Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 July 2012, 20:31   #221
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dank je voor je antwoord VagebondLief.
De oorspronkelijke vraag die eveneens mijn belangstelling trok was 'is er iets waar jij echt iets aan gehad hebt, aan al de spannende forum ervaringen ?.

Even voor de record (en niet meer dan dat), het is deze vraag die onbeantwoord is gebleven.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 20:53   #222
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je kijkt tegen je eigen perceptie aan met dat ik m'n zin door willen drijven. Ik was belangstellend maar niet meer dan je er zelf over kwijt wil. Het begon daarna alleen op te vallen hoe je probeerde je in allerhande bochten te wringen om je te bevrijden van deze vraag. Ik dacht je een dienst te bewijzen door je er op te wijzen, misschien heb je niet door wat je mechanismen zijn.
Heuh? Volgens mij ben jij degene die vooral aan het draaien en keren bent geweest mij iets te laten zeggen waar ik niet nader op in wilde gaan. Maw een leuk staaltje van projectie Renoir, maar mij trappe daar niet in.

Citaat:
Ik ga niet doorvragen, dat zou betekenen dat ik mezelf vind drammen.
Goed zo en eindelijk want je was al aan het drammen...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 20:59   #223
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
De oorspronkelijke vraag die eveneens mijn belangstelling trok was 'is er iets waar jij echt iets aan gehad hebt, aan al de spannende forum ervaringen ?.

Even voor de record (en niet meer dan dat), het is deze vraag die onbeantwoord is gebleven.
Heuh? Ben jij blind of zo? Volgens mij had ik die vraag met 'ja' beantwoord. Is dat niet voldoende voor je?

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 22:15   #224
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Heuh? Volgens mij ben jij degene die vooral aan het draaien en keren bent geweest mij iets te laten zeggen waar ik niet nader op in wilde gaan. Maw een leuk staaltje van projectie Renoir, maar mij trappe daar niet in.
Als je met 'iets te laten' zeggen bedoeld dat ik een antwoord verwachtte op een door Mihaela gestelde vraag, inderdaad dan wilde ik je iets laten zeggen, waar je aanvankelijk niet afwijzend tegenover stond.

Dat je er niet nader op wilde ingaan bleek pas later toen je met je gedraai en gemier probeerde het beantwoorden te ontwijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Goed zo en eindelijk want je was al aan het drammen...
Nee, want ik ben niet doorgaan met het verzoek een antwoord te krijgen, ik ben doorgegaan op je gedraai met de bedoeling het antwoord te ontwijken.

Maar ik kan me inmiddels zelf al niet voorstellen dat je iets opgestoken hebt van het forum van Remon als je nu al niet eens ziet dat je continu aan het ontwijken bent geweest.

Dus ik heb m'n antwoord al weer enige tijd geleden, zei het indirect, van je ontvangen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 22:19   #225
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Heuh? Ben jij blind of zo? Volgens mij had ik die vraag met 'ja' beantwoord. Is dat niet voldoende voor je?

Groetjes V.
Ja is geen antwoord op een vraag die er als volgt uitziet:

'Is er iets waar jij echt iets aan gehad hebt, aan al de spannende forum ervaringen ?.'

Maar euh... ik ben je gekonkel en gedraai al weer spuugzat, de groeten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 22:28   #226
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Je hebt de vraag gesloten gesteld, Renoir. Op de vraag of er iets is, is prima te antwoorden met ja. Ja, er is iets. Open vragen beginnen met wat, waar, hoe en dergelijke.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 22:33   #227
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als je met 'iets te laten' zeggen bedoeld dat ik een antwoord verwachtte op een door Mihaela gestelde vraag, inderdaad dan wilde ik je iets laten zeggen, waar je aanvankelijk niet afwijzend tegenover stond.

Dat je er niet nader op wilde ingaan bleek pas later toen je met je gedraai en gemier probeerde het beantwoorden te ontwijken.
Wat is er voor jou lastig te begrijpen aan de zin 'ik vind het lastig om er 1 ding uit te lichten dus ik doe dat dan ook niet'?

Aanvulling: vervolgens ga je vragen om 1 ding te noemen. Ut zal aan mij liggen vermoedelijk wanneer ik dan niet aan je te tegemoet kom wanneer je komt met:"er is zoveel energie bladiebla ect... alsof dat een goede reden zou zijn om van gedachten te veranderen.

Reageer jij maar lekker alsof je in je wiek geschoten bent, het zal mijn tijd wel duren :-)

Citaat:
Nee, want ik ben niet doorgaan met het verzoek een antwoord te krijgen, ik ben doorgegaan op je gedraai met de bedoeling het antwoord te ontwijken
Ik heb de vraag met 'ja' beantwoord dat lijkt mij meer dan voldoende te zijn. Zie verder voorgaande posten

Citaat:
Maar ik kan me inmiddels zelf al niet voorstellen dat je iets opgestoken hebt van het forum van Remon als je nu al niet eens ziet dat je continu aan het ontwijken bent geweest
.Zie boven.

Citaat:
Dus ik heb m'n antwoord al weer enige tijd geleden, zei het indirect, van je ontvangen.
Nee schat je hebt je eigen antwoord verzonnen om jezelf tevreden te stellen.

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 22:35   #228
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Je hebt de vraag gesloten gesteld, Renoir. Op de vraag of er iets is, is prima te antwoorden met ja. Ja, er is iets. Open vragen beginnen met wat, waar, hoe en dergelijke.
Ik heb deze vraag niet gesteld maar Mihaela, ik was alleen een belangstellende in het antwoord. Als je de gehele context leest waarin de vraag vervat is zul je zien dat er om meer dan alleen een 'ja' of een 'nee' gevraagd werd.
Er was door Vagebond vervolgens ook nog aangeven dat het haar moeite kostte er iets uit te lichten. Ik heb vervolgens aangedrongen die moeite te doen. Ik wilde het namelijk echt graag weten.


Maar het is in ontwijken overgegaan en dat was vervolgens het nieuwe item.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 22:38   #229
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja is geen antwoord op een vraag die er als volgt uitziet:

'Is er iets waar jij echt iets aan gehad hebt, aan al de spannende forum ervaringen ?.'
Het antwoord op die vraag is dus gewoon 'ja'

Citaat:
Maar euh... ik ben je gekonkel en gedraai al weer spuugzat, de groeten.
Lieverd ik heb niet gekonkeld en gedraaid jij krijgt gewoon niet het antwoord waar je van mij naar verlangd. Ik heb ook geen enkele reden om jou dat antwoord te geven. Zie voorgaande posten.

Doei doei :-)
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 July 2012, 22:38   #230
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nee schat je hebt je eigen antwoord verzonnen om jezelf tevreden te stellen.
Ik vrees dat inzicht er nu even niet bij je inzit, dus ik laat het hierbij.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.