Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 April 2021, 13:37   #2281
Vagebond
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Jammer joh, heb je weer niks bijgeleerd, alles voor niks geweest.

Maar dan moet je niet raar opkijken dat je nog weer een draai om je oren krijgt. En dan kun je weer in een hoekje gaan zitten piepen. En zo hou je je drama zelf in stand.

Het is niet voor niks dat ik zeg dat je eens een keer naar een psych zou moeten gaan ...
Rob stop gewoon met nog meer olie op het vuur te gooien, ga lekker verder babbelen met Mihaela want jullie hebben mekaar helemaal gevonden als het over jullie ideeën over vagebond gaat, mijn tijd zal het verder wel duren.

Ik ga met zinniger dingen bezig houden want ik heb hier al te veel tijd en energie verspilt, ik groet jullie...
Vagebond is offline  
Oud 15 April 2021, 13:49   #2282
Rob
Actuaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Rob stop gewoon met nog meer olie op het vuur te gooien, ga lekker verder babbelen met Mihaela want jullie hebben mekaar helemaal gevonden als het over jullie ideeën over vagebond gaat, mijn tijd zal het verder wel duren.
Doe nou eens niet zo dom, Vagebond. Ik ben niet tegen jou en voor Mihaela en ook niet andersom. Het is gewoon dom van je en vragen om moeilijkheden als je hier weer je lange tirades af gaat steken of überhaupt met iemand in gesprek gaat. Er zijn andere draadjes, en je eigen draadje. Laat iemand met wie het niet wil boteren met rust. En dat geldt ook voor Mihaela. Ze zou beter niet op je kunnen reageren, want dat is ook dom en haalt niks uit. Dus als je je nu iets slimmer gaat gedragen, is het leven wat overzichtelijker en minder pijnlijk voor je.

Maar ja, kun je zonder drama? Dat is de vraag ...

En nee, niet die vraag hier beantwoorden. Maar dit even meenemen naar je eigen draadje en mij dan daar antwoorden. Ik zal hier niet meer op jou reageren.

Dit consult kost 125,00 euro. Dat is het vriendentarief.
Rob is offline  
Oud 15 April 2021, 14:07   #2283
Vagebond
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Doe nou eens niet zo dom, Vagebond. Ik ben niet tegen jou en voor Mihaela en ook niet andersom. Het is gewoon dom van je en vragen om moeilijkheden als je hier weer je lange tirades af gaat steken of überhaupt met iemand in gesprek gaat. Er zijn andere draadjes, en je eigen draadje. Laat iemand met wie het niet wil boteren met rust. En dat geldt ook voor Mihaela. Ze zou beter niet op je kunnen reageren, want dat is ook dom en haalt niks uit. Dus als je je nu iets slimmer gaat gedragen, is het leven wat overzichtelijker en minder pijnlijk voor je.

Maar ja, kun je zonder drama? Dat is de vraag ...

En nee, niet die vraag hier beantwoorden. Maar dit even meenemen naar je eigen draadje en mij dan daar antwoorden. Ik zal hier niet meer op jou reageren.

Dit consult kost 125,00 euro. Dat is het vriendentarief.
Wie is hier nu dom Rob, had je niet gewoon je mond kunnen houden. En voor de goed orde ik heb geen eigen draadje waar ik deze bullshit in kwijt wil. Mijn persoonlijke draadje is om zeep geholpen vanwege door mij ongewenste tirades die ook gewoon door gingen terwijl toch had gevraagd dat na te laten en nu ligt dat draadje er verlaten bij en dat blijft ook wat mij betreft dus wanneer je daar iets wilt schrijven ga gerust je gang maar ik beschouw dat dan niet als aan mij gericht want het is zoals gezegd mijn huis niet meer...

Ps: Ik ga zelf geen nieuwe bullshit draad aanleggen want ik ben hier al weer veel langer dan ik überhaubt van plan was omdat ik idd. Rob zo stom was me weer mee te laten zuigen in een bullshitstroom die ik nu juist graag had willen vermijden...dus ik ga nog wat dingetjes afhandelen mocht er van Bassie en/of Sam nog tekst aan mijn adres komen daarna ben ik weer weg hier...en ga me off line als lukker wel weer mateloos irriteren en daar mee aan de gang en maar hopen dat ik de volgende keer me niet meer laat verleiden tot het uitstorten van mijn hart over wat ik waarneem en accepteren...., want het is tot op zekere hoogte alleen maar afleiding.

Dat het nergens toe lijd laat ik ter jouwe verantwoording in ben in elk geval wel aan het werk met vallen en op staan. Wat de andere doet? Mij een biet...

Ja ja, ik ben al weg hier, toedeloe...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 15 April 2021 om 17:50.
Vagebond is offline  
Oud 15 April 2021, 14:26   #2284
Darsho
Jubilaris

Darsho's schermafbeelding

Standaard De vele uitingen van een arena

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
...Want een arena kent vele uitingen, en vanuit veel hoedanigheden.

Oud 15 April 2021, 14:27   #2285
Vagebond
Kasuaris

Standaard

En zullen we dan nu het podium van deze draad weer aan de eigenaar gunnen Rob?
Vagebond is offline  
Oud 15 April 2021, 14:43   #2286
Darsho
Jubilaris

Darsho's schermafbeelding

Standaard De rare fratsen van bewustzijn..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En zullen we dan nu het podium van deze draad weer aan de eigenaar gunnen Rob?
De rare fratsen van bewustzijn..
Citaat:
... tot bewustzijn me evt toch weer deze kant uit stuurt, laat ik hopen van niet, niet meer hier te schrijven...

