Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 April 2021, 15:59   #2201
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Mooi om lezen dat je dat nu kan verwerken.
Thanks, het is aardig dat je dat zegt Darsho.

Voor de rest wil ik er niet zoveel over kwijt eerlijk gezegd..

Wijziging aangebracht door Vagebond op 12 April 2021 om 23:42.
Reden: Van gedachte veranderd over wat ik wel en niet wil delen, vooral wat ik niet wil delen eigenlijk.. dus e.e.a verwijderd.
Vagebond is offline  
Oud 12 April 2021, 16:35   #2202
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Heeft hij tegen jou gezegd dat jij hem zo moet noemen?
Met twee maten meten=inconsequent (goed geschreven deze keer)
Dat heet uitdagen, is wat ego doet..
Hij heeft bij herhaling zelf de naam Boni geÏntroduceerd en inderdaad zoals Rob zegt tegen het gebruik er van niet geprotesteerd. De reden om nu eindelijk eens een naam te hebben die al die anderen dekt is een fijne bijkomstigheid.
 
Oud 12 April 2021, 16:39   #2203
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En dan gaat hij jou ook geven wat jij geeft, en dan vind jij dat er grenzen van fatsoen overschreden worden, en ga jij melding maken, en jouw melding wordt wel serieus genomen, en dan, en dan, en dan..
Je begrijpt kennelijk niks van de gebruiken hier in Nederland en hebt kennelijk ook geen notie van de chronologie van de omstandigheden. Wanneer ergens (voor jou aangevuld met binnen alle redelijkheid) bezwaar tegen wordt aangetekend geef je daar gehoor aan. Rob geeft (veel eerder dan dat dit voorval plaats vindt) aan bezwaar te hebben dat hij door Darsho Robbie wordt genoemd en deze Darsho gaat gewoon door. Sterker nog hij tergt Rob tot het uiterste. Rob gebruikt Boni voor Darsho omdat hij dat zelf ook doet. Darsho geeft niet aan bezwaar te hebben tegen het gebruik van Boni. Rob blijft dan ook Boni gebruiken en krijgt geen enkele reactie van afkeur.

Zoek de verschillen.

Om welke redenen bestudeer je Ouspenski en Gurdjieff eigenlijk waar je de normale intermenselijke verhoudingen niet eens kent, kunt inschatten en of interpreteren.
 
Oud 12 April 2021, 16:58   #2204
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoi Bassie,

Natuurlijk ik begrijp dat dit hele intermezzo zo op het oog aan de oppervlakte zinloos lijkt en niets te maken heeft met waarheidvinding en/of zelfonderzoek, toch wil ik je daarin tegenspreken dat heeft het namelijk wel omdat het gebeurd en het gaat dieper dan je op het eerste oog zou denken iets waar ik nu niet dieper op kan in gaan. Alles wat gebeurd, hoe klein en/of nietszeggend, zinloos iets op het oog ook lijkt, bied een kans om tot waarheid te komen wanneer je er oog voor hebt en/of open voor wilt zijn.

Dit wat hier gebeurd is belangrijk en reikt verder voor meerdere mensen, belangrijker en verder dan je denkt. ik vind het jammer dat jij omdat het jou niks zegt dat wat wat het zegt onmiddellijk dismissed.

Ik zou het fijn vinden...


...

Ik zie een never ending herhalen van zetten van 3 mensen.
Als jij weet dat het een spiegelpaleis is, waarom dan nog mee doen met spiegelen? Ook Miha en Boni zijn gebaat bij zelfonderzoek. Mochten jij of ik wat op hebben met Miha en/of Boni dan kan dat alleen over zelfonderzoek gaan. Immers: alleen het 'ik' is in staat om te lijden of om psychische problemen te hebben.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 12 April 2021, 17:19   #2205
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Echt lieve Mihaela, je kijkt door je eigen gekleurde bril en meet mijn reactie af aan die van jezelf. Ik heb niks anders dan om je te vertellen hoe ik er in sta: ik heb niks tegen Boni. Ook al denken Boni en jij daar anders over. Dat mag, ik reageer op de inhoud.

