelen ben je dus naast een underline hoofdletterwoorden en bold ook nog een frequente [COLOR] junk, oftewel psychologisch bezien aandacht vraagster/eister.

Ik wilde de bold functie niet uitzetten want het is voor administratieve doeleinde nog wel eens nuttig. Maar als leden dat veelvuldig gaan gebruiken worden alle teksten lappendekens en is het niet meer om aan te zien laat staan nog te lezen. Kun je niet beter gaan onderzoeken waarom je het nodig hebt met 'vette woorden' aandacht te krijgen. Ik heb niet eerder iemand hoeven aanspreken op dat aandacht eisen het is altijd spaarzaam gebruikt.
Een mooi voorbeeld van tot wat interpretatie kan leiden want ik heb nog nooit, lees het goed : NOOIT (inderdaad een om aandacht vragend woord!) de color-functie gebruikt; ik was me niet eens bewust van het bestaan van die mogelijkheid. Toen ik jouw woorden onderaan mijn tekst quote, verscheen blijkbaar dat color-gedoe, wat er volgens mij dan alleen maar kan op wijzen dat jij die functie gebruikt hebt bij het aanbrengen van jouw wijziging in mijn tekst.
Ik stuur de boodschap aan mijn adres dus maar rechtstreeks terug aan afzender. Je doet er maar mee wat je wilt. Als ik naar jouw gedrag kijk, zie ik -althans de laatste tijd- voornamelijk iemand met een enorme behoefte aan ingrijpen en labeltjes plakken, wat aan deze zijde als heel erg kinderlijk overkomt. Maar zoals je zélf al opmerkte (zij het door in de verkeerde kant van de spiegel te kijken), aandacht krijg je er inderdaad wel door!
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 13:01   #217
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tine Bekijk bericht
Als ik naar jouw gedrag kijk, zie ik -althans de laatste tijd- voornamelijk iemand met een enorme behoefte aan ingrijpen en labeltjes plakken, wat aan deze zijde als heel erg kinderlijk overkomt.

Dan heb je voorheen niet goed gekeken. Ik vind juist dat Renoir gegroeid is sinds ik hem leerde kennen. Het willen sturen wordt minder. En uiteraard behoeft een forum moderatie, die ruimte moeten we hem geven.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 13:49   #218
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik zie eerder dat in de Moslimlanden er krachten aanwezig zijn, niet om de mensenrechten te promoten maar eerder om ze drastisch terug te schroeven en dat de mensen die naar hier komen, met de hulp van onze mooipraters, het recht opeisen om zichzelf te blijven en van de mensen hier Eisen dat ze zich moeten aanpassen aan hen, ook daar waar dat regelrecht ingaat tegen de mensenrechten en de scheiding van staat en godsdienst.
Wat ik vooral zie is dat het vrije woord, overal, meer en meer wordt uitgehold en teruggedrongen.
Dat is iets meer genuanceerder maar komt wel zo'n beetje op hetzelfde neer.
  Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 13:49   #219
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
@Puppetji: Je waagt je graag op gevaarlijk terrein, is je leven niet spannend genoeg?
Ik leef gevaarlijk, onstuimig en vol passie alsof elke dag men laatste is.
Ik dans als Zorba de Griek en ben wijs als de Boeddha.

Zo meteen op mijn 1200cc motor de natte weg op.
ReadU later.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 13:50   #220
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik leef gevaarlijk, onstuimig en vol passie alsof elke dag men laatste is.
Ik dans als Zorba de Griek en ben wijs als de Boeddha.

Zo meteen op mijn motor de natte weg op.
ReadU later.
En je begrijpt ook dat dat consequenties heeft dat gevaarlijk leven?
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.