Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 October 2020, 21:18   #2291
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Zeg, hoe lang ben je daar eigenlijk al mee bezig, een jaar of 10?

Pak is even door anders op die wat denkt nog iets te moeten verwerken.
Het is namelijk alleen in denkbeeldigheid dat er een onderwerp 'zelf' beleefd wordt als zelf en dat doorheen de persoon werkzaam is, ervaren en gevoeld wordt als zichzelf.
Dus gewoon even doorpakken en de band met denkbeeldigheid, met de oorzaak van subjectieve hypnose verbreken.

In liefde aangewezen.
Zo nu de geliefde weg is zal ik de ruimte nemen om hier toch nog iets over te zeggen. Wat mij hier vooral aan irriteerde is de aanname dat er nog iets verwerkt moest worden. Het stuk waar aan gerefereerd werd stond namelijk in de verleden tijd geschreven wat normaliter betekend dat iets is afgesloten. Maar als iemand dat niet ziet wat kan ik daar dan tegen inbrengen? Niets, nada, zero, nul komma nul...

En dan de rest van de tekst...euh? Mount Olympus tekst wat moet ik daar mee als mens van het dal. 'Doe eens even dit' wordt er dan gezegd, alles is denkbeeldig, blabla. Ja dat wisten we al he en ondanks dat weten gaat de hele wereld gewoon door ect. Het enige verschil is dat er geweten wordt dat het allemaal niet echt is. Ik lul d'r niet over het is wat het is. En ja misschien lul ik er wel niet over omdat ik nooit in omgeving ben geweest waar ik er over kon lullen of interessant doen. Ik zie van alles en dan denk ik laat ik eens even hier drukken of daar een beetje trekken volgens mij moet dat lucht geven en soms is aanwezigheid genoeg. Ik loop tussen het volk terug naar huis, al ben ik honderduizend keer thuis, wat in mijn geval niet zo is want ik ben nu eenmaal uit de hemel geflikkerd, maar dat wil niet zeggen dat ik ook mijn bewustzijn verloren ben. Dat te behouden was onderdeel van de 'straf' Ik stel me zo voor dat je het zou kunnen vergelijken met het locked-in syndroom en dan vraagt die eikel hoe lang ik hier al mee bezig ben, echt....? Ik denk dan idd:" laat maar zitten, je hoort me niet, je ziet me niet, en ik ben niet in staat een ander teken van leven te geven dan een kloppend hart...Dat is hoe mijn leven er de afgelopen 10 jaar heeft uitgezien...Doe eens even dit, doe eens even dat!!! Ik ben al blij dat er een ooglid trilt, dan is het al feest bij mij...

Zo, nog maar even een bufootje dan? Want dat is doe een even dit en/of doe eens even dat...
De geliefde heeft mijn weg niet gelopen, kan zelfs mijn weg niet invoelen omdat hij een bufootje genomen heeft, dat dat roeptoetert er dan maar lustig op los vanuit zijn nirvana/hemel over hoe het hier moet. Man leer eens even iets in te voelen, even terug naar de hel zou ik zeggen en dan nog eens praten...

Ja ik ben er nog steeds pissig over.

En ja al ben ik dan pissig, het wil niet zeggen dat deze idioot niet mis blablabla volgende post.
Vagebond is offline  
Oud 1 October 2020, 21:42   #2292
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Ja die, die volgende post, moet nog even wachten want er drijft van alles rond, maar dat moet toch eerst nog wat bezinken....

Wat een roller-coaster dag. Ik zou Boni iets doen als ie het waagt hier binnen no-time zijn neus weer te laten zien, want dan kan ik mijn eigen kleine, hij is dood, snik, snik, dramaatje niet afmaken, want iedereen in mijn omgeving die weg gaat komt nooit meer terug...

Oké, dat is een verassing die hier naar buiten komt. We gaan hier maar eens een Diederik Wolsakje op los laten.
Nee hoor, het is me door naar hem luisteren weer in herinnering gebracht want ik heb die methode in mijn 24/7 2 jaar transformatie proces op natuurlijke wijze zelf ontdekt en veelvuldig gebruikt...