En zeker kan ik geraakt worden, zoals ik al eerder heb aangegeven. Als het gaat om mijn overleden lief b.v. Of over a-sociaal gedrag (van Boni) dat maakt dat andere deelnemers zich hier niet meer veilig voelen om deel te nemen. En zo zijn er nog wel wat zaken die mij kunnen raken. Geen probleem.
Hoi Rob, ik geloof best dat jij een net mens bent volgens de maatschappelijke maatstaven , maar wat betreft bewustwording omtrent 'Rob', de persoon die jij hier laat zien, vind ik jou niet zo bewust..
Ik zie jou stug voor je mening opkomen, maar ik zie jou nooit jezelf afvragen of het ook aan jou zou kunnen liggen. De middenweg ontgaat je.

Je schept een bepaald sfeertje als je Nadje erbij haalt, het komt zelfs een beetje manipulatief over, en een tikje schijnheilig als je je bedenkt dat jij nu iemand anders hebt die je naam liefkoost.
Het is je gegund dat jij weer iemand anders hebt gevonden, maar het brengt alles in een ander licht. Is wat bij mij opkwam tijdens de hele situatie toen.

Jij en Boni zijn heel verschillend. De ene is speels, en regelmatig gaat hij over de (denkbeeldige)grens van het burgerlijke, en jij bent een tikje onbuigzaam in jouw beeld van wat mag en wat niet.
Ik kan jullie beide irritant vinden op zijn tijd eigenlijk, maar ik besef dat mensen heel verschillend zijn. Wij hebben allemaal een persoonlijkheid gevormd, en dat kan heel erg verschillen, waardoor de mensen van dit forum, in real bv, helemaal niets gemeenschappelijks met elkaar hebben.
Hier op het forum zitten we met elkaar opgescheept..
Dat tussen jullie botst is het onvermijdelijk. Zoals ik al vaak heb gezegd, ik vind dat jullie beiden steeds naar de botsingen toewerken. Geen van beiden kan op dit moment anders. Het ontbreekt aan een diepere mate van 'bewust zijn' van eigen gedrag/houding en oorzaak en gevolg.

Dat laatste, dat men zich niet veilig voelt, zoals ik al eerder zei, er zullen ook veel mensen zijn die door jouw houding dit forum niet kiezen.
Als men zegt: Ik kom niet meer op het forum door Boni, en jij haalt dat steeds bij als argument, om je punt te maken, lijk me weer een sterke manipulatie, want er zijn er zo veel mogelijkheden om hem niet te lezen. Ik vind het zwak.
Mihaela is offline  
Oud 12 April 2021, 18:36   #2206
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jij en Boni zijn heel verschillend. De ene is speels, en regelmatig gaat hij over de (denkbeeldige)grens van het burgerlijke, en jij bent een tikje onbuigzaam in jouw beeld van wat mag en wat niet.
Je hebt kennelijk een neiging om, overigens een nogal bekend fenomeen bij vrouwen, te bezwijken voor kinderlijke naÏviteit. Je moet het onbeschermde kind onder je hoede nemen.

Citaat:
Dat laatste, dat men zich niet veilig voelt, zoals ik al eerder zei, er zullen ook veel mensen zijn die door jouw houding dit forum niet kiezen.
Bij een ongeleid projectiel als Boni voelen mensen zich minder op hun gemak dan bij een vertrouwd aanvoelende stabiliteit zoals te vinden bij Rob.

Citaat:
Als men zegt: Ik kom niet meer op het forum door Boni, en jij haalt dat steeds bij als argument, om je punt te maken, lijk me weer een sterke manipulatie, want er zijn er zo veel mogelijkheden om hem niet te lezen. Ik vind het zwak.
Wanneer ik op zoek zou zijn naar een forum met de intentie te weten te komen wat ik ben zou ik alleen maar afgeschrikt worden door zo'n figuur als Boni. Aangezien dit een forum is met die doelstelling is Boni afschrikwekkend voorbeeld, allesbehalve een uithangbord. Het is verder ook geen kwestie van hem dan maar niet lezen. Ook al zou je hem volkomen negeren dan nog wordt je betrokken bij zijn manipulaties, het vormen van groepen, aanzetten tot afkeuring van leden, het wegzetten vanuit een aandoening, het worden geconfronteerd met uitlatingen uit het verleden die buiten de context worden geplaatst zoals van oorsprong bedoeld. Boni is een pain in the ass.
 
