Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 April 2021, 18:18   #2311
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wel als hij jou Rob'bie' mag noemen, dat kan deuren openen in jullie vriendschap..
Vriendschap is toch geen ruilhandel ...?

En dan wil Vagebond me straks ook Rob'bie' gaan noemen,
dan is het hek helemaal van de dam ...
Rob is offline  
Oud 17 April 2021, 18:53   #2312
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Gedegen Ruilhandel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Vriendschap is toch geen ruilhandel ...? ..
'Ruilhandel is de vorm van handel waarbij goederen geruild worden voor andere goederen, zonder tussenkomst van geld. Als men iets wil verwerven gaat men naar de persoon met een waardevol object dat de ander accepteert als ruilmiddel. Wanneer beiden akkoord gaan met de ruil krijgt de ene persoon het ruilmiddel (dit kan een dier zijn of een voorwerp of een dienst) van de andere en omgekeerd.

Ik denk dat tegemoetkoming waardevol is, en 'dienstbaar opstellen' ook vaak voorkomt in vriendschappen.
Dus ja, ga gewoon een vriendschappelijk gebaar maken, als experiment dan.
Het is lente.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht

En dan wil Vagebond me straks ook Rob'bie' gaan noemen,
Zou het? Of hoop jij stiekem op verzoening?
Mihaela is offline  
Oud 17 April 2021, 20:36   #2313
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Gedaan met Lilith

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Onze gezamenlijke vriend had dat inderdaad goed uitgelegd.
Ik heb ervaring met zulke types als Vagebond. Tot voor mijn bijna-dood ervaring op 28 aug 2019 'viel' ik ervoor.
Zie stukje uit gesprek gesprek op 19-2-2010...
Citaat:
Boni: ik sloeg een paar dagen geleden Beerlandt's 1400 blz. nieuwe dikke boek dat ik gekocht heb toevallig open op 'meervoudige persoonlijkheidsstoornis'. Plots werd het helemaal duidelijk...

François: ik snap het... Maar dat heeft niet zozeer te maken met de relatie met vrouwen die jij gehad hebt, maar met je eigen persoonlijk leven dat in den beginne, puntje puntje puntje, een soort van diepe kwetsbaarheid ervaren heeft. Want ik denk dat gij meer moeite doet dan dat nodig is, om door een vrouw geliefd te worden. Gij hebt talent genoeg, om dat te beschouwen als voldoende om geliefd te zijn.
Dat allemaal verteld gekregen door François hielp natuurlijk niets. Ik wist het, dat was dan ook al.
In 2012 van 't zelfde, weer een Lilith, in 2014 nog is..
Hoe komt men nu bij zo'n diep trauma? Hoe kan men dat loslaten?
Wel, in mij geval kwam er op 28 aug 2019 als bij toeval dit op mijn weg. Een Godsgeschenk, zo bleek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Opletten Miha!
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 18 April 2021, 00:30   #2314
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Ik heb ervaring met zulke types als Vagebond. Tot voor mijn bijna-dood ervaring op 28 aug 2019 'viel' ik ervoor.
Ik ben een beetje in de war geraakt vandaag Boni want je wilt niks me mij te maken hebben maar elders op dit forum heb je laten weten dat je mij tot het groepje rekent dat samen met jou er voor kiest op te gaan in bewustzijn of zo iets. Kan je mij vertellen hoe je die twee dingen met elkaar rijmt want mij lukt dat niet zo want als het over samen gaat zal er toch iets in de geest van contact moeten zijn niet waar? Dus hoe zie jij dat voor met iemand waar je niet mee in contact wilt zijn? Waarbij ik voor het gemak maar even vergeet dat de duisternis niet mee het licht in kan, was je zeker even vergeten in al je enthousiasme? Ik bedoel, er zijn vanwege je kijk op Vagebond nogal wat beren op de weg om samen met haar op te gaan in bewustzijn zo lijkt mij...

En verder....wil het al een beetje lukken met alles los te laten wat je lief is want als ik het zo bekijk bijt jij je alleen vaster is alles wat je lief is en zie ik dat loslaten voorlopig nog niet lukken eerlijk gezegd...
Hoe het ook zij... dat laatste ga ik met belangstelling volgen.

Ik zat er over te denken dit forum maar weer eens achter me te laten want de sfeer wordt er in mijn ogen niet bepaalt beter op maar mogelijk moet ik toch nog wat langer blijven om als spiegel te dienen waarin jij voor jezelf kan vaststelling in hoeverre het je al lukt om dat wat je lief is echt los te laten. Om je alvast een stukje op weg te helpen....Nee, het gaat niet om Vagebond maar om de projecties die je op haar loslaat, want die zijn je nogal lief zo blijkt.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 18 April 2021 om 01:23.
Reden: Aanvulling gedaan...
Vagebond is offline  
Oud 18 April 2021, 00:56   #2315
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En dan wil Vagebond me straks ook Rob'bie' gaan noemen,
dan is het hek helemaal van de dam ...
Vagebond heeft altijd nog Robbiepoppie achter de hand want zo noemt Vagebond je al jaren bij tijd en wijlen dus dat Robbie heb ik niet zo nodig.

