Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 April 2021, 21:45   #2351
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
. Hoe kom je op die gedachte, Mihaela?
Weet je zeker dat jij hier een antwoord op wilt?
Straks ga hij weer het er meer eens zijn met Bassie, omtrent een antwoord waarin ik volgens jou beter ben dan dat wat ik in het antwoord ben, en hij daar het er niet mee eens is, of zo..


Het echte antwoord komt zo..
Mihaela is offline  
Oud 23 April 2021, 22:05   #2352
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Weet je zeker dat jij hier een antwoord op wilt?
Straks ga hij weer het er meer eens zijn met Bassie, omtrent een antwoord waarin ik volgens jou beter ben dan dat wat ik in het antwoord ben, en hij daar het er niet mee eens is, of zo..


Het echte antwoord komt zo..
Neem je tijd en kom in vredesnaam met een serieuze reactie.

Dan krijg je van mij ook een serieuze reactie terug.

Denk er over na, onderzoek het en neem je zelf mee in dat onderzoek.

Dan lees ik je graag morgen, want ik ga zo slapen.

Groet!
Rob is offline  
Oud 24 April 2021, 08:42   #2353
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Neem je tijd en kom in vredesnaam met een serieuze reactie.

Dan krijg je van mij ook een serieuze reactie terug.
Ik meende serieus wat ik schreef Rob. Alleen dat over Bassie was dollen. Zo iemand wordt niet echt meer serieus genomen op het forum..

Wat betreft de scherpe punten, ik herhaal:
Ik zag jou een beroep doen op je emoties rondom het overlijden van je vorige geliefde. Je kreeg je gelijk van de Moderatie, maar de vraag blijft: onderzoek jij het bij jezelf?
Oke, iemand doet bot, jij roept, de ander wordt berispt.
In de hele situatie laat jij zo veel dingen zien: schuldgevoel, behoefte aan bevestiging, je je beroepen op 'ik heb toestemming gekregen'.
Het klinkt alsof jij een nieuwe liefde in je leven hebt, maar vecht hier op het forum over iets dat niet meer is, en het lijkt 'schijn'.
Kijk daar naar, het kost niets..

Oh ja, heb jij moeite met alleen zijn?
Mihaela is offline  
Oud 24 April 2021, 10:35   #2354
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

@ Mihaela
Ik zal straks ingaan op je reactie, maar eerst dit. Mijn geliefde schreef al niet meer op dit forum, anderhalf jaar voordat ze ziek werd. Dat heeft een reden. Ik ga daar nu niet op in, maar het is zo. Ze heeft ook niet rond haar overlijden opnieuw contact gezocht op het forum. Het forum was voor haar klaar, afgerond.

Ik ben hier ook een tijd, zo'n anderhalf jaar niet geweest, na het overlijden van haar. Wat ik daarmee wil aangeven is: als ik gebruik zou willen maken van emoties rond haar overlijden, dan had ik dat al veel eerder kunnen doen. Maar dat is niet zo. Ik ben hier weer gaan lezen en schrijven om een andere reden. Ik had en heb niet de behoefte om het over haar overlijden of over het proces daarna van rouw en verlies te hebben. Het is ook geen onderwerp wat vermeden hoeft te worden. Als het nuttig is en er zouden vragen over zijn, dan wil ik het er graag over hebben. Maar ik heb geen reden om het er 'actief' over te hebben. Ik doe dat ook niet. Iedere keer wanneer het ter sprake komt, dan is er een aanleiding die niet door mij is aangegeven. Ik reageer op iets wat wordt ingebracht hier. En dat dus niet om aandacht te genereren, maar om ergens op te reageren. Het initiatief ligt niet bij mij. Als ik het over haar zou willen hebben, of over emoties rond haar persoon, wanneer dat mijn wens is om het erover te hebben, dan heb ik IRL voldoende mensen om het daarover te hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik meende serieus wat ik schreef Rob. Alleen dat over Bassie was dollen. Zo iemand wordt niet echt meer serieus genomen op het forum.
Even terzijde: zie je dat je hier benadrukt dat je serieus bent, en dat je en passant een opmerking over Bassie maakt? Ik zou daar nu op in kunnen gaan, hoe ik de rol van hem op dit forum zie. Maar dan hebben we het niet meer over de situatie waar het over gaat. Zie je dat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat betreft de scherpe punten, ik herhaal:
Ik zag jou een beroep doen op je emoties rondom het overlijden van je vorige geliefde. Je kreeg je gelijk van de Moderatie, maar de vraag blijft: onderzoek jij het bij jezelf?
Oke, iemand doet bot, jij roept, de ander wordt berispt.
Ik zal kort proberen de situatie in het (m.i.) juiste perspectief te plaatsen. Het overlijden van haar kwam ter sprake omdat iemand (ik dacht Guido) er iets over had geschreven op het forum. Daarin was haar echte naam gebruikt. Ik heb bedankt voor het medeleven en gevraagd om het gebruik van de naam te corrigeren. Dat is gedaan. Met een 'sorry'. En een 'oké'. Zo kan het gaan, niks aan de hand.