Oud 12 April 2021, 19:46   #2207
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Boni is een pain in the ass.
Wat waardeer je in hem?
Mihaela is offline  
Oud 12 April 2021, 21:19   #2208
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Volgens mij was dit een mooie kans voor je om dat wat je vindt en denkt eerst te onderzoeken voordat je dit bericht zou gaan plaatsen. Jammer dat je zelfs dit minimale zelfonderzoek niet hebt gedaan. En wat je ook had kunnen doen is vragen stellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Rob, ik geloof best dat jij een net mens bent volgens de maatschappelijke maatstaven , maar wat betreft bewustwording omtrent 'Rob', de persoon die jij hier laat zien, vind ik jou niet zo bewust..
Ik zie jou stug voor je mening opkomen, maar ik zie jou nooit jezelf afvragen of het ook aan jou zou kunnen liggen. De middenweg ontgaat je.
Je vergist je. Dat je dat zelf niet doet is tot daaraantoe. Maar het is mijn natuur om dat te doen.
Het is een ernstige vergissing als je schrijft dat je 'mij niet zo bewust vindt'. Dat is namelijk het stuk waar je zelf mank gaat.

Neem je wel eens afstand van jezelf? Dat je actief in de rol van de waarnemer gaat, waarbij Mihaela met alle aspecten van haar verschijning (denken, voelen, gedachtes, meningen, overtuigingen, oordelen) wordt waargenomen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je schept een bepaald sfeertje als je Nadje erbij haalt, het komt zelfs een beetje manipulatief over, en een tikje schijnheilig als je je bedenkt dat jij nu iemand anders hebt die je naam liefkoost.
Het is je gegund dat jij weer iemand anders hebt gevonden, maar het brengt alles in een ander licht. Is wat bij mij opkwam tijdens de hele situatie toen.
Nee. Je vergist je. Opnieuw.
Ik kom op Nadje uit, omdat je (weer, voor de zoveelste keer) begint over geraaktheid.

Ik doe dat niet graag, maar je stuurt eropaan door erover te beginnen (want die situatie, waarin ook Nadje aan de orde kwam, daar werd het item geraaktheid ingebracht). Het lijkt er op (klopt dat?) dat je eigenlijk vindt dat geraaktheid niet zou mogen?

Ik heb er namelijk niks op tegen, in de voorbeelden die ik noem. Ik word wel eens als een verstandelijk mens neergezet, maar dat is maar de helft van het verhaal. Ik ben ook een gevoelig mens. In de vorm waarin ik verschijn. En ik ben daar heel tevreden mee.

Het is mij gegund, zeg je. Fijn Mihaela. Wat wil je hier mee zeggen ? Want je zegt er meteen achteraan dat het feit dat ik iemand anders heb gevonden alles in een ander licht brengt. Je gebruikt zelf het woord schijnheilig. In welk ander licht dan? Graag een toelichting.

Ik zal openhartig zijn, met alle risico van dien. Ja, het is mogelijk om met liefde en respect een overleden geliefde te eren en te herinneren en tegelijkertijd een nieuwe liefde in het leven te verwelkomen. Ik zou daar (met alle liefde) meer in detail over kunnen vertellen maar daar is het nu niet het moment voor. En dat is des te meer mogelijk (een nieuwe liefde verwelkomen) omdat ik met Nadje daarover in het laatste uur van haar leven dat we samen hadden (op haar initiatief) heb gesproken. Mijn hoofd stond daar toen in de verste verte niet naar, maar ik ben nu blij dat zij het onderwerp ter sprake heeft gebracht.

Reageer nog eens, maar dan nu met een verhaal wat je goed onderzocht hebt, wat echt van jou is en waar ook wat 'echtheid' uit blijkt.
Rob is offline  
Oud 12 April 2021, 23:02   #2209
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Hoi Rob,
Vraag jij je af of in jouw wisselwerking met (nu)Darsho, door hem te benaderen zoals jij het doet, ook een bijdrage kan leveren aan het conflict dat steeds gaande is?
Zie jij iets 'scherps' of uitdagend in jouw houding naar hem toe, dat aan het ontstaan van spanning aan zijn kant zou kunnen bijdragen? Of een reden (oorzaak) geven zodat hij vervolgens zo reageert (gevolg)?
Mihaela is offline  
Oud 12 April 2021, 23:13   #2210
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht

Reageer nog eens,.
Kom ik hier op terug..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.