Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 October 2020, 08:37   #2371
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oké prima Iona.


Wil je nog wel even zeggen wat je nu precies lullig voor me vond?

Thanks alvast
Dat was de bewuste pb.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 9 October 2020, 11:02   #2372
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Dat was de bewuste pb.
Ja, Iona dat was wel helder, mijn vraag was dat kennelijk niet...Ik bedoelde te zeggen wat is er dan zo lullig voor mij aan die pb van kabu.

Nu, ik ben een mens met weinig geduld, dus ik ga die vraag voor mezelf maar beantwoorden. Want ja, die pb van kabu, daarin werd toch duidelijk dat kabu niks met Vagebond heeft, en ach wat lullig nu voor Vagebond want die is verlieft op kabu en het is niet wederzijds zoals ze dacht en/of gezegd heeft, blablabla ect...

Wat hier lullig aan is, is dat e.e.a. allemaal is gebaseerd op een aanname van ene Mihaela dat ene Vagebond verliefd zou zijn op ene kabu en dat er door Vagebond ook nog werd gedacht dat dat wederzijds zou zijn. Toen bleek dat kabu helemaal niks voor Vagebond voelde besloot ze e.e.a. openbaar te maken ect. waardoor vervolgens Mihaela's aannames, dat Vagebond verliefd was en meende dat ook kabu stapeldol verliefd op haar zou zijn waardoor dus het idee ontstond dat het allemaal wel heel lullig was voor Vagebond e.d..

Toen ik e.e.a. uiteindelijk dan toch las sloeg hier de paniek toe, want ja, als het bovenstaande idd door ook nog anderen gedacht wordt dan houdt dat in dat ik wel een heel sneu figuur ben blabla ect. En ik ben niet die sneue figuur want ik ben niet verliefd op kabu en hij ook niet op mij dus waar komt dat idee dan vandaan moet Vagebondje, die zich behoorlijk genaaid voelde, gedacht hebben.

In mijn geval is er nog sprake van mijn eigen ouder zijn en dat houd in dat ik mezelf heel goed ken en dat ik ook precies weet waar nog wat haken en ogen mbt tot mezelf zitten, en dus heb ik, als mijn eigen ouder, in de aanname van Mihaela dat er ergens een verliefdheid gaande was, de kans aangegrepen mezelf als vagebondje iets wijzer te maken.
En die les was: hoe belangrijk is de mening en aanname van anderen mbt Vagebondje?
Wat doet de mening en aanname met haar eigenwaarde ideeën, wanneer een verzonnen iets tot waarheid gemaakt wordt?

Nou het antwoord was mezelf helder....Te veel nog, want vagebondje haastte zich om de idee van: Ach, wat zielig Vagebond wordt hier afgewezen, tot het kind is te ontkrachten met uitleggen hoe of wat....

En dat is nog afgezien van het gegeven dat wanneer er sprake van verliefdheid zou zijn geweest, wat niet het geval was want Vagebondje vond Kabuutje met zijn materialistische zelfoverschatting en totaal niet aantrekkelijk, het niet meer dan een puberale verliefdheid gepaard gaande met de ongebreidelde fantasie van een puber zou zijn geweest en niet iets waar Vagebondje zich nu direct zo voor zou hoeven schamen. En al helemaal niet vanwege haar achtergrond waarin ze in haar pubertijd wel andere dingen aan haar hoofd dan zich over te geven aan puberale verliefdheidjes en de daarbij behorende fantasietjes, want vagebondjes leven werd geregeerd door ANGST en was daardoor alleen maar bezig met overleven.... De vraag van kabu aan Mihaela om haar mond te houden was een terechte vraag en tgt was het de bedoeling dat Mihaela dat niet zou doen

En nu zul je misschien zeggen:" waarom leg dan nu e.e.a. uit?'' Een terechte vraag. En het antw. is dat Mihaela mij ooit heeft gevraagd hoe ik bezig ben met waarheidsvinding/zelfonderzoek iets in die geest en dat zij het antw. dat ik toen gaf onder gescheten heeft blabla ect. en ik weigerde haar voor de tweede keer het zelfde antwoord te geven en dat is de reden dat mw. een heksenjacht is begonnen op Vagebond, want mw. was een poot dwars gezet en dat zou ze Vagebond tot in lengte van dagen niet doen vergeten want mw is de baas en heeft alle touwtjes in handen volgens zichzelf.
Deze uitleg is puur en alleen voor haar genoegen want dit is hoe ik mezelf in de praktijk bezig hou met waarheidsvinding, bewust en zonder omhaal mezelf confronteren met mijn krankzinnige ideeën.