Vervolgens was er iemand die op een heel andere manier hierover begint, ook met heel andere motieven (om zichzelf in de schijnwerper te plaatsen) en op een (zoals je zelf schrijft) 'botte' manier. Ik reageer daarop, want dat raakt mij. Dat is niet zo vreemd, als je merkt dat er misbruik wordt gemaakt van iemand die je lief is. En als diegene ook nog eens is overleden, en dus zelf niet meer kan reageren, dan doe ik dat. Dat is in mijn ogen een volkomen normale reactie. Mijn vraag aan jou is dan: hoe komt je erbij om (nu weer) mij te bevragen op het feit dat ik een beroep zou doen op de emoties rondom het overlijden van een geliefde?

Laat ik het anders stellen: als iemand een geliefde heeft verloren, dan zou diegene van mij zo lang als die dat wil daarover in een serieus proces van rouw en verlies mogen zitten en als het ter sprake komt naar wens alle mogelijke emoties laten zien die er zijn. Dat is bij mij niet het geval. Maar dit zou voor mij het uitgangspunt zijn in een dergelijke situatie. Wat maakt dat je dat anders ziet?

Je vraagt of ik het onderzoek bij mijzelf. Ja, dat is op een gegeven moment vanzelfsprekend om dat onderzoek te doen. Het enig waar ik nu op uitkom is om het te laten rusten. Want zodra ik erop inga om het te corrigeren, is dat olie op het vuur en een reden om er nog meer bombarie van te maken. Dan gaat het niet om degene die is overleden, en ook niet om mij, maar om degene die de bombarie maakt die zichzelf in de schijnwerpers wil zetten en allerlei andere minder nobele doelstellingen heeft.

Zo was er onlangs een situatie waarin zij opnieuw wordt gequote. Het gaat dan om een keer dat ze een scherpe opmerking naar Renoir heeft maakt. Wat kan ik er van zeggen is dit: zij wil dat niet, dat er gebruik wordt gemaakt van dingen die jaren (zeker meer dan 4) geleden zijn gezegd en dat die misbruikt worden voor iemands bedenkelijk doeleinden. Ze kan er niks meer over zeggen. En wat mij rest is om 'wijselijk' mijn mond er ook maar over te houden. Anders wordt het nog verder opgeklopt. Het zij zo. Datzelfde gebeurt met oude teksten van Mara, waar duidelijk het verzoek is geweest om die niet te gebruiken (misbruiken). Wat is er mis met je als je dat toch blijft doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
In de hele situatie laat jij zo veel dingen zien: schuldgevoel, behoefte aan bevestiging, je je beroepen op 'ik heb toestemming gekregen'.
Het klinkt alsof jij een nieuwe liefde in je leven hebt, maar vecht hier op het forum over iets dat niet meer is, en het lijkt 'schijn'.
Kijk daar naar, het kost niets..
Ik heb je hierboven mijn kijk gegeven over hoe het gaat, als het over haar gaat op het forum. Ik heb mijn tijd genomen voor de verwerking en de periode van rouw en verlies. Dat was nodig, en intensief. Want er waren nog een paar andere (zogenaamde) 'life-events' in de periode kort daarop. Zoals ik al zei, ik heb niet de behoefte om het erover te hebben op het forum. Ik neem daartoe ook niet het initiatief. Er is ook geen schuldgevoel of behoefte aan bevestiging. En als dat er zou zijn / is, dan heb ik buiten het forum voldoende mensen om het daarover te hebben.

