Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 October 2020, 02:44   #2341
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Heerlijke weetjes :-D

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@kabu: Ik voel absoluut niks voor Vagebond of welke vrouw dan ook!
Deze is eigenlijk best grappig voor me. De kwalificatie van Vagebond en vrouw in één zin komt me heel gek voor...

Dit omdat ik me geen vrouw voel, ik voel me eerder een 'het', geslachtsloos dus. Ik heb een vrouwelijk lijf maar daar is dan ook alles mee gezegd, Oh ja, en dat vrouwelijke lijf zegt ook dat ik hetero ben, tis maar voor de weet WiNk

Fijn zo'n eigen stek waar ik ook dit soort van totaal nutteloze weetjes kwijt kan JaKnIk
Vagebond is offline  
Oud 7 October 2020, 08:43   #2342
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Op 4 okt. 2020, om 13:46 heeft <Mihaela> het volgende geschreven:

En toch, als jij niet hetzelfde voelt voor Vagebond, laat haar weten, want je bent nu haar nieuwe W. geworden..
Ga niet haar te lang in de waan laten, want je weet hoe het is om aan het lijntje gehouden te worden..

Als het wederzijds is, is het feest.

@Antw van kabu:
Ik voel absoluut niks voor Vagebond of welke vrouw dan ook!
Ik ben dankzijn mijn nabij-de-dood-ervaring eindelijk mijn eigen Mama en Papa (zoals je hier ook schreef aan Vaagje) geworden, God zij dank. 🥰
Ik ben niet alleen mijn eigen Mama en Papa geworden, ik ben ook VRIJ VAN DE TIJD geworden, ik heb de tijdeloze geluk-zaligheid bereikt.
Zie toelichting: gedelete wegens bekend voor moi Vagebond

Nee, ik laat Vagebond niets Weten! 😄
Als zij denkt in mij haar nieuwe W. gevonden te hebben laat ze doen, het is niet mijn taak haar uit de waan te halen, ik wens haar zelfs nog meer waan toe!
Als ze de piek van haar waan(zin) kan bereiken explodeert ze misschien in licht zoals mij overkomen is.
Dus tracht haar waan niet weg te nemen!
Er is trouwens niet iemand die haar aan het lijntje kan houden, alleen zij kan zichzelf aan het 'lijntje' houden.
Lijntje Cocaine! 😜
We zitten allemaal aan de cocaïne die het ego is, tot het je gegeven is om te sterven in dat ego, dan houdt het snuiven op...

groetjes
Ik heb deze post nog weer eens grondig door gelezen omdat ik me er van bewust ben dat iets in mij geraakt en in paniek is ergens door. Maar het is niet deze post en/of wat kabu hier schrijft. Wat hij schrijft is precies in lijn met wat hij moet schrijven wanneer iemand hem verteld wat hem verteld wordt, fantastisch antw. dus.

Oh man, ik moet toch weer zo lachen nu ik zie wat Mihaela, ach vanuit haar goede hart waarschijnlijk, schreef aan kabu. Het spijt me voor je Mihaela dat je zo blind bent voor jezelf, echt.

Maar goed terug naar mezelf, wat in mij is nu precies geraakt en in paniek, want daar ging het over?

Nah, met bovenstaande quote van Mihaela kom ik niet verder, zoals ik even dacht, want niks mis mee gezien de omstandigheden die Mihaela geschetst heeft en ik moet er te hard om lachen... Sorry BlOzEn
Vagebond is offline  
Oud 7 October 2020, 09:15   #2343
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Maar goed terug naar mezelf, wat in mij is nu precies geraakt en in paniek, want daar ging het over?
Mss. moet ik toch in overweging nemen dat het niet mijn geraaktheid en in paniek zijn is dat ik voel, geen idee.

Want ik merk dat ik voortdurend mijn eigen postings door de ogen van ene Mihaela aan het lezen ben en mezelf dus ook zou antw. in de trant van Mihaela. Ha, nu heb ik wat...want op die manier wordt schrijven min of meer tot een hel waaraan geen ontsnappen mogelijk is wat ik ook zal schrijven want alles wordt compleet in het negatieve getrokken en tot iets gemaakt dat niet in de intentie lag en bevries ik min of meer.

Wat ik ook doe, ik kan het niet goed doen wanneer ik door die ogen kijk en dat is dus precies zoals ik als kind dacht dat ik het in de ogen van mijn moeder het nooit goed kon doen, wat ik ook deed en/of probeerde, mijn zusje was altijd liever, leuker, gehoorzamer..... Ze, mijn moeder, zei ook zo vaak letterlijk zo, want ik was altijd ongehoorzaam, niet lief en niet leuk/gezellig in haar ogen....
Dat is ook de reden dat ik mijn zusje niet kon luchten of zien. Ik was de eerst geborene, dus het kind had mijn plaats in genomen....

