Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 October 2020, 13:25   #2361
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ik schrok ook toen bewuste pb openbaar was gemaakt.
Ging ervan uit dat je het gelezen had..Dat betreur ik nu..

Mooie muziek deze Agnus Dei van Bach,
dat het geraakte bij je in moge dalen..
Is niet nodig om iets te betreuren Iona. Dingen gebeuren zoals ze gebeuren en dit moest kennelijk gewoon zo gebeuren als het is gebeurd, niet vergetend dat ik de keus gemaakt had een zeker personage in het ongewisse te laten mbt bepaalde aannames die voor waar werden aangenomen, wetende dat dit op een gegeven moment weer bij mij terug zou komen op de een of andere manier om o.a. mij te helpen me ergens bewust van te worden en dat is gelukt.
Dit persoonlijke is dan nog gerekend buiten het gegeven dat dit verhaaltje ook voor anderen belanghebbend kan zijn mbt tot waarheidsvindig, zoals in dit geval bv voor jij die nu kennelijk iets betreurd dat niet betreurd hoeft te worden...

En thanks Iona KiSs
Vagebond is offline  
Oud 8 October 2020, 13:46   #2362
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Is niet nodig om iets te betreuren Iona. Dingen gebeuren zoals ze gebeuren en dit moest kennelijk gewoon zo gebeuren als het is gebeurd, niet vergetend dat ik de keus gemaakt had een zeker personage in het ongewisse te laten mbt bepaalde aannames die voor waar werden aangenomen, wetende dat dit op een gegeven moment weer bij mij terug zou komen op de een of andere manier om o.a. mij te helpen me ergens bewust van te worden en dat is gelukt.
Dit persoonlijke is dan nog gerekend buiten het gegeven dat dit verhaaltje ook voor anderen belanghebbend kan zijn mbt tot waarheidsvindig, zoals in dit geval bv voor jij die nu kennelijk iets betreurd dat niet betreurd hoeft te worden...

En thanks Iona KiSs
Tis begrepen. ik snap het KiSs

Betreuren is net zoiets als lachen, het komt en het gaat
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 8 October 2020, 13:58   #2363
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Betreuren is net zoiets als lachen, het komt en het gaat
Dat laatste is dus niet waar Iona. Iets betreuren komt van diepere gronden en verdiend m.i. meer aandacht dan het hier maar even af te doen als het komt en gaat.

Iets in jou dacht dat het iets verkeerd had gedaan, dat kon het alleen maar gedacht hebben omdat het niet in de gaten had dat de aktie gestuurd werd vanuit grotere geheel, de bron... Het lijkt mij, maar dat is geheel en al aan jou, dat dit dingetje dat denkt dat er iets niet goed is gegaan, zoals gezegd, aandacht verdient omdat het anders idd een kwestie van komen en gaan blijft in de toekomst.

Als je dat laatste wilt, prima in een ander geval... niet zomaar voorbij lopen, snap je?

Vagebond is offline  
Oud 8 October 2020, 14:42   #2364
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat laatste is dus niet waar Iona. Iets betreuren komt van diepere gronden en verdiend m.i. meer aandacht dan het hier maar even af te doen als het komt en gaat.

Iets in jou dacht dat het iets verkeerd had gedaan, dat kon het alleen maar gedacht hebben omdat het niet in de gaten had dat de aktie gestuurd werd vanuit grotere geheel, de bron... Het lijkt mij, maar dat is geheel en al aan jou, dat dit dingetje dat denkt dat er iets niet goed is gegaan, zoals gezegd, aandacht verdient omdat het anders idd een kwestie van komen en gaan blijft in de toekomst.

Als je dat laatste wilt, prima in een ander geval... niet zomaar voorbij lopen, snap je?

Nee nee Vagebond kijkende naar de intentie die ik had heb ik niet gedacht iets verkeerd gedaan te hebben.
Betreffend gevoel kwam achteraf toen bleek dat jij het niet gelezen had.
Achteraf dus dacht ik ik ben ervan uitgegaan dat dat wel zo was.
Dat je er niet op gereageerd had zag ik als een bewuste keuze van je.
Ik vind het heel vervelend voor jou dat betreffende pb openbaar was gemaakt.
Dat is wat ik betreur en daar vind ik niets mis mee.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 8 October 2020, 15:44   #2365
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Nee nee Vagebond kijkende naar de intentie die ik had heb ik niet gedacht iets verkeerd gedaan te hebben.
Dat was helder

Citaat:
Betreffend gevoel kwam achteraf toen bleek dat jij het niet gelezen had.
Achteraf dus
Daar heb ik had ik het dus over. Spijt als in spijt blijft spijt of die nu achteraf komt of niet. En dus spijt ergens van hebben wil zeggen dat je ergens dacht dat er iets niet goed was ect...de rest had ik al geschreven, zie eerdere post.

Citaat:
ik ben ervan uitgegaan dat dat wel zo was.
Dat je er niet op gereageerd had zag ik als een bewuste keuze van je.
Kan ik me voorstellen en was wel leuk geweest dat van die bewuste keuze. De keuze was echter om het hele draadje volledig links te laten liggen wat in mijn geval best een vreemde keuze was, want ik open normaal gesproken alle draadjes waar in is geschreven.

