Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 December 2015, 15:46   #221
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
De vraag zou ook kunnen zijn, is er zoiets als kip zonder ei of vice versa?
Zijn wat je bent (dus wat IS) of inzicht in (bewust zijn van) dat je bent is dat daadwerkelijk invulling? Is het niet eerder zo dat die invulling zich zelf vervult in het moment? Nou ja, ik weet niet of ik helder kan overbrengen wat ik bedoel.
Citaat:
De vraag zou ook kunnen zijn, is er zoiets als kip zonder ei of vice versa?
Das dus mindfucking, de vraag IS. Wat het zou kunnen is niet.

Citaat:
Zijn wat je bent (dus wat IS) of inzicht in (bewust zijn van) dat je bent is dat daadwerkelijk invulling? Is het niet eerder zo dat die invulling zich zelf vervult in het moment?
Zelfde mindfuck. Het IS invulling, niks meer niks minder.

Citaat:
Nou ja, ik weet niet of ik helder kan overbrengen wat ik bedoel.[/
Dit is het gevolg van die mindfuck.

Maar ik hou wel van je. Dat geeft niet de vraag, hou ik wellicht niet van haar? Of wel?
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 29 December 2015, 19:15   #222
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Nee, ik suggereer niets en niet eeuwig bedoel ik veranderlijk. Een situatie wel of niet accepteren is een persoonlijke beslissing in een persoonlijk leven. Ik worstel(de) daarmee en kwam tijdens dit onderzoek of zeg maar gerust geworstel tot de ontdekking dat het rust geeft een situatie te accepteren maar toch ook lang niet altijd en dat van allerlei motieven en gevolgen afhankelijk is. En dat het soms ook gewoon tijd nodig heeft.

Maar vooral kwam ik erachter dat het geen absolute wet/waarheid is hoe ik ermee om heb te gaan. Dit waren puur mijn bevindingen (iets korter dat wel dan in dit bericht) waar ik over schreef. Jij maakt ze nu (wel heel erg) persoonlijk.
We praten langs elkaar heen mbt dat accepteren. Geeft niks. Ik hou erover op. Ik dank je voor het delen van je bevindingen. En dat meen ik oprecht.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 December 2015, 19:16   #223
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik reageer ook niet, reageren in de betekenis van het op je woorden ingaan.
Natuurlijk.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 December 2015, 19:18   #224
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Met onverbiddelijkheid, hoeft in principe niks mis te zijn, sterker nog, onverbiddelijkheid, gebruikt vanuit bewustzijn, kan bijzonder behulpzaam zijn en is dan ook right on the spot, voelt goed/waar en doet zijn werk, op het moment dat het te voorschijn komt.

Echter onverbiddelijkheid gebruikt door een onbewuste mens kan door een onbewust mens als snel ervaren worden als mishandeling en is voor de bewuste mens een lachertje.

Ik denk dat elk mens dat op deze wereld op de een of andere manier wel eens met onverbiddelijkheid in aanraking is geweest en/of zelf onverbiddelijk is geweest. Ik wel in elk geval, ik bedoel....wanneer iemand tegen mij zegt dat ik stront moet eten zeg vriendelijk doch beslist:" nee, bedankt", en daar ben ik onverbiddelijk in.

Groetjes Vagebond.
Ik verkeer niet tussen mensen die me zeggen dat ik stront moet eten. Ik snap je punt, maar ik heb echt niks met onverbiddelijkheid. Sorry.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 December 2015, 19:22   #225
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Das dus mindfucking, de vraag IS. Wat het zou kunnen is niet.
Daar kan ik vanzelfsprekend niks tegenin brengen. (Fuck)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Zelfde mindfuck. Het IS invulling, niks meer niks minder.
Dit is het gevolg van die mindfuck.
Dat bedoel ik toch verdoremie. Invulling, vervulling. Het IS.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Maar ik hou wel van je. Dat geeft niet de vraag, hou ik wellicht niet van haar? Of wel?
Gelukkig. Ik hou ook van jou. Enne wie begon hier nou met de vraag het kip of het ei?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 December 2015, 22:47   #226
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
We praten langs elkaar heen mbt dat accepteren. Geeft niks. Ik hou erover op. Ik dank je voor het delen van je bevindingen. En dat meen ik oprecht.
Het gaf voor mij wel. Voor mij is het een heel geworstel en ik ik had daarbij wel ook wat oprechte hulp kunnen gebruiken i.p.v. dat je het zo persoonlijk op heb gevat. Maar goed ik ben er achter wat het niet is.

