Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 July 2022, 19:49   #221
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht


Zowel de kortste als de grondigste weg als het tenminste gedaan wordt. Dat soebatten hier duurt al meer dan tien jaar. Als je het verzet had opgegeven was je nu klaar geweest.

Denkbeeldig verzet. (Iets wat alleen in jouw gedachten heeft bestaan.)

Ik heb die 10 jaar gebruikt om te zien waar jij blind was/bent. Zoiets eenvoudigs als begrijpen dat bewustzijn bewustzijn van iets is, weet jij nog niet eens. Dus waar zou ik me tegen moeten verzetten? Spielerei was het allemaal, Laurens....en jij hebt dat nooit door gehad.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 July 2022, 19:52   #222
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja voor ego doet dat wel opgeld, maar die leden waren daaraan inmiddels al voorbij. Die willen niet meer in ordinaire egostrijd verzeild raken.
Dan kun je ze maar liever kwijt dan rijk zijn. Mij kan die egostrijd niks schelen, de wereld zit er vol mee. De werkelijkheid is ondertussen dat er in 10 jaar tijd slechts 10-15 mensen actief hebben geforumd. Dat de houding van de forumbaas er aan heeft bijgedragen dat het forum mislukt is, dat mag je zelf uitmaken.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 July 2022, 20:09   #223
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Alleen al het doen van een onderzoek schept verwachtingen. Immers, waarom zou je anders dat onderzoek doen? Het houdt het 'ik' gericht: gericht op de uitkomst van dat onderzoek.

Alleen bovenstaand argument is al een argument wat jouw GZO in het water doet vallen. En waarom het nooit wat met je geworden is.

Maak van dit forum een schaak-forum of een andere hobby die je leuk vindt. Zelfkennis speelt zich niet af op een forum.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 26 July 2022, 20:36   #224
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wanneer je onder recalcitrante ego's moet opereren zijn dezelfde egomiddelen nodig om contact te kunnen leggen. Ego is datgene dat kennis van zaken eist of bewijzen van bekwaamheid. Ik heb het niet nodig maar moet een knieval naar ego doen en me als zodanig opwerpen.
Ik hoop dat je dit schrijft om een reactie bij me uit te lokken en zo bewezen te krijgen dat de luis nog steeds in de pels zit... Ik hoop ten zeerste dat je van zoiets niet echt uitgaat. Het eerste zou pas echt uiterst bekwaam zijn: je zelf door het slijk durven halen om iets in zicht te brengen bij mij. Daar zou ik mateloos respect voor opbrengen.

Hoe dan ook. Ik ken beter ook mezelf, met zulke uitspraken is het onmogelijk mij niet te bemoeien. Ik ga mij dus maar beter even wegtrekken van het forum, dat lijkt mij het gezondste, althans voor mij. Beter wegkijken van wat er hier onder de noemer van Waarheid voltrekt, dan er op blijven kijken en er niet op te reageren.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 26 July 2022, 22:41   #225
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Guido weg, Dorje weg, Marie die consequent het zijn en het worden door elkaar haalt.....nog even en we zijn met zijn tweeën over, Laurens....

Maar ik schreef toch al vnl tegen en voor mijzelf.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 27 July 2022, 07:06   #226
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Guido weg, Dorje weg, Marie die consequent het zijn en het worden door elkaar haalt.....nog even en we zijn met zijn tweeën over, Laurens....

Maar ik schreef toch al vnl tegen en voor mijzelf.
En dat kun je dan straks ook gewoon thuis op je PC doen en niet langer meer hier.
 
Oud 27 July 2022, 08:20   #227
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik hoop dat je dit schrijft om een reactie bij me uit te lokken en zo bewezen te krijgen dat de luis nog steeds in de pels zit... Ik hoop ten zeerste dat je van zoiets niet echt uitgaat. Het eerste zou pas echt uiterst bekwaam zijn: je zelf door het slijk durven halen om iets in zicht te brengen bij mij. Daar zou ik mateloos respect voor opbrengen.
Het mooie van geloven is dat je mag geloven wat je wilt.
Maar nee ik wilde je daarmee niet uit de tent lokken. Dus qua bekwaamheid val ik door de mand en daar zit ik niet mee. Ik denk dat je je dat nauwelijks kunt voorstellen maar ik ben niet van het uitlokken. Als ik ego aantoon is dat evenmin om uit te lokken. Ik heb hier al heel wat capriolen uitgehaald om adresanten iets inzichtelijk te maken, waaronder mezelf voorbijgaan. Maar respect verdien ik daarvoor niet. Soms heiligt het doel gewoon de middelen.

Citaat:
Hoe dan ook. Ik ken beter ook mezelf, met zulke uitspraken is het onmogelijk mij niet te bemoeien. Ik ga mij dus maar beter even wegtrekken van het forum, dat lijkt mij het gezondste, althans voor mij. Beter wegkijken van wat er hier onder de noemer van Waarheid voltrekt, dan er op blijven kijken en er niet op te reageren.
Het is een keuze die je maakt maar wel een die aan mij nu een schuldgevoel ontlokt. Er voltrekt zich hier nauwelijks iets onder de noemer van Waarheid omdat het hier alleen maar over de subjectief beleefde waarheid kan gaan. Dus voor jou is er geen enkele noodzaak tot reageren.
 
Oud 27 July 2022, 14:44   #228
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Er voltrekt zich hier nauwelijks iets onder de noemer van Waarheid omdat het hier alleen maar over de subjectief beleefde waarheid kan gaan.
Inderdaad, zoals deze subjectief beleefde waarheid:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
moet een knieval naar ego doen en me als zodanig opwerpen.
Alsnog een mooie afsluiter.
Toedeloe...
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 29 July 2022, 09:41   #229
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Bedankt.. Laurens.
Guido is offline  
Oud 29 July 2022, 12:11   #230
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Alleen een 'iemand' kan een schuldgevoel hebben.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.