Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 May 2013, 21:50   #211
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is nog niet eens het begin. Het met elkaar eens zijn is dat niet een nogal lafjes gedoe ? Draait het erom of we het met elkaar eens kunnen zijn ?
Als alles één is, non-dualiteit, zijn we het dan ook niet vanuit de aard van de zaak 'eens'? Of is dit zo'n typische vraag van een groentje?

Renoir, ik ben oprecht benieuwd hoe het is om je werkelijk de advaita-principes te hebben eigen gemaakt. Ik sta er als volgt in:
a) Ik ben er nog zodanig ver van verwijderd dat het voor mij niet te bevatten, te begrijpen, voor te stellen is.
b) Advaita bestaat niet, het is een luchtkasteel.

Om maar even aan te geven? Ik neem jouw intentie zeer serieus, dat staat buiten kijf.
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:50   #212
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Die vergelijking gaat volkomen mank, en je weet het. Natuurlijk trek je je kind weg voor een aanstormende vrachtwagen. Ik zou het zelfs met de hond of de kat doen. En dan hoeft ie ook nog geeneens van mezelf te zijn. Dat is een natuurlijke reactie.
Dus je impulsieve reactie klopt niet.

Citaat:
Uiteraard is het een natuurlijke reactie om je kind tegen narigheid, in welke vorm dan ook, te willen beschermen. Dat bestrijd toch niemand? Maar dat kan toch uiteindelijk niet anders dan gepaard gaan met het besef dat dat niet in jouw handen ligt? Het lot van jouw kind. Dat het zijn/haar eigen weg moet gaan, en dat het door ziekte, rampen en narigheid getroffen kan worden, door zaken die buiten jouw bereik en invloedssfeer liggen?
Dus je ondoordachte reactie behoeft nu een rectificatie, dus waarom zoiets zonder die toelichting zomaar in eerste instantie beweren ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:51   #213
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik denk zo maar dat je dan de controle dat te zijn van je in die hoedanigheid denkt kwijt raakt. Daarom kan Niets er ook niet tegen hij moet weten tegen wie hij het heeft om de boel op een rijtje te kunnen blijven houden.
Het enige waar Niets wat tegen heeft is, dat als iemand zich verschuilt onder een ander account, deze persoon een verborgen agenda heeft. Iemand die de Waarheid (de echte) kent, kent alleen maar onvoorwaardelijke betrouwbaarheid. Die heeft niet meerdere accounts nodig.

Ik had al vrij snel door dat jij de boel manipuleert, Renoir. Uiteraard kan ik niet zien wie er allemaal achter een account schuilen. Ook is er de mogelijkheid dat 2 personen onder 1 account schuilen?..

Maar ik had wel gezien dat jij zelfs mijn reacties manipuleerde. Als die zogenaamde waarheid van jou echt waar was, dan zou je al die trucjes niet nodig hebben.

Verder ben ik in conclaaf met de mening die ik op het scherm lees. Van wie die afkomstig is, doet er niet zo toe. Ik reageer op een stukje tekst en dat is het.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:52   #214
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ik plaagde waarschijnlijk maar Lily.

Mij zegt ene Aart of Lily namelijk niets meer.

Het enige wat ons onderscheid is waarschijnlijk wat lichamelijke elementen en wat er mogelijk bedacht wordt, toch?

Ik zie enkel 1 pot Nat.

Maar van mij mag je de enige ware Lily zijn hoor.

Laat mij maar op die roze wolk waar er enkel het basis element gezien wordt zonder dat het gezien wordt.
Zonder ego en daarom in een roze wolk.
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:55   #215
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat klopt. En diezelfde Liefde heeft mij tot een instrument gemaakt om daar uitdrukking aan te geven.
Dat gaat helemaal vanzelf daar hoef je niet tussen te gaan zitten, maar er is ook niet van je gevraagd om uitdrukking aan je gedachten en ideeën te geven en deze als waarheid de wereld in te slingeren. Dus beschouw en wees op een natuurlijke, niet gekunstelde, manier wijs.

Dan doe je recht aan je ware aard, en dat ben je vaak genoeg. Meestal als je na een poos van retraite weer op het forum terug komt. Dan lees ik je graag, maar het duurt meestal niet lang en dan nemen de hersenen het weer van je over.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:56   #216
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Als alles één is, non-dualiteit, zijn we het dan ook niet vanuit de aard van de zaak 'eens'? Of is dit zo'n typische vraag van een groentje?

Renoir, ik ben oprecht benieuwd hoe het is om je werkelijk de advaita-principes te hebben eigen gemaakt. Ik sta er als volgt in:
a) Ik ben er nog zodanig ver van verwijderd dat het voor mij niet te bevatten, te begrijpen, voor te stellen is.
b) Advaita bestaat niet, het is een luchtkasteel.

Om maar even aan te geven? Ik neem jouw intentie zeer serieus, dat staat buiten kijf.
IK hoop dat er een gesprek ontstaat hieruit.

Je laatste zin vind ik heel mooi en oprecht.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:56   #217
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zoals het hier beoefend wordt niet.
Mogelijk is dat wel 'de kracht' van dit forum en is de behoefte aan Zelfkennis anders/minder dan het forum aan mogelijkheid biedt/intentie heeft.

Ik ben bezig met het ontwikkelen van bewustheidspillen.

Ik heb ze getest op apen en verdomd de pillen werken, er zitten vanuit Artis hier zelfs wat apen op het forum.

Volgende week zitten ze bij Pauw en Witteman (heet dat geloof ik).

De pest is enkel dat geen mens tot op heden de pillen slikken wil.

Wat een kolder he.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 21:58   #218
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Mogelijk is dat wel 'de kracht' van dit forum en is de behoefte aan Zelfkennis anders/minder dan het forum aan mogelijkheid biedt/intentie heeft.

Ik ben bezig met het ontwikkelen van bewustheidspillen.

Ik heb ze getest op apen en verdomd de pillen werken, er zitten vanuit Artis hier zelfs wat apen op het forum.

Volgende week zitten ze bij Pauw en Witteman (heet dat geloof ik).

De pest is enkel dat geen mens tot op heden de pillen slikken wil.

Wat een kolder he.

Dan moet je veel geld voor die pillen vragen, dat maakt ze interessanter.

Zijn het blauwe pillen?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 22:01   #219
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dus je impulsieve reactie klopt niet.



Dus je ondoordachte reactie behoeft nu een rectificatie, dus waarom zoiets zonder die toelichting zomaar in eerste instantie beweren ?
Nogmaals, mijn reactie was NIET ondoordacht. Dus ook niet impulsief. Hij behoeft voor mij geen rectificatie. De behoefte is van jou. Blijkbaar heb/had jij behoefte aan toelichting, omdat je mij in eerste instantie, niet begreep. En ik was van mezelf uit gegaan.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 22:02   #220
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Dan moet je veel geld voor die pillen vragen, dat maakt ze interessanter.

Zijn het blauwe pillen?
Roze en zo groot als een bowlingbal.
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.