Want nee, er niks waar ik mezelf voor zou moeten schamen en nee er is geen reden dat ik mezelf zou moeten verdedigen
Vagebond is offline  
Oud 9 October 2020, 11:31   #2373
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Vervolg

....want gaan mss toch stemmen op die zullen zeggen:" maar je liet toch heel duidelijk zien dat er iets gaande was." En ja er was idd iets gaande, er was gaande dat kabu een spiegel voor Vagebond was. Vagebond zag zichzelf met al haar unieke begaafdheden als bewustzijn in de ogen van kabu. Iets waarvan ze geneigd is dat aan de spiegel, in dit geval kabu, toe te kennen, maar langzamerhand, heel erg langzamerhand, begint door te dringen dat zij kabu helemaal niet ziet, laat staan kent ect.

Ooit in een grijs verleden, want dit verhaaltje is ooit ergens begonnen natuurlijk, is haar getoond wat zij is na de vraag te hebben gesteld dat zij wilde weten wat zij is, en dat beeld was zo overweldigend dat Vagebond dat niet kon aanvaarden vanwege de ideeën die zij toentertijd over zichzelf had. En sindsdien zijn we onderweg om wel tot die aanvaarding te kunnen komen. Daar waar kabu van zegt:
Citaat:
Als ze de piek van haar waan(zin) kan bereiken explodeert ze misschien in licht zoals mij overkomen is.
Nu, is het verloop bij iets anders dan bij kabu maar wel enigszins vergelijkbaar. De piek van mijn waanzin kwam 10 jaar geleden toen ik gevallen ben. Want de schellen waren mij van de ogen gevallen en toch ging ik nog voor wat ego mij in de oren fluisterde....Ja hoe zullen we dan nu toch eens noemen.....KRANKZINNIG/WAANZINNIG. Nou ja, de verhalen hoe voor me was staan op dit forum zo her en der.

En nu sta ik op punt door de vloer van mijn waanzin te zakken, en ach ja ik hou me nog een beetje vast aan wat haken en ogen, hier en daar, de greep van de wanhopige (?). Ik ben ondertussen wel bezig de haken en ogen uit mijn eigen handen te nemen en dat is af en toe.....ja breek me de bek niet open, de kapriolen die we af en toe uithalen...we zouden als allround, van alle markten thuis, circusartiest in een circus zeker geen slecht figuur slaan, al zeggen we het zelf.... ( waarheidsvinding in de eigen onderbroek, ja ook vandaag doen we er weer aan ) WiNk
getuige voorgaande bericht....
Vagebond is offline  
Oud 9 October 2020, 11:54   #2374
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja, Iona dat was wel helder, mijn vraag was dat kennelijk niet...Ik bedoelde te zeggen wat is er dan zo lullig voor mij aan die pb van kabu.

Nu, ik ben een mens met weinig geduld, dus ik ga die vraag voor mezelf maar beantwoorden. Want ja, die pb van kabu, daarin werd toch duidelijk dat kabu niks met Vagebond heeft, en ach wat lullig nu voor Vagebond want die is verlieft op kabu en het is niet wederzijds zoals ze dacht en/of gezegd heeft, blablabla ect...

Wat hier lullig aan is, is dat e.e.a. allemaal is gebaseerd op een aanname van ene Mihaela dat ene Vagebond verliefd zou zijn op ene kabu en dat er door Vagebond ook nog werd gedacht dat dat wederzijds zou zijn. Toen bleek dat kabu helemaal niks voor Vagebond voelde besloot ze e.e.a. openbaar te maken ect. waardoor vervolgens Mihaela's aannames, dat Vagebond verliefd was en meende dat ook kabu stapeldol verliefd op haar zou zijn waardoor dus het idee ontstond dat het allemaal wel heel lullig was voor Vagebond e.d..

Toen ik e.e.a. uiteindelijk dan toch las sloeg hier de paniek toe, want ja, als het bovenstaande idd door ook nog anderen gedacht wordt dan houdt dat in dat ik wel een heel sneu figuur ben blabla ect. En ik ben niet die sneue figuur want ik ben niet verliefd op kabu en hij ook niet op mij dus waar komt dat idee dan vandaan moet Vagebondje, die zich behoorlijk genaaid voelde, gedacht hebben.

In mijn geval is er nog sprake van mijn eigen ouder zijn en dat houd in dat ik mezelf heel goed ken en dat ik ook precies weet waar nog wat haken en ogen mbt tot mezelf zitten, en dus heb ik, als mijn eigen ouder, in de aanname van Mihaela dat er ergens een verliefdheid gaande was, de kans aangegrepen mezelf als vagebondje iets wijzer te maken.
En die les was: hoe belangrijk is de mening en aanname van anderen mbt Vagebondje?
Wat doet de mening en aanname met haar eigenwaarde ideeën, wanneer een verzonnen iets tot waarheid gemaakt wordt?

Nou het antwoord was mezelf helder....Te veel nog, want vagebondje haastte zich om de idee van: Ach, wat zielig Vagebond wordt hier afgewezen, tot het kind is te ontkrachten met uitleggen hoe of wat....

