15 April 2021, 13:37 | #2281 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik ga met zinniger dingen bezig houden want ik heb hier al te veel tijd en energie verspilt, ik groet jullie... |
|
15 April 2021, 13:49 | #2282 | |
Actuaris
|
Citaat:
Maar ja, kun je zonder drama? Dat is de vraag ... En nee, niet die vraag hier beantwoorden. Maar dit even meenemen naar je eigen draadje en mij dan daar antwoorden. Ik zal hier niet meer op jou reageren. Dit consult kost 125,00 euro. Dat is het vriendentarief. |
|
15 April 2021, 14:07 | #2283 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ps: Ik ga zelf geen nieuwe bullshit draad aanleggen want ik ben hier al weer veel langer dan ik überhaubt van plan was omdat ik idd. Rob zo stom was me weer mee te laten zuigen in een bullshitstroom die ik nu juist graag had willen vermijden...dus ik ga nog wat dingetjes afhandelen mocht er van Bassie en/of Sam nog tekst aan mijn adres komen daarna ben ik weer weg hier...en ga me off line als lukker wel weer mateloos irriteren en daar mee aan de gang en maar hopen dat ik de volgende keer me niet meer laat verleiden tot het uitstorten van mijn hart over wat ik waarneem en accepteren...., want het is tot op zekere hoogte alleen maar afleiding. Dat het nergens toe lijd laat ik ter jouwe verantwoording in ben in elk geval wel aan het werk met vallen en op staan. Wat de andere doet? Mij een biet... Ja ja, ik ben al weg hier, toedeloe... Wijziging aangebracht door Vagebond op 15 April 2021 om 17:50. |
|
15 April 2021, 14:26 | #2284 |
Jubilaris
|
De vele uitingen van een arena
15 April 2021, 14:27 | #2285 |
Kasuaris
|
En zullen we dan nu het podium van deze draad weer aan de eigenaar gunnen Rob?
|
15 April 2021, 14:43 | #2286 | ||
Jubilaris
|
De rare fratsen van bewustzijn..
Citaat:
Citaat:
15 April 2021, 17:39 | #2287 | |
Kasuaris
|
Ik maak alvast een begin..
Citaat:
Eigenlijk ik zag tijdens het gesprek nét ook, dat jij weer een stuk laat zien, die jij bij jezelf oké vind. Namelijk, jij wordt getriggerd, en reageert. Bepaalde reactie van jezelf vind jij het niet kunnen, en zeg jij sorry voor, en dan vervolgens vind jij het wel kunnen, terwijl in je woorden dezelfde boodschap in zet, en dat hetzelfde effect heeft op de ander. Je kan wel zeggen dat de eerste keer jij uit geraaktheid reageerde, en vond dat te ver gaan, maar dat jij vervolgens wel achter je tweede reactie stond. Ik vond ze beide passend bij de situatie, maar dan blijft alsnog de vraag: zegt dat niets over jou? Ik vind het een triggie stuk. Dit is wat ik jou al jaren probeer te laten zien, hoe ik het zie dan! Als je weet hoe iemand reageert, maar je doet het toch, is dat niet ook een eigen verantwoordelijkheid? Trouwens, als ik op haar reageer vind jij dat dom, wat is het verschil met jouw reactie nu? Kijk, ik weet hoe zij gaat reageren, het is algemeen bekend, M is nu roodlapje voor haar. Maar jij net zo goed, ze vertrouwt je woorden net zo veel, dus eigenlijk is het net zo 'slim' wat je deed. Maar jij vind dat jij dat wel moet kunnen? Of kan jij, net als ik, het niet helpen?Wat is volgens jou het verschil? Niet alleen maar in de reactie, maar ook wat betreft jij of ik in dit geval? Ik weet dat ik dat doe, omdat het voor mij nog 'work in progress ' is. Ik vind het al steeds overzichtelijker namelijk, maar het zegt mij nog steeds iets. Goed, ik wijk te veel af. Er zijn nog een paar stukken in de maak.. |
|
15 April 2021, 17:50 | #2288 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Iedereen beschouwd zijn denkwijze en zijn zelfonderzoek als passend in de doelstellingen, als jij daar anders over denkt, of de baas van het forum, dan is het aan jou/ hem om daar in te handelen. Steeds tegen mensen roepen dat ze niet binnen de gewenste doelstellingen schrijven, of ze dat proberen tot het verstand te brengen, zegt iets over jou/ hem uiteindelijk. Jullie draaien de rollen om, en schuiven de verantwoordelijkheid bij de ander. De vraag is: wat doet het met jou? Daarin vind ik jou steeds verzuimen. Men blijft hoe dan ook reageren zoals men passend vindt, dus ben jij bezig om mensen te heropvoeden dan? Jij weet inmiddels dat men zich daar niets van aantrekt, en toch blijf je er tegen in gaan. |
|
15 April 2021, 17:58 | #2289 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Jij sta jezelf toe om te reageren uit triggers. Ik heb het niet over een echte grote irritatie, maar een soort van lichte opwelling. Kleine ongenoegen, simpele dingen die niet gaan zoals jij wilt. Het woord 'indulg' komt in me op. Het is een stuk dat jij steeds rechtvaardigt bij jezelf. Je staat jezelf toe, en praat het ook goed. Eigenlijk heeft het niets met de ander te maken, maar met jouw eigen irritatie,en jouw overtuiging dat jij dat mag. Als dat zo is, waarom vind jij dat ? Als jij dit aangaat bij jezelf, verras jij jezelf. |
|
15 April 2021, 18:14 | #2290 |
Kasuaris
|
Ik ben op de helft.
|