Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 April 2018, 19:08   #221
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Hoe kan ze zeggen dat ze zou aangekomen zijn (wat ik niet zeg)
Je doet erg uit de hoogte marie, en ook al zeg je het niet direct, dat je 'aangekomen' bent, met je houding insinueer jij dat wel.
Maar weet je, zoek het maar zelf uit, het is doelloos om mensen zoals jij en Dorje attent te maken op hun hoogdravende houding.
Ik vind het zonde van mijn tijd om nog verder hier over te hebben.
Succes met je denkwereldje..
Mihaela is offline  
Oud 6 April 2018, 19:47   #222
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Wat een onzin..

Je schreef zelf uitgebreid negatief, en denigrerend over je man en dochter.
Ik maakte je attent op je roddelzucht, en dat beviel je niet.
Duidelijk dat je nog altijd geen verschil ziet tussen waarheid en roddelen; tussen zoeken naar waarheid en/of zichzelf interessant te maken...

Het is dan ook als praten tegen windmolens...
marie is offline  
Oud 6 April 2018, 19:56   #223
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je doet steeds zo hoogdravend marie. Als je werkelijk voor transparantie en oprechtheid gaat, wees blij dat men er doorheen prikt, en jou daarmee confronteert.
Alle prikkels en triggers zijn gelegenheden.
Als het je raakt, valt iets bij jezelf te onderzoeken..
Dat geldt voor ieder mens.
Wie is er nu hoogdravend en weigert voor transparantie en oprechtheid te gaan???
Je bent doorprikt en je moet blij zijn dat wij je erop gewezen hebben...
Nog niet door dat ik mij hier alles behalve doorprikt weet...
Wat een hoogdravendheid te denken dat het wel het geval zou zijn...

Maar hoe kan iemand open en vrij met iemand praten als die andere alleen zijn eigen mening voor de waarheid neemt en zelfs zover gaat de anderen uit te kafferen omdat die volgens hem zijn (niet geldende) waarheid zou overtreden...?
marie is offline  
Oud 6 April 2018, 21:06   #224
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wie is er nu hoogdravend en weigert voor transparantie en oprechtheid te gaan???
Je bent doorprikt en je moet blij zijn dat wij je erop gewezen hebben...
Nog niet door dat ik mij hier alles behalve doorprikt weet...
Wat een hoogdravendheid te denken dat het wel het geval zou zijn...

Maar hoe kan iemand open en vrij met iemand praten als die andere alleen zijn eigen mening voor de waarheid neemt en zelfs zover gaat de anderen uit te kafferen omdat die volgens hem zijn (niet geldende) waarheid zou overtreden...?
Je bent duidelijk niet fris in je kop. Jij haalt mijn naam erbij, in je gesop met Katerie, omdat hij duidelijk je weet te prikken in je opgeblazen ego, en vervolgens zou ik me nog open naar jou opstellen?
Laat die oude thuis je op je wenken bedienen, als hij tenminste nog leeft.
Kwibus

Ik laat Katerie jou verder prikken..
Mihaela is offline  
Oud 7 April 2018, 03:21   #225
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Katerie:...ik bewonder jouw organisatie om alles wat je interesseert in een handomdraai terug te vinden... Maar is dat niet een van de hoofdeisen om een DJ te kunnen zijn??? Of zie ik dat mis?
Dat zie je juist.
Zeker als all-round DJ, wat ik ben, alsook op men eentje daarnaast tegelijk een serieuze light-show van meer dan 50 licht-effecten bedienend met computer, moet men zeer georganiseerd zijn en inzicht hebben.
Een kennis van mij zei onlangs dat ik goed geld zou kunnen verdienen als proces operator in een bedrijf. Maar dat interesseert me niet, de processen in de menselijke geest in kaart brengen vind ik veel boeiender.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 7 April 2018, 18:54   #226
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je bent duidelijk niet fris in je kop. Jij haalt mijn naam erbij, in je gesop met Katerie, omdat hij duidelijk je weet te prikken in je opgeblazen ego, en vervolgens zou ik me nog open naar jou opstellen?
Laat die oude thuis je op je wenken bedienen, als hij tenminste nog leeft.
Kwibus

Ik laat Katerie jou verder prikken..
En weer zit je mij af te kafferen op veronderstellingen van jezelf die je mij toeschrijft en die jij, waarschijnlijk omdat je volledig vastzit in jezelf, voor waarheid aanneemt...
En weer zit je er compleet langs.

