Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 January 2015, 13:51   #221
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik leef gevaarlijk, onstuimig en vol passie alsof elke dag men laatste is.
Ik dans als Zorba de Griek en ben wijs als de Boeddha.

Zo meteen op mijn 1200cc motor de natte weg op.
ReadU later.
Zorg je wel dat je heelhuids aankomt? Dit om on topic te blijven.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 13:52   #222
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
En je begrijpt ook dat dat consequenties heeft dat gevaarlijk leven?
ja natuurlijk, niet-gevaarlijk leven heeft ook zijn consequenties.
Elke vorm van leven heeft dat.
chao.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 13:54   #223
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Zorg je wel dat je heelhuids aankomt? Dit om on topic te blijven.

Ik zal arriveren op mijn bestemming als het God's wil is.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 14:04   #224
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tine Bekijk bericht
Een mooi voorbeeld van tot wat interpretatie kan leiden want ik heb nog nooit, lees het goed : NOOIT (inderdaad een om aandacht vragend woord!) de color-functie gebruikt; ik was me niet eens bewust van het bestaan van die mogelijkheid. Toen ik jouw woorden onderaan mijn tekst quote, verscheen blijkbaar dat color-gedoe, wat er volgens mij dan alleen maar kan op wijzen dat jij die functie gebruikt hebt bij het aanbrengen van jouw wijziging in mijn tekst.
Ik stuur de boodschap aan mijn adres dus maar rechtstreeks terug aan afzender. Je doet er maar mee wat je wilt. Als ik naar jouw gedrag kijk, zie ik -althans de laatste tijd- voornamelijk iemand met een enorme behoefte aan ingrijpen en labeltjes plakken, wat aan deze zijde als heel erg kinderlijk overkomt. Maar zoals je zélf al opmerkte (zij het door in de verkeerde kant van de spiegel te kijken), aandacht krijg je er inderdaad wel door!
Het gaat ontaarden in wellis nietus.

Als je dat [COLOR] niet aangebracht hebt is het van knippen en plakken afkomstig van een forum waar dat is toegestaan te gebruiken. Als het je eigen tekst is die je hiernaar toe hebt gehaald, schrijft ofwel dat forum alles in kleur ofwel moet je daar persoonlijk kleur hebben aangebracht. Meestal en hier zeker niet komt er zomaar uit zichzelf [COLOR] te staan.

Ik weet dat je zeer frequent, als vrijwel de enige die opdringerige zaken aanbrengt om je woorden kracht bij te zetten omdat ik er al vanaf de eerste dag dat je hier verscheen allergisch voor bleek te zijn en indertijd al niks anders deed dat bij jou al dat [COLOR] en dat veelvuldige BOLD gebruik weghalen. Soms vond ik nog stukken tekst van jouw hand in de catacomben waar de vB code nog te zien is van nog grote letters die toen mogelijk waren en die je veelvuldig gebruikte en ik om die reden maar heb weggehaald en ook uit jouw tekst verwijderd.

Beschouw het gerust als een dwangneurose mijnerzijds als je wilt ik heb er gewoon een hekel aan om lappendeken teksten te zien of te lezen en sla ze eerder over. Maar als je het alleen maar bij mij wilt neerleggen, zonder jezelf af te vragen waarom je dat doet, is dat goed, ik vind het een afschuwelijk gezicht en heb het liever niet. Ok
  Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 14:28   #225
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Heel het vrije woord? Nee. Een klein forum bleef moedig weerstand bieden aan de overweldigers en maakte het leven van de krachten niet gemakkelijk.
Het zelfkennisforum!
Maar goed dat er forums zijn waar het Officiële oude spel stilletjes aan doorbroken wordt; het zou wel eens nieuwe zware conflicten kunnen tegengaan, waar de oude formules ons keer op keer naar toe leidden...
Enfin, hoop doet leven...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 14:30   #226
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat is iets meer genuanceerder maar komt wel zo'n beetje op hetzelfde neer.
ok; en de wereldpolitiek is niet het thema van dit forum.

Maar het blijft mij boeien om te onderzoeken, om gewaar te worden, om te kijken of er een mogelijke weg uit de duisternis via bewustwording van steeds meer en meer mensen mogelijk zou zijn.

En dan stemt de druk van godsdiensten zoals de Islam op hun onderdanen mij heel erg pessimistisch...

Ten andere over de westerse politiek overal ter wereld, de uitbuiting door westerse waarden die nog maar eens gemaakt heeft dat een paar hondertal mensen hun vermogen met weer eens een hoop (84 geloof ik) miljarden het vorige jaar hebben aangedikt, terwijl de rest in steeds schrijnerder armoede wegzinkt ...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 14:50   #227
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
ok; en de wereldpolitiek is niet het thema van dit forum.