Wijziging aangebracht door Ulla op 30 December 2015 om 10:10.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 December 2015, 07:44   #227
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Enne wie begon hier nou met de vraag het kip of het ei?
Waar waar?
Ikke nie
(mindfuck, aan de haal?)
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 December 2015, 12:28   #228
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het gaf voor mij wel. Voor mij is of was het een heel geworstel en ik ik had daarbij wel ook wat oprechte hulp kunnen gebruiken i.p.v. dat je het zo persoonlijk op heb gevat. Maar goed ik ben er achter wat het niet is.
Dat ik wel wat (andere) hulp had kunnen gebruiken was overigens een constatering achteraf. Zo stelde je wel een zinnige vraag, kun je überhaupt een situatie niet accepteren. Ja dat kan, want het zijn gedachten die je omtrent de situatie vormt en welke je dus kunt onderzoeken op waarheid. Een situatie niet accepteren kan ook overigens ook betekenen dat je eventueel nodige actie onderneemt (indien mogelijk) waardoor betere omstandigheden ontstaan.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 December 2015, 13:12   #229
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat ik wel wat (andere) hulp had kunnen gebruiken was overigens een constatering achteraf. Zo stelde je wel een zinnige vraag, kun je überhaupt een situatie niet accepteren. Ja dat kan, want het zijn gedachten die je omtrent de situatie vormt en welke je dus kunt onderzoeken op waarheid. Een situatie niet accepteren kan ook overigens ook betekenen dat je eventueel nodige actie onderneemt (indien mogelijk) waardoor betere omstandigheden ontstaan.
Ulla? Zou het ook kunnen wat je in bovenstaande aangeeft überhaubt geen enkele waarheid bevat? Al die gedachten die je maakt om enkel een situatie te verbeteren of wel/geen acceptatie, geen enkele zin heeft op wat voor onderzoek op waarheid dan ook is dat je enkel een subjectieve waarheid in je eigen voordeel zoekt.
Het enkel gepriegel in de marge betreft.
Je dat wat onprettig omstandigheden zijn wilt omvormen in iets wat het wel tot prettig omstandigheden maakt?

Dit niets met Afgerond, Gedegen Zelfonderzoek te maken heeft?
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 December 2015, 13:44   #230
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Ulla? Zou het ook kunnen wat je in bovenstaande aangeeft überhaubt geen enkele waarheid bevat? Al die gedachten die je maakt om enkel een situatie te verbeteren of wel/geen acceptatie, geen enkele zin heeft op wat voor onderzoek op waarheid dan ook is dat je enkel een subjectieve waarheid in je eigen voordeel zoekt.
Het enkel gepriegel in de marge betreft.
Je dat wat onprettig omstandigheden zijn wilt omvormen in iets wat het wel tot prettig omstandigheden maakt?

Dit niets met Afgerond, Gedegen Zelfonderzoek te maken heeft?
Gepriegel in de marge is m.i. het geloof in die gedachten, in allerlei vormen en daarmee aan de haal gaan. Dat zie ik zeker. Het maakt verschil of je handelt vanuit in dat geloof in die gedachten, vormen of vanuit waarheid. Dat probeerde ik aan te duiden. Omstandigheden verbeteren kun je zien als geloof in dat het beter zou moeten zijn maar ook handelend (oftewel dingen nalatend) vanuit een hogere waarheid. Oftewel het weten wat je bent (en wat niet).
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.