Ondertussen beginnen anderen erover, door vragen te stellen of opmerkingen te maken over hoe het is met mij en de liefde. Ook daar heb ik niet direct behoefte om het daarover te hebben, maar als het ter sprake komt is het ook niet een onderwerp wat vermeden hoeft te worden. In die zin leek het me passend om die keer te melden dat mijn overleden lief en ik het daarover hebben gehad in het laatste uur dat we samen hadden. Dat is iets wat ik koester. Het is niet iets wat ik gebruik of hoef te gebruiken om iets te rechtvaardigen. Ik probeer de schoonheid te laten zien van hoe zoiets kan gaan. Dat kan zo gaan, als je samen met iemand die je lief is in een intensieve tijd zit waarop er aan het leven van een van beiden en dus van het leven samen een einde komt. Ik heb ernaar gekeken en er zit niets 'lelijks' aan. Mijn vraag aan jou is dan opnieuw, hoe je erbij komt om er vraagtekens bij te plaatsen en zoals je eerder schreef zelf de term 'schijnheilig' te gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Oh ja, heb jij moeite met alleen zijn?
Leuke vraag. Ik ben benieuwd hoe je hierop komt.

Nee, dat heb ik niet. Sterker nog: ik heb van jongs af aan geleerd om alleen te zijn. Dat kan ik goed en ik kan mezelf goed vermaken. Ik heb eerder moeten leren om mij 'onder de mensen' te begeven. Maar dat is ook al heel lang geen punt meer. En nee, dat heb ik volgens mij al aangegeven, ik was in de verste verte niet op zoek naar een nieuwe relatie, toen die op mijn pad kwam. Daar kun je dan ook weer allerlei vragen bij stellen of dat dan geen 'onbewuste processen' bij mij zijn, die mij onbekend zijn en toch een rol hebben gespeeld in het aangaan van een nieuwe liefde. Het antwoord is, het is onderzocht en dat is niet het geval. Ik heb helemaal geen behoefte of noodzaak om in die 'bekende valkuil' te stappen.

Ik zou daar van alles over kunnen zeggen. Hoe het is als je geliefde is overleden en er komt een nieuwe liefde op je pad. Maar dat is nu niet aan de orde. En zoals ik al eerder schreef: het is niet erg uitnodigend om over persoonlijke zaken te spreken als die worden herhaald, gebruikt, en misbruikt (voor eigen doeleinden) tot in lengte van dagen.

Nu hoop ik ook een keer van jou een reactie te krijgen waaruit blijkt dat je bij jezelf te rade bent gegaan, in plaats van vanuit jouw perspectief alleen mij te willen analyseren.

Mooie dag!
Rob is offline  
Oud 24 April 2021, 11:07   #2355
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zo iemand wordt niet echt meer serieus genomen op het forum
Een aanname die niet klopt Mihaela. Althans als forumlid niet voor mij.

Eerst had ik wat moeite met het verschijnsel Bassie als meestertje. Nu het meestertje grotendeels verdwenen is of dat er bij mij iets veranderd is, vind ik hem to the point en onpersoonlijk .
Wat ik nu zie als een aanwinst.
Anna is offline  
Oud 24 April 2021, 12:10   #2356
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Een aanname die niet klopt Mihaela. Althans als forumlid niet voor mij.

