Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 April 2021, 15:09   #2381
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
Een door jou toebedacht vakje.
WiNk
Door jou aangebracht...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
barmhartigheid.nl
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 24 April 2021, 15:12   #2382
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Hoi Rob, als je als een volwassen man zal kijken naar waar hier de laatste tijd over gaat, zal jij ook om kunnen lachen, of trachten uit de lus te stappen.
Maar jij bent in een 'kind stuk' vast gelopen.
Jij bent nu eigenlijk aan het drammen en stampvoeten.

Zie het voor je hoe het gaat:
Hoe Rob het beleeft, en verwoordt:
Punt 1. - Iemand noemt mij, Rob, zoals mijn overleden vrouw mij noemde, en trouwens mijn nieuwe vriendin mag mij dat wel zo noemen, maar iemand op een forum niét!! Vooral HIJ niet!
Punt 2: Iemand herinnert me steeds dat ik, Rob, een hartaanval heb gehad, en hij noemt steeds wat de redenen ervan zijn.
Hij benadrukt steeds de karaktertrekken die hij meent dat ik nog steeds vertoon, en dus bij mij een toekomstige hartaanval zullen veroorzaken.
Hij (nu Darsho) heeft wel twee keer een timeout gekregen, omdat ik, Rob, daar om vroeg, maar ik, Rob, vind het niet voldoende.
Ik, Rob, eis dat hij zijn gedrag volkomen verandert!!
Hij moet een keurig mannetje worden, niet meer confronteren, zich keurig netjes uitdrukken zoals de meesten doen ( min een paar, maar die komen er later aan de beurt, als de grootste hindernis (Hij) er opgeruimd is).

En hierover schrijven wij (plus min) de laatste half jaar. Kinderlijk of niet?
Ik vind jou echt in een lus terecht gekomen Rob.
Het leven, en mensen, kan je niet controleren.
Mensen zijn verschillend in hun benadering en in hun bewoording.
Neem het zoals het is..

Ik vermoed dat jij daar de laatste tijd in vast bent gelopen, in het feit dat het leven niet doet wat jij wilt.
Een trek die jij altijd hebt getoond, maar nu ben jij in vast gelopen.
Toch een kans voor nader onderzoek: Het leven doet niet wat Rob wil!

Als jij serieus daarover wilt hebben, heeft het gesprek nut. Anders, als jij in vast blijft, in het 'gekwetst voelen door botterikken', weet jij ook eigenlijk al dat dit met Darsho maar een 'afleiding' is, om dat waar het om gaat niet onder ogen te komen.
Mihaela is offline  
Oud 24 April 2021, 17:02   #2383
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Rob, ...
Hoi Mihaela,

Ik heb je stuk gelezen en er klopt werkelijk niets van. Zelfs het simpele gegeven wat je noemt dat ik 2 x om een time out voor Boni zou hebben gevraagd klopt niet. Ik heb bij mijn weten zelfs nog nooit om een time out voor wie dan ook gevraagd. Ik heb wel mijn bezwaar gemaakt op sommige teksten. Dat doe ik dan openbaar en daar krijg ik een antwoord op en daar kan ik mee leven. Hoe anders dan jij ...

En bij de andere dingen die je noemt kan ik slechts zeggen 'nee, zo zit dat niet', of 'hoe kom je er op'. Ik heb je nog eens gevraagd om je perspectief opnieuw te bezien, maar daar ben je blijkbaar niet toe in staat, hoe zorgvuldig ik eea ook toelicht.

Dus nu stop ik daarmee. Jammer, ik had echt gehoopt op nieuwe invalshoeken maar je bent er niet toe in staat of niet toe bereid. En blijkbaar ben je er niet toe in staat in te schatten dat iemand anders zijn situatie zo anders is dan de jouwe of anders dan situaties die jou bekend zijn. Of misschien dat twijfelen aan je eerder ingenomen standpunt en er op terug moeten komen voor jou een te grote stap is. Ik weet het niet en ik kan er nu ook niks mee. Ik wens je ruimte in je hoofd en een frisse wind er doorheen.