We laten het hier even bij...
Vagebond is offline  
Oud 1 October 2020, 22:50   #2293
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
... We laten het hier even bij...
Ja, moet je doen. Zoals het lichaam moet rusten zo moeten de interne organen van de geest ook rusten. Denken, intellect, ego en levenskracht (of persoonlijk bewustzijn) zijn het meest gebaat met rust als de neigingen en verlangens de pan uitzwieren.
Nowee is offline  
Oud 1 October 2020, 23:02   #2294
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

GeenWeg, Je moet me toch echt even uitleggen wat je in Godsnaam bedoelt met 'interne organen van de geest'?

Oh wacht even..

interne organen van de geest zijn het denken, het intellect, Ego(?), levenskracht?

Wanneer je dat met 'interne organen van de geest' bedoelt is dat dan niet een beetje povertjes?

Oh en dan dat advies, oh lieve mensen alsjeblieft geen adviezen, ik ben 60 jaar ik ken mezelf. Ik ben een zelfuitzoeker, en dat wil zeggen bemoei je niet met mij tenzij.... Maar ik vind dat lastig om te zeggen, behalve tegen Boni, omdat ik niemand wil kwetsen in hun goede bedoelingen.

Dus ook maar bij jou de vraag neergelegd GeenWeg: wat maakt dat jij mij advies wil geven en wat haal je er voor je zelf uit aan gevoel?
Vagebond is offline  
Oud 1 October 2020, 23:57   #2295
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
GeenWeg, Je moet me toch echt even uitleggen wat je in Godsnaam bedoelt met 'interne organen van de geest'?

Oh wacht even..

interne organen van de geest zijn het denken, het intellect, Ego(?), levenskracht?

Wanneer je dat met 'interne organen van de geest' bedoelt is dat dan niet een beetje povertjes?

Oh en dan dat advies, oh lieve mensen alsjeblieft geen adviezen, ik ben 60 jaar ik ken mezelf. Ik ben een zelfuitzoeker, en dat wil zeggen bemoei je niet met mij tenzij.... Maar ik vind dat lastig om te zeggen, behalve tegen Boni, omdat ik niemand wil kwetsen in hun goede bedoelingen.

Dus ook maar bij jou de vraag neergelegd GeenWeg: wat maakt dat jij mij advies wil geven en wat haal je er voor je zelf uit aan gevoel?
Het is geen advies maar de bevestiging van je verlangen om tot rust te komen zoals je dat eerder aangaf.
De geest is een subtiel lichaam. Welke organen zou je er nog aan toekennen?
Nowee is offline  
Oud 2 October 2020, 00:19   #2296
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Het is geen advies maar de bevestiging van je verlangen om tot rust te komen zoals je dat eerder aangaf.
De geest is een subtiel lichaam. Welke organen zou je er nog aan toekennen?
Lieverdje ik snap dat het uit een goed hart komt maar waarom wil je mij bevestigen, ik snap dat niet...

Laten we alsjeblieft geen intellectueel gesprek beginnen over geest of weet ik veel wat want ik ben daar niet goed ik raak de weg er in kwijt en ga ik mezelf over de kop werken om het wel nog allemaal te kunnen begrijpen en dat is niet goed voor me. Ik ben nu al helemaal over de zeik van deze paar postjes die heen en weer zijn gegaan.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 2 October 2020 om 00:55.
Vagebond is offline  
Oud 2 October 2020, 10:07   #2297
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Vagebonds zwijmelarijen...

Lieverdje,

1 dag ben je al weg van hier...Ik zie je in mijn innerlijk vrij en blij over de wereld vliegen op je moto. Zoals je zei, je ging de hoek om en was me kwijt. Oh zo mooi....ik heb eigenlijk geen woorden voor zoals jij op gaat in de wereld en de wereld op gaat in jou. Ik ben zo blij en tgt ook zo jaloers en een klein beetje boos op mezelf vanwege die verrekte rot stop die nog in me aanwezig is, want was die er niet geweest had ik nu samen met je gevlogen. Maar ja het is zoals je zegt en gezegd hebt en ik zelf ook gezien en ervaren heb dat binnen Gods plan dingen niet eerder gebeuren dan ze gebeuren al willen wij mensen dat soms toch wel graag wat anders zien en/of afdwingen.