Eerst had ik wat moeite met het verschijnsel Bassie als meestertje. Nu het meestertje grotendeels verdwenen is of dat er bij mij iets veranderd is, vind ik hem to the point en onpersoonlijk .
Wat ik nu zie als een aanwinst.
Het meestertje is er nog, nog steeds op een belachelijke lachwekkende manier bezig. Jij ziet het alleen níet meer, omdat hij jou bespaart.
Wel een amusant verschijnsel, zo een meestertje.
Mihaela is offline  
Oud 24 April 2021, 12:34   #2357
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Een aanname die niet klopt Mihaela. Althans als forumlid niet voor mij.

Eerst had ik wat moeite met het verschijnsel Bassie als meestertje. Nu het meestertje grotendeels verdwenen is of dat er bij mij iets veranderd is, vind ik hem to the point en onpersoonlijk .
Wat ik nu zie als een aanwinst.
Er is bij mij wat veranderd. Wat je ziet is de afnemende motivatie om hier te schrijven.

Ik heb nooit een meester/leraar willen zijn, ik heb getracht over zelfkennis te schrijven. Dat is eigenlijk alles.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 24 April 2021, 12:42   #2358
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Er is bij mij wat veranderd. Wat je ziet is de afnemende motivatie om hier te schrijven.

Ik heb nooit een meester/leraar willen zijn, ik heb getracht over zelfkennis te schrijven. Dat is eigenlijk alles.
Je wordt met jezelf geconfronteerd, en begrijpelijk dat jij daar geen zin meer in hebt.
Je hebt continue over de ander geschreven Bassie, doe nu niet zielig.
Wees dankbaar voor de kans, zie wat je gedaan hebt, en ga een keer werkelijk alleen maar over zelfkennis schrijven.
Mihaela is offline  
Oud 24 April 2021, 12:52   #2359
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Er is bij mij wat veranderd. Wat je ziet is de afnemende motivatie om hier te schrijven.

Ik heb nooit een meester/leraar willen zijn, ik heb getracht over zelfkennis te schrijven. Dat is eigenlijk alles.
Ok ik snap dat je motivatie om te schrijven afneemt.
Dat gebeurt ook geregeld bij mij.
Snap ook dat je geen meester wilde zijn en hou het nu meer bij : it is in the eye of the beholder, en kijk ik naar eigen irritatie.

In het begin zag ik jou als een dwingend meestertje, dat is bij mij afgenomen of eigenlijk helemaal verdwenen.
Zie je nu meer helder en to the point over zelfkennis praten wat niet afstoot maar binnenkomt.
Anna is offline  
Oud 24 April 2021, 13:00   #2360
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Ok ik snap dat je motivatie om te schrijven afneemt.
Dat gebeurt ook geregeld bij mij.
Snap ook dat je geen meester wilde zijn en hou het nu meer bij : it is in the eye of the beholder, en kijk ik naar eigen irritatie.

In het begin zag ik jou als een dwingend meestertje, dat is bij mij afgenomen of eigenlijk helemaal verdwenen.
Zie je nu meer helder en to the point over zelfkennis praten wat niet afstoot maar binnenkomt.
Dat is fijn om te lezen. Het gaat ook om de pointers zoals Rob dat noemt.
Dat kan gevonden worden in jezelf. Dat is waar ik van meet af aan in alle discussies op heb aangestuurd. Zaken als reflectie of de wil worden gevonden in de eigen geest. Dat zijn dan de pointers waar je over van gedachten kunt wisselen.

In de praktijk echter loop ik tegen ego-belangen op en dat maakt een discussie vrijwel onmogelijk. Vermoedelijk zijn users die 'wetend' waren uit het forum-verleden om die reden uiteindelijk maar weggebleven. Zo raakt echter wel de forumdoelstelling uit beeld. Maar woestijnroeper zijn is ook niet aantrekkelijk.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.