Dan kan ik dus nu genoegelijk aannemen dat Miheala behalve mijzelf in mijn jongere jaren mbt tot mijn relatie met het zusje dat direct onder mij kwam, ook nog de rol van mijn moeder mag vertegenwoordigen. Dat is voor mij dan mooi gemakkelijk want dan heb ik twee vliegen in één klap te pakken...

Mihaela bedankt dat je zo goed spiegelt wat ik voor mezelf nog onder het kleed had liggen, dus en ga vooral zo door

Ps: ik begon natuurlijk met te zeggen dat mijn geraaktheid en paniek mogelijk wel eens niet van mij zou kunnen zijn. Het is dus wel van mezelf maar van een vroeger mezelf en dus kan ik zeggen dat het eigenlijk niets anders is dan een oud bandje dat kennelijk vergeten nog in de cassetterecorder zat...

Ik neem mezelf maar even op schoot, dat heb ik wel verdient na al die jaren...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 7 October 2020 om 09:40.
Reden: Weer niet gelukt om binnen de tijd mijn kleine wijziging, toevoeging, te doen.... :-D
Vagebond is offline  
Oud 7 October 2020, 09:30   #2344
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Bohemian Rhapsody The Muppets
Uitgelicht: Vagebond in de rol van animal

En verder blijft ie natuurlijk ook fantastisch uit het leven gegrepen...

Vagebond is offline  
Oud 7 October 2020, 10:12   #2345
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Misschien is het wel tijd om eens te gaan vertellen wat ik nu eigenlijk ervaren heb de afgelopen weken. Ik heb al eens vaker verteld van de 24/7 2 jarige transformatie periode. Ik heb toen 24/7 met een innerlijke geliefde rondgelopen die niets van 'mij' heel heeft gehouden, die hele 'mij' ging volledig op de schop en toen dat klaar was verdween ie even snel als ie gekomen was. Maar zoals gezegd het was een innerlijk iets en ik wist niet (relatief) hoe of wat of waar het überhaupt vandaan was gekomen, bladiebla ect.

Wat jullie hier gezien hebben en hebben mogen zien de afgelopen weken is hoe het voor mij was in de 24/7 2 jarige periode want het voelde voor mij, ja ik vind het gewoon leuk om dat nu op dit moment te delen, kan er ook niks aan doen, de afgelopen weken, exact zo als toen, maar dan in de dagdagelijkse werkelijkheid ....
Ik vind het leuk dat dat verhaal, een klein deel daarvan, nu zo hier, naar buiten heeft mogen komen voor zover.....

En ja ik ben kabu dankbaar dat hij daar op zijn manier zijn rolletje in heeft mogen- en ook willen spelen, mij helpend, zoals gezegd....

En de rest....? Ach, ik laat de rest maar hangen, want het hangt wat mij betreft goed
Ja ik heb een leuke tijd met kabu gehad en als ik me niet vergis vond hij met mij misschien ook we een klein beetje lollig. Ik bedoel als bijna in je broek pist van het lachen om de dingen die ik bv zeg, dan heb je ergens lol. En ik heb nog steeds een leuke tijd, nu ik zijn afwezigheid heerlijk kan zwijmelen en dromen en dat ongestraft, als de heerlijke puber die ben, hier op het scherm kan gooien, want ja zolang de kat van huis is, dansen de muizen op tafel

Oeps. dat was buiten die andere kat gerekend. Nou ja, we vinden het zo fijn om door die verorbert te worden dat we daarvoor op tafel blijven zitten....

Blinkende tanden verschijnen in een grijns boven de tafelrand...., daar is ze

Working trough it...
Vagebond is offline  
Oud 7 October 2020, 10:49   #2346
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@ kabu:
Ik voel absoluut niks voor Vagebond of welke vrouw dan ook!
Nu bekeken door de ogen van Mihaela:

Over Vagebond: Als ze nu niet ziet hoe belachelijk ze bezig is met al die fantasietjes van haar die vrouw van 60 jaar, tja dan kan ik er ook niks aan doen dat ik haar behandel zoals ik haar behandel want dan verdient ze dat.

Mihaela is een oud, verzuurd, afkomstig uit naziconcentratiekamp, surrogaat, met de nadruk op surrogaat beroerd, mama-wijf, voor Vagebond.

Pharrell Williams - Happy (Official Video)
Vagebond is offline  
Oud 7 October 2020, 13:15   #2347
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@kabu
Zie toelichting:

De seksualiteit is het meest verbreide niveau waarop de mensen oefenend en lerend bezig zijn met het thema van de polariteit. Hier voelt iedereen zijn onvolkomen-zijn en is op zoek naar wat hem ontbreekt. Hij verenigt zich lichamelijk met zijn tegenpool en beleeft in de vereniging een nieuwe bewustzijnstoestand, die hij orgasme noemt. Deze toestand van het bewustzijn ervaart de mens als het toppunt van geluk. Er is slechts een nadeel aan deze toestand verbonden: hij is niet blijvend. Dit nadeel probeert de mens door veelvuldigheid te compenseren. Hoe kort ook iedere keer dit geluksmoment mag zijn, het maakt ons, mensen, duidelijk dat er nog andersoortige bewustzijnstoestanden bestaan, die kwalitatief ons 'normale' bewustzijn ver te boven gaan.