Maar het blijft mij boeien om te onderzoeken, om gewaar te worden, om te kijken of er een mogelijke weg uit de duisternis via bewustwording van steeds meer en meer mensen mogelijk zou zijn.

En dan stemt de druk van godsdiensten zoals de Islam op hun onderdanen mij heel erg pessimistisch...

Ten andere over de westerse politiek overal ter wereld, de uitbuiting door westerse waarden die nog maar eens gemaakt heeft dat een paar hondertal mensen hun vermogen met weer eens een hoop (84 geloof ik) miljarden het vorige jaar hebben aangedikt, terwijl de rest in steeds schrijnender armoede wegzinkt ...
Het is je eigen draadje en jij moet dat zelf bewaken.

Wij hebben die strijd gestreden en in plaats dat we, nu we die luxe blijken te hebben (zoals Theo recentelijk verwoordde), ons nu op de oorzaak van de ellende in de wereld te richten gaan we die uit andere landen importeren om, uit een soort van verveeldheid, maar wat om handen te hebben. Godsdiensten en regeringen zijn instituten die je niet in persoon kunt aanspreken en daardoor onbereikbaar zijn en waar je dus geen heil van hoeft te verwachten. Ze worden zelfs steeds onmenselijker en evenaren soms bijna de wreedheid uit Hitler zijn tijd, ondertussen benadrukkende dat we zo'n vreselijke periode nooit meer zouden moeten willen. Hoe het ook zei, het enige wat er kan gebeuren is dat je in jezelf duikt en kijkt op welke wijze jij zelf aan de wereld trekt. Zelf draag ik mijn steentje bij door het gedegen zelfonderzoek gedaan te hebben en deze anderen aanbeveel dat te doen.
  Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 15:08   #228
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het gaat ontaarden in wellis nietus.
Ik ben daar ook geen fan van, maar als het moet, dan moet het maar!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als je dat [COLOR] niet aangebracht hebt is het van knippen en plakken afkomstig van een forum waar dat is toegestaan te gebruiken. Als het je eigen tekst is die je hiernaar toe hebt gehaald, schrijft ofwel dat forum alles in kleur ofwel moet je daar persoonlijk kleur hebben aangebracht. Meestal en hier zeker niet komt er zomaar uit zichzelf [COLOR] te staan.
Ik schrijf niet op een ander forum; ik heb niets geknipt of geplakt. Om het nog maar eens te herhalen : het enige wat ik deed, is de knop "edit" aanklikken om te kunnen reageren op jouw (Gargamel's) quote onderaan mijn tekst en bij posting verscheen dat color-gedoe. Duidelijk zo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik weet dat je zeer frequent, als vrijwel de enige die opdringerige zaken aanbrengt om je woorden kracht bij te zetten omdat ik er al vanaf de eerste dag dat je hier verscheen allergisch voor bleek te zijn en indertijd al niks anders deed dat bij jou al dat [COLOR] en dat veelvuldige BOLD gebruik weghalen.
Dat heb je -tot mijn herverschijning enkele dagen geleden- nooit eerder gedaan Renoir. Dat color-gedoe wat je steeds aanhaalt, heb ik zelfs nooit gebruikt en dat zullen velen hier ook wel weten. Waar je die onzin dus vandaan haalt, is mij een raadsel...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Soms vind ik nog hele stukken van je tekst hier ergens in de catacomben waar de vB code nog te zien is van nog grote letters die toen mogelijk waren en die je veelvuldig gebruikte en ik om die reden heb weggehaald.
Omdat jouw gedrag daar blijkbaar expliciet om vraagt, zal ik eventjes je geheugen opfrissen en na deze post, iets plaatsen "uit het verre verleden".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Beschouw het gerust als een dwangneurose mijnerzijds ik heb er een hekel aan om lappendeken teksten te lezen en sla ze eerder over. Maar als je het alleen maar bij mij wilt neerleggen, zonder jezelf af te vragen waarom je dat doet, is dat goed, ik vind het een afschuwelijk gezicht en heb het liever niet. Ok??
Sla mijn teksten dan ook gewoon over Renoir. Niet-lezen is een verstandige manier van omgaan met dat soort dwangneurose!
En ja, dit "akkefietje" leg ik UITSLUITEND EN ALLEEN bij jou neer. Stel de nodige vragen maar aan jezelf want er zijn blijkbaar nog heel wat blinde vlekken te "onderzoeken"...
De mogelijkheid (macht) om teksten van anderen naar eigen voorkeur te wijzigen, ligt alleen maar in jouw handen. Vraag dus maar aan je eigen geweten of het oké is om dat te doen, die vraag kan ik niet in jouw plaats beantwoorden.
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 15:10   #229
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Renoir, ter geheugen-opfrissing, hieronder een tekst van mij die ik schreef op het Remonforum (in antwoord op Leila) en die jij hier plaatste (zonder mijn medeweten zelfs) in het onderwerp "Jouw favoriete leraar". Inhoudelijk vind ik deze lap tekst wel passen in dit topic. Blijkbaar had je toen helemaal geen probleem met het gebruik van hoofdletters; zoals je kan zien, maakte jij er zélf ook gebruik van om iets (in dit geval nog wel een tekst van mijn hand haha) "onder de aandacht" te brengen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
HET VOLGENDE IS EVENEENS VAN DE HAND VAN TINEKE VAN HET REMON FORUM
Geplaatst september 2011
Misverstanden zijn er om uitgeklaard te worden, en dat is bij deze dus gebeurd
Ik als persoon (in al mijn "afgescheidenheid") ervaar niet langer een probleem met dat afgescheiden zijn omdat ik, op vele manieren, tegelijk verbondenheid, éénheid, heelheid kan ervaren, vandaar...