De groeten,
Rob.
Rob is offline  
Oud 24 April 2021, 17:10   #2384
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Het doorsmeren van het denken....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Voor de hardnekkig vastzittende denkbeelden van Bassie bestaat er gelukkig nog een remedie zoals ik al eerder voorschreef aan Vagebond...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
JaKnIk... het denken eens goed doorsmeren, zou Vagebond deugd doen.
Ja en zo heeft iedereen recht op zijn of haar eigen mening/opinie, dus ook jij Darsho


Love you to death... WiNk
Vagebond is offline  
Oud 24 April 2021, 17:16   #2385
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob
En bij de andere dingen die je noemt kan ik slechts zeggen 'nee, zo zit dat niet', of 'hoe kom je er op'.
.
Ik begrijp het echt dat het voor jou anders is, en dat jij de hele situatie totaal anders beleeft.
Daarom dat mensen in de hele wereld continue ruzie hebben, en daarom dat er oorlog is regelmatig.
Ik begrijp ook hoe jij het beleeft.
Mensen zien het alleen vanuit hun eigen perspectief, en vaak vanuit hun eigen identificatie, geraaktheid (triggers) en gekleurd door eigen overtuigingen.

Er zijn wel continue verschillende ingangen/mogelijkheden.
Men kan of zeggen: "Zulk gedrag is onaanvaardbaar, je mag mensen niet 'beledigen' op een forum, je mag ze in hun kwetsbaarheden niet zo raken.
Of je kan zeggen: "Kijk maar wat jouw triggers je te vertellen hebben."
En er zijn nog meer nuances, maar daar gaat het nu niet over.
Wat jij vindt 'kunnen', verschilt misschien van dat wat ik vind 'kunnen'.
Wij bekijken het heel anders. Dat is mij zeker ook duidelijk.
Mihaela is offline  
Oud 24 April 2021, 17:28   #2386
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
'. Ik heb je nog eens gevraagd om je perspectief opnieuw te bezien, maar daar ben je blijkbaar niet toe in staat, hoe zorgvuldig ik eea ook toelicht.

.
Ik heb jou ook een kans gegeven om je je af te vragen of jij niet te veel vanuit geraaktheid reageert ( reageerde), maar Rob is altijd overtuigd van zijn gelijk, dat is bekend.
Mihaela is offline  
Oud 24 April 2021, 17:48   #2387
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb jou ook een kans gegeven om je je af te vragen of jij niet te veel vanuit geraaktheid reageert ( reageerde), maar Rob is altijd overtuigd van zijn gelijk, dat is bekend.
Keer het om.
Anna is offline  
Oud 24 April 2021, 17:58   #2388
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb jou ook een kans gegeven om je je af te vragen of jij niet te veel vanuit geraaktheid reageert ( reageerde), maar Rob is altijd overtuigd van zijn gelijk, dat is bekend.
Wat bedoel je hier nu precies te zeggen? Dat geraaktheid niet goed is? Dat je niet vanuit geraaktheid mag reageren? Dat vanuit geraaktheid je geen gelijk kunt hebben? Wat wil je zeggen.
Rob is offline  
Oud 24 April 2021, 18:40   #2389
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Wat bedoel je hier nu precies te zeggen? Dat geraaktheid niet goed is? Dat je niet vanuit geraaktheid mag reageren? Dat vanuit geraaktheid je geen gelijk kunt hebben? Wat wil je zeggen.
Als men zijn geraaktheid observeert, is het zeker nog steeds mogelijk dat hij ook reageert. Een eerlijk mens die oprecht met zelfonderzoek bezig is, weet wat hij doet, en ziet of hij vanuit identificatie reageert of vanuit kracht, of anders gezegd, het is een natuurlijke beweging, als de geraaktheid onderzocht wordt/is.
Als men na 1 of 2 keer dezelfde zeggen, blijft reageren en zich blijft opwinden, is het overduidelijk dat men vanuit een onverwerkte stuk bezig is. Zoals nu in jouw geval.
Geraaktheid is goed, om te onderzoeken, want het ontbloot een onverwerkt stuk, wanneer men dat niet rechtvaardigt maar het onderzoekt.
Wat betreft 'gelijk hebben', voor iemand die met zelfonderzoek bezig is, is dat het laatste dat hem bezig houdt.
'Gelijk en ongelijk hebben' zijn bewegingen die een persoon bezig houden die vecht om haar identiteit in stand te houden.
Als je de geraaktheid onderzoekt, zie jij je stuk, zeg je alsnog je zegje, of niet, maar niet een half jaar bezig blijven met 'ontrecht' rondom je naam, en dat steeds blijven uitleggen. Ook niet uit beleefdheid.
Alleen als het je raakt blijf je aan de gang.

Ik vermoed dat jij ook bij jezelf iets opmerkt wat niet helemaal klopt in het verhaal rondom (naam/en hartaanval) dat zo lang gaande is. Tenminste, het is voor jou te hopen, dat jij ook naar jouw eigen innerlijke reacties kijkt..