De seksualiteit onthult al de eerste helft van het geheim: wanneer men twee polariteiten verenigt, zodat zij één worden, wordt het geluksgevoel groter. Geluk is bijgevolg 'eenheid'. Alleen ontbreekt ons nog de tweede helft van het geheim, die ons verraadt hoe wij in deze bewustzijnstoestand, in dit geluk, duurzaam kunnen verblijven, zonder weer daaruit weg te zinken. Het antwoord is simpel: zolang de vereniging van de tegenstellingen slechts op het lichamelijk vlak voltrokken wordt (seksualiteit), is ook de daaruit resulterende bewustzijnstoestand (orgasme) tijdelijk begrensd, want het niveau van het lichaam is onderworpen aan de wet van de tijd.
Vrij van de tijd wordt men alleen, wanneer de vereniging van de tegenstellingen ook in het bewustzijn wordt voltrokken - lukt mij op dit niveau de eenheid, dan heb ik eeuwige, dat wil zeggen tijdeloze geluk-zaligheid bereikt.

Uittreksel van: Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke. 'De zin van ziekzijn'.
Wil hier toch wel iets over zeggen merk ik. Want er is/was bij mij wel nog een dingetje mbt sekualiteit maar niet in de zin van lichamelijke bevrediging, want dat is iets dat ik altijd al als een armzalig substituut heb ervaren. Bij mij lag het meer op energetisch vlak maar dan vooral met bedekt door hevige walging, behalve met mijn 24/7 2 jaar transformatie geliefde die me wel geleerd heeft dat het seks ook iets leuks kon zijn, het had wat voeten in de tantra aarde, hahaha. Naar mijn idee is/was dat voor mij één van de laatste laatste stappen naar wat hier de tijdloze gelukzaligheid wordt genoemd het enige doel waar ik, zonder afleiding, voor geboren ben, dat was zelfs toen al bekend...

Zelfs mijn val, hoe afschuwelijk ook, had dat laatste tot doel. "Zoek het niet buiten jezelf want daar zul je het nooit vinden": werd me gezegd. En nu zit ik dus weer met mijn innerlijke wederhelft, enige waar ik me mee verenigen wil en zal....
Nee, ik heb geen behoefde me uit te leven in lichamelijke seks, want dat is nu nog meer dan voorheen nog steeds een armzalig substituut voor wat thuis zijn betekend. En nee ik heb zelf geen behoefde aan een geestelijke eenwording met een ander, die vele malen fijner is omdat er geen lichamen in de weg zitten, maar tgt ook tot een hel kan zijn wanneer er geen deur in je fijnstoffelijke zijn aanwezig is, is mijn ervaring, want ook dat brengt mij niet waar ik zijn moet.

En naar mijn idee is het zeer waarschijnlijk, zo voelt dat tenminste dat op het vlak waar het een hel wordt, mijn ego het hardst schreeuwt:" nee, ik wil dit niet", en dan druk ik me heel zachtjes uit.... En daarom ben ik zo blij met die deur want nu heb ik er toch enige controle over. Want echt als de hele wereld over je heen wil, dus ook diegenen waar je tot in het diepst van je ziel, en vanuit je tenen, van walgt e.d. dan is dat niet echt heel aangenaam te noemen wanneer je nog iemand (ego) met een oordeel bent, en dat lieve mensen....ik zeg maar niks, echter dankzij mijn innerlijke liefje, die me hier, de ene keer meer zichtbaar dan een andere keer, stap voor stap doorheen helpt denk ik er een mogelijkheid bestaat dat ik mezelf ooit zou kunnen overstijgen mbt dit onderwerp en ik eindelijk mij met mezelf terug kan verenigen, halleluja, wat zal ik blij zijn wanneer het zover is.

Tot slot..:
Fysieke seks, als het fijn is, grofstoffelijk, veilig, ach, het stelt niks voor, nul komma nul, nada, zero, het trekt me niet of met andere woorden ik wordt er niet warm of koud van, zelfs van de dromer in mezelf ben ik niet onder de indruk en ga ik voorbij....