En dat is nog afgezien van het gegeven dat wanneer er sprake van verliefdheid zou zijn geweest, wat niet het geval was want Vagebondje vond Kabuutje met zijn materialistische zelfoverschatting en totaal niet aantrekkelijk, het niet meer dan een puberale verliefdheid gepaard gaande met de ongebreidelde fantasie van een puber zou zijn geweest en niet iets waar Vagebondje zich nu direct zo voor zou hoeven schamen. En al helemaal niet vanwege haar achtergrond waarin ze in haar pubertijd wel andere dingen aan haar hoofd dan zich over te geven aan puberale verliefdheidjes en de daarbij behorende fantasietjes, want vagebondjes leven werd geregeerd door ANGST en was daardoor alleen maar bezig met overleven.... De vraag van kabu aan Mihaela om haar mond te houden was een terechte vraag en tgt was het de bedoeling dat Mihaela dat niet zou doen

En nu zul je misschien zeggen:" waarom leg dan nu e.e.a. uit?'' Een terechte vraag. En het antw. is dat Mihaela mij ooit heeft gevraagd hoe ik bezig ben met waarheidsvinding/zelfonderzoek iets in die geest en dat zij het antw. dat ik toen gaf onder gescheten heeft blabla ect. en ik weigerde haar voor de tweede keer het zelfde antwoord te geven en dat is de reden dat mw. een heksenjacht is begonnen op Vagebond, want mw. was een poot dwars gezet en dat zou ze Vagebond tot in lengte van dagen niet doen vergeten want mw is de baas en heeft alle touwtjes in handen volgens zichzelf.
Deze uitleg is puur en alleen voor haar genoegen want dit is hoe ik mezelf in de praktijk bezig hou met waarheidsvinding, bewust en zonder omhaal mezelf confronteren met mijn krankzinnige ideeën.

Want nee, er niks waar ik mezelf voor zou moeten schamen en nee er is geen reden dat ik mezelf zou moeten verdedigen
Ik volg in wat je hier zegt/ uitlegt.

Een kleine reactie van mij hierop is dat ik in eerste instantie schrok van het feit en ook inhoud van het openbaar maken van de pb.
Dat ik het lullig vond voor jou neem ik terug. Ik vond het feit lullig. Punt.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 9 October 2020, 12:06   #2375
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Overigens, ter meerdere glorie van de lezers, want ik ben hier alleen nog met u als zwijgzame getuigen van mijn verhaal....

Ik heb e.e.a. van de voorgaande paniek dagen nog eens doorgelezen, en vond wat er te lezen was alleszins meevallen eigenlijk. Dat bericht van die afspraak bij Marianne was wat veel van het goede en het bericht van de 24/7 2 jaar was nu ook niet direct nodig geweest, hoewel het wel zo voor me voelde, de inhoud van het bericht. Voor de rest is in mijn ogen toch voornamelijk mijn verwarring, even totaal uit het lood geslagen zijn te zien, waardoor ik wel tot een eerlijke verslaglegging ben gekomen rondom mijn ervaren en het onder de loep nemen daarvan. Kortom: ik heb de crisis best goed weten te hanteren, beter dan ik mezelf, in de hitte van de strijd, credit voor gaf...

Ja, je eigen pappie/mammie zijn valt ook niet altijd even goed mee
Vagebond is offline  
Oud 9 October 2020, 12:26   #2376
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Vergissing toch nog iemand in huis KiSs
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Een kleine reactie van mij hierop is dat ik in eerste instantie schrok van het feit en ook inhoud van het openbaar maken van de pb.
Ja dat snap ik wel, voor mij als bewustzijn heb ik niks met privé-dingen maar alles met open leggen van alles wat evt. onder het kleed zou kunnen liggen. Tja en beetje schrik is daarbij dan bijna vanzelfsprekend en ook niks mis mee. Het enige dat in mijn ogen telt is dat er geen pogingen worden ondernomen e.e.a nog dieper onder het kleed te schuiven dan het al lag gewoon moedig het licht dat op ons gericht is met knipperende, en evt. betraande oogjes onder ogen komen

Citaat:
Dat ik het lullig vond voor jou neem ik terug.
Goed zo en thanks, Iona

Citaat:
Ik vond het feit lullig. Punt.
Ja, dat kan als je dat fijn vind
Vagebond is offline  
Oud 9 October 2020, 12:28   #2377
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Overigens, ter meerdere glorie van de lezers, want ik ben hier alleen nog met u als zwijgzame getuigen van mijn verhaal....