Ik heb, zowel ALS mezelf als VOOR mezelf, besloten om de aardse (denkende) dualiteit gewoon als dusdanig te "omarmen", als "bestaand" te accepteren omdat ik -na een jarenlange strijd, met mezelf zowel als met God en de wereld- geen anderekeuze meer leek te hebben...
.../...
Wederom die dualiteit hé Leila... Ik (denk dat ik) leef (= ik heb macht) EN ik word geleefd (= ik ben machteloos). Ik bén (persoonlijk) bewustzijn en "deel van" Bewustzijn.
Stap voor stap heb ik "geleerd" om te vertrouwen op "de wil van God" (zonder de angst/het verzet daarom te willen ontkennen, zonder blind of gevoelloos te zijn voor die angst of mijn verzet). Ik beschouw het persoonlijk als een proces van "overgave" aan datgene wat IS, datgene wat zich op elk moment in mijn leven "aandient", waarbij ik gaandeweg ontdekte dat de wil van God/Bewustzijn/Leven niet iets is om bang voor te zijn... Hoe meer vertrouwen, hoe meer openheid, bereidheid, acceptatie... De angst/het verzet lost als het ware gaandeweg gewoon op! Machteloosheid (volgens mij dus zowel oorzaak als gevolg van angst/verzet) wordt dan nog slechs gezien en ervaren als de ONwil, het niet bereid zijn tot overgave aan en/of acceptatie van dat wat op elk gegeven moment gewoon IS... God/Bewustzijn TOONT..., jij/bewustzijn KIJKT (= vertrouwen) of KIJKT NIET (= angst/verzet)
(.../...)
Iedereen spreekt inderdaad voor zichzelf Leila, maar Liefde spreekt ook voor anderen...
(.../...)

Voor jou geldt dus : "Het is wéér dat geen enkele gedachte wéér is"...
Ik ga ervan uit dat dit evengoed een gedachte/veronderstelling is, met name "een gedachte omtrent gedachten". Je (of liever : iemand anders) zou evengoed kunnen zeggen "het is waar dat ELKE gedachte wéér is". Ik zie het verschil niet, want het gaat voor mij dan bij BEIDEN om het hanteren van veronderstellingen, en jij -als persoon- kent de ene veronderstelling blijkbaar méér waarheidsgehalte toe dan de andere. Voor jou is je lichaam, en zijn je 5 zintuigen, wél waar (iets fysisch is inderdaad nogal moeilijk te ontkennen) maar zijn je gedachten -bijvoorbeeld OVER dat lichaam- ONwaar! Zélf zie ik gewoon dat mijn gedachten OVER mijn lichaam niet mijn lichaam ZIJN! Maar ik ervaar wel degelijk een verschil wanneer ik dat lichaam (VIA mijn gedachten) onvoorwaardelijk liefheb en vertrouw, of dat nu juist NIET doe...
(.../...)