Citaat:
Ik vind het heel vervelend voor jou dat betreffende pb openbaar was gemaakt.
In tegenstelling tot jou, vind ik het om meerdere redenen, niet vervelend. Sommige dingen krijg je onverwacht op je bord en dan moet je ook in staat zijn bewust en bij jezelf te blijven en niet zoals ik volstrekt onnodig in paniek alle kanten uitvliegen .

Er werd gedacht dat er iets te verdedigen viel en ik wil weten wat dat is, dus ik ben van plan daar in meditatie eens goed voor te gaan zitten zodat we het probleempje midden in het brandpunt van onze aandacht hebben en dan, alsof het nooit bestaan heeft, de fik er in.....

Citaat:
Dat is wat ik betreur en daar vind ik niets mis mee.
Ja dat kan Iona, ik zie dat anders...

Vagebond is offline  
Oud 8 October 2020, 16:22   #2366
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Ik wilde meer weten over schuldgevoel en spijt en vond het volgende:
Met schuldgevoel ben je ervan overtuigd dat je schuldig bent.
Met spijt ben je ervan overtuigd dat je iets verkeerd hebt gedaan.
Een belangrijk verschil, want bij schuldgevoel bekritiseer je jezelf.
Bij spijt betreur je jouw gedrag (in deze de aanname dat je het gelezen had)en gaat het niet om de persoon.

Daarbij kwam voor mij dat ik het lullig voor jou vond .

Gevoelens, emoties zijn er uiteraard om te onderzoeken.
Mijn onderzoek wijst daarin uit dat dat het niet meer dan wegwijzers zijn., ik heb ze en ze komen en gaan. Duidelijk voor mij dat ik het niet ben. Wat ik ben komt en gaat niet, wat ik ben is onveranderlijk.
__________________
niets is alles, alles is niets

Wijziging aangebracht door Iona op 8 October 2020 om 16:48.
Iona is offline  
Oud 8 October 2020, 17:08   #2367
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ik wilde meer weten over schuldgevoel en spijt en vond het volgende:
Met schuldgevoel ben je ervan overtuigd dat je schuldig bent.
Met spijt ben je ervan overtuigd dat je iets verkeerd hebt gedaan.
Een belangrijk verschil, want bij schuldgevoel bekritiseer je jezelf.
Bij spijt betreur je jouw gedrag (in deze de aanname dat je het gelezen had)en gaat het niet om de persoon.
Waar in de tijd (verleden) heb je voor het eerst mbt dit onderwerp voor het eerst een pijnlijke ervaring gehad? Want dat betreuren heeft niks met het nu te maken, snap je?

Citaat:
Daarbij kwam voor mij dat ik het lullig voor jou vond.
Wat vond je precies lullig voor me Iona?

Citaat:
Heeft M je uiteindelijk toch een goede dienst bewezen? Of is dat een stap te ver en had je het liever niet geweten?
Mihaela bewijst mij alleen maar goede diensten, dus dit er zeer zeker ook één. Dankzij haar besef ik langzamerhand dat ik niets ben en kan zijn en kan vervolgens zien wat het beste werkt mbt tot psychopathische nazi-kampbewaarders die niet in de gaten hebben dat zij in de ander slechts zichzelf op alle mogelijke wijzen pijn doen. Het mes snijd voor mij aan twee kanten, dus ik heb er wel lol in eigenlijk, maar laat dat Mihaela niet horen, anders gaat ze met schijt in de broek fietsen en ben ik mijn oefenmateriaal kwijt
Vagebond is offline  
Oud 8 October 2020, 17:23   #2368
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Gevoelens, emoties zijn er uiteraard om te onderzoeken.
Mijn onderzoek wijst daarin uit dat dat het niet meer dan wegwijzers zijn., ik heb ze en ze komen en gaan.
Doe je dan ook nog wat uit op die wegwijzers of zie je ze alleen maar komen en gaan en denkt:" ach wat een leuk en grappig wegwijsbordje maar wat moet ik ermee? Ik zet het op mijn kop"?

Citaat:
Duidelijk voor mij dat ik het niet ben. Wat ik ben komt en gaat niet, wat ik ben is onveranderlijk.
Ja, en wat wil je daar mee zeggen Iona?
Vagebond is offline  
Oud 8 October 2020, 17:36   #2369
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Doe je dan ook nog wat uit op die wegwijzers of zie je ze alleen maar komen en gaan en denkt:" ach wat een leuk en grappig wegwijsbordje maar wat moet ik ermee? Ik zet het op mijn kop"?

Ja, en wat wil je daar mee zeggen Iona?
Eigenlijk zijn het al geen wegwijzers meer. Emoties ploppen op en voel en laat ze toe, en dan gaan ze in de mist op en weet ik vaak daarna niet meer waar het om ging.
En soms voelt dat raar, is soms ook wennen.

Je hoeft er helemaal niks mee Vagebond.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 9 October 2020, 00:55   #2370
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Oké prima Iona.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Daarbij kwam voor mij dat ik het lullig voor jou vond .
Wil je nog wel even zeggen wat je nu precies lullig voor me vond?

Thanks alvast
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.