Ik heb e.e.a. van de voorgaande paniek dagen nog eens doorgelezen, en vond wat er te lezen was alleszins meevallen eigenlijk. Dat bericht van die afspraak bij Marianne was wat veel van het goede en het bericht van de 24/7 2 jaar was nu ook niet direct nodig geweest, hoewel het wel zo voor me voelde, de inhoud van het bericht. Voor de rest is in mijn ogen toch voornamelijk mijn verwarring, even totaal uit het lood geslagen zijn te zien, waardoor ik wel tot een eerlijke verslaglegging ben gekomen rondom mijn ervaren en het onder de loep nemen daarvan. Kortom: ik heb de crisis best goed weten te hanteren, beter dan ik mezelf, in de hitte van de strijd, credit voor gaf...

Ja, je eigen pappie/mammie zijn valt ook niet altijd even goed mee
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 9 October 2020, 12:31   #2378
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja, dat kan als je dat fijn vind
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 9 October 2020, 13:12   #2379
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Vergissing toch nog iemand in huis KiSs
Ja dat snap ik wel, voor mij als bewustzijn heb ik niks met privé-dingen maar alles met open leggen van alles wat evt. onder het kleed zou kunnen liggen. Tja en beetje schrik is daarbij dan bijna vanzelfsprekend en ook niks mis mee. Het enige dat in mijn ogen telt is dat er geen pogingen worden ondernomen e.e.a nog dieper onder het kleed te schuiven dan het al lag gewoon moedig het licht dat op ons gericht is met knipperende, en evt. betraande oogjes onder ogen komen
Tja en dan mis ik hier ons kabuutje toch wel een beetje, want hoewel ik best heel goed voor mezelf kan zorgen, was en is het toch veel leuker wanneer er iemand is die vanuit bewustzijn mij ook niet laat ontsnappen aan mezelf, ff een medestander zeg maar, waarvan ik hoop dat ik dat ook voor hem mocht zijn, want ja die ego-dingetje waren echt wel goed zicht- merk- en voelbaar voor deze hier. Maar goed dat was, en nu is er wat er nu is....

Ik ga over een kleine 1,5 week naar Marianne, voor verdere stappen en tot die tijd rust, oh heerlijke rust en nog eens rust, slapen...

Dus tijd voor nog een klassiek muziekje

Erik Satie - Gnossiennes 1-6
Vagebond is offline  
Oud 9 October 2020, 13:36   #2380
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Projectie of bewustzijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Tja en dan mis ik hier ons kabuutje toch wel een beetje, want hoewel ik best heel goed voor mezelf kan zorgen, was en is het toch veel leuker wanneer er iemand is die vanuit bewustzijn mij ook niet laat ontsnappen aan mezelf, ff een medestander zeg maar, waarvan ik hoop dat ik dat ook voor hem mocht zijn, want ja die ego-dingetje waren echt wel goed zicht- merk- en voelbaar voor deze hier. Maar goed dat was, en nu is er wat er nu is....
Ja dan voel ik me toch een ietwat ongemakkelijk bij dat schrijven (dik gemaakt). Want ja ik heb dat gezien, gevoeld, ervaren. Maar ik ben degene die dat gezien, gevoeld en ervaren heeft, maar wie ben ik dan? Lijkt mij een goede vraag te zijn....

Zou het niet zo kunnen zijn dat Vagebondje hier op de stoel van Bewustzijn is gaan zitten en zichzelf hier iets toegeëigend dat helemaal niet aan haar is en daarmee zich tussen iets in zet dat niet, zoals gezegd, haar plaats is?

De poten onder de eigen stoel vandaan zagen is me wel eens gezegd door een geliefde.

Idd. Echter, aan de andere kant, en dat is echt wel iets dat ik overweging moet nemen, kan wat ik zie ook nog altijd wel projectie zijn vanuit ene Vagebondje. Wanneer dat het geval is dat de belangrijkste opdracht om bij stil te staan

En dat vind ik dan lastig aan het hele verhaal, want als dat laatste aan de gang is, wie ben ik dan om te zeggen wat ik nu zie is van jou? Want dat weet ik dan helemaal niet...

Hoe kan ik het verschil zien/voelen/ervaren tussen wat van mij is aan ego-rest en van de ander aan ego-rest? Is dan een vraag die bij me opkomt, zodat ik me niet ga bezig houden met zaken die aan de ander zijn. Zeg maar contraproductief, ongewild en onbedoeld, de neus in andermans zaken steken waar niemand wat aan heeft, m.i.

Ik mis nu toch iemand als een Aartmans die met een paar simpele woorden heel precies de vinger op de pijnlijke plek wist te leggen... Ach, ja, diepe, weemoedige zucht, dat was ooit...

Dus voor nu, zonder Aartmans, hou ik nog liever even een slag om de arm tot bewustzijn mij het antw. doet toekomen..

Tot nader orde dus....

Wijziging aangebracht door Vagebond op 9 October 2020 om 14:11.
Reden: Aartmans toegevoegd in het door mij geschreven stukje....
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.