Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 May 2017, 14:04   #221
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
@Turrio : Wat gedaan moet worden, wordt inderdaad gedaan, maar dan niet door jou, maar door wat groter is dan jou... Jij bent er enkel een heel klein onderdeel van...
Hoogmoed is te denken dat jij, met je bekrompen menselijk verstand tot dat niveau kunt doordringen... Jij kunt enkel 'zijn' en dan liefst 'zijn' ontdaan van alle 'ego'-hoogmoed en 'ego'-manifestaties...
Onzen Tuur doet precies wat hij moet doen marie.
Idem voor Laurens, idem voor jou, idem voor mij, idem voor iedereen op dit forum en daarbuiten.
Onzen Tuur denkt aanwijzingen tot gedegen zelfonderzoek te moeten geven en zo zijn steentje bij te dragen op deze planeet die zijn ondergang tegemoet gaat volgens Laurens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Eerlijk gezegd geloof ik er niet eens meer in dat dit logge collectief nog is te stoppen en m.i. is het terecht dat het aan zijn einde komt.

Kijk nou eens een keer naar de zooi in de wereld en wat we er van hebben gemaakt en laat tot je doordringen dat dit dan jouw 'luister en de glorie van de schepper' moet zijn. Nee beste jongen wat wij hanteren is niet uw wil maar MIJN wil geschiede, omdat we uitgaan van de verkeerde voorstelling van 'wat' we zijn en dit is daarvan het droevige resultaat.
Laurens gelooft er niet meer in maar onzen Tuur denkt, te zien aan zijn gedrevenheid om gedegen zelfonderzoek te promoten en te onderwijzen, het tij nog te kunnen keren. Zij het dan voor een klein groepje die dan een nieuwe ark van Noah kunnen bouwen.

De Ark als symbool van Turrio's keerpunt.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 May 2017, 18:39   #222
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
...steentje bij te dragen op deze planeet die zijn ondergang tegemoet gaat volgens Laurens.
De mensheid, beste jongen, de planeet overleeft het wel.
  Met citaat reageren
Oud 2 May 2017, 19:06   #223
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

@Laurens,


Als jouw zelfonderzoek je brengt tot het idee dat er geen hoop is voor de mensheid. Dan is het misschien tijd om te kijken waar er wel hoop is.

Tip van de sluier:

IT IS ALL ABOUT LOVE
IT IS ALL ABOUT US.

*https://youtu.be/8EktQsMBqqE
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 2 May 2017, 19:45   #224
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
@Laurens,


Als jouw zelfonderzoek je brengt tot het idee dat er geen hoop is voor de mensheid. Dan is het misschien tijd om te kijken waar er wel hoop is.

Tip van de sluier:

IT IS ALL ABOUT LOVE
IT IS ALL ABOUT US.

*https://youtu.be/8EktQsMBqqE
Zelfonderzoek brengt mij daar niet, het is mijn visie op de mensheid. Hoop is goed maar niet erg realistisch, we weten amper een kernbom dreiging te verijdelen. Laten we praktisch zijn en datgene wat daartoe aanzet, het ego, met zijn machtswellust en dergelijken eens onder de loep nemen.
  Met citaat reageren
Oud 2 May 2017, 19:53   #225
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie: De mensheid, beste jongen, de planeet overleeft het wel.
Als het God's wil is overleeft een klein groepje mensen het ook, beste opa.
Op een ark zitten dan jij, onzen Tuur, Ben en nog wat gelijkaardige gedegen zelfonderzoekers van elk continent die te weten gekomen zijn 'wat' ze zijn.

Eens de aarde de luizen die geen gedegen zelfonderzoek wilden doen van zich afgeschud heeft komen jullie terug aan land en stichten een kolonie van enkel bewuste mensen.

Na de eindtijd of armageddon is dus de aarde nog enkel bevolkt met mensen die weten 'wat' ze zijn en ZIJN wil doen.
Mooi vooruitzicht toch?
Geen lastpakken meer die toch maar komen om te lachen!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 May 2017, 19:59   #226
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Als het God's wil is overleeft een klein groepje mensen het ook, beste opa.
Op een ark zitten dan jij, onzen Tuur, Ben en nog wat gelijkaardige gedegen zelfonderzoekers van elk continent die te weten gekomen zijn 'wat' ze zijn.