Zo, ik ben het al weer zat mijn aanwezigheid op dit forum

Prettige voortzetting op het grasveld van het leven waarvan het gebruik wordt ingevuld in the eye of the beholder, Rob
Vagebond is offline  
Oud 21 April 2021, 11:57   #2316
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
.

geraakt worden
Je hebt ergens een vraag gesteld, over geraaktheid.
"Of ik vind dat geraaktheid mag ", zoiets.
Ik weet het niet meer waar het staat, maar daarop was ik van plan om een antwoord te geven.
Ik doe dat na de wandeling.
Mihaela is offline  
Oud 21 April 2021, 16:00   #2317
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Jeetje Vagebond, wanneer ga je je eens goed na laten kijken bij een psych ...?
JaKnIk... het denken eens goed doorsmeren, zou Vagebond deugd doen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 21 April 2021, 21:20   #2318
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik doe dat na de wandeling.
Hoi Rob.
Ik vind geraaktheid heel menselijk. Ik heb daar geen oordeel over, in de zin van goed of slecht.

Wat ik wel meen is dat reageren uit geraaktheid een aanleiding tot onderzoeken is.
Ook 'gekwetst' voelen door een opmerking, naamsverandering, is net zo goed een aanleiding tot onderzoek.
Ik kan het weten, want ik ben (was eigenlijk) daar gevoelig voor.
Ik merk dat wat dat betreft ik het forum heb losgelaten.
Mihaela is offline  
Oud 21 April 2021, 21:37   #2319
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Volgens mij was dit een mooie kans voor je om dat wat je vindt en denkt eerst te onderzoeken voordat je dit bericht zou gaan plaatsen. Jammer dat je zelfs dit minimale zelfonderzoek niet hebt gedaan. En wat je ook had kunnen doen is vragen stellen.



Je vergist je. Dat je dat zelf niet doet is tot daaraantoe. Maar het is mijn natuur om dat te doen.
Het is een ernstige vergissing als je schrijft dat je 'mij niet zo bewust vindt'. Dat is namelijk het stuk waar je zelf mank gaat.

Neem je wel eens afstand van jezelf? Dat je actief in de rol van de waarnemer gaat, waarbij Mihaela met alle aspecten van haar verschijning (denken, voelen, gedachtes, meningen, overtuigingen, oordelen) wordt waargenomen?



Nee. Je vergist je. Opnieuw.
Ik kom op Nadje uit, omdat je (weer, voor de zoveelste keer) begint over geraaktheid.

Ik doe dat niet graag, maar je stuurt eropaan door erover te beginnen (want die situatie, waarin ook Nadje aan de orde kwam, daar werd het item geraaktheid ingebracht). Het lijkt er op (klopt dat?) dat je eigenlijk vindt dat geraaktheid niet zou mogen?

Ik heb er namelijk niks op tegen, in de voorbeelden die ik noem. Ik word wel eens als een verstandelijk mens neergezet, maar dat is maar de helft van het verhaal. Ik ben ook een gevoelig mens. In de vorm waarin ik verschijn. En ik ben daar heel tevreden mee.

Het is mij gegund, zeg je. Fijn Mihaela. Wat wil je hier mee zeggen ? Want je zegt er meteen achteraan dat het feit dat ik iemand anders heb gevonden alles in een ander licht brengt. Je gebruikt zelf het woord schijnheilig. In welk ander licht dan? Graag een toelichting.

Ik zal openhartig zijn, met alle risico van dien. Ja, het is mogelijk om met liefde en respect een overleden geliefde te eren en te herinneren en tegelijkertijd een nieuwe liefde in het leven te verwelkomen. Ik zou daar (met alle liefde) meer in detail over kunnen vertellen maar daar is het nu niet het moment voor. En dat is des te meer mogelijk (een nieuwe liefde verwelkomen) omdat ik met Nadje daarover in het laatste uur van haar leven dat we samen hadden (op haar initiatief) heb gesproken. Mijn hoofd stond daar toen in de verste verte niet naar, maar ik ben nu blij dat zij het onderwerp ter sprake heeft gebracht.

Reageer nog eens, maar dan nu met een verhaal wat je goed onderzocht hebt, wat echt van jou is en waar ook wat 'echtheid' uit blijkt.
Zo, gevonden.
Morgen verder op reageren.
Mihaela is offline  
Oud 21 April 2021, 22:48   #2320
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Rob.
Ik vind geraaktheid heel menselijk. Ik heb daar geen oordeel over, in de zin van goed of slecht.
Toch wel... want wie niet meegaat in Mihaela's visie omtrent geraaktheid, laat zichzelve niet zien....????

Citaat:
Wat ik wel meen is dat reageren uit geraaktheid een aanleiding tot onderzoeken is.
Wanneer begint Mila eindelijk eens ;)

Citaat:
Ook 'gekwetst' voelen door een opmerking, naamsverandering, is net zo goed een aanleiding tot onderzoek.
Ik kan het weten, want ik ben (was eigenlijk) daar gevoelig voor.
Ik merk dat wat dat betreft ik het forum heb losgelaten.
Is dat waar?..... keer het om 😉
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.