Wat de rest doet moet de rest zelf maar weten...JaKnIk
Vagebond is offline  
Oud 7 October 2020, 14:27   #2348
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Terug naar huis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zelfs mijn val, hoe afschuwelijk ook, had dat laatste tot doel. "Zoek het niet buiten jezelf want daar zul je het nooit vinden": werd me gezegd.
En dan kijk ik naar buiten en denk:" wat een fucking kut leven is dit zeg, grijs, grijs en nog eens grijs", wat erg, nog steeds dat ik zo ongelofelijk stupide was te gaan voor dat fucking kut ego, werkelijk waar wat een idioot was ik zeg. En het lullige is dat dit soort van beslissingen in mili-secondes genomen worden en op geen enkele mogelijke wijze, what so ever, terug gedraaid kunnen worden. Je kunt niet terwijl je aan het vallen bent zeggen:" nee, toch maar liever niet", want als je stom genoeg bent om voor ego-shit te vallen heb je ook niet het vermogen jezelf halverwege de val te stoppen en moet je door op de ingeslagen weg, de regels zijn onverbiddelijk en wat je daarna overkomt is onverbiddelijk.

Hoeveel tranen heb ik al gehuild? Zoveel tranen heb ik al gehuild. Te veel tranen heb ik gehuild, onderweg terug naar huis... Ik heb zo'n heimwee, het kan me niet snel genoeg gaan, de weg wordt er niet korter van. Elke centimeter moet doodeenvoudig gewoon afgelegd worden, hoe ondragelijk ze soms ook voelen cq ervaren worden.
Vagebond is offline  
Oud 7 October 2020, 15:41   #2349
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En dan kijk ik naar buiten en denk:" wat een fucking kut leven is dit zeg, grijs, grijs en nog eens grijs", wat erg, nog steeds dat ik zo ongelofelijk stupide was te gaan voor dat fucking kut ego, werkelijk waar wat een idioot was ik zeg. En het lullige is dat dit soort van beslissingen in mili-secondes genomen worden en op geen enkele mogelijke wijze, what so ever, terug gedraaid kunnen worden. Je kunt niet terwijl je aan het vallen bent zeggen:" nee, toch maar liever niet", want als je stom genoeg bent om voor ego-shit te vallen heb je ook niet het vermogen jezelf halverwege de val te stoppen en moet je door op de ingeslagen weg, de regels zijn onverbiddelijk en wat je daarna overkomt is onverbiddelijk.

Hoeveel tranen heb ik al gehuild? Zoveel tranen heb ik al gehuild. Te veel tranen heb ik gehuild, onderweg terug naar huis... Ik heb zo'n heimwee, het kan me niet snel genoeg gaan, de weg wordt er niet korter van. Elke centimeter moet doodeenvoudig gewoon afgelegd worden, hoe ondragelijk ze soms ook voelen cq ervaren worden.
Best wel herkenbaar wat je over tranen zegt.
Jarenlang heb ik hiervoor magazijnen vol keukenpapier naar de zee gedragen.

Wat je zelf al weet zijn het tranen die leiden tot ontwaken in liefde.
" Heilige tranen" zoals Krista Steenbergen ze noemt op haar website.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 7 October 2020, 16:28   #2350
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Nog niet klaar kennelijk...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@kabu
Ik ben dankzijn mijn nabij-de-dood-ervaring eindelijk mijn eigen Mama en Papa (zoals je hier ook schreef aan Vaagje) geworden, God zij dank. 🥰
Ik ben niet alleen mijn eigen Mama en Papa geworden, ik ben ook VRIJ VAN DE TIJD geworden, ik heb de tijdeloze geluk-zaligheid bereikt.
Ik lag net nog wat op de bank te dromen toen toch ineens deze quote, ik zuig de hele geschreven tekst van kabu tot op de bodem leeg kennelijk, door mijn hoofd vloog.

Iets waar ik toch nog een vraag bij heb, of wat ik een beetje vreemd vind, maar dat zal mogelijk komen omdat ik nog niet vrij ben, who know's, dat er kennelijk nog zo iets is als de eigen Pappie en Mammie zijn. Ik zou zou toch als leek denken dat zelfs dat weg valt. Of mss is dat zeggen wel een bij wijze van..., of doen alsof.....dingetje. Ik weet het niet maar het klinkt mij onwaarschijnlijk in de oren dat wanneer je één bent met jezelf er dan nog iets als een eigen Pappie/Mammie of iets in die geest zijn is tenzij om de een of andere reden, dus in een doen alsof geval....

Dat moest me tzt wanneer het er nog van komt maar eens uitgelegd worden, want ik geloof er geen zak van dat er nog een eigen Pappie/Mammie zijn ding is in de eenheid met jezelf. Pappie/Mammie/Kind is iets typisch van de duale, wij zijn nog in oorlog met onszelf en dus hebben we een pappie en mammie nodig die ons verteld dat we liefde zijn, wereld blabla ect.


Wijziging aangebracht door Vagebond op 7 October 2020 om 16:49.
Reden: Laatste zin toegevoegd..
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.