Vagebond 7 jan. '21
Oud 15 April 2021, 17:39   #2287
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Ik maak alvast een begin..
Citaat:
Ik kan je vraag moeilijk beantwoorden omdat je uitgaat van een bepaalde kijk die ik niet deel. Je ziet een conflict dat gaande is. Zo zie ik het niet. Het eerste wat je nu vermoedelijk denkt (?) is dat ik gek geworden ben, in een enorme ontkenning zit en ontzettend onbewust ben. Ik weet wel wat je bedoelt maar ik zie het zo (echt!) niet.
Het is niet een kwestie van 'gek geworden', maar eerder van :niet echt bewust zijn van wat jou drijft.
Eigenlijk ik zag tijdens het gesprek nét ook, dat jij weer een stuk laat zien, die jij bij jezelf oké vind. Namelijk, jij wordt getriggerd, en reageert.
Bepaalde reactie van jezelf vind jij het niet kunnen, en zeg jij sorry voor, en dan vervolgens vind jij het wel kunnen, terwijl in je woorden dezelfde boodschap in zet, en dat hetzelfde effect heeft op de ander.
Je kan wel zeggen dat de eerste keer jij uit geraaktheid reageerde, en vond dat te ver gaan, maar dat jij vervolgens wel achter je tweede reactie stond.
Ik vond ze beide passend bij de situatie, maar dan blijft alsnog de vraag: zegt dat niets over jou?
Ik vind het een triggie stuk.
Dit is wat ik jou al jaren probeer te laten zien, hoe ik het zie dan!
Als je weet hoe iemand reageert, maar je doet het toch, is dat niet ook een eigen verantwoordelijkheid? Trouwens, als ik op haar reageer vind jij dat dom, wat is het verschil met jouw reactie nu?
Kijk, ik weet hoe zij gaat reageren, het is algemeen bekend, M is nu roodlapje voor haar.
Maar jij net zo goed, ze vertrouwt je woorden net zo veel, dus eigenlijk is het net zo 'slim' wat je deed.
Maar jij vind dat jij dat wel moet kunnen? Of kan jij, net als ik, het niet helpen?Wat is volgens jou het verschil? Niet alleen maar in de reactie, maar ook wat betreft jij of ik in dit geval?

Ik weet dat ik dat doe, omdat het voor mij nog 'work in progress ' is.
Ik vind het al steeds overzichtelijker namelijk, maar het zegt mij nog steeds iets.
Goed, ik wijk te veel af.

Er zijn nog een paar stukken in de maak..
Mihaela is offline  
Oud 15 April 2021, 17:50   #2288
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Dit forum heeft een bepaald doel en dat doel dat deel ik, dat onderschrijf ik. Er is hier ruimte om ook over ander zaken te schrijven. En er wordt ook over zaken geschreven die haaks staan op de doelstelling. Een voorbeeld: neo-advaita. Daar was ik in het verleden al veel en lang over in gesprek met o.a. (toen) Sem (Ogenblik-Sem). Daar reageer ik nu op naar Boni, omdat het een aantal behoorlijke misvattingen in zich herbergt die makkelijk tot zijwegen en onbedoelde effecten kunnen leiden. Het gaat niet om Boni, het gaat hierom: om de inhoud.
Dan moet je er voor zorgen dat alleen maar dat wat binnen jouw/forumsvisie geschreven wordt.
Iedereen beschouwd zijn denkwijze en zijn zelfonderzoek als passend in de doelstellingen, als jij daar anders over denkt, of de baas van het forum, dan is het aan jou/ hem om daar in te handelen.
Steeds tegen mensen roepen dat ze niet binnen de gewenste doelstellingen schrijven, of ze dat proberen tot het verstand te brengen, zegt iets over jou/ hem uiteindelijk.
Jullie draaien de rollen om, en schuiven de verantwoordelijkheid bij de ander.
De vraag is: wat doet het met jou? Daarin vind ik jou steeds verzuimen.
Men blijft hoe dan ook reageren zoals men passend vindt, dus ben jij bezig om mensen te heropvoeden dan?
Jij weet inmiddels dat men zich daar niets van aantrekt, en toch blijf je er tegen in gaan.
Mihaela is offline  
Oud 15 April 2021, 17:58   #2289
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Ik druk me soms wat scherper uit dan ik normaliter zou doen. Dat heeft te maken met de taal die iemand spreekt en herkent. Ik pas me aan, zogezegd, om 'binnen' te komen. Iemand die voortdurend bij mensen op hun tenen staat die kun je vriendelijk vragen omdat niet te doen, maar als dat niet werkt moet je misschien een keer ernstig op hun teen gaan staan om duidelijk te maken waar het om gaat. Dat is wat er gebeurd. Of dat bijdraagt aan spanning bij hem weet ik niet, zou (goed) kunnen. Dat dat van invloed is op zijn reactie is te zien. Iemand die vooral gewend is om op anderman (-mens) tenen te staan die vind het niet aangenaam als hem dat zelf overkomt. So be it. .
Volgens mij is dit een excuus voor jezelf.
Jij sta jezelf toe om te reageren uit triggers. Ik heb het niet over een echte grote irritatie, maar een soort van lichte opwelling. Kleine ongenoegen, simpele dingen die niet gaan zoals jij wilt.
Het woord 'indulg' komt in me op. Het is een stuk dat jij steeds rechtvaardigt bij jezelf.
Je staat jezelf toe, en praat het ook goed.
Eigenlijk heeft het niets met de ander te maken, maar met jouw eigen irritatie,en jouw overtuiging dat jij dat mag. Als dat zo is, waarom vind jij dat ?

Als jij dit aangaat bij jezelf, verras jij jezelf.
Mihaela is offline  
Oud 15 April 2021, 18:14   #2290
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Ik ben op de helft.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten

Colofon