Voor mij was het willen vertoeven in "het eeuwige nu", het geloof in (het aannemen van) het bestéén van een eeuwig nu, evengoed iets van het (mijn) verstand, zelfs al kon dat verstand er eigenlijk niet "bij"... Jij zegt "aangezien er alleen maar een eeuwig nu is"... maar je ziet volgens mij niet dat het daarbij evengoed om een gedáchte gaat! Ik zou niet weten hoe ik, als sterfelijk, eindig wezen, dat EEUWIGE nu in het HUIDIGE nu kan ervaren BEHALVE via de veronderstelling van het effectieve bestaan van dat eeuwige nu. En dus wéét ik dat AL mijn uitspraken daaromtrent slechts veronderstellingen kunnen zijn en het dus niet om écht weten (objectieve waarheid) kan gaan... Ik weet wél dat de éne veronderstelling mij meer "aanspreekt" dan de andere, maar dat is dan ook al wat ik echt wéét...
(.../...)
Je/ik kan inderdaad niet wéten wie je/ik ben(t) omdat het telkens weer om veronderstellingen gaat. Maar juist daardoor, en zelfs ALLEEN MAAR daardoor, ben je volgens mij sowieso ALTIJD EN OVERAL degene die je dánkt te zijn... De ene droom mondt uit in een andere droom, en dan weer een andere, en nog één... Want ELKE droom die God/ik droom(t), krijgt gestalte in de realiteit, wordt uiteindelijk gemanifesteerd! Om daarna "beoordeeld" te worden... Tot er een "en Hij zag dat het GOED was" komt...

(.../...)
Bewustzijn/Leven bevindt zich volgens mij continu (voor altijd en eeuwig) in dat stadium, ongeacht wat er gecreëerd wordt; de mens nog niet, zo lang hij er niet vanuit gaat dat alles goed is zoals het is, dat ALLES er mag zijn omdat alles zin"vol" is en niets zin"loos" (wat dus ook geldt voor dat "ikje").
(.../...)
"Lust" kan inderdaad zwéér overschat worden
Ik wens jou ook oprecht alle mogelijke goeds toe Leila. Wees wie je bent, in elk gegeven moment, zoals ik ook doe...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Commentaar van mij.
Hier zie je het resultaat van gedegen onderzoek naar waarheid dat niet anders kan dan uitmonden in het vinden van een modus voor de paradox dat het onware toch geleefd kan/moet worden, terwijl de ander, dwars tegen de ondervonden werkelijkheid in, zo'n realiteit blijft ontkennen.
Jaja, "de goeie oude tijd" toen je in mijn teksten nog het resultaat van gedegen onderzoek zag. Hoe een mens zich toch kan vergissen h?. Is het teleurstelling die ervoor zorgt dat je je nu zo opstelt naar mij toe als je doet? Of heeft het eerder te maken met het gegeven dat jouw vingerwijzing naar Leila toen, namelijk :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Maar dat is het niet alleen, het eigen idee is hier zo heilig en onaantastbaar dat daar niet aan geknabbeld mag worden. Jaren van onderzoek zou eens op losse schroeven kunnen komen te staan, dan is daar geen eer meer mee te behalen.
Daarom haakt Leila af, ze dient liever haar belang.
nu naar jou lijkt te wijzen en jij je met hand en tand daartegen probeert te verzetten? Ik nodig je vrijblijvend uit om daar eens naar te kijken Renoir.
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 13 January 2015, 15:14   #230
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is je eigen draadje en jij moet dat zelf bewaken.

Wij hebben die strijd gestreden en in plaats dat we, nu we die luxe blijken te hebben (zoals Theo recentelijk verwoordde), ons nu op de oorzaak van de ellende in de wereld te richten gaan we die uit andere landen importeren om, uit een soort van verveeldheid, maar wat om handen te hebben. Godsdiensten en regeringen zijn instituten die je niet in persoon kunt aanspreken en daardoor onbereikbaar zijn en waar je dus geen heil van hoeft te verwachten. Ze worden zelfs steeds onmenselijker en evenaren soms bijna de wreedheid uit Hitler zijn tijd, ondertussen benadrukkende dat we zo'n vreselijke periode nooit meer zouden moeten willen. Hoe het ook zei, het enige wat er kan gebeuren is dat je in jezelf duikt en kijkt op welke wijze jij zelf aan de wereld trekt. Zelf draag ik mijn steentje bij door het gedegen zelfonderzoek gedaan te hebben en deze anderen aanbeveel dat te doen.
Wij hebben die strijd gestreden? Of hebben ze ons wijsgemaakt dat wij die strijd gestreden hebben? Zoals ze nu waarschijnlijk ook doen in de groeilanden om de bevolking vooral aan te sporen slaafs verder voor het kapitaal te werken?
Terwijl er hier wordt ingepeperd dat degene die niet werken (en weet dat er vele profiteurs tussen zitten, maar het is een winstgevend bedrijf voor anderen) te lui zijn en niet willen werken, terwijl het werk nu weggetrokken wordt en elders wordt uitgevoerd.

Inderdaad wat kunnen wij anders doen dan proberen zelf bewust te worden en zo de slavernij van de kudde goegemeente tegen te werken...
marie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.