Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 September 2022, 15:51   #221
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Toch even verduidelijken:

Je hebt het verdaaid, Laurens. Ik had het over dat als ik zag dat de visie/mening/subjectief beleefde waarheid van mijn baas niet overeenkwam met de praktijk, waar ik nu eenmaal veel dichter bij sta dan hij, dat ik dan in het groter belang daar tegen in ga. Niet om gelijk te halen.

Op de rest hoef ik niet te reageren, het bevat evenmin waarheid voor mij.

Alleen nog even ter info:

Dan was je beter psycholoog geworden.

Ik reflecteer niet op illusie, illusie kan gezien worden voor wat het is (in de zin van vaststellen, niet vluchtig even bekijken), gebeurt dat niet, dan blijft illusie met je voeten spelen, hoeveel je er ook over reflecteert.
Mij op mijn daad 'te verdraaien' aanspreken is dat niet een vorm van je gelijk halen? En je corrigeert mij met betrekking tot je baas en daarvan is het de bedoeling dat ik er kennis van neem?
Als we aan het spelen zijn Dorje doen we dat wel samen, ik aan het reflecteren jij dan ook. Alles is illusie dus dat hoeft niet, in voor jou wenselijke gevallen niet te willen kijken (door het weg te zetten als illusie), van stal gehaald te worden. Maar ik zag je gefilosofeer al weer losbranden op het andere draadje. Afstandelijk filosoferen is natuurlijk veel veiliger. Dat wat we hier doen komt veel te dicht bij Dorje en dan moet hij naar zichzelf kijken. Dat naar zichzelf kijken dat doen ego's slechts met de allergrootste tegenzin, waarmee natuurlijk niet gezegd is dat jij er een hebt.

Maar laat je reactie ook maar zitten, ik heb het alweer gehad met je.
 
Oud 6 September 2022, 17:12   #222
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Mij op mijn daad 'te verdraaien' aanspreken is dat niet een vorm van je gelijk halen? En je corrigeert mij met betrekking tot je baas en daarvan is het de bedoeling dat ik er kennis van neem?
Als we aan het spelen zijn Dorje doen we dat wel samen, ik aan het reflecteren jij dan ook. Alles is illusie dus dat hoeft niet, in voor jou wenselijke gevallen niet te willen kijken (door het weg te zetten als illusie), van stal gehaald te worden. Maar ik zag je gefilosofeer al weer losbranden op het andere draadje. Afstandelijk filosoferen is natuurlijk veel veiliger. Dat wat we hier doen komt veel te dicht bij Dorje en dan moet hij naar zichzelf kijken. Dat naar zichzelf kijken dat doen ego's slechts met de allergrootste tegenzin, waarmee natuurlijk niet gezegd is dat jij er een hebt.

Maar laat je reactie ook maar zitten, ik heb het alweer gehad met je.
*kuch*. Spiegeltje, spiegeltje....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 6 September 2022, 17:26   #223
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Maar laat je reactie ook maar zitten, ik heb het alweer gehad met je.
Alle begrip daarvoor.

Dan laten we het er verder bij, maar beleefde jongen als ik ben zal ik toch nog antwoorden op je vraag.

Als je iets verdaaid hebt, verduidelijk ik graag wat er oorspronkelijk stond, dat lijkt mij maar normaal. Dat is wat men in communicatie doet: als de boodschap anders ontvangen wordt en dit anders ontvangene als springplank gebruikt wordt om iets te beweren, dan kan dit maar best recht gezet worden. Anders gaat het een eigen leven gaan leiden.

En neen, dat je er kennis van neemt, dring ik niet op. Ik geef je enkel de 'gelegenheid' de verdraaing te zien.

Klaar?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 6 September 2022, 17:43   #224
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
*kuch*. Spiegeltje, spiegeltje....
In dat geval heb jij er ook geen.
 
Oud 6 September 2022, 19:33   #225
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
In dat geval heb jij er ook geen.
Iedereen heeft een ego.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 6 September 2022, 21:36   #226
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Iedereen heeft een ego.
Tuurlijk heeft iedereen een 'ego'... Het enige verschil is of je erin gekluisterd blijft hangen of dat je erin slaagt hem te overstijgen... Overstijgen, niet uitsluiten als zogezegd niet bestaande, want degene die je zo belazerd is wel op de eerste plaats jezelf...
marie is offline  
Oud 7 September 2022, 12:19   #227
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Iedereen heeft een ego.
Waarom, als iedereen er een heeft dan dat spiegeltje. Je hebt net als ik een neus dat gaan we ook niet te pas en te onpas memoreren. Als iedereen een neus heeft is zeggen dat je spiegelt onzinnig. Spiegelen begint pas interessant te worden als er geen neus is. Als ik geen neus heb dan spiegel ik geen neus bij wat ik aan neus van jou zie. Snap je het principe nou een beetje?
 
Oud 7 September 2022, 12:24   #228
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waarom, als iedereen er een heeft dan dat spiegeltje.
Omdat jij nog altijd niet weet wat 'reflecteren' is. Hetgeen zo'n beetje het basis principe is van zelfkennis.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 7 September 2022, 12:24   #229
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het enige verschil is of je erin gekluisterd blijft hangen of dat je erin slaagt hem te overstijgen... Overstijgen, niet uitsluiten als zogezegd niet bestaande, want degene die je zo belazerd is wel op de eerste plaats jezelf...
Wat raaskal je toch weer, je zuigt de verhaaltjes ter plekke uit je grote duim.
 
Oud 7 September 2022, 12:25   #230
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Omdat jij nog altijd niet weet wat 'reflecteren' is. Hetgeen zo'n beetje het basis principe is van zelfkennis.
Ik legde je het principe van spiegelen net nog uit in de richting van waaruit het kwam.

Ik ken ook het reflecteren wel, maar daar hadden we het niet over.

Ik ben allesbehalve van mening dat reflecteren het basis principe is van zelfkennis. Zelfkennis heeft een aantal kenmerken waarbij reflecteren behulpzaam kan zijn.
Het is geen principe, laat staan basis principe. Je loopt al net zo te raaskallen als Marie.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.