Lieverdje, Ruzie met jou maken was al vrijen maar in onze laatste vrijpartij liepen we beiden tegen de stop die mij verstopt aan, en ja het moest zo zijn dat jij nu weg bent en ik nog hier ben want het is hier dat die stop er bij mij uit moet en het had ook geen zin gehad wanneer je hier was blijven hangen. Maar ik voel nu toch wel een klein beetje eenzaam en wordt met dingen geconfronteerd waar ik geen weg mee weet. Hoe dan denk, hoe dan, ik snap het niet....

En dan komt er toch een soort van heldere flits mijn brein in geschoten en die zegt:" hij wil wat jij met Boni hebt, vrij zijn, vrij kunnen spelen met jou, dat is wat hij wil.

Maar ik kan toch niemand zijn vrijheid terug geven, dat moet iemand zelf doen. Ik wil me graag verenigen met hem maar dan moet hij naar mij komen en niet omgekeerd, want omgekeerd raak ik verstrikt in zijn harnas...

@NoWee; Ik denk dat ik je vraag gezien heb en bovenstaande, als je in contact met jezelf wilt komen, is hoe we het gaan doen en/of weg in gaan proberen te vinden, terug met de poten in de klei, springen als een klein kind in een grote regenplas, ect.

Het is aan jou om de weg naar leven terug te vinden, hoe je dat doet is ook aan jou, ik kan je daar niet mee helpen...

Dans met mij oh GeenWeg.

Begin eens met een muziekje, wel een beetje hip graag want anders ga ik dood
Vagebond is offline  
Oud 2 October 2020, 11:25   #2298
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieverdje ik snap dat het uit een goed hart komt maar waarom wil je mij bevestigen, ik snap dat niet...

Laten we alsjeblieft geen intellectueel gesprek beginnen over geest of weet ik veel wat want ik ben daar niet goed ik raak de weg er in kwijt en ga ik mezelf over de kop werken om het wel nog allemaal te kunnen begrijpen en dat is niet goed voor me. Ik ben nu al helemaal over de zeik van deze paar postjes die heen en weer zijn gegaan.
'Geenweg' dus.
Waar ik stil bij blijf en ook iets probeer over te schrijven (ik lees al een tijdje mee) is het drama dat je presenteert als iets dat je aantrekt als een magneet maar ook afstoot, je met weerzin vervult. Wat ik daarbij schrijf beantwoordt aan een bepaalde kijk en niet aan een gevoel.
Je richtte je in post #307 tot de lezer daarbuiten. Ik ben die lezer en je kijk naar daarbuiten is gezien. Het is duidelijk dat er geen contact is in het communiceren, misschien een verkennen?
Dus ik ben daarbuiten!
Nowee is offline  
Oud 2 October 2020, 11:47   #2299
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
'Geenweg' dus.
Waar ik stil bij blijf en ook iets probeer over te schrijven (ik lees al een tijdje mee) is het drama dat je presenteert als iets dat je aantrekt als een magneet maar ook afstoot, je met weerzin vervult. Wat ik daarbij schrijf beantwoordt aan een bepaalde kijk en niet aan een gevoel.
Je richtte je in post #307 tot de lezer daarbuiten. Ik ben die lezer en je kijk naar daarbuiten is gezien. Het is duidelijk dat er geen contact is in het communiceren, misschien een verkennen?
Dus ik ben daarbuiten!
Oké dan GeenWeg, ik kan niks met je kijk, want je kijk refereert voor mij aan het verleden. Ik schrijf vanuit het nu, vanuit mijn gevoel, waar ik dan op dat moment ben, ik heb er dus niks aan, het is eigenlijk ook een beetje gênant bedenk ik me nu, dat wat ik schrijft nog een keer door jou wordt verslagen voor jezelf. Wat heb je daar aan mannetje van de radio?

Je stond dus buiten GeenWeg, maar je staat nu bij mij in de huiskamer Jij wilt verkennen zeg je, voorzichtig typ dus...Ik weet inmiddels wat je komt doen. laten we spelen, oh grote GeenWeg, dit kruidje roer me niet' staat er helemaal klaar voor, hahahaha....

.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 2 October 2020 om 13:44.
Reden: terminologie gewijzigd naar beter passend..
Vagebond is offline  
Oud 2 October 2020, 13:00   #2300
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Vagebonds zwijmelarijen en geleuter...

Purple Rain
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.