Maar zoals je wil, ik antwoord enkel op jou indien je mij aanspreekt. Ik kan er wel niet aan doen dat anderen jouw fantasmen gebruiken om zo te proberen mij te raken. Meestal lees ik erover heen; als ze aandringen krijgen ze de saus met of zonder dat ik het illustere personnage vernoem dat aan de bron van die fantasmen ligt...
marie is offline  
Oud 7 April 2018, 18:57   #227
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat zie je juist.
Zeker als all-round DJ, wat ik ben, alsook op men eentje daarnaast tegelijk een serieuze light-show van meer dan 50 licht-effecten bedienend met computer, moet men zeer georganiseerd zijn en inzicht hebben.
Een kennis van mij zei onlangs dat ik goed geld zou kunnen verdienen als proces operator in een bedrijf. Maar dat interesseert me niet, de processen in de menselijke geest in kaart brengen vind ik veel boeiender.
Is het in kaart brengen van de processen genoeg om aan waarheidsvinding te doen???
Oke, je zegt dat je je enorm amuseert op het forum en dat moet wel om het hier zo vol te houden; maar mijn vraag aan jou; is het voor jou voldoende???
marie is offline  
Oud 7 April 2018, 19:21   #228
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Katerie:...maar mijn vraag aan jou; is het voor jou voldoende???
Ik ben al een kleine 30 jaar bezig met psycho en filosofie studie, trainingen etc. Ben ook zelf neurotisch, waanzinnig en bezeten en daarom uitermate geschikt om deel ten nemen aan dit forum.
Zie wat Laurens / Rennie op 6 jan. 2012 schreef...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rennie Bekijk bericht
@mara:...Dit hier is juist schitterend 'voer' voor filosofen en psychologen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 7 April 2018, 19:42   #229
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
.

Maar zoals je wil, ik antwoord enkel op jou indien je mij aanspreekt...
marie, je was met Katerie in gesprek, en inneens haalde jij mij bij. Je mag gerust verantwoordelijkheid nemen voor je onbezonneheid, in plaats van het slachtoffertje te spelen.
Je mag me altijd aanspreken, en als je oorlogzuchtig schrijft, zoals jij in deze deed, krijg jij uiteraard volle mep op je bek.


Wat verwachtte je dan? Dacht je dat je zomaar mij kon noemen, gillen en janken, en zoals gewoonlijk uit de hoogte doen, en dat ik vervolgens dottig en lief en toegankelijk zou zijn?

Een tijd terug besloten wij om 'vrede' te sluiten, en nu ging je weer zomaar mij erbij betrekken, op een uitdagende manier.
marie, als je vraagt, krijg je het ook.
Het leven is eerlijk...
Mihaela is offline  
Oud 8 April 2018, 10:22   #230
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
marie, je was met Katerie in gesprek, en inneens haalde jij mij bij. Je mag gerust verantwoordelijkheid nemen voor je onbezonneheid, in plaats van het slachtoffertje te spelen.
Je mag me altijd aanspreken, en als je oorlogzuchtig schrijft, zoals jij in deze deed, krijg jij uiteraard volle mep op je bek.


Wat verwachtte je dan? Dacht je dat je zomaar mij kon noemen, gillen en janken, en zoals gewoonlijk uit de hoogte doen, en dat ik vervolgens dottig en lief en toegankelijk zou zijn?

Een tijd terug besloten wij om 'vrede' te sluiten, en nu ging je weer zomaar mij erbij betrekken, op een uitdagende manier.
marie, als je vraagt, krijg je het ook.
Het leven is eerlijk...
Sorry, ik was inderdaad in gesprek met Katerie maar hij haalde, herhaaldelijk jouw fatasmen aan om mij, volgens zijn mening, op mijn plaats te zetten...
Ik heb mij niet te verantwoorden voor die fantasmen, maar die fantasmen stonden en staan wel een verder direct gesprek in de weg...

Dus ik had de keuze tussen braaf te zwijgen en terug te kruipen in een hoekje of die fanstasmen als gespreksonderwerp tussen ons weg te nemen; en dat laatste heb ik gedaan...
Ik heb ze niet op de ether gezet, maar jij wel en dus is het aan jou om jouw verantwoordelijk daarvoor op te nemen...

Ik vraag niets van jou... en zeker niet dat je hier de verontwaardigde en nog minder de deemoedige koningin komt spelen...

Als je het al als iets positiefs wil zien zie het dan als een trigger aan jezelf en heb de moed om jezelf in de spiegel te bekijken...
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.