Twijfel/het voordeel van de twijfel geven.
Mihaela is offline  
Oud 24 April 2021, 19:42   #2390
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als men zijn geraaktheid observeert, is het zeker nog steeds mogelijk dat hij ook reageert. Een eerlijk mens die oprecht met zelfonderzoek bezig is, weet wat hij doet, en ziet of hij vanuit identificatie reageert of vanuit kracht, of anders gezegd, het is een natuurlijke beweging, als de geraaktheid onderzocht wordt/is.
Als men na 1 of 2 keer dezelfde zeggen, blijft reageren en zich blijft opwinden, is het overduidelijk dat men vanuit een onverwerkte stuk bezig is. Zoals nu in jouw geval.
Geraaktheid is goed, om te onderzoeken, want het ontbloot een onverwerkt stuk, wanneer men dat niet rechtvaardigt maar het onderzoekt.
Wat betreft 'gelijk hebben', voor iemand die met zelfonderzoek bezig is, is dat het laatste dat hem bezig houdt.
'Gelijk en ongelijk hebben' zijn bewegingen die een persoon bezig houden die vecht om haar identiteit in stand te houden.
Als je de geraaktheid onderzoekt, zie jij je stuk, zeg je alsnog je zegje, of niet, maar niet een half jaar bezig blijven met 'ontrecht' rondom je naam, en dat steeds blijven uitleggen. Ook niet uit beleefdheid.
Alleen als het je raakt blijf je aan de gang.

Ik vermoed dat jij ook bij jezelf iets opmerkt wat niet helemaal klopt in het verhaal rondom (naam/en hartaanval) dat zo lang gaande is. Tenminste, het is voor jou te hopen, dat jij ook naar jouw eigen innerlijke reacties kijkt..

Twijfel/het voordeel van de twijfel geven.
Misschien dat we heel langzaam ergens komen. Eigenlijk zeg je dat ik te beleefd ben (?). Want ik leg nog steeds iets uit van een oude situatie. En ik zeg dat dat niet klopt. Je hebt mij vragen gesteld en het antwoord daarop kan ik alleen geven door de situatie er (nogmaals) bij te halen, om de zaken in het juiste perspectief te plaatsen. Dat doe ik mede om je duidelijk te maken dat een aantal zaken waarvan je het vermoeden hebt dat die bij mij spelen, dat dat niet het geval is.

Het gaat mij niet om gelijk hebben. Dat interesseert me geen bal. Ik kan ook makkelijk accepteren dat ik ongelijk heb en net zo makkelijk mijn excuus maken. Geen enkel punt. Ik denk zelfs dat dat voor jou een stuk moeilijker is. Maar dat ter zijde want je wilt het niet over jezelf hebben.

Geraaktheid kan ook te maken hebben met of zaken die voorbij komen 'waar' zijn of niet. Dat heeft enerzijds te maken met zaken die in het verlengde liggen van de forumdoelstellingen. Dan is er geraaktheid omdat er een verkeerde voorstelling van zaken wordt gegeven rond een wezenlijk thema of onderwerp. En geraaktheid kan plaatsvinden als er bij herhaling over een grens wordt gegaan die al eerder duidelijk is gemaakt. Grenzen mogen gesteld worden. En het is 'normaal' dat die gerespecteerd worden. Als je er vraagtekens bij hebt wil ik je wel wat voorbeelden geven.

En als laatste nog even over dat naam en / of hartaanval verhaal. Daar zit geen lading meer op. Maar dat neemt niet weg dat het ziek is om daar bij herhaling over te beginnen. En dan gaat het niet daarom ... het wordt bijna altijd gebruikt / misbruikt. Kijk maar na. Als er een correctie heeft plaatsgevonden op een wezenlijk onderwerp (op het forum onderwerp betrekking hebbende) dan komt er vervolgens een verhaal te voorschijn dat een herhaling is van niet ter zake doende details is. Dat kan dan ook, bij andere deelnemers, over oorsuizen of een of andere aandoening (autisme b.v.) gaan. En als daar dan iets van gezegd wordt, dan trek jij de conclusie dat het ('alweer') over een geraaktheid gaat, maar daar gaat het niet over. Het gaat er over dat er iets oneigenlijks gebruikt wordt in een discussie die heel ergens anders over gaat. Dat is een maniertje. En ik noem dat maniertje ziek.

Goed, nu weer genoeg uitgelegd voor vandaag.

Eigenlijk ben ik veel te beleefd ....
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.