Eens de aarde de luizen die geen gedegen zelfonderzoek wilden doen van zich afgeschud heeft komen jullie terug aan land en stichten een kolonie van enkel bewuste mensen.

Na de eindtijd of armageddon is dus de aarde nog enkel bevolkt met mensen die weten 'wat' ze zijn en ZIJN wil doen.
Mooi vooruitzicht toch?
Geen lastpakken meer die toch maar komen om te lachen!
Wacht eens even, het boeit me niet of er mensen overblijven, ze hebben als ze elkaar vernietigd zullen hebben hun kansen gehad en niet benut. We kunnen wél het leven voor elkaar draaglijker maken door bewust te worden wat we aanrichten en elkaar aandoen, ontdekken dat we zowel dader als slachtoffer zijn en het ons dus zelf aandoen. Het gedegen zelfonderzoek is een goede aanzet.
  Met citaat reageren
Oud 2 May 2017, 20:06   #227
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zelfonderzoek brengt mij daar niet, het is mijn visie op de mensheid. Hoop is goed maar niet erg realistisch, we weten amper een kernbom dreiging te verijdelen. Laten we praktisch zijn en datgene wat daartoe aanzet, het ego, met zijn machtswellust en dergelijken eens onder de loep nemen.
Waar brengt zelfonderzoek je dan wel? Als het niet de kracht heeft je visie te veranderen dan lijkt het mij nutteloos.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 2 May 2017, 20:10   #228
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Waar brengt zelfonderzoek je dan wel? Als het niet de kracht heeft je visie te veranderen dan lijkt het mij nutteloos.
Je komt, hoe dan ook, nooit om de werkelijkheid heen.

Nu je daar toch bent, wat is het dat het nuttig wil hebben?
  Met citaat reageren
Oud 2 May 2017, 20:26   #229
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je komt, hoe dan ook, nooit om de werkelijkheid heen.

Nu je daar toch bent, wat is het dat het nuttig wil hebben?
Dat is een belofte h?. De werkelijkheid Is liefde. Geen kernbom kan haar grondvesten doen schudde. Dat is visie. Het is in ons allerhoogste nut dat we de werkelijkheid in elkaar zien. Met en nog groter kracht in intentie dan haat die mij fuck you!! doet roepen. Schaar ik mij aan de kant van de waarheid en zeg en voel en meen ...ik hou van je en zie jouw liefde die we delen . Je zult mij herkennen en mijn liefde zien. We zullen alle illusies weglachen en verwonderd afvragen hoe we ooit in haat en gescheidenheid konden geloven als werkelijkheid.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 2 May 2017, 21:13   #230
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Dat is een belofte h?. De werkelijkheid Is liefde. Geen kernbom kan haar grondvesten doen schudde. Dat is visie. Het is in ons allerhoogste nut dat we de werkelijkheid in elkaar zien. Met en nog groter kracht in intentie dan haat die mij fuck you!! doet roepen. Schaar ik mij aan de kant van de waarheid en zeg en voel en meen ...ik hou van je en zie jouw liefde die we delen . Je zult mij herkennen en mijn liefde zien. We zullen alle illusies weglachen en verwonderd afvragen hoe we ooit in haat en gescheidenheid konden geloven als werkelijkheid.
Ok? maar wat als we liefde naar eigen inzicht interpreteren?
Dacht Hitler ook niet als daad van liefde een betere wereld te scheppen met alleen het Arische ras onder uitroeiing van wat in zijn ogen inferieur was? Geen holocaust kan haar, de liefde, op haar grondvesten doen schudden? De werkelijkheid in elkaar zien is zien dat we een tegenstrijdige visie hebben over wat goed is voor de mensheid of ik hou van je Hitler en zie jouw liefde voor de mensheid die we delen? Je visie is utopisch, niet per definitie verkeerd, maar onhaalbaar. Verbeter de wereld begin bij jezelf, doe gedegen zelfonderzoek, wordt bewust en bekend met je duistere kanten.
  Met citaat reageren
Reageren

Labels
Ander Begin, Doorpakken, Doorzien, Ego, Keerpunt


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. Puppetji Forum; regels, vragen, idee 22 18 December 2014 23:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.